Zaloguj się, aby obserwować  
Markus89

Pixel oraz Vertex Shader

18 postów w tym temacie

Temat założyłem z czystej ciekawości (wiem że można go podciągnąć do kącika kart graficznych) ale wielu użytkowników znajdzie go wcześniej wpisując w wyszukiwarce Pixel/Vertex Shader.

Posiadam kartę Gainward GeForce 6600GT 1980 Ultra 256MB, która obsługuje Pixel oraz Vertex Shader w wersji 3.0
Wydaje mi się że jak dotąd są to najnowsze wersje tych "bajerów" graficznych.

Temat mam nadzięję że się rozwinie nawet dzięki osobom, które nie posiadają kart z obsługą Pixel oraz Vertex Shader ponieważ słyszałem o programie, który wyłącza wymaganą w/w opcję! Czyli gry które wymagają Pixel i Vertex Shaderów zadziałają także np. na kartach GF MX 440!! Niestety nie znam nazwy tego programu :( Być może jakiś użytownik forum o nim słyszał i podzieli się linkami do niego aby i posiadacze starszych kart graficznych mogli zagrać w nowsze gry.

PS: Co sądzicie o udziale w grach Pixel oraz Vertex Shaderów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Działa powolnie ponieważ, jeżeli dobrze pamiętam, wtedy procesor przejmuje rolę GPU i emuluje w czasie rzeczywistym shadery itd. Wystarczy puścić 3Dmarka byle jakiego i zobaczyć jak sam CPU radzi sobie z grafiką – góra 3 fps ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.07.2006 o 19:29, Markus89 napisał:

A co sądzicie o tych efektach?

Że są fajne, ładne i nadają grafice większy realizm, pod kątem np. oświetlenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.07.2006 o 19:38, Widek napisał:

czy temat o kartach nie będzie odpowiednim tematem do tych rozmów ?

http://www.gram.pl/forum_post.asp?tid=278&u=2087


Tak, napisałem o tym w pierwszym poście, lecz uważam że jest to ciekawy temat dla tych, którzy np. nie mają karty obsługującej Pixel oraz Vertex Shader (wtedy nie będą przeszukiwać tematu o kartach) a chcą się dowiedzieć np. jakie korzyści przynoszą te efekty.

PS: Jeżeli moderatorowi nie spodoba się temat to ok - może go usunąć, ale jest to temat służący pomocą ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taką samą kartę jak Markus89 i (choć to obciąża radiator na płycie głównej - problem zniwelowałem oddzielnym wiatraczkiem, który wieje...) gram we wszystkie gry, które to obsługują na maksymalnych detalach graficznych (SplinterCell: Chaos Theory, Fable, Prince of Persia itd) i nie mogę się oderwać... Stare gry też wydają się jakieś ładniejsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fakt, również gram w najnowsze gry na full detalach i efekt jest super, naprawdę trudno się oderwać (choć porzuciłem SP: Chaos Theory ale z braku czasu)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.07.2006 o 17:46, Markus89 napisał:

Posiadam kartę Gainward GeForce 6600GT 1980 Ultra 256MB, która obsługuje Pixel oraz Vertex
Shader w wersji 3.0

Ja też mam 6600GT, ale (nic nie rozgłaśniam) wraz z DirectX wychodzi Pixel Shader 3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.07.2006 o 09:29, speedraid napisał:

> Posiadam kartę Gainward GeForce 6600GT 1980 Ultra 256MB, która obsługuje Pixel oraz Vertex

> Shader w wersji 3.0
Ja też mam 6600GT, ale (nic nie rozgłaśniam) wraz z DirectX wychodzi Pixel Shader 3

Chodziło mi o DirectX 10

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli?
Przecież sam Windows Vista potrzebuje dobrej karty, więc nie wiem skąd to posunięcie - wtedy i karta i DirectX będą obsługiwały te same efekty?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie, wtedy karta będzie zgodna z danym DirectX, np. karta obsługuje PS 3.0 - jest zgodna z DX 9.0c. Obsługuje PS 2.0b - zgodna z DX 9.0b. Oczywiście ta ostatnia nadal będzie działać pod 9.0c, ale jeśli gra będzie wymagać 9.0c (ale nie wiadomo kiedy to będzie) to działać nie będzie. Chyba o to Ci chodzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.07.2006 o 09:41, Arclight napisał:

Nie, wtedy karta będzie zgodna z danym DirectX, np. karta obsługuje PS 3.0 - jest zgodna z
DX 9.0c. Obsługuje PS 2.0b - zgodna z DX 9.0b. Oczywiście ta ostatnia nadal będzie działać
pod 9.0c, ale jeśli gra będzie wymagać 9.0c (ale nie wiadomo kiedy to będzie) to działać nie
będzie. Chyba o to Ci chodzi?


Tak o to mi chodzi - dzięki za wyjaśnienie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja posiadam Asus GF 6200 256 MB/64bit :D wiem że nie jest to karta do gry ale również posiada Pixel Shadery 3.0 :D Odpalam nniej wszystkie gry muszę przyznać że np. HL2 z PS na 6200 (full :D) i na GF 4 mx (też full) wyglądał bez porównania lepiej :D może też dlatego że grałem z pełnym wsparciem D 9.0c i miałem te wszystie bajery typu woda, bloom itd :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio grałem w Splinter Cell: Chaos Theory - efekty są niesamowite! Chodzi mi np. o światło księżyca padające do wnętrza latarni - bomba! A jeszcze lepiej wygląda ogólnie grafika w Kronikach Riddicka - wszystko na full i niemal czuję się jak w filmie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Racja! Ja najbardzie lubie efekty odbijającego się od gładkich obiektów światła... Zachód słońca w SplinterCell:Chaos Theory jest kapitalny. Fajny jest też efekt HDR, jak gram w gry z nim włączonym czuję się jakbym oglądał film nakręcony kamerą cyfrową, to jest genialne! Ciekawe co będzie w grach next-genowych... ^_^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam właśnie problem z Pixel Shader w grze Titan Quest. Moja karta GeForce 4 Mx420 niestety ich nie obsługuje. Próbowałem uruchomić TQ przez 3d Analyzer, ale nie wiem jak go ustawić, aby gra działa conajmniej porządnie....Wiecie może jak go ustawić?? proszę o pomoc!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować