Zaloguj się, aby obserwować  
Ajko

Baldur's Gate

4815 postów w tym temacie

Mam wielki problem...spotykam sie z nim juz 2 raz, zawsze po zainstalowaniu dodatku. Mianowicie po powrocie z Candelkeep do Wrót nie sciga mnie Płomienna Pięść, nie ma nikogo w siedzibie Żelaznego Tronu(a powinien tam ktoś być) i nie ma Tamoko, która zawsze czekała przed Czarodziejskimi Rozmaitościami żeby mi cos powiedzieć(o ile dobrze pamietam) jednym słowem fabuła stoi w miejscui nie moge skończyc gry...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.09.2006 o 23:18, Thuavir napisał:

Mam wielki problem...spotykam sie z nim juz 2 raz, zawsze po zainstalowaniu dodatku. Mianowicie
po powrocie z Candelkeep do Wrót nie sciga mnie Płomienna Pięść, nie ma nikogo w siedzibie
Żelaznego Tronu(a powinien tam ktoś być) i nie ma Tamoko, która zawsze czekała przed Czarodziejskimi
Rozmaitościami żeby mi cos powiedzieć(o ile dobrze pamietam) jednym słowem fabuła stoi w miejscui
nie moge skończyc gry...


a jak wychodzisz z labiryntów spod Candlekeep to idziesz normalnie i Ci się włącza next rozdział, czy się teleportujesz kodem do krańca mapy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W labiryntach zabijam ta druzyne, bazyliszki a na koncu spotykam tego kolesia co mnie bierze za kogos innego, wychodze i włącza sie nastepny rozdzial.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.09.2006 o 10:34, Thuavir napisał:

W labiryntach zabijam ta druzyne, bazyliszki a na koncu spotykam tego kolesia co mnie bierze
za kogos innego, wychodze i włącza sie nastepny rozdzial.



A nie trzeba przypadkiem wejsc do lokacji z "gospoda pod pomocna dlonia" lub udac sie do mostu przed miastem Wrota Baldura?? A jak pojdziesz do siedziby plomiennej piesci to znajdziesz tam chorego ksiecia czy to bylo kiedy indziej(Dawno gralem i niepamietam)? Lub sie przespac gdziekolwiek by odblokowac sen? Zabijasz kolesia z konca jaskin?
Jesli dobrze pamietam to nie udawalem sie do Wrot od razu tylko po gospodzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.09.2006 o 16:54, Sarinew napisał:

> W labiryntach zabijam ta druzyne, bazyliszki a na koncu spotykam tego kolesia co mnie
bierze
> za kogos innego, wychodze i włącza sie nastepny rozdzial.


A nie trzeba przypadkiem wejsc do lokacji z "gospoda pod pomocna dlonia" lub udac sie do mostu
przed miastem Wrota Baldura?? A jak pojdziesz do siedziby plomiennej piesci to znajdziesz tam
chorego ksiecia czy to bylo kiedy indziej(Dawno gralem i niepamietam)? Lub sie przespac gdziekolwiek
by odblokowac sen? Zabijasz kolesia z konca jaskin?
Jesli dobrze pamietam to nie udawalem sie do Wrot od razu tylko po gospodzie.

No właśnie powinien byc tam książe, ale go nie ma...sen odblokowywuje :P ale czy na tym poziomie, w ostatnim rozdziale nie powinienem mieć już drugiego "przywołania boskich mocy"? Bo dostaje pierwsze...tak jakby sen z 6 rozdziału mi sie nie pojawił...strange... :\ trudno, zagram od nowa najwyżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.09.2006 o 19:56, siwymaster napisał:

a jaką masz wersje?? z tym dodatkiem to chodzi Ci NTotSC?? Jeśli tak to reinstal gry i zainstaluj
patch 2.01B

Gre mam z Extra Klasyki jeśli o to pytasz( wysłałem juz maila do pomocy technicznej, maja odpowiedziec jutro) a z dodatkiem to chodzi o TotSC :]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W imieniu twórców TWM (Tajemnice Wybrzeża Mieczy - polski mod w produkcji) chciałbym ogłosić, że poszukujemy chętnych ludzi do pisania dialogów. Jeśli masz jakieś pomysły, lubisz pisać, albo czujesz w duszy, że jesteś poetą, nie czekaj, zgłoś się do nas :)

Jednym z planowanych komponentów TWM jest rozbudowana banterów, czyli interakcji między postaciami NPC, a także wprowadzenie dialogów, komentarzy wygłaszane w zależności na sposób zachowania głównego bohatera. Chcemy wprowadzić więcej życia, chcemy wprowadzić konflikty między członkami drużyny, a jak się uda to i romanse (sic!), tak jak to jest w BG2. Dobrze by więc było, gdyby osoby zainteresowane projektem znały jako tako historie postaci (przyłączalnych do drużyny) oraz ich historie, charakter, sposób bycia itp. Niewymagana jest umiejętność modowania, wystarczy przysyłać same dialogi w dokumencie, a opis kiedy one następują dodać z boku, w nawiasie, czy jak kto woli. Zed Nocear - główny szef projektu - pokazał, że z zaimplementowaniem tego nie będzie problemu (o czym miałem okazję sprawdzić i przetestować próbki osobiście).

Wszystkie osoby chętne do pomocy przy modzie proszę o kontakt albatros88(at)gmail.com
Zachęcam do rozwijania polskiej sceny BG :-)

[m]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z BG1 + NTotSC :/
W Nashkel znalazłem ukryty płaszcz Noobera, tam gdzie w "zwykłym" BG była płytówka z Ankhega..
Założyłem ten płaszcz na Imoen.. I teraz w każdej walce tracę nad nią kontrolę.. Robi jej się żółte kółeczko pod nogami i zaczyna atakować co popadnie (jak przy Berserku)..
Zdjąłem jej płaszcz, nawet go wywaliłem, ale ona dalej głupieje w walce :(
Czy da się ją jeszcze z tego wyleczyć? Czy muszę wracać do staarego sejva sprzed założenia płaszcza (bo to chyba przez niego) o_O

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.09.2006 o 21:47, DemoBytom napisał:

Mam problem z BG1 + NTotSC :/ /ciach/

Z NTotSC grałem bodajże raz tylko, ale też spotkałem się z taką reakcją postaci na płaszcz. Nie jestem tylko pewien, czy to był właśnie ten, ale na pewno występowały te same objawy czyli po założeniu płaszcza postać wpadała w szał bojowy i nijak nie dało się jej kontrolować. Mało tego - efekt był stały, tak jak to opisujesz (czyli po zdjęciu płaszcza dalej było to samo), więc przyczyną musi być płaszcz. Sugeruję wczytać wcześniejszego save''a.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ściągnij poprawkę Zeda ( http://free.of.pl/z/zed.nocear/NTotSC_dodatki/ZN_Faded_v6.zip ).

Opis ze strony: "Modzik w WeiDU dodaje mikstury do świata NTotSC stanowiące antidotum na przeklinany przez wszystkich permanentny i nieusuwalny berserk, jaki może się przytrafić nieostrożnym nosicielom "Skutecznego Płaszcza Ukrycia". Podrasowuje również właściwości samego płaszcza. Dalsze przygody związane z tym przedmiotem będą już częścią TWM."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc ^.^
Już się bałem, że będę musiał grać praktycznie od początku T.T
Sam płaszcz, nawet po podrasowaniu jednak sprzedałem.. Za dużo te miksturki kosztują ;P

A właśnie.. W opisie płaszcza pisze, że jest 5% szans na popadnięcie w obłęd przy użyciu.. Ale co to oznacza?
Czy ten test wykonywany jest tylko przy zakładaniu płaszcza, czy może np. co 10 min. gdy ma się go na sobie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.09.2006 o 16:06, DemoBytom napisał:

A właśnie.. W opisie płaszcza pisze, że jest 5% szans na popadnięcie w obłęd przy użyciu.. Ale co to oznacza?
Czy ten test wykonywany jest tylko przy zakładaniu płaszcza, czy może np. co 10 min. gdy ma się go na sobie?

Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że 5% szans nie dotyczy przy "założeniu płaszcza". Efekt musi więc występować losowo podczas gry lub walki, 5% to bardzo mało, a tymczasem nie widziałem by ktoś kto używał tego płaszcza nie popadł w szał!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.09.2006 o 23:21, Albatross napisał:

a tymczasem nie widziałem by ktoś kto używał tego płaszcza nie popadł w szał!

W szał to wpadłem jak się przekonałem, że ten item jest praktycznie bezużyteczny (przez klątwę) ;|

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.09.2006 o 23:25, walgierz napisał:

W szał to wpadłem jak się przekonałem, że ten item jest praktycznie bezużyteczny (przez klątwę) ;|


No.. Jakby go jeszcze szło na wroga założyć.. To może by się przydał.. Ale tak?? - gra nie warta świeczki ;/
Zresztą z butami ukrycia i zbroją nocy (czy jakoś tak) - tą z Beregostu i tak jest się praktycznie niezauważalnym :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam problem..
Postanowiłem sobie zrobić własnego NPC do BG1 - elfkę złodziejkę/czarodziejkę..

Stworzyłem postać, przerobiłem ją na plik
Akara.CRE
Ściągnąłem WeiDU, oraz napisłem potrzebne pliki:
Akara.d
Setup-Akara.tp2
AR2700.baff

Dodałem przy pomocy WeiDU..
Elfka sama zaczyna rozmowę.Po kliknięciu na jakąkolwiek odpowiedź, obok niej pojawia sie "Biff Nieudoczny", który przejmuje rozmowę.. Po wybraniu opcji "Przyłącz" - przyłacza sie do drużyny Biff Nieudoczny..
Moja NPC można przyłączyć gdy zacznie się z nią 2 rozmowę. Wtedy Biff już się nie wtrąca i można ją przyłączyć..
Dodatkowo nie mam polskich liter w dialogach. Wszystkie pliki pisałem w programie "Metapad".
Treść plików to:

Akara.d
BEGIN AKARA
IF ~NumTimesTalkedTo(0)~THEN BEGIN FirsMeeting
SAY ~Witaj <CHARNAME>. Pamiętasz jeszcze Akarę?~

IF ~~ THEN REPLY ~Dawnośmy się nie widzieli.~ GOTO Powitanie
IF ~~ THEN REPLY ~Nie mam ochoty z tobą rozmawiać.~ GOTO GoAway
END

IF ~~ THEN BEGIN Powitanie
SAY ~Opowiadaj. Co porabia mój ulubiony <PRO_RACE> w całym Faerunie?~
IF ~~ THEN REPLY ~Przyłączysz się?~ DO ~SetGlobal("AkaraJoined", "LOCALS", 1)
JoinParty()~ EXIT
IF ~~ THEN REPLY ~Żegnaj!~ GOTO GoAway
END

IF ~~ THEN BEGIN GoAway
SAY ~Jak sobie życzysz. Może kiedyś jeszcze się spotkamy.~
IF ~~ THEN EXIT
END

IF ~NumTimesTalkedToGT(0)~ THEN BEGIN ReturnDialogue
SAY ~Widzę, że wracasz.. Przejżałeś na oczy?~
IF ~~THEN REPLY ~Tak. Potrzeba nam ciebie!~ DO ~SetGlobal("AkaraJoined", "LOCALS", 1)
JoinParty()~ EXIT
IF ~~THEN REPLY ~Nie. Możesz odejść.~ EXIT
END

BEGIN AkaraP
IF ~Global("AkaraJoined", "LOCALS", 1)~ THEN BEGIN KickOut
SAY ~Czy mam opuścić drużynę?~
IF ~~ THEN REPLY ~Nie.~ DO ~JoinParty()~ EXIT
IF ~~ THEN REPLY ~TAK.~ DO ~SetGlobal("AkaraJoined", "LOCALS", 0)~ EXIT
END

IF ~Global("AkaraJoined","LOCALS",0)~ THEN BEGIN Rejoin
SAY ~Chcesz bym ponownie się przyłaczyła?~
IF ~~THEN REPLY ~Tak jest!~ DO ~SetGlobal("AkaraJoined","LOCALS",1)
JoinParty()~ EXIT
IF ~~ THEN REPLY ~Nie, nie rób sobie nadziei.~ EXIT
END

AR 2700.baf
IF
Global("AkaraExists","AR2700",0)
THEN
RESPONSE #100
SetGlobal("AkaraExists","AR2700",1)
CreateCreature("Akara",[4384.3415],12)
END

Setup-Akara.tp2
BACKUP ~Akara\backup~
AUTHOR ~DemoBytom~
BEGIN ~Akara~


COPY ~Akara\Akara.cre~ ~override\Akara.cre~
COPY ~Akara\AkaraL.bmp~ ~override\AkaraL.bmp~
COPY ~Akara\AkaraS.bmp~ ~override\AkaraS.bmp~

SAY NAME1 ~Akara~
SAY NAME2 ~Akara~
SAY BIO ~Zapytana o przeszłość AKARA patrzy na ciebie chwilę spode łba.
- Już nie pamiętasz? Przecież mieszkałam przez wiele lat w Candlekeep zanim... Zanim nie odeszłam.
AKARA markotnieje na chwilę jakby starała sie coś ukryć. ~

COMPILE ~Akara\Akara.d~

USING ~~
EXTEND_BOTTOM ~AR2700.bcs~ ~Akara\AR2700.baf~

Ktoś mógłby pomóc i pokazać mi błąd?

Aha.. Przy instalacji przez WeiDU pisze, że nie może zlokalizować pliku "uninstal" przez co nie będę mógł odinstalować moda o_O
Jak dotąd usuwam go po prostu wyżucając dodane pliki z katalogu "Override"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aby można było odinstalować NPC''a trzeba użyć komendy odpowiadającej za zmodyfikowanie baldur.gam.

Zamiast...

EXTEND_BOTTOM ~AR2700.bcs~ ~Akara\AR2700.baf~

użyj...

COPY_EXISTING ~baldur.gam~ ~override~

INSERT_BYTES 0xB4 0x160
WRITE_LONG 0x140 0xFFFFFFFF
WRITE_LONG 0x144 0xFFFFFFFF
WRITE_LONG 0x168 0xFFFFFFFF
WRITE_SHORT 0x16C 0xFFFF

READ_LONG 0x34 npc_count
WRITE_LONG 0x34 ("%npc_count%" + 1)
READ_LONG 0x20 party_offset
WRITE_LONG 0x20 ("%party_offset%" + 0x160)
WRITE_LONG 0x28 ("%party_offset%" + 0x160)
WRITE_LONG 0x50 ("%party_offset%" + 0x930)

WRITE_ASCII 0xC0 ~AKARA~ // nazwa pliku .cre
WRITE_LONG 0xC8 x // gdzie x tp liczba odpowiadająca za kierunek ułożenia NPC''a
WRITE_ASCII 0xCC ~AR2700~ // nazwa obszaru
WRITE_SHORT 0xD4 4384 // współrzędną x
WRITE_SHORT 0xD6 3415 // współrzędna y

APPEND ~pdialog.2da~
~akara akaraP akaraJ~
UNLESS ~akara~

COMPILE ~Akara\Akara.d~

COMPILE ~Akara\Akara.d~ ~override~

BG1 ma inne kodowanie znaków niż BG2. Aby były polskie znaczki musisz specjalnych znaczków.

Małe litery:
ą - î
ć - ď
ę - đ
ł - ń
ń - ň
ś - ô
ó - ó
ź - ő
ż - ö

Duże litery:
Ą - ĺ
Ć - ć
Ę - ç
Ł - č
Ń - ę
Ś - ë
Ó - é
Ź - ě
Ż - í

Polecam makro do Worda autorstwa Zeda Noceara, który przeprowadza konwersję automatycznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbę. Czy mógłby ktoś umieścić tutaj dwa screeny własnego autorstwa z NTotSC, które mógłbym za pozwoleniem wykorzystać na swojej stronce? Na pewno macie coś w swoich zbiorach, ja niestety po formacie nic aktualnie nie mam. Dziękuję z góry :* ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować