Zaloguj się, aby obserwować  
Tuddrussel

Heroes of Might and Magic V - wszystko co chcesz wiedziec o polskim wydaniu gry

36234 postów w tym temacie

Dnia 14.01.2006 o 13:35, Arclight napisał:

> ona się zapowiada beznadziejnie jak na HoMM

Może jakieś argumenty? Settlers V też zapowiadała się na beznadziejną kontynuację sagi Settlers,
ale okazało się, że zmiany wyszły grze na dobre. Na pewno nie straciła na grywalności.

Settlersi stracili swój niepowtarzalny klimat, to już jest inna gra...

Jeszcze gorsza rzecz szykuje się z HoMM5... cały dorobek poprzednich części niezwiązany ze stroną czysto techniczną został najzwyczajniej w świecie olany... zrobili nowy świat, wrzucili te ich całe "mroczne" klimaty, dodali odrobinę mangi, poszli w absolutną przesadę, a niekiedy absurd przy tworzeniu jednostek. W ogóle zrobili ze wszystkiego takie wyolbrzymione niewiadomo co...
Nawet miasta, mimo, że wyglądają ładnie, zupełnie nie pasują do HoMM... zawsze były to zwyczajne wioski zmieniające się stopniowo w potężne warownie... a tutaj, mamy w każdym mieście jakiś wielki filar, za bardzo to wszystko monumentalne i jak się zastanowić śmieszne... chcą mydlić ludziom oczy graficznymi fajerwerkami, to dobrze, ale teraz przeginają.
Spójrz na niektóre screeny z miast, wyglądają niekiedy nawet śmiesznie. Na przykład Haven.... jedna wielka wieża z bezpodstawnie wysokim murem... a dookoła domki ogrodzone już normalnymi obwarowaniami. Albo statua anioła za zamkiem przecząca paru prawom fizyki... Tam się nie da mieć normalnego miasta, zaczynać od małej wioski z ratuszem po środku... W przypadku academy zaczynamy od "monumentalnej wioseczki" lewitującej na ziemią... kolejny dziwny pomysł służący nie wiem czemu... podobnie z resztą jest z samym pustynnym Academy... Miasta, a także wszystkie jednostki zostały w podobny sposób zrąbane... Co się mogło świecić to już się świeci, nie mieli pomysłów na ulepszone jednostki to zrobili takie same tylko z większą ilością kolorowych i kiczowatych światełek. Nie wspominam tu o przerośniętej broni i czaszkach, którymi obwieszona jest większość jednostek złych frakcji.

Ze starego, wspaniałego HoMM została tylko oprawa, czyli turowa rozgrywka, bohaterowie z armiami i rekrutacja jednostek w miastach... Nie narzekam na samą grafikę, tylko na to, co zostało za jej pomocą przedstawione... na klimat gry, która już NIE JEST jedną z Heroes of Might and Magic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Piszesz o fizyce, a pamiętaj, że to świat głównie magii gdzie nie można racjonalnie patrzeć na świat.
Poza tym nie mamy 100% pewności co do "monumentalnego stylu", on został pokazany, jednak nie wiemy do końca czy nie trzeba właśnie od początku budować miasta żeby dojść do takiego stanu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.01.2006 o 13:50, Monastor napisał:

Settlersi stracili swój niepowtarzalny klimat, to już jest inna gra...


Settlersi stracili klimat już po 2 części, gdy zlikwidowano chorągiewki.

Dnia 14.01.2006 o 13:50, Monastor napisał:

Jeszcze gorsza rzecz szykuje się z HoMM5... cały dorobek poprzednich części niezwiązany ze
stroną czysto techniczną został najzwyczajniej w świecie olany... zrobili nowy świat, wrzucili
te ich całe "mroczne" klimaty, dodali odrobinę mangi, poszli w absolutną przesadę, a niekiedy
absurd przy tworzeniu jednostek. W ogóle zrobili ze wszystkiego takie wyolbrzymione niewiadomo
co...


Dla mnie ta gra wygląda jak Etherlords, które nie było złą grą. 3DO padło właśnie dlatego, że nie miało świeżych pomysłów. Proponuję Ci powstrzymać się z oceną aż do czasu wydania dema/premiery. Być może nie wygląda pięknie, ale jeśli będzie grywalna, to kto będzie zwracał uwagę na takie szczegóły?

Dnia 14.01.2006 o 13:50, Monastor napisał:

Nawet miasta, mimo, że wyglądają ładnie, zupełnie nie pasują do HoMM... zawsze były to zwyczajne
wioski zmieniające się stopniowo w potężne warownie... a tutaj, mamy w każdym mieście jakiś
wielki filar, za bardzo to wszystko monumentalne i jak się zastanowić śmieszne... chcą mydlić
ludziom oczy graficznymi fajerwerkami, to dobrze, ale teraz przeginają.
Spójrz na niektóre screeny z miast, wyglądają niekiedy nawet śmiesznie. Na przykład Haven....
jedna wielka wieża z bezpodstawnie wysokim murem... a dookoła domki ogrodzone już normalnymi
obwarowaniami. Albo statua anioła za zamkiem przecząca paru prawom fizyki... Tam się nie da
mieć normalnego miasta, zaczynać od małej wioski z ratuszem po środku... W przypadku academy
zaczynamy od "monumentalnej wioseczki" lewitującej na ziemią... kolejny dziwny pomysł służący
nie wiem czemu...


Magia? Pomysł z miastami jest chyba zaczerpnięty z Disciples, tam budowało się w pionie a nie w poziomie. Miasta wyglądają śmiesznie, ale pamiętaj, że ta gra ma charakter bajkowy (przynajmniej ja tak uważam). Musi być cukierkowa, kolorowa itd.

Dnia 14.01.2006 o 13:50, Monastor napisał:

Ze starego, wspaniałego HoMM została tylko oprawa, czyli turowa rozgrywka, bohaterowie z armiami i rekrutacja jednostek w miastach... Nie narzekam na samą grafikę, tylko na to, co zostało za jej pomocą przedstawione... na klimat gry, która już NIE JEST jedną z Heroes of Might and Magic


Owszem, ta gra nie przypomina już wizualnie serii HoMM, ale w grze najważniejsza jest grywalność. Jeśli będzie wysoka, to ja przeboleję ten "nowy" klimat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.01.2006 o 13:55, Ninja Seba napisał:

Piszesz o fizyce, a pamiętaj, że to świat głównie magii gdzie nie można racjonalnie patrzeć
na świat.
Poza tym nie mamy 100% pewności co do "monumentalnego stylu", on został pokazany, jednak nie
wiemy do końca czy nie trzeba właśnie od początku budować miasta żeby dojść do takiego stanu...

Ta statua nie wygląda na magiczną... magia magią, a architektura architekturą... nielogiczne byłoby marnowanie mocy magicznej na utrzymywanie w pionie pomnika...

Owszem, trzeba będzie budować... ale już na początku mamy ów filar... wygląda to nader dziwacznie
http://www.celestialheavens.com/images/screenshots/homm5/academy/5728_10.jpg
Może trochę przesadzam, takie wieże przy okolicznych zabudowaniach się zdarzały, ale murowana, warowna konstrukcja obudowana płotem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.01.2006 o 13:59, Arclight napisał:

Dla mnie ta gra wygląda jak Etherlords, które nie było złą grą. 3DO padło właśnie dlatego,
że nie miało świeżych pomysłów. Proponuję Ci powstrzymać się z oceną aż do czasu wydania dema/premiery.
Być może nie wygląda pięknie, ale jeśli będzie grywalna, to kto będzie zwracał uwagę na takie
szczegóły?

Tak zamierzam zrobić... już mam pre-order... Nie oceniam gry, tylko niepokojącą tendencję

Dnia 14.01.2006 o 13:59, Arclight napisał:

Owszem, ta gra nie przypomina już wizualnie serii HoMM, ale w grze najważniejsza jest grywalność.
Jeśli będzie wysoka, to ja przeboleję ten "nowy" klimat.


Ja też... Ale HoMM będzie się wtedy na długo kojarzyć z czymś takim, a to nie dobrze, dojdzie do kolejnego ujednolicenia rynku gier... Mówicie o postępie i nowych pomysłach... a to wszystko oklepane szablony zaczerpnięte z licznych imitacji Heroes, które nigdy nie osiągnęły takiego statusu jak HoMM... Chętnie pogram w Etherlords albo Disciples, tylko żeby to nie było pod szyldem HoMM
Czy zapożyczanie rzeczy do HoMM z gier określanych jako "mogące przypominać legendarne Heroes" jest dobrym, lub chociaż świeżym pomysłem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.01.2006 o 13:49, Ninja Seba napisał:

W tym momencie to już by była cała saga, a i taka pewnie za jakiś czas się ukaże (wszystkie
tytuły + jakiś dodatek). Piszesz, że mogą być gadżety nawet te które są teraz + heroesy od
1-3. Tak miało być pierwotnie, ale Ubi się dowaliło i musieli to zmienić. na dodatek chieli
(CDP) to wydać za 120 (razem z wPLN) a nie za 200 więc to kolejny dobry ruch ze stony CDP.
Co więcej jak już było pisane i tak mamy najlepszą edycję kolekcjonerską w Europie (jeśli nie
dalej).
CDP mogło to w sumie olać i dać tylko pre-erder za 80zł., który zawierałby grę i instrukcję.
A jak widać wydają 3 edycję i każdy bierze co mu się podoba. Nie podoba się kolekcjonerska?
Bierz normalną nikt nie broni. Moim zdaniem CDP stanęło na wysokim poziomie i możemy być naprawdę
zadowoleni (jeszcze zapowiadają jakąś niespodziankę dla nas).

Po prostu moim skromnym zdaniem
> zbyt malo roznia sie te wersje jak na roznice w cenie o 60% wartosci (zaczynam przygode
z gram.pl
> wiec kolekcjonerska kosztuje mnie 160 :( )

A trochę wyżej piszesz, że mogłoby być 200, a tu , że 160 to za dużo... (zakładając, że w 1
wersji był HoM%M I i II)

Saga by nie byla bo HOMM IV by brakowalo :P
Szkoda ze nie probujesz mnie zrozumiec. Postaram ci sie to jeszcze latwiej wyjasnic. Wolalbym aby byl do wyboru samochod firmy X bez klimy, el szyb itp za tanioche oraz wersja tego samego wozka z wieloma bajerami a drozej. Wtedy bym mial pewnosc ze dalem sporo ale mam o wiele lepszy sprzecik. A my tu mamy oba wozy z klima i ABS ale do drugiego ktory jest o wiele drozszy dodaja komplet mazakow i saszetke z napisem firmy X oraz na samochodzie z tylu jest dodatkowy napis, turbo edition :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.01.2006 o 13:50, Monastor napisał:

> > ona się zapowiada beznadziejnie jak na HoMM
> > Jeszcze gorsza rzecz szykuje się z HoMM5... cały dorobek poprzednich części niezwiązany ze
stroną czysto techniczną został najzwyczajniej w świecie olany... zrobili nowy świat, wrzucili
te ich całe "mroczne" klimaty, dodali odrobinę mangi, poszli w absolutną przesadę, a niekiedy
absurd przy tworzeniu jednostek. W ogóle zrobili ze wszystkiego takie wyolbrzymione niewiadomo
co...
Nawet miasta, mimo, że wyglądają ładnie, zupełnie nie pasują do HoMM... zawsze były to zwyczajne
wioski zmieniające się stopniowo w potężne warownie... a tutaj, mamy w każdym mieście jakiś
wielki filar, za bardzo to wszystko monumentalne i jak się zastanowić śmieszne... chcą mydlić
ludziom oczy graficznymi fajerwerkami, to dobrze, ale teraz przeginają.
Spójrz na niektóre screeny z miast, wyglądają niekiedy nawet śmiesznie. Na przykład Haven....
jedna wielka wieża z bezpodstawnie wysokim murem... a dookoła domki ogrodzone już normalnymi
obwarowaniami. Albo statua anioła za zamkiem przecząca paru prawom fizyki... Tam się nie da
mieć normalnego miasta, zaczynać od małej wioski z ratuszem po środku... W przypadku academy
zaczynamy od "monumentalnej wioseczki" lewitującej na ziemią... kolejny dziwny pomysł służący
nie wiem czemu... podobnie z resztą jest z samym pustynnym Academy... Miasta, a także wszystkie
jednostki zostały w podobny sposób zrąbane... Co się mogło świecić to już się świeci, nie mieli
pomysłów na ulepszone jednostki to zrobili takie same tylko z większą ilością kolorowych i
kiczowatych światełek. Nie wspominam tu o przerośniętej broni i czaszkach, którymi obwieszona
jest większość jednostek złych frakcji.

Ze starego, wspaniałego HoMM została tylko oprawa, czyli turowa rozgrywka, bohaterowie z armiami
i rekrutacja jednostek w miastach... Nie narzekam na samą grafikę, tylko na to, co zostało
za jej pomocą przedstawione... na klimat gry, która już NIE JEST jedną z Heroes of Might and
Magic



Cześć Wszystkim !!!
Jestem tu nowy, choć już od miesięcy odwiedzam stronę Acida. Mam nadzieję, że na tym poście się nieskończy.........
Co do pola bitwy :
Znam ten artykuł z Clicka i bardzo mnie zmartwiła informacja o zmniejszeniu pola. Jednocześnie miesiąc wcześniej w CDA pisało, że pole będzie się zmieniać wraz z wielkością armii, a maksymalna wielość to 14 na 16.
Jednak niektóre jednostki będą zajmowały 4 pola, więc... gdzie jest sens ?
Jest jeszcze jedno wyjście, ale ... mam nadzieję, że się nie spełni. Otóż może dojdzie taki limit (jak w Disciples), który ograniczy ilość jednostek. Jednak to wydaje mi się nierealne, a to co pisło w Clicku to take "dopowiedzenie" (np. autorowi udostępnionoi tylko screeny z takę ilośćią ?).

PS: Czy znalazł ktoś może w internecie tą mapę świata HV ? Zamówiłem EK HV i chciałbym przynajmniej wiedzieć jak ta mapa będzie wyglądać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.01.2006 o 13:59, Monastor napisał:

Owszem, trzeba będzie budować... ale już na początku mamy ów filar... wygląda to nader dziwacznie
http://www.celestialheavens.com/images/screenshots/homm5/academy/5728_10.jpg
Może trochę przesadzam, takie wieże przy okolicznych zabudowaniach się zdarzały, ale murowana,
warowna konstrukcja obudowana płotem :)


co do tego obrazka co podałeś linka...
fakt, miasto wygląda jak juz dobrze rozbudowane z HIII, ale... czy to jest rzeczywiście początek gry? bądź miasta nikiego poziomu? tego nie wiemy.
a co np stało się z mgłą (unexplored territory)? jeszcze na żadnym screenie tego nie widziałem, ale jeszcze nikt nie wspomniał czy ona jest, czy jej nie ma...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.01.2006 o 14:17, Kreygon napisał:

a co np stało się z mgłą (unexplored territory)? jeszcze na żadnym screenie tego nie widziałem,
ale jeszcze nikt nie wspomniał czy ona jest, czy jej nie ma...


No zgadza się, jeszcze wielu rzeczy nie wiemy, a już mają wszyscy pozamawiane gry :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

http://www.heroesofmightandmagic.com/heroes5/heroic_corner_q_and_a.shtml
jakby nie patrzeć to jest FanSite, ale dużo ciekawych rzeczy można się dowiedzieć... link jest bezpośrednia do wywiadu, jest też tam pytanie i odpowiedź na Fog of War.
a sama strona oprócz tego co podałem zawiera dużo innych ciekawych informacji i materiałów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co z mgla?

Kilka stronek temu ktos dal 3 nowe (bardzo przypadajace mi do gustu) screeny.

Na miniaturze mapki teren byl oczywiscie niewidoczny, a na normalnej mapie? Hmm, po prostu widzimy tyle, ile daje nam mozliwosci kamera, ( a wg mnie nie jest to zbyt rozlegly teren), ot co.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.01.2006 o 13:07, marecky-1981 napisał:

wlozenie HOMM 3 bez dodatkow to hanba, wstydzcie sie !!! jak ktos chce grac w trojke to wiadomo
ze dodatki bedzie chcial miec bo bez nich to nie to samo, a trojke z dodatkami mozna przeciez
kupic za grosze. Wstyd. Co do edycji kolekcjonerskiej to niestety zaluje ze zamowilem bo bardziej
mi zalezalo na poprzednich czesciach z dodatkami niz na zabawkach dla maluchow. Badzmy szczerzy
czy czesto uzywacie kuferka ?? Watpie. Kufel na pewno jest praktyczniejszy ;)
Ci co mowia ze dobrze jest jak jest niech napisza mi gdzie moglbym kupic w tym momencie HOMM
1 i 2 bo bardzo bym chcial a jedynie w sadze widzialem lecz i tego nie ma nigdzie na stanie


Jeśli chcesz grać w HOMAM III to kup sobie wydanie NXK. Nie rozumiem tego rozumowania. Przecież kupując HOMAM V nie kupujesz jej dla HOMAM III.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.01.2006 o 16:24, myniekka napisał:

wie ktoś ok ilu godzin zabawy zapewni ta gra??


tego nie powie Ci nikt, to zależy jak Tobie przypadnie do gustu..... mniejmy nadzieję, że będzie lepsza od poprzednika heroes IV (mi czwórka nie przypadła do gustu - dla innych wręcz przeciwnie), ale żeby choć w połowie była tak dobra jak "trójka" to będe zadowolony ;) z "trójką" przesiedziałem więcej niż z jakąkolwiek inną grą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.01.2006 o 16:41, Kreygon napisał:

> wie ktoś ok ilu godzin zabawy zapewni ta gra??

tego nie powie Ci nikt, to zależy jak Tobie przypadnie do gustu....


chodzi ile czasu zajmuje przejście gry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Około 30 godzin na kampanię, ale do tego dochodzi bogaty multi ( 5 trybów rozgrywki) i gra dla samotnego gracza, więc nie musisz się bać :)

Rider, te 3 screeny pochodzą z ALFY !!! GRAFIKA ZUPEŁNIE SIĘ ZMIENIŁA !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą obejrzalem filmik z walką i podrozowaniem po swiecie H V.Miodzio,miodzio i jeszcze raz miodzio ;D
pozniej zalacze link jesli chcecie to zobaczycie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chodzi ci o te z GC ? Mi też się podobają, szczególnie animacje zaklęć.
Aha, nie wiem czy wiecie, ale podobno w HV ma być pięć szkół magii :
- Zniszczenia
- Światła
- Przywoływania
- Ciemności
- Natury
Nie wiem co o tym sądzić. Wydaje mi się, że zostanie to zmienione.
Tutaj macie screen z BETY, a więc znacznie nowszej niż ALFA wersji gry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować