Zaloguj się, aby obserwować  
Tuddrussel

Heroes of Might and Magic V - wszystko co chcesz wiedziec o polskim wydaniu gry

36234 postów w tym temacie

Ładna walka wyszła :) Tlukłem się z pół godziny.

A co do misji to jest banalnie prosta trzeba słuchać co mają do powiedzenia w przerywnikach. Godrica trzeba posłać w prawy dolny róg mapy (tzn. pod zamkiem inferno jest tam brama (garnizon) i za nia zaczyna się trawka. Trzeba tam wejść Godrickiem. On zniknie z całą armią ale pojawi się przeciwnik a za nim ten cały król.
Zbijasz przeciwnika za pomocą Isabel i gadasz z Królem. Koniec misji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.04.2006 o 16:36, Patren napisał:

No wiem, ale mi chodzi o oficjalne tłumaczenie...on np. napisał, ze jednak są Inkwizytorzy...przecież
CD-Project może to inaczej przetłumaczyć...sam znam całkiem nieźle angielski ale jestem cholernie
ciekaw jak rodacy sobie poradzili z tłumaczeniem...poza tym zamówiłem polską wersję, a chciałbym
wiedzieć co dostanę ;]


Napisałem "Inkwizytorzy", bo tak sobie sprytnie przetłumaczyłem angielskie "Inquisitors". Ale mam nadzieję, że tak właśnie nam to przetłumaczą :]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.04.2006 o 15:30, Majkell napisał:

> A co do gry - jest bardzo dobrze, ale parę rzeczy mi się nie podoba. Po pierwsze primo:
artefakty
> (chodzi mi o to, że np. Koniczynkę trzeba sobie wsadzić tam, gdzie idzie tarcza itp.)
- miałem
> nadzieję, że to zmienią. Po drugie primo: brak Krasnoludów - z tym się nigdy nie pogodzę,
komu
> one przeszkadzały? I po trzecie primo ultimo: AI. Kiedy zająłem komputerowi zamek ten,
zamiast
> brać się za jego odzyskanie jeździł sobie po mapie i zajmował jakieś tam moje kopalnie
itp.

AI na tej mapie Falcon''s Last Flight jest rzeczywiście skopana... Przez cały czas wróg siedział
bohaterem w zamku, poodkrywałem sobie naokoło tereny, pozbierałem co się da i wróciłem się
po jednostki do Inferno. Wtedy gość wyszedł i stanął sobie przy studni;) No oki, wracam z wykupioną
armią, atakuję go, przegrywam. Wczytuję autosave''y kilka razy ale był nie do pokonania, głównie
ze względu na jeden rodzaj jednostki więcej (w Inferno nie dało się zbudować budowli dla Cerberów,
gdyż była wymagana tawerna, która również nie była dostepna). No to sobie pomyślałem, że może
pod osłoną murów uda mi się odeprzeć jego atak. Zająłem mu zamek (w którym zresztą nic nie
miał). W końcu wróg ruszył się spod tej studni, tak, wszystko byłoby dobrze gdyby nie to, że
do miasta miał pare kroków a ruszył w dół mapy i to nie na mój zamek, tylko... jak gdyby nigdy
nic rozpoczął zajmowanie kopalni i zwiedzanie mapki. A wraz ze swoją armią miał wielce duże
szanse na pokonanie mnie w Haven.

Myślałem, że tylko u mnie było to takie niewinne jednorazowe zdarzenie błędu AI. Jednak na
tym i innych forach już kilkakrotnie kilka osób się cieszyło, że zajęło komputerowi miasto,
on nie zdążył go odbić i wygrali. No cóż, ja bym się jednak z tego powodu martwił i to bardzo,
gdyż jeśliby takie rozumowanie sztucznej inteligencji miało miejsce w tej grze, to nikt już
nie będzie krytykował fabuły, grafiki, braku nawiązania do poprzednich części i innych mniej
ważnych rzeczy. Przez nieprawidłowe funkcjonowanie AI - nie oszukujmy się - taka gra jak Heroes
jest nic nie warta. No, pozostaje jeszcze tryb multiplayer...

Pociesza mnie jednak fakt, że w demie nie było możliwości zbudowania tawern, a co za tym idzie
- rekrutacji bohaterów, co z kolei pociąga ze sobą znaczne ograniczenie taktyczne, również
ze strony komputera. Może twórcy celowo dopilnowali aby wrogi bohater nie oddalał się zbytnio
od swojej stolicy. W każdym razie wycieczka po mapie w chwili gdy musiał odbić miasto jest
dla mnie naprawdę kompletnie niezrozumiała. W H3, nawet gdy wróg stracił wszystkie swoje miasta,
a w armii zostały mu jedynie niedobitki, tymi niedobitkami za wszelką cenę próbował zdobyć
najbliższy zamek! Nawet w H4 komputer wcale tak źle nie rozumował, czasami nawet zaskakiwał
niektórymi posunięciami. A to co się dzieje na Falcon''s Last Flight, to naprawdę jest straszne;/

Jeszcze jedna rzecz, która pozwala mieć nadzieję, że pełna wersja będzie wolna od tego błędu,
to dwie mapy z kampanii. Tam wróg całkiem zmyślnie grał, szczególnie gdy trzeba było uciekać
Agraelem to cały czas deptał po piętach dwoma bohaterami i ptraktycznie nie dawał szans na
jakieś zdobywanie doświadczenia, artefatków, skarbów itp.

Pozostaje zatem pytanie skąd taka rozbieżność między kampanią a tym "Ostatnim lotem sokoła"?
Wydaje mi się, że w drugiej części kampanii bohaterowie mieli chyba jednak zakodowane, aby
na nic nie bacząc dorwać Agraela. Tak że tutaj AI za wielkiego pola do popisu też nie miała.
Będzie je miała za to w pełnej wersji i mam nadzieję, i chyba wy wszyscy też, że będzie działać
o niebo lepiej niż w tym nieszczęsnym pojedynczym scenariuszu. Oby!



Klucz do sukcesu leży w odpowiednim wyszkoleniu bohatera. Trzeba mieć maksymalnie wyskilowane umiejętności gatingu + logistic które daje nam pathfinding co z koleji otwiera sklia 50% szybszy gating. Do tego łatwo zauważć, że nasz bohater ma extra bouns dla strzelajacych jednostek (scubus czy jakos tak). Do tego koniecznie trzeba miec czary do 4 lvl rozwiniete. Pojawia sie czar duplikacji bardzo przydatny i slow z pierwszego poziomu do przesuwania przeciwnika do tylu w kolejce. Po wyjściu z podziemi trzeba zajac wszystkoo komputerowi i nie wracac do swojego zamku. Na koniec tygonia sciagac jednostki czarem przywolania z zamku - najlepiej byc wtedy przy studni gdyż pochlonie to z 90 many. Mozna tez kupic artefakt 50% mniejszy koszt rzucania czarów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.04.2006 o 16:57, sir_amra napisał:

Klucz do sukcesu leży w odpowiednim wyszkoleniu bohatera. Trzeba mieć maksymalnie wyskilowane
umiejętności gatingu + logistic które daje nam pathfinding co z koleji otwiera sklia 50% szybszy
gating. Do tego łatwo zauważć, że nasz bohater ma extra bouns dla strzelajacych jednostek (scubus
czy jakos tak). Do tego koniecznie trzeba miec czary do 4 lvl rozwiniete. Pojawia sie czar
duplikacji bardzo przydatny i slow z pierwszego poziomu do przesuwania przeciwnika do tylu
w kolejce. Po wyjściu z podziemi trzeba zajac wszystkoo komputerowi i nie wracac do swojego
zamku. Na koniec tygonia sciagac jednostki czarem przywolania z zamku - najlepiej byc wtedy
przy studni gdyż pochlonie to z 90 many. Mozna tez kupic artefakt 50% mniejszy koszt rzucania
czarów.


Poniżej skille z jakimi łatwo i przyjemnie wygywa się tą misję. I wielkość armii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.04.2006 o 16:57, sir_amra napisał:

Klucz do sukcesu leży w odpowiednim wyszkoleniu bohatera. Trzeba mieć maksymalnie wyskilowane
umiejętności gatingu + logistic które daje nam pathfinding co z koleji otwiera sklia 50% szybszy
gating. Do tego łatwo zauważć, że nasz bohater ma extra bouns dla strzelajacych jednostek (scubus
czy jakos tak). Do tego koniecznie trzeba miec czary do 4 lvl rozwiniete. Pojawia sie czar
duplikacji bardzo przydatny i slow z pierwszego poziomu do przesuwania przeciwnika do tylu
w kolejce. Po wyjściu z podziemi trzeba zajac wszystkoo komputerowi i nie wracac do swojego
zamku. Na koniec tygonia sciagac jednostki czarem przywolania z zamku - najlepiej byc wtedy
przy studni gdyż pochlonie to z 90 many. Mozna tez kupic artefakt 50% mniejszy koszt rzucania
czarów.


Nie trzeba mi już klucza do sukcesu, pisałem że przeszłem tę mapkę - dzięki komputerowi. A co do AI, to zwracam honor - faktycznie,jak kolega wcześniej wspomniał w readme pisze co następuje: "AI may decide to not to recapture town on the "Falcon''s" map". Tak że kamień spadł mi z serca ;P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zobaczyłem dzisiaj reklamę HOMM V nawet w najnowszym PC World Komputer. Widać CDP szuka kupców na innych frontach. ;) Wysoce prawdopodobne, że wielu programistów i zatwardzialych hardware''owców przypomni którąś z części serii i zagra w najnowszą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ściągnąłem demo, wszystko ładnie sie instaluje wchodze do menu, ale po włączeniu jakiej kolwiek mapy, od razu po wczytaniu wychodzi mi z gry. Ktoś wie co jest tego przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś mógłby mi napisać jak przejść pierwszą misje kampanii?? Zajmuje jeden zamek... po tygodniu przegrywam. Zajmuje drugi... też po tygodniu przegrywam. No nie wiem co robić. Próbowałem przebić się przez bramę ale z takim wojskiem nie moge się przez nią przebić ;) pomocyy bo chciałbym zobaczyć następną misje :)

A tak pozatym to Heroes 5 jest dla mnie jak najbardziej udaną gierką. Czekam na nią jeszcze do tamtego czasu kiedy nie wiadome bylo czy Ubi Soft przejmie 3DO. No i naprawdę według mnie to prawdziwy Heroes mimo tego, że w 3d. Poprostu ma coś w sobie ;) Jest magiczny, kolorowy i wciągający taki jak powinien być. Czekam na pełną wersje!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.04.2006 o 18:50, exkalibur napisał:

Czy ktoś mógłby mi napisać jak przejść pierwszą misje kampanii?? Zajmuje jeden zamek... po
tygodniu przegrywam. Zajmuje drugi... też po tygodniu przegrywam. No nie wiem co robić. Próbowałem
przebić się przez bramę ale z takim wojskiem nie moge się przez nią przebić ;) pomocyy bo chciałbym
zobaczyć następną misje :)

A tak pozatym to Heroes 5 jest dla mnie jak najbardziej udaną gierką. Czekam na nią jeszcze
do tamtego czasu kiedy nie wiadome bylo czy Ubi Soft przejmie 3DO. No i naprawdę według mnie
to prawdziwy Heroes mimo tego, że w 3d. Poprostu ma coś w sobie ;) Jest magiczny, kolorowy
i wciągający taki jak powinien być. Czekam na pełną wersje!


po zajeciu sowjgo zamku idziesz wyzej i odbijasz isabele z wiezienia.wiezienia pilnuja pit lordy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.04.2006 o 18:26, alistair napisał:

> "AI may decide to not to recapture town on the "Falcon''s" map". I to zdanie całkowicie
wyjaśnia o co chodzi, choć uważam, że sensowniej byłoby dać w demie słabszego przeciwnika,
mozliwego do pokonania, zamiast prawdziwego pakera, który olewa fakt, ze zamku nie ma ;). Nie
mozna traktować tego jako błąd, bo zostało to zrobione specjalnie (ewentualnie stwierdzili
to za późno i zostało im tylko poinformować, w co wątpię).


Tak sobie właśnie pomyślałem, że albo z tą jedną mapą jest coś nie tak, albo AI w ogóle kuleje, tylko samą konstrukcją pozostałych map (jak o tym Ur Tur wspomniał) nadrobili głupotę sztucznej inteligencji (fajny zwrot, nie?), dzięki czemu w kampanii komputer zachowuje się w miarę sensownie. No bo niby dlaczego AI miałaby decide żeby nie recapture town?
Oczywiście mam nadzieję, że to tylko takie moje czarnowidztwo nie mające oparcia w rzeczywistości :]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Chciałbym się kogoś poradzić ponieważ mam problem. Chce kupić hommV w pre-oderze. NIe wiem tylko czy kupić wersję standardową czy kolekcjonerską, nie było by to problemu gdyby była to różnica 20zł. Czy wersja kolekcjonerska oprócz tej skrzynki mapy itd? Czy będą jakieś znaczące różnice w samej grze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.04.2006 o 19:11, rafalkup napisał:

Nie wie ktos o polskim demie cos noewego bo mialo wyjsc dzisiaj tj .20.04.06??

No właśnie też się pytałem ale nikt nic nie wie :-( Miało być i jak dotąd cisza, zapomnieli czy co...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować