Zaloguj się, aby obserwować  
Evil_Khan

RAGE - postnuklearny FPS od id Software

361 postów w tym temacie

Na tegorocznym (2007) QuakeConie ujawniono, że nowym dzieckiem id Software będzie gra FPS w klimatach "Mad Maxa" pod tytułem RAGE (swoją drogą oklepana nazwa) !
Więcej info :
http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=35633
Pierwszy zwiastun:
http://media.pc.ign.com/media/926/926419/vids_1.html
http://www.youtube.com/results?search_query=rage+id+software
http://www.youtube.com/watch?v=FaPa-YME5JQ

Zapowiada się ciekawie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, niezłe filmiki. Jeżeli id Software wydaje grę to jest to hit, no może nie ma takiej statystyki co naprzykład Blizzard, ale z pewnością także jest konkretną firmą...
Nie sądzę jednak, aby gra była na tyle dobra, aby zagrozić Fallout''owi 3...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od tego, że ta gra nie ma konkurować z Fallout''em 3. To dwa różne gatunki. Co do samego RAGE jestem pod ogromnym wrażeniem trailera i muszę powiedzieć, że ID robi wreszcie grę z "innym" klimatem, takim niepowtarzalnym. To już nie atak kosmitów czy walka z nazistami, ale coś naprawdę innowacyjnego (imo). RAGE jest teraz drugą grą na którą czekam. Zepchnął nawet Crysis''a ;) Zacierając rączki czekam na jakiś konkretny news. Pozdro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.08.2007 o 15:29, CyberPanki napisał:

Zacznijmy od tego, że ta gra nie ma konkurować z Fallout''em 3. To dwa różne gatunki.

No nie wiem
Fallout 3- FPS z aktywna pauza i elementami rpg
Rage - FPS pelna geba, robiony przez ID, ktore juz ma pojecie jak robic fps-y

Starzy fani Fallouta raczej nie tkna 3, fani fps-ow raczej wybiora Rage bo nie ma jakiegos dziwnego systemu skilli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.08.2007 o 15:49, Hra'ko'lothanek napisał:

Starzy fani Fallouta raczej nie tkna 3, fani fps-ow raczej wybiora Rage bo nie ma jakiegos
dziwnego systemu skilli.


A dlaczego? Ja jako fan obydwu części mam zamiar grać w F3 tylko z aktywna pauzą :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.08.2007 o 15:58, Ceteris Paribus napisał:

> Starzy fani Fallouta raczej nie tkna 3, fani fps-ow raczej wybiora Rage bo nie ma jakiegos

> dziwnego systemu skilli.

A dlaczego? Ja jako fan obydwu części mam zamiar grać w F3 tylko z aktywna pauzą :-)


Tylko? Chyba ktos nie wyczytal, ze po wykorzystaniu punktow akcji (a raczej many) znowu wracasz do real-time''u :-)

Zreszta, co ja sie bede produkowal, ludzie, ktorzy pisali zapowiedzi zrobili to za mnie.
Fallout i Rage 2 rozne gatunki my ass.
http://www.rpgcodex.com/content.php?id=153
Have fun.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.08.2007 o 15:49, Hra'ko'lothanek napisał:

> Zacznijmy od tego, że ta gra nie ma konkurować z Fallout''em 3. To dwa różne gatunki.

No nie wiem
Fallout 3- FPS z aktywna pauza i elementami rpg
Rage - FPS pelna geba, robiony przez ID, ktore juz ma pojecie jak robic fps-y

Starzy fani Fallouta raczej nie tkna 3, fani fps-ow raczej wybiora Rage bo nie ma jakiegos
dziwnego systemu skilli.


Ja bym Fallout''a FPS''em nie nazywał. Idąc twoim tokiem myślenia Oblivion to też FPS? Nie, F i Obek to rpg''i z widokiem z oczu bohatera czyli fpp. W samym Falloucie 3 będzie możliwość wybrania widoku zza pleców (ramienia). Czy to znaczy, że taki Gothic jest Fps''em? Nie. Więc nie sil się porównywać RAGE do rpg bo to się na nic nie zda. I odwrotnie. Pozdro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.08.2007 o 16:28, CyberPanki napisał:

> > Zacznijmy od tego, że ta gra nie ma konkurować z Fallout''em 3. To dwa różne gatunki.

>
> No nie wiem
> Fallout 3- FPS z aktywna pauza i elementami rpg
> Rage - FPS pelna geba, robiony przez ID, ktore juz ma pojecie jak robic fps-y
>
> Starzy fani Fallouta raczej nie tkna 3, fani fps-ow raczej wybiora Rage bo nie ma jakiegos

> dziwnego systemu skilli.
>
>
Ja bym Fallout''a FPS''em nie nazywał. Idąc twoim tokiem myślenia Oblivion to też FPS? Nie,
F i Obek to rpg''i z widokiem z oczu bohatera czyli fpp. W samym Falloucie 3 będzie możliwość
wybrania widoku zza pleców (ramienia). Czy to znaczy, że taki Gothic jest Fps''em? Nie. Więc
nie sil się porównywać RAGE do rpg bo to się na nic nie zda. I odwrotnie. Pozdro.


No bo po co czytac teksty w linku, ktory podaje...

Spoko, popatrzmy na FO3
-Wybuchajace obiekty (samochody) - sa
-"ŚÓPER BRONIE!!1" (nuklearna katapulta) - sa
- widok FPP - jest
- strzelanie, duzo strzelania- jest
- lipna fabula (szukasz swojego starego a super mutanty chca zawladnac swiatem)- jest
- uproszczenie rozgrywki (INT nie wplywajaca na dialog itd)- jest

Brzmi jak fps!
Obliviona tez mozesz sobie wepchnac pod fps, tylko wtedy ''shooter'' zamien na ''slasher''/''spellcaster'' i bedzie gralo.

A z Obliviona taki rpg jak ze mine papiez...
ID z Rage''em sie przynajmniej nie kryje- od razu "to bedzie fps", a to wlasnie bethesda z FO3 wymysla bezsensowne wytlumaczenia "wywalilismy izometryczny widok bo fpp lepiej wyglada i technologia nam pozwala na FPP no i FPP lepiej pozwala sie wczuc w postac" + "turowego system walki nie ma bo real-time jest o wiele bardziej dynamiczny"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.08.2007 o 16:37, Hra'ko'lothanek napisał:

No bo po co czytac teksty w linku, ktory podaje...

Spoko, popatrzmy na FO3
-Wybuchajace obiekty (samochody) - sa
-"ŚÓPER BRONIE!!1" (nuklearna katapulta) - sa
- widok FPP - jest
- strzelanie, duzo strzelania- jest
- lipna fabula (szukasz swojego starego a super mutanty chca zawladnac swiatem)- jest
- uproszczenie rozgrywki (INT nie wplywajaca na dialog itd)- jest

Brzmi jak fps!
Obliviona tez mozesz sobie wepchnac pod fps, tylko wtedy ''shooter'' zamien na ''slasher''/''spellcaster''
i bedzie gralo.

A z Obliviona taki rpg jak ze mine papiez...
ID z Rage''em sie przynajmniej nie kryje- od razu "to bedzie fps", a to wlasnie bethesda z
FO3 wymysla bezsensowne wytlumaczenia "wywalilismy izometryczny widok bo fpp lepiej wyglada
i technologia nam pozwala na FPP no i FPP lepiej pozwala sie wczuc w postac" + "turowego system
walki nie ma bo real-time jest o wiele bardziej dynamiczny"


1. Wybuchy mają świadczć o tym czy gra jest FPS''em czy nie? Czy RPG nie może być bardziej efektowny niż dajmy na to Baldurs Gate? Wytłumacz bo nie zrozumiałem twojego argumentu...
2. Super bronie są w każdej grze - czy to RPG czy FPS. Nikt i nic tego nie zmieni.
3. FPP jest - tak jak w Morku czy Obku.
4. Dużo jest, ale jakby przenieść wspomnianego wyżej Baldura do FPP to czy nie była by sieczka przy walce z 5 przeciwnikami naraz? To samo z Diablo nawet. Pomyśl...
5. Według ciebie lipna bo imo fabuła w nowym Fallout 3 jest ciekawa. Poza tym w Falloutach nie chodziło nigdu o fabułę, a o atmosferę towarzyszącą zwiedzaniu postnuklearnego świata.
6. Fallout 3 nie jak FPS''em!
7. Co do Obka to to też RPG jest i nie próbuj kłócić się z tym faktem. No chyba, że chcesz wyjść na idiotę...
Ja na RAGE napaliłem się bardzo jako, że jestem fanem id i ich gier, ale nie wiem jaki jest sens porównywania dwóch różnych gatunkowo gier, na dodatek przed ich premierą. Pomyśl troche następnym razem jak coś napiszesz. Tymczasem kończę ten offtop bo nie ma większego sensu wymiana argumentów (w tym wypadku). Pozdro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 04.08.2007 o 16:51, CyberPanki napisał:

1. Wybuchy mają świadczć o tym czy gra jest FPS''em czy nie? Czy RPG nie może być bardziej
efektowny niż dajmy na to Baldurs Gate? Wytłumacz bo nie zrozumiałem twojego argumentu...
2. Super bronie są w każdej grze - czy to RPG czy FPS. Nikt i nic tego nie zmieni.
3. FPP jest - tak jak w Morku czy Obku.
4. Dużo jest, ale jakby przenieść wspomnianego wyżej Baldura do FPP to czy nie była by sieczka
przy walce z 5 przeciwnikami naraz? To samo z Diablo nawet. Pomyśl...
5. Według ciebie lipna bo imo fabuła w nowym Fallout 3 jest ciekawa. Poza tym w Falloutach
nie chodziło nigdu o fabułę, a o atmosferę towarzyszącą zwiedzaniu postnuklearnego świata.
6. Fallout 3 nie jak FPS''em!
7. Co do Obka to to też RPG jest i nie próbuj kłócić się z tym faktem. No chyba, że chcesz
wyjść na idiotę...
Ja na RAGE napaliłem się bardzo jako, że jestem fanem id i ich gier, ale nie wiem jaki jest
sens porównywania dwóch różnych gatunkowo gier, na dodatek przed ich premierą. Pomyśl troche
następnym razem jak coś napiszesz. Tymczasem kończę ten offtop bo nie ma większego sensu wymiana
argumentów (w tym wypadku). Pozdro.


Oho, pan ekspert, co zaraz zobaczymy ;)
1. Wybuchy (nawet bezsensowne) sa w kazdym fpsie- a wybuchajace w MINI-PIEPRZONEJ-NUKLEARNEJ EKSPLOZJI samochody SA bezsensowne! Gdybys nie zauwazyl to w poprzednich Falloutach samochody nie wybuchaja, bo a) Junktown nigdy by nie powstalo, albo krotko potem zamieniloby sie w krater b) Power Armor tez by wybuchal.
2. Dziwne, nie pamietam SÓPER BRONi w Falloutach- pamietam, ze w 1 turbo plazma byla najlepsza a w 2 wybieralem pomiedzy Pulse Rifle a Gauss Rifle, ale nie bylo nic takiego jak wyrzutnia nuke''ow- jaki sens ma taka bron? Bron, ktora naraza tez uzytkownika? Czy Falloutowa przyszlosc zamieszkiwali idioci?
3. Ah, bardzo ladnie, ze zauwazyles, ze fpp jest tez w obku- toz to mowie, FPS
4. Ty pomysl koles- Fallouty mogles przejsc bez wystrzeliwywania 1 naboju czy czegokolwiek
5. Ok podzielmy to na 2 czesci
a) Ciekawa? Grales w poprzednie Fallouty? Super mutanci probujacy podbic swiat? Obudz sie czlowieku, super mutanci NIE SA JUZ ZADNA WIELKA SILA! Kadzie, w ktorych sie je robilo zostaly zniszczone, Master zdechl, mutanci nie moga miec potomstwa + zanim dotra do Waszyngtonu to ich szeregi zostana ostro przerzedzone.. Strata jednego dla nich to ostry cios, a oni beda sie naparzac z Bractwem (ktorego w okolicach Waszyngtonu byc nie powinno) i podbijac swiat- taaa
b) Nie chodzilo o fabule? Chodzilo o atmosfere? Wiec cos ci panie ekspercie powiem- w Falloucie chodzilo o emulowanie rpgow pen & paper, dla Fallouta izometryczny widok i turowy system walki. Wiesz co bylo 1-sze w koncepcji Fallouta? Wlasnie izo i turowy system walki, post-apo swiat byl drugi! Tak, twoja atmosfera postnuklearnego swiata byla druga, mniej wazna! Fallout mogl byc w sumie crpgiem w sredniowieczu, ale wciaz bylby izometryczny z turowym systemem walki.
Ja w przeciwienstwie do ciebie mam cos na poparcie tego co mowie. Chociaz nie sadze zebys to przeczytal, w koncu tamten link tez wygodnie pominales w stylu "NIC NIE WIDZE I NIE SLYSZE LALALAL"
http://www.nma-fallout.com/article.php?id=35764
Patrz i placz, mr. expert.
7. Hahahaha, no tak "jesli wg ciebie oblivion to nie rpg to jestes idiota!"
Daruj sobie koles, wpychajac kilka statsow i skilli do hack ''n slasha z questami nie otrzymasz rpg''a.


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To samo pisałeś mi że oblivion to nie rpg porównójąc go do sesji rpg. Jeśli oblivion to hack''n slash to niewiem jak nazwać diablo. Oblivion to rpg, co z tego ze różni sie od baldura czy fallouta. To że wprowadzono hitboksy pomogło grywalności, bo ile razy wqrzało mnie w morku zę wale gościa mieczem po łbie, i nie trafiam. Co do RAGE to może poruszy ona skostniały ostatnio garunek fps,(ile razy moża katować terrorystów i kosmitów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.08.2007 o 17:15, Warrior Within napisał:

To samo pisałeś mi że oblivion to nie rpg porównójąc go do sesji rpg. Jeśli oblivion to hack''n
slash to niewiem jak nazwać diablo. Oblivion to rpg, co z tego ze różni sie od baldura czy
fallouta. To że wprowadzono hitboksy pomogło grywalności, bo ile razy wqrzało mnie w morku
zę wale gościa mieczem po łbie, i nie trafiam. Co do RAGE to może poruszy ona skostniały ostatnio
garunek fps,(ile razy moża katować terrorystów i kosmitów.


Na chlopski rozum rpga mozna rozpoznac po nawet jednej rzeczy: co liczy sie bardziej, umiejetnosc gracza, czy postaci?
Podales swietny przyklad na to, ze oblivion jest w jeszcze mniejszym stopniu rpgiem niz Morrowind- niewazne jak malo masz umiejetnosci w danje broni, jesli TY jako gracz trafisz, to automatycznie jest trafienie! I to GRACZ blokuje, gdy w Morrowindzie to skill Shield odpowiadal za blok.
W prawdziwych rpgach nikogo nie obchodzi, ze jestes mistrzem cs''a i przechodzisz Quake''a na Nightmarze z zamknietymi oczami i jedna reka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.08.2007 o 16:00, Hra'ko'lothanek napisał:

Tylko? Chyba ktos nie wyczytal, ze po wykorzystaniu punktow akcji (a raczej many) znowu wracasz
do real-time''u :-)


Co prawda to prawda. Nie czytałem żadnej zapowiedzi Fallouta 3 by nie psuć sobie zabawy. Podobnie z GTA IV. Ale jak tak będzie to myśle, że się naprawde do teog przyłożą by było dobrze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.08.2007 o 17:07, Hra'ko'lothanek napisał:

Oho, pan ekspert, co zaraz zobaczymy ;)
1. Wybuchy (nawet bezsensowne) sa w kazdym fpsie- a wybuchajace w MINI-PIEPRZONEJ-NUKLEARNEJ
EKSPLOZJI samochody SA bezsensowne! Gdybys nie zauwazyl to w poprzednich Falloutach samochody
nie wybuchaja, bo a) Junktown nigdy by nie powstalo, albo krotko potem zamieniloby sie w krater
b) Power Armor tez by wybuchal.
2. Dziwne, nie pamietam SÓPER BRONi w Falloutach- pamietam, ze w 1 turbo plazma byla najlepsza
a w 2 wybieralem pomiedzy Pulse Rifle a Gauss Rifle, ale nie bylo nic takiego jak wyrzutnia
nuke''ow- jaki sens ma taka bron? Bron, ktora naraza tez uzytkownika? Czy Falloutowa przyszlosc
zamieszkiwali idioci?
3. Ah, bardzo ladnie, ze zauwazyles, ze fpp jest tez w obku- toz to mowie, FPS
4. Ty pomysl koles- Fallouty mogles przejsc bez wystrzeliwywania 1 naboju czy czegokolwiek
5. Ok podzielmy to na 2 czesci
a) Ciekawa? Grales w poprzednie Fallouty? Super mutanci probujacy podbic swiat? Obudz sie czlowieku,
super mutanci NIE SA JUZ ZADNA WIELKA SILA! Kadzie, w ktorych sie je robilo zostaly zniszczone,
Master zdechl, mutanci nie moga miec potomstwa + zanim dotra do Waszyngtonu to ich szeregi
zostana ostro przerzedzone.. Strata jednego dla nich to ostry cios, a oni beda sie naparzac
z Bractwem (ktorego w okolicach Waszyngtonu byc nie powinno) i podbijac swiat- taaa
b) Nie chodzilo o fabule? Chodzilo o atmosfere? Wiec cos ci panie ekspercie powiem- w Falloucie
chodzilo o emulowanie rpgow pen & paper, dla Fallouta izometryczny widok i turowy system walki.
Wiesz co bylo 1-sze w koncepcji Fallouta? Wlasnie izo i turowy system walki, post-apo swiat
byl drugi! Tak, twoja atmosfera postnuklearnego swiata byla druga, mniej wazna! Fallout mogl
byc w sumie crpgiem w sredniowieczu, ale wciaz bylby izometryczny z turowym systemem walki.
Ja w przeciwienstwie do ciebie mam cos na poparcie tego co mowie. Chociaz nie sadze zebys to
przeczytal, w koncu tamten link tez wygodnie pominales w stylu "NIC NIE WIDZE I NIE SLYSZE
LALALAL"
http://www.nma-fallout.com/article.php?id=35764
Patrz i placz, mr. expert.
7. Hahahaha, no tak "jesli wg ciebie oblivion to nie rpg to jestes idiota!"
Daruj sobie koles, wpychajac kilka statsow i skilli do hack ''n slasha z questami nie otrzymasz
rpg''a.

1. Sprawę wybuchów pozostawię bez komentarza.
2. Super broń to znaczy najlepsza broń. Niekoniecznie musi świecić, błyszczeć i śpiewać. Podając jako przykład Pulse Rifle i Gauss Rifle sam sobie przeczysz bo te bronie w takim razie (skoro wybierałeś tylko między nimi) SĄ najlepsze.
3. Obek to nie FPS! Stary ogarnij się.
4. Na to argumentu nie znajdę. Sorry. Może masz rację, ale poczekajmy aż zagramy w Fallout''a 3. Nie wyciągajmy wniosków z niczego.
5. Grałem. FO3 traktuję jako osobną grę, dlatego nie porównuje fabuły poprzedników do tej w trójce. A to czy mi się podoba to jest już moja sprawa. No sorry.
6. Płakać nie zamierzam. A pisząc co było najważniejsze w Falloutach miałem na myśli to co było najważniejsze dla GRACZA, nie zaś twórcy bo programistą nie jestem i mnie to mało interesuje jaki mieli cel twórcy FO. Ważny jest efekt końcowy.
7. Czyli nadal uważasz że Obek to nie RPG? Nie mam na cię siły...
P.S. Do moderatorów - Przepraszam za offtopic, gorzko tego żałuję i postaram się kolejny raz tego błedu nie popełnić. :P
P.S.S. Panie Hra'' coś tam - pozwolę sobie zakończyć naszą dyskusję z powodu tego, że temat ten jest o grze RAGE, która wspólnego z Falloutem nic nie ma, a wnioskując z pana wcześniejszych wypowiedzi jest pan fanem tej serii. Dlatego odsyłam do tematów przeznaczonych Falloutowi. Pozdro xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do Rage - wie ktoś jak zaprojektowane zostaną etapy? Z tego co wyczytałem, w grze będzie spory świat, będzie można przemieszczać się samochodzikami... Tutaj cytuje z gry-online "Według Tima Willitsa, dyrektora kreatywnego firmy id Software, gracz w każdej chwili będzie mógł zatrzymać wehikuł w celach dokładniejszego zbadania terenu."

To wszystko wygląda mi bardziej na "otwarty" model rozgrywki a''la Stalker niż przechodzenie gry wygarniając wrogów z mapek plansza po planszy...


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować