Zaloguj się, aby obserwować  
SinClers

Windows Seven - Temat Ogólny

4025 postów w tym temacie

Dnia 17.05.2010 o 09:20, Olamagato napisał:

> Ale cóz pod nowy sprzet nie opłaca się kupowac XP tylko już przesiadka w nowy system.
Chyba, że mówimy o laptopie. W takim wypadku XP jeszcze bardzo długo będzie dobrym wyborem.
W tej chwili najtańsze laptopy pozwalające uciągnąć gry napisane pod DX10/11 kosztują
od 6 klocków w górę, więc kupując tańszego XP będzie mógł działać do końca jego zepsucia.


Jakoś dziwne bo mój lapek Samsung r522 kupowany pół roku temu kosztował 2.5 tys. i wszystkie wymagające gierki na nim śmigają na średnio wysokich/wysokich detalach (GTA 4, Crysis, itp.).

@gumisfajnymis
Ściągnij sobie zestaw Alcohol 52% i BurnAware Free będziesz miał pakiet o funkcjonalności komercyjnych rozwiązań (odpalanie/tworzenie obrazów, nagrywanie bd, itp.).

@topic
Lista starych gier, które testowałem na win 7:
American McGee Alice
Diablo II+LoD
Dungeon Siege II
GTA2
Heroes of Might and Magic 3 Complete (wersja z gog.com)
Need for Speed Most Wanted
Oblivion

Jak ktoś chce, żebym mu coś potestował to pisać śmiało ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.05.2010 o 23:08, mc1908 napisał:

czy można te windowsowe Biblioteki przenieść na dysk D?



Cały bajer bibliotek polega na tym że one nie przechowują plików tylko skróty do plików folderów. Więc wejdź w w np. bibliotekę obrazów u góry będziesz miał zawiera 2 lokacje kliknij w to i tam możesz dodać swój folder z innego dysku. jeśli masz jakieś dane w folderach publiczny i moje xxx to je przenieś do tych folderów które dodasz żeby zwolnić miejsce na partycji systemowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.05.2010 o 00:12, Van_Waterflew napisał:

> W tej chwili najtańsze laptopy pozwalające uciągnąć gry napisane pod DX10/11 kosztują
> od 6 klocków w górę, więc kupując tańszego XP będzie mógł działać do końca jego
zepsucia.
Jakoś dziwne bo mój lapek Samsung r522 kupowany pół roku temu kosztował 2.5 tys. i wszystkie wymagające gierki na nim śmigają na średnio wysokich/wysokich detalach (GTA 4, Crysis, itp.).

Praktycznie nie ma jeszcze na rynku gier wymagających (z przyczyn technologicznych) DX10/11.
Nie obraź się, ale w tym temacie tak naprawdę nie wiesz jeszcze o czym mówisz.

Czy Twój laptop uciągnie scenę zawierającą 2-3 tysiące obiektów i wyrenderuje ją w rozdzielczości 2536x1920 z FSAAx8? Nie sądzę bo wiele ze stacjonarnych kompów miałoby z tym problemy. Bo dzisiaj najbardziej wymagające dema ustawione w najwyższe parametry generowania obrazu ledwie przybliżają wymagania sprzętowe do tych jakie będą potrzebne przy rzeczywistym generowaniu *standardowego obrazu* gier DX11 w rozdzielczości wyraźnie *niższej* niż fullHD.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.05.2010 o 19:22, Olamagato napisał:

Czy Twój laptop uciągnie scenę zawierającą 2-3 tysiące obiektów i wyrenderuje ją w rozdzielczości
2536x1920 z FSAAx8? Nie sądzę bo wiele ze stacjonarnych kompów miałoby z tym problemy.
Bo dzisiaj najbardziej wymagające dema ustawione w najwyższe parametry generowania obrazu
ledwie przybliżają wymagania sprzętowe do tych jakie będą potrzebne przy rzeczywistym
generowaniu *standardowego obrazu* gier DX11 w rozdzielczości wyraźnie *niższej* niż
fullHD.


No to lapki za 5-6 tys. takich rzeczy (przynajmniej te na polskim rynku) także nie obsłużą. Mi chodziło o obecną generacji DX 9/10 (bo 11 w powijakach). A nawet odgrzewanego kotleta z DX 11 można kupić do 3k.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.05.2010 o 00:56, Van_Waterflew napisał:

Mi chodziło o obecną generacji DX 9/10 (bo 11 w powijakach). A nawet odgrzewanego kotleta
z DX 11 można kupić do 3k.

Jeżeli nawet w takim kompie będzie karta z DX10/11, to jej wydajność będzie za mała, aby uciągnąć jakiekolwiek funkcje graficzne wprowadzone od DX10.1 w górę. Tak więc nawet nalepka z DX11 będzie tam tylko kwiatkiem do kożucha. Żeby móc zobaczyć obraz z przyzwoitym FPS będzie trzeba praktycznie całkowicie wyłączyć wszelkie opcje związane z funkcjonalnością specyficzną dla DX10/11.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.05.2010 o 13:53, Olamagato napisał:

> Mi chodziło o obecną generacji DX 9/10 (bo 11 w powijakach). A nawet odgrzewanego
kotleta
> z DX 11 można kupić do 3k.
Jeżeli nawet w takim kompie będzie karta z DX10/11, to jej wydajność będzie za mała,
aby uciągnąć jakiekolwiek funkcje graficzne wprowadzone od DX10.1 w górę. Tak więc nawet
nalepka z DX11 będzie tam tylko kwiatkiem do kożucha. Żeby móc zobaczyć obraz z przyzwoitym
FPS będzie trzeba praktycznie całkowicie wyłączyć wszelkie opcje związane z funkcjonalnością
specyficzną dla DX10/11.


Podaj mi grę powiem ci uciągnie na laptopowej karcie graficznej.
Lista notebookowych kart:
http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-Radeon-HD-5870-Crossfire.29486.0.html?id=25624
Class 2 jest już w przystępnych cenach a one potrafią obsłużyć większość gier na full detalach.

Aha co ma system do karty graficznej bo nie rozumiem?
Windows 7 śmiga w lapkach na integrach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.05.2010 o 19:58, Van_Waterflew napisał:

Class 2 jest już w przystępnych cenach a one potrafią obsłużyć większość gier na full
detalach.



Żebyś się nie zdziwił, może w kilku ale nie w większości

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.05.2010 o 19:58, Van_Waterflew napisał:

Podaj mi grę powiem ci uciągnie na laptopowej karcie graficznej.

Pewnie. Problem w tym, że obecnie lista gier wymagających DX11 jest pusta, a lista gier wymagających DX 10 składa się z jednego tytułu.
Tak więc nawet nie masz co sprawdzać jaka karta na notebooku uciągnie gry wymagające nowszych DX ponieważ gry o których mówimy zwyczajnie jeszcze nie istnieją w sprzedaży.
Jednak można się domyślać wymaganej wydajności na podstawie demonstracji technologicznych oraz specyfikacji.

Dnia 21.05.2010 o 19:58, Van_Waterflew napisał:

Aha co ma system do karty graficznej bo nie rozumiem?

Tylko tyle, że DX>9 działa wyłącznie na Viście/XP, co oznacza, że jeżeli kupujemy lapka, który i tak nie uciągnie DX10/11, to nie ma wielkiego sensu instalować W7 czy Visty w celu grania. XP do takiego celu na lapku zupełnie wystarczy.

Dnia 21.05.2010 o 19:58, Van_Waterflew napisał:

Windows 7 śmiga w lapkach na integrach.

Windows może i śmiga, ale gierki, to już nie bardzo. A szczególnie gry premierowe, w tym szczególnie przyszłe premiery mogą już nie śmigać. Jeżeli kupować komputer do gier, to na pewno nie laptop - no chyba, że ktoś ma 10 klocków do wyrzucenia w błoto (chętnie podniosę;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Win 7 śmiga szybko na wszystkich zintegrowanych kartach graficznych, problem to gry , ale komputer to nie tylko stacja gier , a w szczególności laptop . Mój cudowny laptopik ma intela 4500 ta wersję słabszą ( nie HD ) win 7 zasuwa aż miło , gry paroletnie na średnich przy natywnej rozdzielczości 15 cal odpalają się bez problemów. Ale jak napisałem , laptopy nie służą do gier a do pracy, za 5 lub 8 lat bedą stacje typu laptop jako domowy komputer czyli rozdziałka 22 cale lub wieksza, zastapią PC-ty , zaleta tego rozwiązania bedzie taka ,ze można to zamknąć i przenieść w inne miejsce jak walizkę,osobna obudowa i monitor przejdą do historii jak pomalutku telefony stacjonarne. Wydajność oczywiście będzię jak na PC , bo tam będą podzespoły jak obecnie do PC-ta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.05.2010 o 23:33, Olamagato napisał:

Tylko tyle, że DX>9 działa wyłącznie na Viście/XP,

Sorki za spam ale dopiero to doczytałem :)
Panie Moderatorze co Pan wypisuje? :D każdy dx jest kompatybilny wstecz , więc grając w grę pisaną pod dx 9 gramy pod dx 9 , jak gramy na win 7 w "HoMM" III to gramy pod dx 11? chyba nie :D , mało tego dx 11 który jest w win 7 przyspiesza parę klatek gry pod dx 9 oraz pod dx 10 , chodzi o architekturę lub sterowniki 11-ki które poprawiają starsze DX-y ( dokładnie nie wiem co z czym ale czytałem w jakimś magazynie komputerowym, CHip albo Ekspert)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.05.2010 o 14:11, Morte napisał:

Panie Moderatorze co Pan wypisuje? :D każdy dx jest kompatybilny wstecz , więc grając
w grę pisaną pod dx 9 gramy pod dx 9 , jak gramy na win 7 w "HoMM" III to gramy pod dx
11? chyba nie :D , mało tego dx 11 który jest w win 7 przyspiesza parę klatek gry pod
dx 9 oraz pod dx 10 , chodzi o architekturę lub sterowniki 11-ki które poprawiają starsze
DX-y ( dokładnie nie wiem co z czym ale czytałem w jakimś magazynie komputerowym, CHip
albo Ekspert)


Tja...to teraz wytłumacz, dlaczego na Windows Seven należy zainstalować DirectX 9 i 10 osobno, aby pozbyć się problemów z działaniem niektórych gier. Więc z tą kompatybilnością wstecz to bym nie przesadzał.
Co do przyspieszenia starszych DX - niewykonalne. Tzn. gry mogą działać szybciej, ale z innych powodów - 64-bitowy system, bądź mniejsze zużycie RAM-u niż Vista rzeczywiście dają dodatkowe klatki na sekundę (choć też nie zawsze).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Instalować dx 9 ? dx 10 ? czyli jak ktos ma grafikę GF 7XXX lub 8XXX to nie odpali windowsa 7 ? haha bo musi wgrać dx 9 !! ale jak wgra jak win 7 mu nie odpali ? spod DOSa ?:D jak temat wejdzie na DX to takie banialuki tu sa wypisywane że szok . - KAŻDA NAJNOWSZA WERSJA DX MA IMPLEMENTACJE ZE WCZEŚNIEJSZYMI DX ,jeśli grasz w grę starszą to gra uruchomi sie w takim API w jakim jest napisana, dx 7 ? proszę bardzo, dx 8? jak najbardziej, bez żadnej instalacji dx-ów . (mam win 7 home premium i nic nie musiałem instalować) Był problem w Viście bo kochany microsoft cos pokombinował z dx 10 że były problemy ze zgodnością wstecz , ale to był błąd microsoftu oraz nieudanego dx-a 10,a co do lepszego działania dx 10 oraz dx 9 pod win 7 przez biblioteki dx 11 zapraszam do fachowej prasy , poczytaj gdzieś , niestety ja wyrzucam stare magazyny i nie mogę już zacytować tej informacji , z tego co pamietam dx 11 na 100% poprawia obsługe wielordzeniowości oraz komunikację procesora z grafiką i jeszcze cos tam coś tam. dx 10 jeszcze miał z tym problem, o co dokładnie chodziło to juz nie pamietam niestety.


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Akurat zgodzę się z ziptofafem, jak wgrałem po raz pierwszy starszą grę na win 7, która była pisana na dx 9 to pojawił mi się komunikat o braku kilku bibliotek dx 9, dopiero instalacja DX 9 rozwiązała problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja się zgodzę z Morte. Odpalam bez dorzucania żadnych bibliotek FF8 działające na DX6 na Win 7 Ultimate x64. Gry stare, nowe, nie miałem żadnych problemów z niczym. Prawdą jest, że każdy kolejny DX posiada implementacje z wcześniejszych wersji, a jakieś problemy ze starociami na Win 7 to chyba raczej kwestia jakichś indywidualnych przypadków niektórych gier, niż braku bibliotek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie to ująłeś , już wyjaśniam Nufiko ja piszę o standardzie DX czyli 11 jest zgodna z 10, 9,8,7 ale sa przypadki jak napisał Siriondel że brakuje 1 biblioteki dll , miałem tak pod XP jak zainstalowałem Stalkera czyste niebo i wyskoczył mi komunikat o braku jakiegoś dll , zainstalowałem DX 9c z płyty stalkera i juz było ok. To sa przypadki z grami, natomiast standard DX jest niezmienny , moga tylko dochodzić nowe biblioteki , ale to tyczy sie tylko w zasadzie do gier .
Ps Nufiko ty nie zainstalowałeś dx 9 tylko dograłeś pare bibliotek do 11 by starsza gre obsłużyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.05.2010 o 20:38, Morte napisał:

Instalować dx 9 ? dx 10 ? czyli jak ktos ma grafikę GF 7XXX lub 8XXX to nie odpali windowsa
7 ? haha bo musi wgrać dx 9 !! ale jak wgra jak win 7 mu nie odpali ?


Może zamiast kpić, sam poczytasz co nieco? Prawdą jest, że bez instalacji niektórych biblioteki DX9 i 10 bywają problemy z grami. Nie pisałem nic o nieuruchamianiu się systemu. Po prostu ta kompatybilność wstecz nie działa w 100% tak jak powinna.

/.../
Co do tego, że nie czytam fachowej prasy - fakt o lepszym wsparciu dla wielordzeniowości w DX11 jest mi znany. Podobnie jak (długo oczekiwana zresztą) możliwość wykorzystania kart graficznych do obliczeń innych niż grafika bez pośrednictwa CUDA, AtiStream itd. O lepszej komunikacji procesora z grafiką nie wiedziałem, przyznaję.
No i sam pisałeś o kompatybilności wstecz - myślisz, że da się zoptymalizować gry pisane pod DX9 i DX10 poprzez DX11? Nie, nie da się. Te optymalizacje ma tylko DX11.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.05.2010 o 21:30, ziptofaf napisał:

(...) możliwość wykorzystania kart graficznych do obliczeń innych niż grafika

DirectCompute bylo juz w DX10 tylko developrzy z tego nie korzystali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.05.2010 o 14:11, Morte napisał:

Panie Moderatorze co Pan wypisuje? :D każdy dx jest kompatybilny wstecz

Tak było do wypuszczenia DX 10 bo od tego momentu nie jest to już prawdą. DX10, DX10.1 oraz DX 11 i następne nie są i już nigdy nie będą zgodne z DX 9.
Żeby móc grać na Viście i Win7 w gry, które obsługują tylko DX9 trzeba mieć zainstalowaną specjalną wersję DX9L (od słowa Legacy), która jest właśnie po to instalowana aby zachować tę zgodność wstecz na tych systemach.
Może się zdarzyć, że stara gra napisana pod niższe DX odpali się poprawnie na DX10/11, ale tylko w tym wypadku jeżeli nie wykorzysta zmienionych w nowszych wersjach właściwości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować