Zaloguj się, aby obserwować  
Maker3

Formuła 1

10066 postów w tym temacie

Dnia 13.06.2010 o 21:29, A-cis napisał:

Interesuje mnie też, dlaczego Robert tak szybko zjechał na wymianę opon

wytłumaczenie jest proste - po prostu skonczyly sie opony.

"Udało mi się ominąć kolizję i nadrobić dwie lokaty. Niestety, opony bardzo się zużywały i musieliśmy bardzo wcześnie zjechać na pierwszą zmianę."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.06.2010 o 21:35, Luca_Brasi napisał:

Może być start o kilka miejsc dalej w następnym
wyścigu, ale trzeba przyznać, że była to głupota z jego strony. Dużo nie zyskał, a manewr
był niebezpieczny.


Słowa Roberta odnośnie tego manewru:

"I was on the right, so I backed off and pulled behind him to take my line for the pits, but he braked very early and hard: I had to go round him to avoid causing an accident"

Czy głupotą nie było by uderzenie w Sutila?;-) Wyminął go bo Niemiec zahamował za wcześnie, mocno i mogło dojść do wypadku w którym obaj by zakończyli jazdę. Bardziej to przytomna jazda i dobry refleks.
Nie mniej sędziowie dzisiaj szaleli z karami, niestety niektórych te kary nie obowiązują vide Hamilton.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeden z ciekawszych wyścigów w tym roku- w końcu opony nie były "niezniszczalne"
strasznie wkurza mnie postawa Schumachera, każda próba wyprzedzania z jego udziałem kończyła się kontaktem z winy Niemca.w Walencji Renault powinno być mocne:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.06.2010 o 22:53, Stfforex napisał:

Czy głupotą nie było by uderzenie w Sutila?;-) Wyminął go bo Niemiec zahamował za wcześnie,
mocno i mogło dojść do wypadku w którym obaj by zakończyli jazdę. Bardziej to przytomna
jazda i dobry refleks.


Z całym szacunkiem dla Roberta tłumaczenie strasznie naciągane, dobrze że sedziowie to łykneli :-)
Sutil nie mógł zahamować za wcześnie mając na plecach Kubicę, o którym przecież nie wiedział, że zjedzie do boksu. Prawdopodobnie to Kubek jechał za szybko, wiedząc, że na końcu prostej nie musi hamować.
Nie wiem dlaczego od początku tej prostej nie jechał z lewej strony jesli i tak zjeżdżał do pitlane. Chciał koniecznie przyblokować choć przez chwilę Sutila, ten był sprytniejszy i łyknął go z lewej co później wymusiło te niebezpieczne manewry Roberta.
Całe szczęście skończyło się bez kary.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.06.2010 o 21:35, Luca_Brasi napisał:

Trzeba brać poprawkę, że opony "miały już w nogach" Q3. Red Bulle zjechały zdaje się ledwie 3-4 okr. po Kubicy.

Teraz to jest proste i oczywiste, ale w momencie wyścigu, to było jednak zagadką. Najlepszy dowód, że i w studio TV na ten temat podjęto dyskusję.
Przecież normalnie, to na miękkich oponach (mimo że mają "w nogach" Q3) przejeżdża się kilkanaście okrążeń. Alonso i Hamilton, który nie słynie z oszczędzania opon, jadąc na miękkich, zjechali na wymianę zaledwie 2 okrążenia wcześniej. A w świetle tego, że później (3-ci stint) Robert przejechał na twardych ponad 30 okrążeń, to zjazd po 9 okrążeniach musiał zastanawiać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciekawsza jest plotka, jakoby w przyszłym sezonie razem z Robertem w Renault miał jeździć Kimi Raikkonen.
Może w tym być ziarno prawdy, bo Kimi mówił już, że chciałby wrócić do F1 a zbyt dużego pola manewru nie ma, bo kilka zespołów jak Ferrari, Red Bull, McLaren i Mercedes ma już komplety na przyszły sezon. Witalij natomiast nie ma pewności.
http://www.sport.pl/F1/1,96297,8024432,Kimi_Raikkonen_i_Robert_Kubica_.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witalij to powinien być wdzięczny, iż teraz u władzy jest poczciwy Boulier, a nie porywczy Briatore, bo za starych czasów to chyba już by się ustawiał w kolejce w wyścigowym pośredniaku. Jak na ten plan "minimum 1/4 tego, co Kubica", to nasza Rakieta coś nie ten teges...

Aczkolwiek naprawdę żal mi się go robiło podczas ostatniego GP, dawno nie widziałem, kiedy ostatni raz jakiś kierowca musiał 2 razy w ciągu jednego wyścigu zaliczać drive-through ^^

Co do samej plotki... z jednej strony, burzyłoby to cały zamysł Kubicy, aby - jeśli już mamy zostać w Reniaku - być absolutnym number one. A Kimi nie jest łatwym kolegą... Z drugiej strony, widać że to plotka po tym, jak wcześnie cały news padł. Dziennikarzom najwyraźniej skończyły się pomysły na roszady pomiędzy aktualnymi kierowcami, to wyciągnęli z szafy Raikkonaena i voila, jest news dnia.

A kto jak kto, Iceman zapewne takie rzeczy ocenia na chłodno, a przecież jest wciąż o wiele za wcześnie, by móc już wyrokować czy Reniak jest mocnym teamem, czy nie. W końcu, jak zechciał ostatnio zauważyć Alonso, nawet półmetka tego sezonu jeszcze nie mamy, wciąż wiele może się zdarzyć, wiele pozmieniać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.06.2010 o 02:22, Dexter_McAaron napisał:

Co do samej plotki... z jednej strony, burzyłoby to cały zamysł Kubicy, aby - jeśli już
mamy zostać w Reniaku - być absolutnym number one. A Kimi nie jest łatwym kolegą...

O tym samym pomyślałem. Gdyby to okazało się prawdą, to Raikkonen, jako były mistrz świata, na pewno nie zgodził by się podpisać umowy z "klauzulą Barrichello".
A taki układ chyba niespecjalnie odpowiadał by Robertowi.

Dnia 17.06.2010 o 02:22, Dexter_McAaron napisał:

Z drugiej strony, widać że to plotka po tym, jak wcześnie cały news padł.

A padł? Nigdzie nie widziałem żadnego dementi a piszą o tym (oprócz tego podanego przeze mnie wcześniej, na jeszcze paru portalach). Dla przykładu:
http://f1.pl/Artykul.82+M57d26e278cc.0.html
http://www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=16979
http://sport.onet.pl/f1/byly-mistrz-swiata-zastapi-pietrowa-w-renault,1,3282492,wiadomosc.html
http://f1.wp.pl/kat,1715,title,Raikkonen-za-Pietrowa-w-Renault,wid,12372636,wiadomosc.html
http://www.formula1.pl/F1_news-9126-Raikkonen_do_Renault_w_2011.html
http://www.f1ultra.pl/index.php/wiadomosci-f1/120515-kubica-i-raikkonen-w-renault.html
http://www.f1.v10.pl/Kto,obok,Kubicy,w,Renault,w,2011,roku,42970.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.06.2010 o 08:19, A-cis napisał:

A taki układ chyba niespecjalnie odpowiadał by Robertowi.


Hmmm ja tam myślę, że bez problemu mogliby się dogadywać i po prostu robić swoje. Team Raikkonen-Massa mnie się podobał. Byłoby super żeby Kubica i Rai jeździli w Renówce, zrobiłby się kolejny mocny zespół, o ile Kimi nie zapomniał jak się jeździ w F1. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę Raikkonena w Renault.Jak już jedynym rozsądnym wyjściem byłoby zastąpienie Buttona w 2012r. (jeśli nie przedłuży kontraktu), bo Kimi mówił , że liczy się dla niego tylko McLaren (albo inny samochód zdolny do wygrywania;takowym Renault narazie nie jest).Plotki o Sutilu mam nadzieję nie mają tego "ziarnka prawdy" - bo to by była porażka.Zostawcie Witka!
A , muszę powiedzieć jeszcze trzy aspekty , dlaczego w ogóle nie chcę Raikkonena w F1
1. Może nie silny argument , ale będzie miał 33 lata , to dużo jak na 3-letynią przerwę (zakładając , że pójdzie do McL)
2. Z mobilizacją Kimiego po zdobyciu tytułu...
3. Raikkonen przyznał , że woli WRC od F1.
Wszystko jasne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.06.2010 o 09:28, Galadin napisał:

Hmmm ja tam myślę, że bez problemu mogliby się dogadywać i po prostu robić swoje. Team
Raikkonen-Massa mnie się podobał. Byłoby super żeby Kubica i Rai jeździli w Renówce,

W tamtym układzie Massa nie robił problemów Raikkonenowi (tak jak i teraz nie robi problemów dla Alonso). Zresztą Massa to w ogóle ugodowy facet i gdyby on przeszedł do Renault jako partner Roberta, to nie miałbym nic przeciwko temu :-)

Dnia 17.06.2010 o 09:28, Galadin napisał:

zrobiłby się kolejny mocny zespół, o ile Kimi nie zapomniał jak się jeździ w F1. :)

Przez rok, to na pewno nie zapomniał :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sporo zmian w F1 zatwierdziła dziś FIA. Niektóre będą ważne od przyszłego sezonu, a niektóre (jak np. minimalne czasy okrążeń podczas zjazdów i wyjazdów) już od tego weekendu.
Bardzo istotna wydaje mi się zmiana dotycząca ruchomego skrzydła podczas wyprzedzania. Daje to duże możliwości w taktykach podczas wyścigu, a chyba nawet podczas kwalifikacji (jazda zespołowa).
Istotny jest również powrót do zasady 107%.
Więcej o zmianach tu:
http://www.f1portal.pl/1/aktualnosci/3688/decyzje-swiatowej-rady-fia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Świetnie że wyjaśniono w tak klarowny sposób problem z samochodem bezpieczeństwa - teraz już nie będzie akcji a''la Alonso/Schumi w Monaco, nie będzie późniejszych "kwasów", wszystko ładnie wyjaśniono.

Zasada 107% może jednak ostro zaboleć "Czerwoną Trójkę"...i chyba w sumie nie rozumiem, jak to jest że najpierw FIA wręcz idzie na wojnę by powiększyć stawkę o nowe zespoły, a następnie uchwala przepis, który może w nie dość boleśnie uderzyć...

Dla kogo ma jeździć teraz Ho-Pin? Siedział przecież w Renault, czyżby coś się szykowało na horyzoncie za Witalijem, czy "wypożyczyli" go komuś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.06.2010 o 14:10, Dexter_McAaron napisał:

Dla kogo ma jeździć teraz Ho-Pin? Siedział przecież w Renault, czyżby coś się szykowało
na horyzoncie za Witalijem, czy "wypożyczyli" go komuś?

Ja myślę, że będą go chcieli wypróbować podczas najbliższych treningów. Będzie wchodził na jazdy próbne w miejsce Pietrowa. To będzie dodatkowa czynnik mobilizujący dla Pietrowa a poza tym, jeżeli okaże się, że Ho-Pin jeździ dobrze, to Renault będzie miało lepszy wybór z kim podpisać kontrakt na przyszły sezon.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli Renia weźmie nawet do treningów Ping-Ponga to będzie wielka porażka.Pietrow jest bardzo dobrym , ale niedoświadczonym kierowcą.Jeśli szykowałyby się jakiekolwiek zmiany w kierowcach w Renault to Vitantonio mógłby iść za Pietrowa.
Dlaczego Renault chce swoje aspiracje o mistrzostwie zamienić na kasę od Żółtych ? (Trina Solar działa).
Czyżby kierownictwo z Enstone było tak głupie by puścićgo choć na treningi?On jest nader wolny... Już lepszy byłby d''Ambrosio , ale najlepszym wyjśćiem byłoby danie szansy Pietrowowi za rok.
Pozatym Superlicencja obejmuje tylko 4 wyścigi .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.06.2010 o 18:05, Mansell napisał:

Pozatym Superlicencja obejmuje tylko 4 wyścigi .

Ale - o ile się orientuję - jeżeli Chińczyk nie popełni żadnego wykroczenia w tym czasie, to licencja zostanie przedłużona i będzie mógł jeździć dalej.
Niech ktoś mnie poprawi jeżeli się mylę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować