Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Pachter: Deweloperzy, którzy czują się przepracowani powinni zmienić zawód

24 postów w tym temacie

Od razu widać po mordzie, że k*tas i placek.
Prawo pracy jasno określa jak wygląda sprawa z nadgodzinami, przynajmniej w Polsce. Niestety, ludzie często boją się fikać pracodawcy - mając np. kredyt hipoteczny na karku. Młodzi ludzie często też nie są świadomi swoich praw. Poza tym często jest to ich pierwsza praca.
Nota bene w gamedevie siedzą głównie młodzi, bo w związku z takim trybem pracy szybko dochodzi do wypalenia.

Jako zawodowy programista, który na początku kariery otarł się o branżę gier mogę powiedzieć, że problem z rezaniem nadgodzin i ciśnieniem w związku z milestone''ami jest tutaj często spotykany. Zaryzykowałbym nawet stwierdzenie, że to standard a "skandale" wybuchają od czasu do czasu jak komuś nerwy puszczą. W sumie ciekaw jestem czy takie kobył jak np. EA badają faktyczny wpływ crunch mode''a na przyspieszenie prac. Wszak przemęczony programista wprowadza więcej szkodliwych niż pożytecznych zmian do kodu....

Chyba jedyni twórcy gier, którzy są w stanie czerpać radość ze swojej pracy to indie developerzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.07.2011 o 16:01, Vojtas napisał:

Taka jest specyfika tej roboty - deadline jest rzeczą świętą, wszelkie opóźnienia kosztują
realne $.


Nie, żebym chciał być złośliwy w stosunku do Ciebie czy deweloperów, ale newsy są zasypane informacjami o obsuwach "rzeczy świętych" ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.07.2011 o 16:48, 34all napisał:

Ostatnio jest tendencja "zrobiłeś niezłą grę, więc spadaj", albo "zapłacimy ci ...kiedyś
tam" albo "kiedyś ci coś tam mówiliśmy że jak gra będzie fajna to dostaniesz premie...
ale zapomnieliśmy o tym"


O takich przypadkach jest najgłośniej bo ludzie zaczynają się skarżyć. Jest wiele firm w których pracownicy są doceniani ale przecież nie będą opowiadać mediom jak wspaniale im się pracuje bo to żaden ciekawy temat do opisania. A tak można napisać jak to firma x, y jest zła i wykorzystuje pracowników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>> Taka jest specyfika tej roboty - deadline jest rzeczą świętą,
>> wszelkie opóźnienia kosztują realne $.

Dnia 26.07.2011 o 17:29, Anjinsan napisał:

Nie, żebym chciał być złośliwy w stosunku do Ciebie czy deweloperów, ale newsy są zasypane
informacjami o obsuwach "rzeczy świętych" ;)


Oczywiście. To tylko pokazuje presję ze strony wydawców, tudzież kompletny brak nadzoru/umiejętności planowania i zarządzania produkcją.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować