Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Artykuł: Rage - wrażenia z rozgrywki

50 postów w tym temacie

Dnia 19.08.2011 o 15:34, criminalist napisał:

Taa może być jeszcze inny silnik ,faktycznie...

Ee? Albo ty polemizujesz, że czegoś brak. Ale nie bierzesz tego pod uwagę, ze to jest możliwe...
tylko jest to wycięte dla optymalizacji tytułu. Jak zwał tak zwał. Częśc procesu nazywającego się "optymalizcja".

Dnia 19.08.2011 o 15:34, criminalist napisał:

A no tak Myszasty stwierdził ,że są rozmyte to już resztę sobie odpowiednio dopowiedziałeś...super.

No, jasne.

Dnia 19.08.2011 o 15:34, criminalist napisał:

Wielkość gry na dysku mówi nam o jakości grafiki.

Mowi o ograniczeniach :] Pewnie, zrobić grę która zajmie +40gb i wypuścimy to na 6-7 DVD 8.5.
Yeah great idea! Ciekawe btw ile ROPów/TMU/Shaderów/Pamięci bedzie potrzeba, aby to pocisnąć.

Dnia 19.08.2011 o 15:34, criminalist napisał:

A typ procka potrzebnego do uruchomienia pewnie o fabule?

Z tego co powiedzieli do tej pory, to nic wybitnego. Zakończenie miałoby być lepsze? To id.

Dnia 19.08.2011 o 15:34, criminalist napisał:

Znowu coś cudownie nie wiadomo skąd wzięte.

Graleś kiedyś w gierki idów?

Dnia 19.08.2011 o 15:34, criminalist napisał:

Na podstawie godzinnej sesji zagranej przez kogoś innego dokonujesz oceny produkcji.

Nic się z sufitu nie bierze. Do tej pory oceniłem grafę, a raczej jej ograniczenia, jak i prawdopodobieństwa wystąpienia cuuuudownej fabuły w grze idów ^^

Dnia 19.08.2011 o 15:34, criminalist napisał:

Świetnie to po co komu recenzje na podstawie doświadczeń z gry wystarczy coś tam wysmażyć z gameplaya.

Nie pisze recki. To jest różnica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Celowe przekrecanie czyjegoś nicka to sposób odreagowania stresów życia codziennego ?
Ciekawe co by na to powiedział Jung.

Ty stwierdzasz że ich brak ( opcji zaawansowanych ) tylko na podstawie tego co napisał i powiedział Myszasty
Ja robię dokładnie to samo ... nie zauważasz analogii trudno Twoim wzorem idac polecam wizyte u psychiatry.

A kolejną kwestią jest mozliwa słabsza jakośc tekstur, osobiscie jeśli mam wybierać miedzy powtarzalnymi/tilowanymi teksturami a teksturami które nigdzie się nie powtarzają...wybieram zdecydowanie to drugie. A to jest główne założenie Megatextures które wymyślil Carmack i spółka. Czepiaj sie dalej ...najlepiej psiego ogona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Optymalizacja-Większość producentów wykorzystuje ją do zoptymalizowanie silnika ,żeby wszystko działało płynnie na jak najsłabszym sprzęcie płynnie i bez zgrzytów.No ale id z pewnością wykorzysta go żeby zrobić nowe tekstury specjalnie dla Ciebie bo przecież to taki pstryk i już wszystko jest 2 miechy przed premierą.

Dnia 19.08.2011 o 15:45, Zgreed66 napisał:

Wielkość gry na dysku mówi nam o jakości grafiki.

"Mowi o ograniczeniach :] Pewnie, zrobić grę która zajmie +40gb i wypuścimy to na 6-7 DVD 8.5.
Yeah great idea!"
Skąd to wziąłeś to naprawdę nie wiem.Sacred z dodatkiem z ile 10giga zajmował?Nie uświadczyłem tam super grafiki.A już bynajmniej nie słyszałem wywodów o niej przed premierą.
Krótko mówiąc miejsce na dysku może świadczyć dokładnie o...niczym.

Dnia 19.08.2011 o 15:45, Zgreed66 napisał:

Znowu coś cudownie nie wiadomo skąd wzięte.

"Graleś kiedyś w gierki idów?"
Tak ,właściwie to w większość i co ma piernik do wiatraka?

"Nic się z sufitu nie bierze. Do tej pory oceniłem grafę, a raczej jej ograniczenia, jak i prawdopodobieństwa wystąpienia cuuuudownej fabuły w grze idów ^^"
Dobrze Ci idzie weź mi jeszcze opowiedz jaka pogoda będzie za rok o tej samej porze.

"Nie pisze recki. To jest różnica."
Nie tylko oceniasz grafikę z zajmowanego miejsca na HDD ,fabułę z 2 zdań Myszastego.I ogólnie oceniasz grę na podstawie "to gra id"OK to ja już sobie dam spokój bo widzę ,że masz bardzo bujną wyobraźnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.08.2011 o 15:59, criminalist napisał:

Skąd to wziąłeś to naprawdę nie wiem.Sacred z dodatkiem z ile 10giga zajmował?Nie uświadczyłem
tam super grafiki.A już bynajmniej nie słyszałem wywodów o niej przed premierą.
Krótko mówiąc miejsce na dysku może świadczyć dokładnie o...niczym.

A jaki gatunek gry to Sacred? A jaki ma mieć Rage?

Dnia 19.08.2011 o 15:59, criminalist napisał:

Tak ,właściwie to w większość i co ma piernik do wiatraka?

Tutaj to akurat masz rację, bo stare produkcje nie mówią o jakości nowej...
...aczkolwiek nie spodziewajmy się rozbudowanego świata jak w Arcanum.

Dnia 19.08.2011 o 15:59, criminalist napisał:

Dobrze Ci idzie weź mi jeszcze opowiedz jaka pogoda będzie za rok o tej samej porze.

Taka sama jak w tym roku, czyli ch*j wie jaka...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.08.2011 o 15:59, criminalist napisał:

Optymalizacja-Większość producentów wykorzystuje ją do zoptymalizowanie silnika ,żeby
wszystko działało płynnie na jak najsłabszym sprzęcie płynnie i bez zgrzytów.No ale id
z pewnością wykorzysta go żeby zrobić nowe tekstury specjalnie dla Ciebie bo przecież
to taki pstryk i już wszystko jest 2 miechy przed premierą.

Nie tylko. To także odpowiednie przygotowanie m. in. mapy (przykładowo bulletstorm),
efektów - bierzesz jakieś zastępstwo, które wygląda ciut gorzej, nie daje jakichś efektów.
ale ciagnie znacznie mniej. przykładowo oświetlenie w różnych grach. np Tu. Przykłady można mnozyć.
Liczy sie wygląd/wydajność. Grę robili 6lat. tekstury można przygotowac wcześniej.
Jak się robi gre, to sie jej nie robi na ostatni gwizdek. Tylko się planuje.

Dnia 19.08.2011 o 15:59, criminalist napisał:

Skąd to wziąłeś to naprawdę nie wiem.Sacred z dodatkiem z ile 10giga zajmował?Nie uświadczyłem
tam super grafiki.A już bynajmniej nie słyszałem wywodów o niej przed premierą.
Krótko mówiąc miejsce na dysku może świadczyć dokładnie o...niczym.

Widać jak czytasz.

Dnia 19.08.2011 o 15:59, criminalist napisał:

Tak ,właściwie to w większość i co ma piernik do wiatraka?

http://nonsensopedia.wikia.com/wiki/Co_ma_piernik_do_wiatraka%3F
Czytaj między wierszami.

Dnia 19.08.2011 o 15:59, criminalist napisał:

Dobrze Ci idzie weź mi jeszcze opowiedz jaka pogoda będzie za rok o tej samej porze.

Raczej marny przykład.

Dnia 19.08.2011 o 15:59, criminalist napisał:

Nie tylko oceniasz grafikę z zajmowanego miejsca na HDD ,fabułę z 2 zdań Myszastego.I
ogólnie oceniasz grę na podstawie "to gra id"OK to ja już sobie dam spokój bo widzę ,że
masz bardzo bujną wyobraźnie.

Cieszy mnie to ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.08.2011 o 16:04, vikingwasdead napisał:

A jaki gatunek gry to Sacred? A jaki ma mieć Rage?
Tutaj to akurat masz rację, bo stare produkcje nie mówią o jakości nowej...
...aczkolwiek nie spodziewajmy się rozbudowanego świata jak w Arcanum.


Tak samo się Ciebie zapytam jaki gatunek gry to Arcanum ,a jaki ma mieć Rage?:D

>Czytaj między wierszami.
A wspak nie umiesz pisać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.08.2011 o 16:04, vikingwasdead napisał:

Tutaj to akurat masz rację, bo stare produkcje nie mówią o jakości nowej...
...aczkolwiek nie spodziewajmy się rozbudowanego świata jak w Arcanum.


Jop, nie twierdze, że bedzie brak, albo będzie tragiczna, czy coś w ten deseń.
Stawiam, poprostu że nie będzie nic wybitnego ,ot jakiś Red Faction Guerrilla + dużo soczystej sieki :)
http://www.youtube.com/watch?v=Qtycv3h-4GA&feature=player_embedded

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Słuchaliście Carmacka na ostatnim quakeconie? Żeby zrobić cały świat rage, materiały źródłowe mają ponad terabajt. Wynikowy świat, bez kompresji to "coś koło" 100gigabajtów. I z tego musieli schodzić do ok. 20-coś giga na blureju. Artyści od tekstur jak zobaczyli tekstury po skompresowaniu, załapali tryb sad-face.
Być może na pc wyjdzie jakiś super-quality pack który będzie miał mniej skompresowane materiały- w tym tekstury- to wszystko słowa Carmacka.
Tekstury w rage to trochę nie to samo co tekstury w innych grach- tu praktycznie nic się nie powtarza, a to zajmuje miejsce. Żeby ruszyć oryginalne tekstury bez techniki megatexture w większości etapów potrzeba by karty z 40GB Vramu. Kto chce się kłócić z Carmackiem- proszę bardzo...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.08.2011 o 16:38, Adi-C napisał:

Artyści od tekstur jak zobaczyli tekstury po skompresowaniu, załapali tryb sad-face.

Jakoś mnie to nie dziwi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.08.2011 o 16:19, criminalist napisał:

> A jaki gatunek gry to Sacred? A jaki ma mieć Rage?
> Tutaj to akurat masz rację, bo stare produkcje nie mówią o jakości nowej...
> ...aczkolwiek nie spodziewajmy się rozbudowanego świata jak w Arcanum.

Tak samo się Ciebie zapytam jaki gatunek gry to Arcanum ,a jaki ma mieć Rage?:D


Ty zacząłeś z przykładem Sacred jako tytułem (ważącym 10GB!) bez wybitnej grafiki.

A tak w ogóle to ja nie rozumiem tych waszych dysput na temat jakości grafiki gry...
... już ja widzę jak wy się będzie zatrzymywali przy każdym krzaczku, latającym motylku i
podziwiali jakiś on piękny i jak dokładnie odwzorowany, ojej. 8)

K***a, ale w grze liczy się rozgrywka i pomysł, a nie tylko wielkość tekstur, HDR''y i Shader''y.
Sorry, za szewski język, ale rozłożyliście mnie tym słownym przepychaniem się nie wiadomo o co...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.08.2011 o 16:19, Zgreed66 napisał:

Jop, nie twierdze, że bedzie brak, albo będzie tragiczna, czy coś w ten deseń.
Stawiam, poprostu że nie będzie nic wybitnego ,ot jakiś Red Faction Guerrilla + dużo
soczystej sieki :)
http://www.youtube.com/watch?v=Qtycv3h-4GA&feature=player_embedded

A mogłbyś zdefiniować "wybitną grę"?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.08.2011 o 16:53, vikingwasdead napisał:

A mogłbyś zdefiniować "wybitną grę"?

Och. Może źle się wyraziłem. Zamiast wybitny to wyróżniający się :)
Jak na razie, to jest zwykła fabuła, która gdzieś juz była i niczym się nie wyróżnia (jak wcześniej, ale jest progres).
Ot, walka z ruchu oporu "resistance" z tymi zlymi "authority". Jakby lekka ewolucja z tym QIV.
Watpie, aby mialy się pojawić jakies zaskakujace wzroty akcji ;p
Ważniejsze jest, aby gameplay się wyrózniał, nie był taki sam jak przez calutką grę jak przykładowo:
Call of Duty,Killzone na PS3, Crysis na PC, bulletstorm, czy Painkiller. To są fpsy jakich wiele.
Wszystko się rozchodzi oto, aby posklejać tak grę, aby grało się na tyle inaczej, żeby nie odczuć tej monotonii.
Tutaj przychodz przykładowoi borderlands, czy M&M Dark Messiah itp.
Tutaj oczekuje postępu a znaki na niebie mówią, że może być ciekawie ;p (znaki na niebie :])

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.08.2011 o 17:05, Zgreed66 napisał:

Wszystko się rozchodzi oto, aby posklejać tak grę, aby grało się na tyle inaczej, żeby
nie odczuć tej monotonii.
Tutaj przychodz przykładowoi borderlands, czy M&M Dark Messiah itp.
Tutaj oczekuje postępu a znaki na niebie mówią, że może być ciekawie ;p (znaki na
niebie
:])

Co do tej wypowiedzi to się zgodzę...

... ale a propos wyróżniającej się fabuły... to ja już za dużo książek czytałem, filmów widziałem, gier poznałem...
... żeby mnie coś zaskoczyło w wyróżniającej się fabule.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.08.2011 o 17:26, vikingwasdead napisał:

... ale a propos wyróżniającej się fabuły... to ja już za dużo książek czytałem,
filmów widziałem, gier poznałem...
... żeby mnie coś zaskoczyło w wyróżniającej się fabule.


No, w sumie prawda, ale są ciekawsze "koncepty" i jak i mniej ciekawe wśród tej całej braci growej.
Rage raczej bardziej będzie pasować to tego drugiego :) ale jakby to było najwazniejsze..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.08.2011 o 17:29, Zgreed66 napisał:

No, w sumie prawda, ale są ciekawsze "koncepty" i jak i mniej ciekawe wśród tej całej
braci growej.
Rage raczej bardziej będzie pasować to tego drugiego :) ale jakby to było najwazniejsze..


A co ciekawego można wymyślić w świecie post-apokaliptycznym... i to świeżo po tejże apokalipsie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.08.2011 o 17:34, vikingwasdead napisał:

A co ciekawego można wymyślić w świecie post-apokaliptycznym... i to świeżo po tejże
apokalipsie?


Jakbym był pisarzem, kolesiem od fabuły itd :)
Poza tym, to co przedstawiają w Rage nie musi być tylko i wylącznie się odnosić do klimatów post-apokaliptycznych.
Przyłączamy się do ruchu oporu i walczymy z jakimis ciemieżcami ;) No, daj spokój ;p
Jak ktoś nas w ciula zrobi i przeleci bez wazeliny, czy w inny sposob urozmaica fabułę. Będzie gut.
Dobra, anyway. Wygląda na to, że cały czas wszyscy szukamy gdzieś dziury w całym :)
Jak będzie lepsza niz zakładana, będzie super. Lepiej się pozytywnie zaskoczyć, jak oczekiwać gruszek na wierzbach ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.08.2011 o 17:50, Zgreed66 napisał:

Dobra, anyway. Wygląda na to, że cały czas wszyscy szukamy gdzieś dziury w całym :)


Kiedy końcowy produkt to i tak będzie "cacko z dziurką" ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widzę że ten tytuł to jeden naprawdę z niewielu produktów który można kupić na dowolną platformę i będziesz się świetnie bawił, nie to co BF3 który nadaje się tylko na PC :P

Gra tworzona jest już od prawie(lub ponad) 4 lat więc wszystko raczej będzie dopięta na ostatni guzik. Znając życie wersja na PS3 będzie trochę odstawać ale na pewno nie tak by psuć sobie zabawę ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować