Zaloguj się, aby obserwować  
Mafioso_PL

War Z - Gra która próbuje konkurować z najpopularniejszym modem do ARMA II

12 postów w tym temacie

Trochę odemnie o samej grze

Główna strona wydawcy: http://thewarz.com/
Szczególnie polecam dział FAQ

Póki co gra dopiero co weszła w stan Beta, choć jak dla mnie to ciągle Alpha :P
Gameplay jest raczej nastawiony na FPP choć jest widok TPP to całkowicie niedopracowany, nie da się celować etc.
Świat jest dość duży, mimo że mapa na taką nie wygląda, bo nie ma póki co zoomowania, (tzn jest ale nie aktywne, będzie zapewne w którymś patchu które wychodzę prawie codziennie) także widzimy cała mapę na ekranie.
Nie ma póki co w ogóle nadających się do jazdy samochodów/łodzi/rowerów/helikopterów etc, także pozostaje nam zwiedzanie na nogach.

Kilka rzeczy które różnią się także od DayZ, to np śmierć, po której możemy odrodzić się dopiero po godzinie czasu - ale uwaga - DANĄ POSTACIĄ! - a postaci możemy mieć 5, z czego jeśli zginiemy wszystkimi postaciami, możemy je usunąć i stworzyć od nowa (5 sekund roboty).

Jest coś takiego jak Global Inventory, a także miejsca na mapie zwane "Safe Zone" gdzie nie można się zabijać, i można właśnie przenosić itemy z EQ/Plecaka do Global Inventory aby w razie śmierci ich nie stracić, bądź przenieść do innej postaci.
Także całkiem przydatna opcja.

Co mi się absolutnie nie podoba, to marketplace, w którym miało być do kupienia tylko najbardziej podstawowe rzeczy, jak ozdobne czapki, czy Flary/bandaże, a są nawet magazynki do broni, czy ulepszenia typu celownik laserowy, czy noktowizja - Zarówno za walutę w grze (po ostatnim patchu z niektórych zombiaków zaczęła wypadać kasa) jak i prawdziwe pieniądze, ale ta opcja nie jest jeszcze aktywna, i nie wiem w jakim stopniu zaszkodzi to graczom, który w żadnym wypadku nie będą wydawać dodatkowej kasy na EQ.

Świat jak już wspomniałem nie jest jeszcze cały odblokowany, na razie jest dostępne jakieś pół mapy, może 2/3.
Szkoda tylko jednak że wydaje się trochę pusty :P
W DayZ masz gęste jak cholera lasy, łąki, etc. a w WarZ głównie góry, na które i tak wchodzenie nie ma sensu, bo nic tam nie ma

Itemy które możemy znaleźć są bardzo podobne do tych z DayZ, choć nie uświadczymy tu np. Blood bagów, czy morfiny. Życie przywraca bandaż, bądź antybiotyki.

Dodatkowo itemy są podświetlone niebieską poświatą, dzięki czemu nie da się ich przegapić.

Co jest fajne, większość tych samych itemów stack''uje się w Inventory (nie licząc tych największych jak broń czy latarki), dzięki temu nie zajmują dużo miejsca.

Grafika jest niestety sporo gorsza od silnika ARMY (IMHO), a i framerate na przyzwoitym poziomie utrzymywać nie zawsze się chce.

Serwery są na razie na 30 osób, a w finalnej wersji mają być na ok. 100

Więcej nie pamiętam, bądź aktualnie wypadło mi z głowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to wypadlo Ci zasadniczy aspekt.

Sa dwa poziomy trudnosci (serwera)
1. Normal(ten ktory opisales)
2. Hardcore, gdzie smierc to "perma death".

Rowniez mala poprawka. Docelowo serwery maja pomiescic nawet 250 osob. Ale nie wydaje mi sie aby udalo im sie to zrealizowac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.11.2012 o 01:48, Jester napisał:

Sa dwa poziomy trudnosci (serwera)
1. Normal(ten ktory opisales)
2. Hardcore, gdzie smierc to "perma death".


Póki co jest dostępny tylko Normal, bynajmniej ja nie spotkałem się jeszcze z Hardcorem :P

Dnia 03.11.2012 o 01:48, Jester napisał:

Rowniez mala poprawka. Docelowo serwery maja pomiescic nawet 250 osob.

Tak jest napisane w FAQ, jednak na forum Sergey mówi już o 100 osobach na serwer :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko. Na początku WarZ było przedstawiane jako F2P, rozumiem że twórcy od tego odeszli, czy ta zapłata dotyczy tylko bety/alphy ?

PS. Zobaczyłem kilka filmików z WarZ i wg mnie jest lepsze od DayZ pod kilkoma względami (grafika, prosty eq itp)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.11.2012 o 11:15, Malevyn napisał:

nie chce kupic gry, tylko nabyc kod do bety. to roznica.


Aby nabyc kod musisz go kupic.

@Pepego, WarZ nadal planowane jest jako F2P. Nic sie nie zmienilo. F2P nie oznacza, ze nie trzeba kupic samej gry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Pepego

Dnia 03.11.2012 o 09:29, Pepego napisał:

Mam pytanko. Na początku WarZ było przedstawiane jako F2P, rozumiem że twórcy od tego
odeszli

Cóż, zainteresowałem się tytułem gdzieś z 3 miesiące temu, a wtedy był już pre order do kupienia z dostępem do bety, nie wiedziałem nawet że było planowane jakiekolwiek F2P

Dnia 03.11.2012 o 09:29, Pepego napisał:

czy ta zapłata dotyczy tylko bety/alphy ?

Nie ma czegoś takiego jak klucz do alphy/bety, aby uzyskać do niej dostęp, należy zakupić grę (preorder) - ewentualnie ludzie którzy kupili grę w droższej wersji, dostali po 3 Guest passy, pozwalające pograć przez 48 godzin

Dnia 03.11.2012 o 09:29, Pepego napisał:

PS. Zobaczyłem kilka filmików z WarZ i wg mnie jest lepsze od DayZ pod kilkoma względami
(grafika, prosty eq itp)

Grafika jest znacznie gorsza od DayZ niestety...
Niestety licencja nie pozwala na nagrywanie filmów/robienie screenów z wersje testowej.

@Jester

Dnia 03.11.2012 o 09:29, Pepego napisał:

WarZ nadal planowane jest jako F2P. Nic sie nie zmienilo. F2P nie oznacza, ze nie trzeba kupic samej gry.

Wręcz odwrotnie :)
Free-to-play (F2P) – model płatności występujący w grach komputerowych, nie wymagający kupna lub płacenia abonamentu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widzałem kilka gameplayów i gra wygłąda ładnie i fajnie się zapowiada. Ale nie podoba mi się ,że to jest praktycznie wszystko zerżnięte z DayZ. Szkoda jeszcze ,że znów płacimy za niedokończoną grę bo z tego co mi wiadomo to chyba to są wersje beta. Wygląda to jak w przypadku minecrafta. Poczekam chyba na DayZ i wtedy wybiorę co kupić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tym że płacąc teraz za "niedorobioną" grę płacisz mniej(coś jak wspomniany MC).
Po premierze "pełnej" gry cena wzrośnie, teraz jest tylko pytanie czy kupić już i być beta-testerem z wyboru, czy poczekać i zabulić więcej ale wiedzieć co dostajesz "ostatecznie".

Co do czekania to zapaleńcy i tak będą grać w moda DayZ, duża grupa przejdzie/przeszła do WarZ a jak wyjdzie oddzielny DayZ może się stać tak że mało ludzi w to będzie chciało grać(ale pewnie się mylę).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować