Zaloguj się, aby obserwować  
Kamil_i_Maciek

Temat o wszystkich częściach Settlersów, zadawajcie pytania i otrzymujcie odpowiedzi - Tworzymy FAQ ! :)

1404 postów w tym temacie

Dnia 30.11.2007 o 11:14, Pablo09 napisał:

!!! Najlepszą częścią Settlersów i tak była stara dwójka i (nie taka stara) piątka !!!


Najlepsza jest i zawsze będzie jedynka :P
Mam zainstalowaną na starym kompie, podłączony joystick i mogę sobie grać na dwóch gaczy na podzielonym ekranie:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ech...... Wydawało mi się do dziś, że mam niezłego kompa.... Przecież on nawet roku jeszcze nie ma - Intel C2D 2.13ghz, GF7950GT, 2gb RAM, no i wysłużony Sound Blaster live..... Odpalam nowe Settlersy i SZOK - ustawienia średnio wysokie (z naciskiem na średnio, nie wysokie) i.... scroll ekranu mi klatkuje (nie bardzo mocno ale odczuwalnie irytująco);/ Mapa w ogóle nie odkryta więc z jakiej racji tak się dzieje?? Grać się raczej da (muszę więcej posiedzieć to się okaże no ale bez jaj... Jak mi się teren powiększy to co będzie jeszcze gorzej??) Wymagania podane na pudełku spełnione z nawiązką (ZALECANA grafika to 256 ram - moja ma 512) i myślałem, że bez problemu udźwignę to na maxa..... Czy to silnik jest zoptymalizowany tak sobie czy może ja mam jakieś oczekiwania z kosmosu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To dziwne, bo ja na C2D 1.8GHz 2 GB ramu i 8800 GTS320 + wysłużony SB Live :) mam w demie w 1280x1024 z max detalami średnio 50 fps. To możliwe zeby pomiędzy demem a full była taka różnica ? Chciałem kupić grę w przyszłym tyodniu, ale teraz się zastanawiam. Jak chodziło CI demo ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dema nie instalowałem... Po bliższym przyjrzeniu się sytuacja wygląda tak - gra chodzi na 1280x1024 na maxa - tzn. animacja ludków itd wszystko cacy - tylko ten scroll się rżnie - manipulacja różnymi parametrami niewiele pomaga oprócz obniżenia cieni - tutaj można zaobserwować NIEWIELKĄ poprawę - tyle, że imo cienie poniżej 3/4 suwaka są brzydkie (drgające takie) a i tak scroll się przycina nadal tyle że troszkę mniej.... Odpaliłem pierwszą misję gdzie kawał mapy jest już odkryty i... jakość nadal oki (animacja ludków etc.) a scroll bez zmian. Identyczną sytuację mam na Anno 1701 (to ten sam silnik chyba?) tyle, że tam obniżam cienie i wszystko jest oki, a tu jednak nie do końca - no bo przecież w RTSie cały czas się "jeździ" po mapie.............. No nie wiem co mam o tym sądzić...........

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może sterowniki do karty ? U mnie anno 1701 śmiga na maxa bez zająknięć. Demo settlersów też. Spróbuj zmienić sterowniki do karty, może pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uzupełnienie posta wyżej..... Zauważyłem jeszcze coś dziwnego - w opcjach głównych wybieram jakość grafy na ultra - która według kompa wygląda tak - screen1 - próbuję ręcznie ją podnieść wyżej i nie mogę dać cieni na całkiem max - screen2 - mogę sobie klikać klikać i nic - myślę sobie co jest? może te maximum jest dostępne tylko z poziomu dx10? ale jeżdżę resztą suwaków i po zniejszeniu jakości terenu na minimum cienie max dało się wł..... No nic wracam do ustawień prawie ultra (screen 2) i odpalam grę - chwila - te cienie coś nie pasują - wchodzę w trakcie misji do opcji i - screen 3 - a to co? światła zablokowane na zero i trawa też (nie wiem jak działają światła ale trawa jest na maxa na pewno wyświetlana) poruszanie suwakiem od cieni sprawia, że nagle zablokowane suwaki "ożywają"... Ty mniemniej dalej nie jest jak być powinno - wychodzę do menu głównego, zaglądam w opcje - screen 4 - gra sobie sama przeskoczyła na niskie cienie....... Oczywiście płynność świata gry w każdym układzie jest wporządku a scroll się tnie..... Robię kolejno próby z ustawieniami domyślnymi wysokimi, średnimi, niskimi (wszystko off) to samo, obniżam rozdzielczość do 800x600 scroll nadal się przycina.... Po kolejnych bojach odkryłem, że ustawienia ze screena 1 (czyli wszystko na maxa oprócz tych nieszczęsnych cieni na 3/4) gra zachowuje na stałe jeżeli... się wyłączy AA - w takim układzie gra działa niemal identycznie jak przy wszystkim off i 800x600 (żebym był sprawiedliwy scroll na tym minimum działa minimalnie lepiej)......... No i kto mi na to odpowie?? Coś poradzi? Wymagania podane spełnione aż nadto i taka kaszana?? Of course, grać się na upartego da, ale to jakaś żenada jest... BTW scrolla - okienko w lewym dolnym rogu ekranu blokuje przewijanie - czyli aby przesunąć ekran w lewo czy w dół musimy unikać jego okolic, zaś o przewijaniu na ukos lewo-dół możemy zapomnieć.....
Acha - w instrukcji znalazłem (na pierwszej stronie) logo NVIDIA SLI i tekst który tutaj cytuję dosłownie: "Chcesz wyciągnąć więcej z Settlers 6? Zatem potrzebujesz odpowedniego sprzętu: Potrzebujesz komputeraz przystosowanego do obsługi kart NVIDIA SLI. Z takim sprzętem będziesz mógł grać w The Settlers 6 w jeszcze wyższej rozdzielczości wraz ze wszystkimi detalami. Aby dowiedzieć się więcej o kartach NVIDIA SLI odwiedź stronę www.nvidia.co.uk/sli" I w tym momencie czara goryczy się u mnie szczerze mówiąc przelała.... Bo o takich rzeczach, że gra ma kosmiczne wymagania to się powinno informować na pudełku a nie w instrukcji która jest w środku.....

Czy może ktoś odnieść się do mojego "scrollowego" problemu? Czy producenci mają w planie jakiegoś optymalizującego patcha czy co? RATUNKUUUUUU!! Czuję się po prostu oszukany przez ubisoft:(

P.S. Jeżeli ktoś się napalił na nowych settlersów niech się dobrze zastanowi czy mu komp to udźwignie bo skoro jest cyrk na karcie 512ram gdy ZALECANA jest 256 to ciekaw jestem jak toto działa na MINIMALNYM 128.......

P.S.2 Takie tytuły jak Anno1701, Company Of Heroes/Oppositing Forces, World In Conflict czy Command & Conquer 3 działają bez problemu w 1280x1024 przy MAX detalach (jak pisałem tylko w Anno cienie obniżyłem troszkę, a w C&C nie mam AA - ale to bardziej ze względów estetycznych niż wydajnościowych), więc to nie jest tak, że mam coś ze sterownikami, syfem w systemie czy działalnością kosmitów.......;/

20071208000555

20071208000917

20071208001236

20071208002705

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno - znalazłem na necie patcha 1.2a do Settlersów (140mb) zainstalowałem i nic się nie zmieniło... Z ciekawości wrzuciłem też Frapsa, którym zrobiłem dwa screeny - 1 przy obrazie "stojącym" i drugi przy przewijaniu ekranu... Wnioski? Spadek o prawie połowę fps 30/17 (ustawienia 1280x1024 cienie 3/4 reszta max bez AA - niższy konfig jak już pisałem prawie nic nie zmienia w wydajności, zaś wyższego mi utrzymać gra nie chce)
P.S. przy okazji na screenie wyszedł polonizacyjny bug jednego z tekstów;]

20071208023717

20071208023755

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że robię tu mały spam;] przepraszam, ale właśnie odkryłem, że w opcjach gry suwaki prędkość przybliżania i przesuw ekranu mają podmienione działanie - teraz zwięszkając na maxa prędkość przybliżania scroll nadal żabkuje ale przynajmniej kamera szybciej trafia tam gdzie powinna... Z innych uwag mam jeszcze to, że tego patcha 1.2a to musiałem sam znaleźć bo opcji auto update nie ma a i logując się na multi nie zostałem poinformowany o konieczności ściągnięcia patcha..... Dziwne? IMO ta gra ma chyba sporo bugów, jeśli na dzień dobry takie "kfiatki" człowieka witają.........

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ech narobiło się zamieszania, ale trzeba sprawę dociągnąć do końca, nawet jak mnie to trochę wstydu będzie kosztować, ponieważ okazało się przy okazji, że wbrew mojemu przekonaniu po nie aż tak dawnym reinstallu systemu nie wgrałem najnowszych sterowników do grafiki.... Także najnowsze stery, patch 1.2a do gry i... wszystko na maxa bez aa (i już chyba wiem, czemu z aa wyłącza efekty świetlne - one chyba bazują na hdr? a ponoć karty gf nie potrafią łączyć jednego z drugim, ale czemu wtedy ciacha też cienie to już nie wiem) ALE jakość terenu na minimum - tylko w takim układzie ogólna płynność łączy mi się z optymalnie płynnym (prawie całkiem ale na tyle że może zostać) scrollem ekranu..... Ufff mogę wreszcie zacząć grać, tym niemniej nadal uważam, że silnik jest jednak kiepsko zoptymalizowany bo na moim sprzęcie powinno chodzić i z terenem na full.....
Anyway z innej beczki - czy tylko mi się wydaje, że ta zima jest jakaś taka delikatnie mówiąc dziwna? Kilka płatków śniegu i niebieski filtr na ekran to jednak trochę kiepsko czyż nie? Ech pytania retoryczne bo i tak ten temat coś nie żyje;p

Także "scrollowy" serial kończę i mimo wszystko przepraszam za małe zamieszanie... Mea culpa:)

20071208194426

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem gre w Settlers- Dziedzctwo Królów. W pierwszej misji wybudwałem szkołe ale nad budynkiem pojawiłsie czerwony wykrzyknik i nie moge odkryć zadnej nowej technologi. Próbowałem umiescic w budynku człowieczka ale niestety nie udało się. Co mam zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moge to tylko porównać do dema, ale tam tez są dziwne cyrki. Po przeczytaniu Twojego posta zainstalowałem sobie demko i pobawiłem się ustawieniami. To co pisałem wyzej czyli max ust i 50 fps, było bez AA i AF na full. Troszkę dziwne też było samo ustawianie. Najpierw nie mogłem wszystkich suwaków dać na max. Kiedy to co mogłem ustawiłem, dałem "apply" i tak jakby odblokowały się kolejne możliwości. Dopiero wtedy mogłem przesunąć suwaczki dalej. Po zwiększeniu rozdzielczości na 1280x1024 "odblokował" mi się suwak z teksturami i dopiero wtedy mogłem go dać na max. Cienie ustawiły się bez problemu, tylko detale terenu jako jedyne nie dały i się przesunąć do końca tylko do mniej więcej 3/4. Reszta na max i w 1280x1024 z AA i AF mam minimum 35 fps w rozbudowanym mieście. W "polu" skacze nawet do 50 - 60. Jak widać lepsza grafika sporo daje :)) nawet pomimo gorszego procka. A z tym SLI to pic na wode - zagranie marketingowe nVidii :P

ps Mówiąc scroll masz na myśli zbliżanie kólkiem myszki, czy przesuwanie ekranu na boki ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam mały problem z działaniem Settlers V. Po załadowaniu się gry, nie widać praktycznie tekstur , tylko jakieś zamazane tła , a po chwili gra się zawiesza i trzeba robić restart. Próbowałem już ustawiać koligację 1 procesorową , ustawienia kolorów na 16bit etc , ale nic nie pomaga.Wie ktoś jak poradzić sobie z tym problemem?
O dziwo , w tutorialu gra się włącza do pewnego momentu (grafika jest wporządku) ,a potem owy zwis

Moja karta graficzna to gf8800 gts 320mb

Grę mam również spaczowaną na maksa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Scroll jako przesuwanie ekranu.
Ech, po tym jak mi się jakoś udało skonfigurować tak, aby nieszczęsny przesuw działał płynnie (vide litania postów wyżej) pograłem w tych Settlersów więcej... Wnioski, uwagi, konkluzje:
- odnośnie konfigu - obniżenie na minimum jakości terenu (przy reszcie ustawień średnio wysoko, bez AA bo zaczynały suwaki wariować) poprawiło mi ten przesuw, a jednocześnie, żeby było śmieszniej nie zauważyłem różnic w grafice odnośnie tego ustawienia na max.... Nieco to dziwne...
- przeszedłem 5 misji, pograłem na skirmishach i... Ta gra to samograj - śliczny, uroczy, ale DZIECINNIE ŁATWY... Tutaj nie ma wyzwań żadnych - skirmishe, podobnie jak misje są zrobione na zasadzie z "piątki" - czyli nie ma sytuacji klasycznego rtsa, że komp rozbudowuje sobie bazę tak jak i my, tylko mapa już stoi gotowa i kolejne skrypty wydarzeń uruchamiane są w konkretnej sytuacji (odsłonięcie jakiegoś terenu, upływ czasu) - to bardzo rozczarowuje... Ja nie wiem czy programistom było tak trudno doszlifować SI aby komp się w miarę logicznie rozwijał, czy wynika to z ich lenistwa... Ja po prostu oceniam gotowy produkt a ten, jak już pisałem, kiedy nacieszymy się grafiką i animacjami (tylko nimi bo dźwięk jest średni) to niewiele nam zostaje do roboty... IMO gra idealna dla młodszego rodzeństwa lub ludzi preferujących "sztukę dla sztuki".... Fajnie się pobudować, popatrzeć, ale co dalej?
- jak na mój gust jest kilka niedoróbek w mechanice
@) jak to się dzieje, że mając jedną chatę rybaka i trzy wędzarnie w magazynie stan surowych ryb ciągle rośnie w przeciwieństwie do tych wędzonych? I podobnie jest z innymi produkcjami... Czy to wynika z tego, że od przetwórcy gotowy produkt wychodzi tylko wtedy gdy jest na niego zapotrzebowanie a w "wolnym" czasie stoi on sobie nieczynny, to nieco bez sensu, że magazyn zasypwywany jest zbożem, dziczyzną, czy rybami surowymi, kiedy spokojnie możnaby je składować w postaci nie półproduktu, a produktu gotowego....
@) Ponadto dlaczego gdy mamy jedno pastwisko owiec, to żeby zająć kolejne musimy albo odnaleźć kolejne owce albo je kupić? A to prokreacja w gatunku już nie istnieje?
@) Dlaczego nie ma obiektów z badaniami naukowymi? Dlaczego nie ma kowala z udoskonalaniem żołnierzy (zresztą o wojsku będzie niżej) Czyżbym miał w dodatku (który na pewno wyjdzie) zapłacić za coś co według mnie powinno być już teraz?
- wojna - tak jak w "piątce" czyli źle - zero taktyki (to już nie klasyczne settlersy przecież a ich ewolucja w RTSa więc należałoby coś z tym zrobić), walka na zasadzie masa na mase i niech wygra większa masa - mało widowiskowe, bez dowódców oddziałów, bez jakichś awansów jednostek, słowem czegoś co przykułoby uwagę do potyczek..... Na plus (DUŻY) są dwie rzeczy - możliwość eskorty wozów przez oddział i stawianie wojów na murach. Świetny patent, ale w przynudnej formie prowadzenia wojen jego potencjał się zmarnował...
- przekombinowane są też według mnie wymagania na awans bohatera - można mieć bardzo fajną, dobrze prosperującą osadę/miasto, ale aby osiągnąć wyższe poziomy trzeba sobie spamować budynki które już są i które spełniają swoją rolę całkowicie..... Takie sztuczne zmuszenie gracza do budowania "tętniącego życiem miasta" i nieważne, że połowa budynków to tylko niepotrzebne kolejne mirrory tego co już mamy... Chcesz awans? Buduj! To nie można było dodać budynkó mieszkalnych, ziwekszających limit osadników? Byłoby to zdecydowanie bardziej wiarygodne....
Reasumując gra śliczna, z ogromnym potencjałem ALE bez magii która przykuje na dłużej (od momentu kiedy już nacieszymy się grafiką i animacjami) - tak jak napisałem na wstępie - w tej postaci to jest samograj nie stanowiący wyzwania i po kilkukrotnym pobawieniu się trybem skirmischowym ogarnęła mnie NUDA... Cóż, na pewno znajdą się amatorzy tej częsci, ale dla mnie grafika jakkolwiek ważna, jest tylko jednym z elementów całośći.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Athlon 64 3000 , 2gb ram i Galaxy gf 7600 i gra mi śmiga bardzo ładnie na max detalach tylko dałem na low jakość terenu i cienie na 70% ... a reszta max i gra czasami potrafi przyciać ale to rzadko..

więc jest dobrze ale mogła być lepiej dopracowany grafika i optymalizacja gry.

Gra jest ładna i ma klimat ale boję się, że po paru misjach odechce mi się - wręcz obrzydzi .. tak samo było z S5 :(.. ale zobaczymy..


to w tej grze kompy też sie nie rozbuduwują z nami? nawet w Skirmishu? ojej to straszne..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować