Zaloguj się, aby obserwować  
Megarion

Wydawcy - sprzedawcy

5 postów w tym temacie

Witam

Mam takie zagwożdzkę - czy ktoś orientuje się, jak wygląda sprzedaż gier w Internecie? Łatwo można znaleśc oferty typu OKAZJA! 59.90 zamiast 79.90. Natomiast w sklepie obok jest już OKAZJA! 72.90 zamiast 79.90.

Moje pytanie jestnastępujące - jak się to ma do zysku wydawcy/dystrybutora? Czy taki dystrybutor sprzedaje po prostu x sztuk danemu sklepowi za 50 zł, a marża już zalezy od sprzedającego? Czy też może umawiają się na procent od ceny?

Pozdrawiam i proszę o odpowiedź ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.07.2013 o 14:54, Megarion napisał:

Witam

Mam takie zagwożdzkę - czy ktoś orientuje się, jak wygląda sprzedaż gier w Internecie?
Łatwo można znaleśc oferty typu OKAZJA! 59.90 zamiast 79.90. Natomiast w sklepie obok
jest już OKAZJA! 72.90 zamiast 79.90.

Moje pytanie jestnastępujące - jak się to ma do zysku wydawcy/dystrybutora? Czy taki
dystrybutor sprzedaje po prostu x sztuk danemu sklepowi za 50 zł, a marża już zalezy
od sprzedającego? Czy też może umawiają się na procent od ceny?

Pozdrawiam i proszę o odpowiedź ;)

Marża zależy od sprzedającego, choć i ceny zakupu od wydawcy potrafią być różne, więc nie wszyscy startują z tego samego pułapu.

Co do różnic w cenach - w sieci jest taniej, bo nie ma kosztów wynajmu sklepu stacjonarnego, a i inne wydatki są zwykle mniejsze. Mniej pieniędzy wydanych na działanie firmy może się równać niższym cenom.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moje wyobrażenie:

Ustalana jest cena domyślna za produkt. Jest to cena jaką zazwyczaj spotkasz w sklepie zaraz po premierze lub w sklepach internetowych.

Wydawca lokalny/globalny sprzedaje sklepom i to w ich interesie jest pozbycie się towaru. Z tego powodu w sklepach są organizowane wyprzedaże, obniżki cen i tym podobne zabiegi.

Jeśli będziesz miał odrobinę szczęścia, to wytłumaczą to dokładniej w temacie sklepu gram.pl lub tutaj: http://www.gram.pl/konsulat.asp#kon56

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.07.2013 o 15:25, Krzysiek_Ogrodnik napisał:

> Witam
>
> Mam takie zagwożdzkę - czy ktoś orientuje się, jak wygląda sprzedaż gier w Internecie?

> Łatwo można znaleśc oferty typu OKAZJA! 59.90 zamiast 79.90. Natomiast w sklepie
obok
> jest już OKAZJA! 72.90 zamiast 79.90.
>
> Moje pytanie jestnastępujące - jak się to ma do zysku wydawcy/dystrybutora? Czy
taki
> dystrybutor sprzedaje po prostu x sztuk danemu sklepowi za 50 zł, a marża już zalezy

> od sprzedającego? Czy też może umawiają się na procent od ceny?
>
> Pozdrawiam i proszę o odpowiedź ;)
Marża zależy od sprzedającego, choć i ceny zakupu od wydawcy potrafią być różne, więc
nie wszyscy startują z tego samego pułapu.

Co do różnic w cenach - w sieci jest taniej, bo nie ma kosztów wynajmu sklepu stacjonarnego,
a i inne wydatki są zwykle mniejsze. Mniej pieniędzy wydanych na działanie firmy może
się równać niższym cenom.


Ale czy np. po roku podpisuje się nową umowę, a kolejne kopie otrzymuje się taniej? Bo interesuje mnie, jakim cudem gry tanieją ze 150 do 60 w różnym czasie. Czy sprzedawca po prostu wtedy traci, bo nie sprzedał, a wydawca i tak ma swoje?

Pozdrawiak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.07.2013 o 00:29, Megarion napisał:

> > Witam
> >
> > Mam takie zagwożdzkę - czy ktoś orientuje się, jak wygląda sprzedaż gier w
Internecie?
>
> > Łatwo można znaleśc oferty typu OKAZJA! 59.90 zamiast 79.90. Natomiast w sklepie

> obok
> > jest już OKAZJA! 72.90 zamiast 79.90.
> >
> > Moje pytanie jestnastępujące - jak się to ma do zysku wydawcy/dystrybutora?
Czy
> taki
> > dystrybutor sprzedaje po prostu x sztuk danemu sklepowi za 50 zł, a marża już
zalezy
>
> > od sprzedającego? Czy też może umawiają się na procent od ceny?
> >
> > Pozdrawiam i proszę o odpowiedź ;)
> Marża zależy od sprzedającego, choć i ceny zakupu od wydawcy potrafią być różne,
więc
> nie wszyscy startują z tego samego pułapu.
>
> Co do różnic w cenach - w sieci jest taniej, bo nie ma kosztów wynajmu sklepu stacjonarnego,

> a i inne wydatki są zwykle mniejsze. Mniej pieniędzy wydanych na działanie firmy
może
> się równać niższym cenom.

Ale czy np. po roku podpisuje się nową umowę, a kolejne kopie otrzymuje się taniej? Bo
interesuje mnie, jakim cudem gry tanieją ze 150 do 60 w różnym czasie. Czy sprzedawca
po prostu wtedy traci, bo nie sprzedał, a wydawca i tak ma swoje?

Pozdrawiak

Tak - kolejne partie towaru mogą być kupowane w różnych cenach, ale promocje organizowane ze stratą sprzedawcy (po to, żeby wypchnąć towar, pozbyć się go z magazynu) też nie są niczym nowym :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować