Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Hex - betatest

24 postów w tym temacie

W sumie nie jestem pewien, o co dokładnie Ci chodzi, więc wymienię parę istotniejszych rzeczy z osiągniętych stretch goali. Są to: dodatkowe miasto z questami dla każdej z ras, ranking gildii i wsparcie dla gildiowych (pewnie nie ma takiego słowa, no ale trudno :P) turniejów, crafting, dodatkowe raidy, nowe "stoły" na których toczy się rozgrywka, więcej lochów z questami i ekwipunkiem, więcej muzyki, dźwięków i efektów graficznych, tryb obrony twierdzy, narzędzie do budowania talii, system zapisywania i oglądania gier, lepsze (z może po prostu jakiekolwiek) intro, wsparcie dla tabletów, książka towarzysząca grze, Hexcon, czyli jakieś targi studia tworzącego grę. Czyli w skrócie kasa poszła po prostu na zrobienie "większej ilości wszystkiego" w grze, konwersję na tablety, książkę i konwent - to ostatnie akurat mi się nie podoba, bo w żaden sposób nie wzbogaca samej gry.
Co do narzekania, że wspaniałe i absolutnie przełomowe FPS-y i gry z otwartym światem nie mogą dostać pół miliona - zauważ, że twórcy chcieli 300 tysięcy dolarów, czyli sporo mniej. Nie ich wina, że dostali tak dużo. :P Według mnie, zgarnęli tyle, bo Hex będzie w wielu aspektach innowacyjny. Szkoda tylko, że same pojedynki takie nie są, twórcy nie mieliby przez to problemów teraz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.08.2014 o 20:13, matiz123 napisał:

W sumie nie jestem pewien, o co dokładnie Ci chodzi, więc wymienię parę istotniejszych

Nie, zupełnie nie o to mi chodziło- widzę, że źle trafiłem to sobie odpuszczę pytanie.

Dnia 10.08.2014 o 20:13, matiz123 napisał:

Co do narzekania, że wspaniałe i absolutnie przełomowe FPS-y i gry z otwartym światem

Nie wspaniałe i absolutnie innowacyjne -pierwsze to kwestia gustu a drugiego nie da się kupić- tylko zwyczajnie drogie w produkcji. Animacja, programowanie engine, AI oraz projektowanie map mają swoje prawa i tego nie da się zrobić dobrze i tanio.

Dnia 10.08.2014 o 20:13, matiz123 napisał:

nie mogą dostać pół miliona - zauważ, że twórcy chcieli 300 tysięcy dolarów, czyli sporo
mniej. Nie ich wina, że dostali tak dużo. :P

Ja z kolei się dziwię, że nie chcieli paru dziesiąt tysięcy, bo zwyczajnie nie łapię na co potrzeba tyle kasy przy robieniu gry w karty. Widziałem kilka takich produkcji w akcji (dynamizm bitew w Shakes & Fidget powala ;) i mam wrażenie, że to najprostsze gry jakie można zrobić. A tu taka kasa!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.08.2014 o 20:27, zadymek napisał:

Ja z kolei się dziwię, że nie chcieli paru dziesiąt tysięcy, bo zwyczajnie nie łapię
na co potrzeba tyle kasy przy robieniu gry w karty.

No bo Hex to nie jest zwykła karcianka. To jest połączenie TCG z MMO i w grze będzie masa różnych rzeczy, o czym już zresztą wspominałem. Tutaj naprawdę jest na co wydawać pieniądze podczas produkcji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.08.2014 o 13:31, zadymek napisał:

Smutne, że odtwórcza karcianka (jakby dało się inaczej) zgarnia ponad dwa melony a produkcje


Z tą odtwórczością to też nie do końca tak. Autor tekstu skrupulatnie ominął wszystkie pozytywne cechy i zapowiedzi które właśnie sprawiły, że jest to jeden z większych sukcesów growych na Kickstarterze. Poza planem nabudowania na mechanikę ala Magickową mechanizmów PVE i MMO (raidy, loot, levelowanie, gildie z możliwością dzielenia się kartami, achievementy) to Hex już teraz ewidentnie wyróżnia się od Magick''a wykorzystaniem przestrzeni cyfrowej. Dla przykładu:
- wszystkie efekty są permanentne - jeśli karta z buffem trafi z powrotem do rąk to po jej ponownym zagraniu dalej będzie mieć tego buffa (tak samo jeśli zginie i wróci jakimś efektem z cmentarza lub zostanie wtasowana w deck)
- Hex pozwala na wtasowywanie kart w talie przeciwnika
- losowe efekty (jak np stworzenie losowego artefaktu - z puli wszystkich artefaktów w grze)
- możliwość modyfikowania niektórych kart przed grą (gemy)
- buffy/debuffy nakładane na jeszcze nie wyciągnięte z tali karty
- transformacje - karta może po spełnieniu warunków przekształcić się w inna ... i to kilka razy
Może wydawać się, że są to detale jednak zmieniają one grę dość wyraźnie.

Dnia 10.08.2014 o 13:31, zadymek napisał:

Zupełnie jakby mało było w sieci karcianek.

Właśnie o to chodzi że jest ich mało. Większość karcianek komputerowych to:
1) gry CCG bez możliwości handlowania kartami co powoduje że są one bezwartościowe i cierpi na tym frajda z kolekcjonowania ich
2) gry uproszczone. Np możliwość natychmiastowej odpowiedzi na działania przeciwnika to dla mnie element gry który daje najwięcej frajdy w karciankach. Zazwyczaj jest to pierwsza rzecz którą się wycina projektując "nowoczesne i fejsbuczkowe" karcianki
Bardzo często współczesne elektroniczne gry karciane łączą obie powyższe wady. Nie mówię że nie ma miejsca dla takich gier, ale jeśli ktoś chce prawdziwego TCG z rozbudowaną mechaniką to praktycznie wyłącznie może grać w MTG Online. Który dla przypomnienia jest 2x razy droższy od Hexa, nie ma w planach żadnego PVE i ma klienta wyglądającego jakby był projektowany pod Windowsa 95.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować