Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Uncharted 4 i 60 klatek na sekundę? Tylko pod pewnymi warunkami

37 postów w tym temacie

Ta wojna na cyferki jest śmieszna. Wg mnie jak na podzespoły Ps4 to grafika stoi na wysokim poziomie. Pamiętajcie że każdy musi zarobić --> Sony --> pośrednicy --> sprzedawca końcowy --> ... Rzeczywisty koszt konsoli jest śmieszny. Sam osobiście kupiłem sprzęt za 1400 nową nie śmiganą. Kupcie komputer za 1400zł z dobrą myszą i klawiaturą :) i niech gry działają:). Obecnie żeby pograć na maxa niestety ale trzeba wydać 4-5k na samą skrzynię. Sam 14 miesięcy temu kupiłem sprzęt i się okazało po roku że to niby za słabe to za wolne to za mało ramu. Komputer to składak wydane 3k i już jest problem z niektórymi grami, dlatego zmieniłem na Ps4 i jest dobrze. Z racji grania na 40 calach mam większy fun. Prawda jest taka że ludzie mają super sprzęty a grają na 24 calach co przy obecnej jakości obrazu i poziomowi szczegółowości męczy wzrok ogromnie a i jakoś nie widzi się tych wodotrysków. Obecnie do grania spokojnie wystarcza 32-40 cali i rozdzielczość FullHd. Chociaż planuje zakup Tv 55cali.
Pozdrawiam wszystkich napinaczy łechtających swoje ego najnowszymi częściami Pc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.01.2015 o 15:34, MisioKGB napisał:

Wielkie mi halo, Sony nie mogło zrobić konsoli, która poleci w 60fps w każdej ślicznej
grze? Za co oni płacą inżynierom? Za spekulacje Patchera? Nie uwierzę, że konsola musiałaby
wtedy kosztować 3000 zł, wszystko to spekulacje, cały świat się na tym opiera i na tym
zarabia.


Nie mogło. Próbowali tego przy ostatniej generacji, tak MS jak i Sony. Pamiętasz może problemy z poborem energii, awaryjnością, wypuszczaniem kolejnych wersji które psuły się rzadziej... oraz fakt iż same konsole były sprzedawane PONIŻEJ kosztów produkcji a nadrabiać miały na grach?
Aż spytam - widujesz PC-ty na których gry smigają w 60 fps i FullHD przy wysokim poziomie detali?
Bo GTX970 + Core i7 nie wystarcza:
http://pclab.pl/art59688-15.html
Już Crysis 3 czy AC:4 w maksymalnych detalach przewyższa możliwości takiej konfiguracji jeśli chcesz pełnej płynności. A Lords of the Fallen, Watch Dogs, Unity idą tylko o krok dalej.

Więc masz rację - konsola nie musiałaby kosztować 3000 zł żeby to uzyskać. A jeszcze wyższą kwotę bo musiałbyś mieć w momencie premiery absolutnie high-endowe podzespoły klasy GTX780Ti + i7 3770 (w momencie premiery nie było jeszcze nowszych rozwiązań). Dodajmy - to podbija koszta produkcji jeszcze bardziej z prostego powodu - tak nad wszystkim czuwa AMD - i za GPU, i za chipset i za CPU. Chcesz procesorów od Intela (które są wydajniejsze, i owszem)? No to dopłacisz parę miionów - trudniej wynegocjować ofertę, dodatkowe problemy techniczne z uwagi na kompatybilność, Intel też z ceną na pewno by zaszalał biorąc pod uwagę że należy do niego 80% rynku desktopów i dla niego Microsoft/Sony są partnerami a nie wykonawcami. AMD ma środków 50x mniej i podejrzewam że te rozmowy przebiegały NIECO inaczej.

Ot, tyle się mówi o tych 60 klatkach i PC Master Race a tak naprawdę większość graczy PC-towych w takie Unity gra z trudem w medium + 40-50 klatek. A o najwyższych detalach i pełnej płynności pomyśleć mogą tylko posiadacze konfiguracji MultiGPU... I to nie jest >spekulacja< - znaleźć testy wydajności danej gry wcale nie jest trudno. Sam zobacz jakiej klasy PC jest potrzebny do uruchomienia niektórych. Optymalizacja dla konkretnej platformy jaką jest konsola też ma swoje limity - jak tekstury zajmują 2GB pamięci to tego nie przeskoczysz. I tak robi się w tym kierunku zresztą BARDZO dużo i taki Watch Dogs na konsolach (których parametry odpowiadają mniej więcej Pentiumowi G + R9 270/270X) działa równie dobrze co na PC-tach z Core i5 + GTX770/R9 280X.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> > Gra liniowa. Statyczna kamera. Ex PS4 i musieliby coś ciąć, żeby osiągnąć 60FPS.
> L_O_L
> Widać bardzo jak znasz się na grafice komputerowej ^_^
>
Gdzieś pisałem, że się znam? ^_^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.01.2015 o 09:58, TAPOUT napisał:

PC''towe... "Stałe" klatki i tyle w temacie ;)

Mipmaps here i go again. Rozwiązanie problemu jest powszechnie znane od czasów Watch Dogs ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.01.2015 o 11:34, ziptofaf napisał:

Aż spytam - widujesz PC-ty na których gry smigają w 60 fps i FullHD przy wysokim poziomie
detali?
Bo GTX970 + Core i7 nie wystarcza:
http://pclab.pl/art59688-15.html
Już Crysis 3 czy AC:4 w maksymalnych detalach przewyższa możliwości takiej konfiguracji
jeśli chcesz pełnej płynności. A Lords of the Fallen, Watch Dogs, Unity idą tylko o krok
dalej.


Odrobinę przesadzasz ;)
Crysis 3 chodził mi dosyć dobrze już na I5-2500K i GTX 570 - oczywiście nie na full, ale było ok. Na GTX 780 OC było jeszcze lepiej, a myślę, że na obecnym sprzęcie będzie jeszcze lepiej.
AC4 BF chodził mi na maxa na I5-2500K i GTX 780 OC wraz z TXAA, W_D też chodził przyzwoicie, poza jazdą samochodem, gdzie gra cięła każdemu, a jak jest po patchach to nie wiem, gdyż grałem w okolicach premiery.
Lords of the Fallen chodzi mi obecnie na maxa, Unity bez TXAA.

Zacznijmy od podstawowego pytania: po co nam te 60 kl/s do gry w single player, skoro te 30-40 w zupełności wystarcza?
Multi to co innego ale ja w multi nie gram, a jeżeli dla mnie gra jest płynna w tych 30-40 kl/s, to po co mi więcej?
W przypadku Uncharted 4 też przedkładam oprawę graficzną nad 60 kl/s, zwłaszcza, że i tak wiele gier konsolowych działa właśnie w tylu kl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W Metro Redux (i co z tego, że to remaster?) grafika jest lepsza niż na niejednym PCie i gra działa w 1080p + stałe 60 klatek. Więc jednak można zrobić grę w 60 fpsach z bardzo dobrą grafiką, tylko jak widać mało komu się chce, bo po co lepiej optymalizować grę skoro:

"możemy wydać w 30 i mieć mniej roboty, a i tak wszyscy kupią, bo to nadal ''płynna rozgrywka'' "

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.01.2015 o 12:22, lis_23 napisał:

Zacznijmy od podstawowego pytania: po co nam te 60 kl/s do gry w single player, skoro
te 30-40 w zupełności wystarcza?


Dobry żart. Włącz sobie w panelu sterowania nvidia synchronizacje pionową połowiczną (30fps) i dowiesz się, po co te 60 klatek na sekundę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.01.2015 o 12:48, SplitGrave napisał:


Dobry żart. Włącz sobie w panelu sterowania nvidia synchronizacje pionową połowiczną
(30fps) i dowiesz się, po co te 60 klatek na sekundę.


Metro, o którym piszesz wyżej, jest grą liniową, korytarzową, więc nie dziwota, że trzyma te 60 kl/s.

Szczerze? Przez ostatnie prawie cztery lata nie spotkałem się z grą, która by mi się wyraźnie cięła. Ostatnim takim przypadkiem był Wiedźmin 2 na Phenomie, Radeon HD4870 i 4GB RAM, tam miałem pokaz slajdów pod koniec drugiego aktu. Wcześniej taką grą był F.E.A.R.2 Projwck Orgin. Nawet problematyczny u niektórych Rage, czy AC III chodziły u mnie ok.
30 kl/s przeszkadzało mi jedynie podczas gry w crysisa 2 na ultra z teksturami w HD, ale tam problemem było pewnie za mało VRAMu na GTX 570, w C3 było już znacznie lepiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Osiągnięte to zostało sztuczkami, w postaci np. braku szczegółowych efektów dymu i mniej szczegółowych innych efektów (Depth of Field dla przykładu). Może i Tobie wydaje się równie ładna, co inne gry, ale prawda jest taka, że część efektów jest mniej szczegółowych a przez to i mniej zasobożerną.

Dnia 20.01.2015 o 12:35, SplitGrave napisał:

Dobry żart. Włącz sobie w panelu sterowania nvidia synchronizacje pionową połowiczną (30fps) i dowiesz się, po > co te 60 klatek na sekundę.

Nie wszyscy zwracają uwagę na FPSy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

którym piszesz wyżej, jest grą liniową, korytarzową, więc nie dziwota, że trzyma

Dnia 20.01.2015 o 12:59, lis_23 napisał:

te 60 kl/s.

A jaką grą jest Uncharted? Jeszcze bardziej liniową, z gorszą grafiką, a 60 klatek na 100% mieć nie będzie.

Dnia 20.01.2015 o 12:59, lis_23 napisał:

Szczerze? Przez ostatnie prawie cztery lata nie spotkałem się z grą, która by mi się
wyraźnie cięła. Ostatnim takim przypadkiem był Wiedźmin 2 na Phenomie, Radeon HD4870
i 4GB RAM, tam miałem pokaz slajdów pod koniec drugiego aktu. Wcześniej taką grą był
F.E.A.R.2 Projwck Orgin. Nawet problematyczny u niektórych Rage, czy AC III chodziły
u mnie ok.
30 kl/s przeszkadzało mi jedynie podczas gry w crysisa 2 na ultra z teksturami w HD,
ale tam problemem było pewnie za mało VRAMu na GTX 570, w C3 było już znacznie lepiej.


Tylko że na kompie z twojego podpisu to mało jaka gra będzie działać w 30 klatkach. Prawda jest taka, że w każdym fpsie z 1 osoby (metro, crysis, farcry) 30 klatek jest bardzo widoczne, bo znacząco wzrasta smużenie i rozmycie obrazu przy jakiejkolwiek animacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.01.2015 o 13:01, Henrar napisał:

Osiągnięte to zostało sztuczkami, w postaci np. braku szczegółowych efektów dymu i mniej
szczegółowych innych efektów (Depth of Field dla przykładu). Może i Tobie wydaje się
równie ładna, co inne gry, ale prawda jest taka, że część efektów jest mniej szczegółowych
a przez to i mniej zasobożerną.

Jedyne co zauważyłem na PS4 to bardziej realistyczne, ale mniej efektownie wyglądające oświetlenie. A za te zaawansowane efekty dymu i inne bzdety odpowiada physx od nvidi. Ci, którzy mają radeony nawet nie mają możliwości włączenia tej opcji. I pewnie mało który posiadacz geforce''a tego w ogóle używał.

Dnia 20.01.2015 o 13:01, Henrar napisał:

Nie wszyscy zwracają uwagę na FPSy.

No to jakby mieli możliwość zagrania 10 minut w 60, a potem w 30, to uznaliby 30 klatek za "niepłynną rozgrywkę" i dopiero po jakimś czasie mogliby się przyzwyczaić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


A za te zaawansowane efekty dymu i inne bzdety odpowiada physx od nvidi.

Dnia 20.01.2015 o 13:44, SplitGrave napisał:

Ci, którzy mają radeony nawet nie mają możliwości włączenia tej opcji. I pewnie mało
który posiadacz geforce''a tego w ogóle używał.


A niby czemu? Ja, zawsze włączam Physx, gdy tylko dana gra go obsługuje, wszak po to kupuje się kartę graficzną od Nvidii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.01.2015 o 13:44, SplitGrave napisał:

Jedyne co zauważyłem na PS4 to bardziej realistyczne, ale mniej efektownie wyglądające
oświetlenie.

Albo realizm albo efektowność. Prawdziwe życie efektowne nie jest.

Dnia 20.01.2015 o 13:44, SplitGrave napisał:

A za te zaawansowane efekty dymu i inne bzdety odpowiada physx od nvidi.

Które:
a) można stworzyć na nowo używając innych bibliotek (np. Havok)
b) zdajesz sobie sprawę z tego, że PhysX można liczyć na procesorze (gry z poprzedniej generacji miały PhysXa liczonego na CPU, w tym także właśnie Metro)?

Dnia 20.01.2015 o 13:44, SplitGrave napisał:

Ci, którzy mają radeony nawet nie mają możliwości włączenia tej opcji. I pewnie mało
No to jakby mieli możliwość zagrania 10 minut w 60, a potem w 30, to uznaliby 30 klatek
za "niepłynną rozgrywkę" i dopiero po jakimś czasie mogliby się przyzwyczaić.

Grałem i gram do tej pory w gry z 60FPSami i jakoś mogę siębez problemu przestawić na 30 klatek na sekundę. Mów za siebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.01.2015 o 14:12, lis_23 napisał:

A niby czemu? Ja, zawsze włączam Physx, gdy tylko dana gra go obsługuje, wszak po to
kupuje się kartę graficzną od Nvidii.


Np. dlatego, że ustawiając opcje physx na "wysokie" będzie się miało 20fps zamiast 50, o ile nie ma się drogiej karty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.01.2015 o 16:13, Henrar napisał:

a) można stworzyć na nowo używając innych bibliotek (np. Havok)

Na pewno każdy przeciętny gracz bawi się w coś takiego.

Dnia 20.01.2015 o 16:13, Henrar napisał:

b) zdajesz sobie sprawę z tego, że PhysX można liczyć na procesorze (gry z poprzedniej
generacji miały PhysXa liczonego na CPU, w tym także właśnie Metro)?

A widziałeś jak wyglądają efekty physx liczone przez procesor? Tak się składa że własnie NIE wyglądają, bo w 99% przypadkach procesor jest do tego za wolny.


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.01.2015 o 18:01, SplitGrave napisał:

Na pewno każdy przeciętny gracz bawi się w coś takiego.

Kto powiedział, że to gracz ma się w to bawić? To robota dla programisty.

Dnia 20.01.2015 o 18:01, SplitGrave napisał:

A widziałeś jak wyglądają efekty physx liczone przez procesor? Tak się składa że własnie
NIE wyglądają, bo w 99% przypadkach procesor jest do tego za wolny.

Widziałem - jednocześnie to nie oznacza:
a) że nie da się tego zrobić używając innych bibliotek i wykonując operacje na GPU
b) nie da się zrobić tego na CPU odpowiednio szybko (mówimy tu o niektórych efektach, które wycięto z remastera Metro nawet w wersji PCtowej a przywrócono dopiero w patchu).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować