Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Mod do pecetowej wersji GTA V pozwala na kontrolowanie telefonu za pomocą telefonu

7 postów w tym temacie

Jakiego patcha ''blokującego możliwość modyfikowania gry''? Coś mnie ominęło? A jeśli tak to... po co oni to wydali na pc? No mnie się wydawało że aby tchnąć w grę drugie/trzecie/dwudzieste życie dzięki właśnie społeczności moderskiej...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Jakiego patcha ''blokującego możliwość modyfikowania gry''? Coś mnie ominęło? A jeśli
> tak to... po co oni to wydali na pc? No mnie się wydawało że aby tchnąć w grę drugie/trzecie/dwudzieste
> życie dzięki właśnie społeczności moderskiej...

...która w niecały miesiąc ''dodała/aktywowała z plików gry'' tyle contentu że jakiekolwiek DLC czy płatne dodatki mogą się schować. A to wszystko tylko i wyłącznie dzięki skryptom, prawdziwa ''ofensywa modów'' nawet się nie zaczęła bo obecnie OpenIV pozwala tylko na podgląd samych plików gry. Jeżeli Rockstar już robi problem z obecnych ''modów'' to już widzę sytuację gdy moderzy dobiorą się do całkowitej edycji plików. A z tego co widzimy na przykładzie poprzednich wersji to tylko nie powinno potrwać długo. Co do samego contentu o którym wspomniałem, są to skrypty które głównie pozwalają na interakcję z elementami obecnymi w grze np. ''otwieranie okien/drzwi/bagaznika itp w samochodac'' ''działające kierunkowskazy'' ''działające restauracje'' ''aktywowanie wszystkich dostępnych animacji z gry "na żądanie"'' ''edycja wszystkich strojów dostępnych w grze, nawet tych niedostępnych podczas normalnej gry, np stroje z napadów ''egzo-szkielet'' ''modyfikacja każdego pojazdu wedle uznania (tuning), własne numery/litery na rejestracjach itp''. Przykładów mogę podawać dużo więcej, a każdy kto się interesuje tym tematem na pewno je wszystkie zna - jednak dla zielonych podaję stronę gdzie to wszystko jest podane na tacy z instrukcją instalacji każdego skryptu - https://www.gta5-mods.com/scripts. Jak widać mody te same w sobie nie zmieniają niczego obszerniejszego, są to głównie ''pierdoły'' jednak w połączeniu w większej ilości zmieniają one NAPRAWDĘ mocno imersję gry oraz możliwości. Do tego dochodzą również trainery/mod menu które swoją mnogością funkcji pozwalaja na ingerencję w świat/silnik gry w stopniu naprawdę zauważalnym. - manipulowanie pogoda, czasem gry, spawn pojazdow/npc/objektów/edycja A.I itp itd etc. Wszystko to co opisałem jest dostępne na w/w stronie lub http://gtaforums.com/forum/326-scripts-plugins/

Co do samej ''blokady'' patcha była to 2-3 dniowa przerwa na działanie "ScriptHook''a"
"the latest GTA V PC patch 350.1 has changed the game''s native hashes, making Script Hook V unusable." Oczywiście samo obejście było dostępne już od początku, gdyż community udostępniło pliki downgrade które pozwalały na grę z modami w wersji poprzedniej bez patcha (tylko singleplayer) a dzisiaj samo działanie modów jest możliwe na najnowszej wersji gry. Na koniec chciałbym tylko zaznaczyć ważną informację odnośnie używania jakichkolwiek modów - "Script hook closes the game when player goes Online, this is done because the game reports installed mods list to R* while being in Online mode." Co oznacza że w momencie uruchomienia trybu Online gra automatycznie wysyła CAŁĄ listę plików znajdujących się w folderze GTA, nie ważne czy sam mod wpływa na rozgrywkę Online czy też nie, Rockstar banuje ''wszystkich jak leci'' o samych przypadkach gdzie ludzie stracili dostęp do GTA:O można poczytać tutaj http://gtaforums.com/topic/788343-vrel-script-hook-v/page-75, choć nie wszystkie muszą być prawdziwe są ''dowody'' maili gdzie ludzie piszą że dostali bana choć mieli np tylko jeden skrypt na zmianę FoV w grze. Nie grali oni wcześniej Online i po pierwszym uruchomieniu dostali maila z informacją o utracie dostępu ze względu na ''modyfikacje'' plików gry i ''psucie'' zabawy innym graczom. Wszystkie informację są dostępne pod tymi dwoma linkami które podałem. Myślę że to tyle w temacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> /ciach/
Ja tylko dodam, że zmiana napisów na tablicach istnieje i jest dostępna w całkiem legalny sposób: moje samochody tak w single jak i online mają rejestrację PAJONK78 i nie mam żadnego bana czy coś. :)
Za to interesuje mnie problem innej natury: jakim cudem, gdy porównywani jesteśmy w różnych konkurencjach z single z innymi zdarza się, że w wyścigu, który przejechałem idealnie, bez żadnego nawet przytarcia i osiągnąłem czas np. 3 minuty 10 sekund i 48 setnych, nagle okazuje się, że rekord światowy to... 0:00:985 - podejrzewam, że te bzdury narodziły się jeszcze na konsolach i ludzie, którzy przenosili swoje osiągnięcia z tych wersji na PC zrobili taki śmietnik...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Śmietnik robią niestety ludzie którzy używają tychże modów/trainerów również w Online (duża część niestety działa Online) Jak mówiłem na razie są to skrypty nie same mody, a GTA:O nie różni się praktycznie niczym pod względem technicznym/engine od singla (sam fakt ''płynnego'' przejścia z Single do Online lub wymóg stałego połączenia z internetem sugeruje że nawet podczas rozgrywki Single jakieś dane są wysyłane w tle) więc nawet takie podstawowe banalne rzeczy jak ''press F1 for godmode'' niekiedy i działają w trybie Online. Ale to było oczywiste że ludzie będą robić syf Online bo ludzi których bawi bieganie z minigunem, speedhackiem i godmodem nie brakuje. Wcześniej byłem zdania że Rocktar jako ''wielka korporacja'' jest tego w pełni świadoma i problem rozwiąże w sposób udostępnienia ''oficjalnych'' prywatnych serwerow Online gdzie takie zabawy mogą być stosowane do woli.
Oni jednak zdecydowali się banować ludzi na lewo i prawo, czy to zadziała? Wątpię, raczej skończy się to jak na konsolach gdzie większa część ludzi odpuściła sobie GTA:O przez syf i atmosferę jaka tam panowała. Na PC na pewno problem będzie i tak mniejszy przez same mody, bo nawet globalnego bana na tryb Online można obejść co już powoli się tworzy (prywatny klient serwerów dedykowanych - coś ala SA:MP) Moim zdaniem R* strzela sobie w stopę, gdyby oficjalnie wspierali mod community oraz porozumieli się z ludźmi odpowiedzialnymi za największe projekty (Alexander Blade i ScriptHook). Wtedy nie dość że nie musieli by się kompromitować poprzez masowe bany oraz mieli by większa kontrolę nad tworzoną zawartością.
Zamiast tego mamy moderów którzy tworzą nowa trainery (typowe cheaty) działające online tylko po to żeby pokazać R* jakie to ich zabezpieczenia są proste do obejścia albo po prostu żeby zrobić im na złość za akcje typu mass bany. A w tego typu walce nikt nie jest w stanie wygrać, nie ma takiej opcji żeby po umożliwieniu modowania danego produktu tworzyć magiczną blokadę. Wszystko da się obejść, tym bardziej jak coś zostało już ''złamane'' i potem tylko jest edytowane/ulepszane jak w przypadku tych ''native hashes''.
Tak czy inaczej, co ja tam się mogę znać... Oczywiste jest że firma pokroju Rockstar''a w porównaniu do Kowalskiego którego opinia jest bez znaczenia, wie lepiej co ma robić i jaką politykę stosować, prawda...?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować