Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Retrorecenzja: Medieval: Total War

25 postów w tym temacie


> Myślę, że CA przy Warhammerze będzie musiało zmierzyć się z czymś, z czym do tej pory
> mieli bardzo małe doświadczenie - balansem. To już nie będzie, że łucznik brytyjski
> zadaje o jedno obrażenie więcej niż z każdej innej nacji a husaria rządzi wśród kawalerii.
> Nie, to zupełnie nowa skala balansu by pogodzić swarmujących orków z elitarnymi jednostkami
> Imperium, wpleść w to zgrabnie magię i wymyśleć dla każdej rasy zbalansowany i wiarygodny
> system ekonomiczny.

Moim zdaniem nie dadzą rady. Relic ledwo dawał radę z balansem 40k w relatywnie małej skali gier Dawn of War, tutaj nie ma szans. Warhammer może być fajną grą, ale na dobre, zrównoważone multi bym się nie napalał na wszelki wypadek

> życzyłbym sobie, nazwijmy roboczo, Renaissance Total War osadzony w latach ok. 1492-1648

Ja bym dodał jeszcze kilkanaście lat, żeby zahaczyć o Cromwella i potop szwedzki. Mogłoby być ciekawie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.07.2015 o 11:53, KeyserSoze napisał:

Ja bym dodał jeszcze kilkanaście lat, żeby zahaczyć o Cromwella i potop szwedzki. Mogłoby
być ciekawie.


Nie, raczej nie.

Pomijam moje osobiste preferencje dotyczące kampanii, gdzie 1 rok = 4 tury, z racji tego, iż wszyscy żyją "dłużej", co chyba jednak obchodzono w RTW i M2TW (gdzie postacie żyły dłużej niż powinny), ale nie jestem pewien.

A mianowicie:
- wydarzenia z końca okresu kampanii są w tego typu grach zwykle zbyt marginalne, było je sens wprowadzać
- potop szwedzki w realiach TW to po prostu zwykły podbój - nic ciekawego; Cromwell natomiast raczej by przerastał twórców, należałoby bowiem wprowadzić mechanikę ryzyka wybuchu rebelii chcącej obalić monarchię; pomijam fakt, że na tym etapie Anglia w rękach gracza byłaby zbyt mocna ;)

Co innego jako potencjalne DLC. Może nie tyle potop szwedzki, ile polsko-rusko-szwedzkie wojny o Inflanty.
Ja tam bardzo lubiłem kampanię Teutonic z M2TW, więc byłbym za podobnym obszarem działań.

Wyszczególniłem tamte 4 cykle wydarzeń bo:
- kolonizacja pokrywa się z proponowanym okresem; odpowiednia implentacja mechaniki dotyczącej odkrywania Ameryki oraz podporządkowania dzikusów oraz zagospodarowywania nieużytków mogłaby być ciekawym smaczkiem dla mocarstw europejskich; no chyba że zrobiono by to na odwal jak w ETW
- wojny włoskie - ot długi i ciekawy konflikt na otwarciu gry, takie rzeczy po prostu łatwiej w grę wprowadzić, gdyż mapa kampanii może się wiele nie zmienić przez owe x tur
- reformacja - najważniejsze rdzeń tego okresu
- wojna 30-letnia, jako zwieńczenie poprzednika; mechanizm pewnie zbliżony do realm divide z FotS, ale musiałby
być bardziej elastyczny (tj. nie płaski konflikt religijny, jak chcą to przedstawiać trolle internetowe, ale uwzględniający interesy polityczne [jak konfilkt francusko-habsburski])

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.07.2015 o 13:56, vonArnold napisał:

Pomijam moje osobiste preferencje dotyczące kampanii, gdzie 1 rok = 4 tury, z racji tego,
iż wszyscy żyją "dłużej", co chyba jednak obchodzono w RTW i M2TW (gdzie postacie żyły
dłużej niż powinny), ale nie jestem pewien.


Chyba było odwrotnie - członkowie rodziny, generałowie i agenci żyli krótko, bo gra miała zakodowane, ze ma każdemu dodawać +1 do wieku za każdą zakończoną ture, więc przy 4 tur/rok starzeli się 4 razy szybciej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.07.2015 o 20:52, Bambusek napisał:

Chyba było odwrotnie - członkowie rodziny, generałowie i agenci żyli krótko, bo gra miała
zakodowane, ze ma każdemu dodawać +1 do wieku za każdą zakończoną ture, więc przy 4 tur/rok
starzeli się 4 razy szybciej.


W M2TW jedna tura to były 2 lata.
Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że naliczenia lat było jak w RTW, tzn. jedna tura = +1 do wieku. Bo o ile mnie pamięć nie zwodzi, to postacie jakoś żyły zbyt długo.
Ale tylko mi się tak wydaje w kampanie nie grałem z 6 lat. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak to było w MTW 2 też nie pamietam już :) Ale modderzy z kolejnymi grami chyba mieli właśnie ten problem, że modowali ilość tur na rok ale nie mieli jak ruszyć naliczania wieku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować