SiniS

Rower - temat dla maniaków rowerowych

3156 postów w tym temacie

Dnia 17.08.2008 o 20:09, master962 napisał:

na finiszach to tak z 70 km/h zresztą zależy to od etapu i tempa jego pokonywania

A ja ostatnio jak ogladalem Tdf to widzałem jak na finiszach mieli cos okolo 40km/h tam na dole przy czasie koncowym byla predkosc przy przekroczeniu mety ale to pewnie wina wysiłku taka słąba predkość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jakbyś pewnie trochę uważniej oglądał to zobaczył byś że jest to średnia etapu :) czyli aby przyjechać z kolarzami musiałbyś jechać bez przerwy 40 km/h przez 4-5 godzin

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.08.2008 o 20:18, master962 napisał:

jakbyś pewnie trochę uważniej oglądał to zobaczył byś że jest to średnia etapu :) czyli
aby przyjechać z kolarzami musiałbyś jechać bez przerwy 40 km/h przez 4-5 godzin

Aha no pewnie nie uwznie zobaczylem. Mozem i ktos doradzic jakis rower mtb crossowy czyli krzyzóka szosówki i górala, bo ja zbytnio az tak nie znam sie na markach rowerowych.Wymagaina moje cena do 2tys., 27 biegów(tył najnizszy 11T to chyba najmniejszy a z przodu, korbie niech ma 48 ząbków a dół tak na teren zebym ial jak bedzie ze 24 jak jest najwyzszy bieg, 26'' koła mogą byc i 28'', opne jak są to tez zeby krzyzówka na asfalt i dobre wtere nale zeby bardziej na asfalt bo ja lubie jezdzic w terenie i po szosie tak troche szybciej jechac. jak mozna to podajcie np. linki do takich rowerów z bike katalogu chyba ze jeszcze inna jest strona. Z góry dzięki. czekam na propozycje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.08.2008 o 19:54, master962 napisał:

nie przesadzaj 40 km/h to ja po płaskim sobie jadę a na zjazdach można spokojnie zjeżdżać
powyżej 60 km/h ale ze względu na samochody, światła raczej nie przekraczam granicy 60

Jakbyś miał takie drogi jak u mnie, to też byś czterdziestki nie przekraczał :D Ostatnio jadę sobie z górki, a tu nagle zonk - dziura! W ostatniej chwili ominąłem, a już miałem śmierć w oczach ^_^ Innym razem jakiś durny typ myślał chyba, że jadę 15 na godzinę i chciał się zmieścić ze swoim lewoskrętem zanim ja przejadę - jakby w ostatniej chwili nie wyhamował na środku drogi, to ja bym teraz w gipsie leżał :] Z tych właśnie powodów z górki zawsze utrzymuję niską prędkość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do czasów i zębatek:

Standardem w szosie są zębatki 39 i 53, zdarzają się 52, a oprócz tego bywają - ale to spora rzadkość - modele z 56 ząbkami. Generalnie te ostatnie to raczej do kolarstwa torowego.

Profesjonaliści na TdF z reguły jeżdżą z prędkością ponad 40km/h - dość wysoka średnia bierze się min., z tego że jadą niewiele ponad 40km/h na trasie, ale też bardzo rzadko zwalniają, więc w pewnym sensie nie mają na czym tracić średniej.

Swoją drogą IMHO osiągnięta w życiu prędkość maksymalna tak naprawdę niewiele mówi o rowerzyście - czasem więcej powie o górce ;)
No chyba, że mówimy o ludziach na porównywalnym sprzęcie i jeździe po płaskim, w podobnych warunkach atmosferycznych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.08.2008 o 20:28, Lukas813 napisał:

Aha no pewnie nie uwznie zobaczylem. Mozem i ktos doradzic jakis rower mtb crossowy czyli
krzyzóka szosówki i górala, bo ja zbytnio az tak nie znam sie na markach rowerowych.Wymagaina
moje cena do 2tys., 27 biegów(tył najnizszy 11T to chyba najmniejszy a z przodu, korbie
niech ma 48 ząbków a dół tak na teren zebym ial jak bedzie ze 24 jak jest najwyzszy bieg,
26'' koła mogą byc i 28'', opne jak są to tez zeby krzyzówka na asfalt i dobre wtere
nale zeby bardziej na asfalt bo ja lubie jezdzic w terenie i po szosie tak troche szybciej
jechac. jak mozna to podajcie np. linki do takich rowerów z bike katalogu chyba ze jeszcze
inna jest strona. Z góry dzięki. czekam na propozycje.


http://www2.centurion.de/Bikes.Detail?bike_id=1086

http://www2.centurion.de/B ikes.Detail?bike_id=1088

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.08.2008 o 20:40, Lukas813 napisał:

a ten pierwszy co propnujesz to jest na 26'' czy na 28''?

oba są na 28 ja tylko podrzuciłem typ roweru... nie musi byc to centurion, musisz pochodzić po sklepach i dopasować rower do siebie, zwróć szczególną uwagę na ramę czy ma miejsce na montaż bagażników ile ma miejsc na koszyki do bidonów, popytaj się sprzedawcow czy można do niej dokupić hak przerzutki, dokładnie obejrzyj koła(jakie piasty, dotknij szprych i zobacz czy są sztywne, sprawdź obręcze jakiego są producenta jaki model i poczytaj o nich w internecie), podziwianie błyskotek w postaci przerzutek zostaw sobie na koniec, takie podzespoły jest łatwo wymienić i nie są one przesadnie drogie, jeśli chcesz jeździć szybko zwróć uwagę na korbę (najlepiej 175mm) i wielkość blatu (48 - 53 zęby ) to czy kaseta będzie 8 czy 9 rzędowa za bardzo nie będzie miało znaczenia w takim rowerze bo zakres przełożeń masz taki sam a 9 lub 10 rzędową kasetę wykorzystasz tak naprawdę przy bardzo wymagającej jeździe ... 8 a nawet 7 będzie zwyczajnie trwalsza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.08.2008 o 21:19, czaja24 napisał:

> a ten pierwszy co propnujesz to jest na 26'' czy na 28''?
oba są na 28 ja tylko podrzuciłem typ roweru... nie musi byc to centurion, musisz pochodzić
po sklepach i dopasować rower do siebie, zwróć szczególną uwagę na ramę czy ma miejsce
na montaż bagażników ile ma miejsc na koszyki do bidonów, popytaj się sprzedawcow czy
można do niej dokupić hak przerzutki, dokładnie obejrzyj koła(jakie piasty, dotknij szprych
i zobacz czy są sztywne, sprawdź obręcze jakiego są producenta jaki model i poczytaj
o nich w internecie), podziwianie błyskotek w postaci przerzutek zostaw sobie na koniec,
takie podzespoły jest łatwo wymienić i nie są one przesadnie drogie, jeśli chcesz jeździć
szybko zwróć uwagę na korbę (najlepiej 175mm) i wielkość blatu (48 - 53 zęby ) to czy
kaseta będzie 8 czy 9 rzędowa za bardzo nie będzie miało znaczenia w takim rowerze bo
zakres przełożeń masz taki sam a 9 lub 10 rzędową kasetę wykorzystasz tak naprawdę przy
bardzo wymagającej jeździe ... 8 a nawet 7 będzie zwyczajnie trwalsza

Aha, dzięki za porady. Napewno z nich skorzystam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.08.2008 o 21:19, czaja24 napisał:

> a ten pierwszy co propnujesz to jest na 26'' czy na 28''?
oba są na 28 ja tylko podrzuciłem typ roweru... nie musi byc to centurion, musisz pochodzić
po sklepach i dopasować rower do siebie, zwróć szczególną uwagę na ramę czy ma miejsce
na montaż bagażników ile ma miejsc na koszyki do bidonów, popytaj się sprzedawcow czy
można do niej dokupić hak przerzutki, dokładnie obejrzyj koła(jakie piasty, dotknij szprych
i zobacz czy są sztywne, sprawdź obręcze jakiego są producenta jaki model i poczytaj
o nich w internecie), podziwianie błyskotek w postaci przerzutek zostaw sobie na koniec,
takie podzespoły jest łatwo wymienić i nie są one przesadnie drogie, jeśli chcesz jeździć
szybko zwróć uwagę na korbę (najlepiej 175mm) i wielkość blatu (48 - 53 zęby ) to czy
kaseta będzie 8 czy 9 rzędowa za bardzo nie będzie miało znaczenia w takim rowerze bo
zakres przełożeń masz taki sam a 9 lub 10 rzędową kasetę wykorzystasz tak naprawdę przy
bardzo wymagającej jeździe ... 8 a nawet 7 będzie zwyczajnie trwalsza

A która marka jest dobra, które moglibyscie polecic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

trek (bardzo dobre)
cannondale - dobre ale drogie
specialized - j/w
centurion (na nich jeżdżę mam 2 sztuki)
merida
kellys(choć z nimi bywa różnie)
kona
gary fisher(te moim zdaniem są znkomite)
orbea(też znakomite)
author
giant(ale tylko wyższe modele i stanowczo przereklamowany)
scott - rowery dobre tylko jak dla mnie stanowczo za drogie jak na to co oferują
kross - nasze rodzime i z roku na rok coraz lepsze
unibike - rodzima produkcja bardzo ciekawe i często bardzo udane konstrukcje
univega
i pewnie kilkadziesiąt innych mniej lub bardziej znanych, jedyne co mogę ci doradzić w ciemno to - wystrzegaj sie hipermarketów przy zakupie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.08.2008 o 21:49, czaja24 napisał:

trek (bardzo dobre)
cannondale - dobre ale drogie
specialized - j/w
centurion (na nich jeżdżę mam 2 sztuki)
merida
kellys(choć z nimi bywa różnie)
kona
gary fisher(te moim zdaniem są znkomite)
orbea(też znakomite)
author
giant(ale tylko wyższe modele i stanowczo przereklamowany)
scott - rowery dobre tylko jak dla mnie stanowczo za drogie jak na to co oferują
kross - nasze rodzime i z roku na rok coraz lepsze
unibike - rodzima produkcja bardzo ciekawe i często bardzo udane konstrukcje
univega
i pewnie kilkadziesiąt innych mniej lub bardziej znanych, jedyne co mogę ci doradzić
w ciemno to - wystrzegaj sie hipermarketów przy zakupie

aha to najlepiej kupywac w sklepach z rowerami i salonach tych rowerów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o rowery crossowe, to mogę polecić Ci rower, który ja mam aktualnie, z tym że ja posiadam model ubiegłoroczny. Nazywa się Author Mission. W tej chwili jest w obniżonej cenie i dostaniesz go za niecałe 2300zł --> http://www.velo.com.pl/www/rower.php?m=0&s=7&id=236 Posiada oczywiście koła 28" z wąskimi oponami, jak każdy cross i 27 biegów. Widelec ma amortyzowany (60mm) z blokadą skoku oraz przednie i tylne hamulce tarczowe.

Jeśli chodzi w ogóle o rowery crossowe to są one coraz bardziej popularne u nas. Ja konkretnie po lasach i błotach jeździć nie lubię, więc rowery MTB nie wchodzą u mnie w ogóle w rachubę. Na szosówce też nie pojeździsz po mieście bo musiałbyś jeździć tylko po ulicach, co w mieście bywa dość ryzykowne. Natomiast cross łączy oba typy rowerów, które są wręcz dla mnie idealne. Wąskie i duże koła oraz rama zbliżona do MTB daje naprawdę świetne połączenie w sam raz do jazdy w mieście czy drogach pozamiejskich uzyskując prędkość większą niż na typowych góralach. Crossówka spisuje się także bardzo dobrze na ubitych drogach gruntowych. Więc z dojazdem na moją działkę również nie mam problemów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.08.2008 o 22:19, Fisher napisał:

Jeśli chodzi o rowery crossowe, to mogę polecić Ci rower, który ja mam aktualnie, z tym
że ja posiadam model ubiegłoroczny. Nazywa się Author Mission. W tej chwili jest w obniżonej
cenie i dostaniesz go za niecałe 2300zł --> http://www.velo.com.pl/www/rower.php?m=0&s=7&id=236
Posiada oczywiście koła 28" z wąskimi oponami, jak każdy cross i 27 biegów. Widelec ma
amortyzowany (60mm) z blokadą skoku oraz przednie i tylne hamulce tarczowe.

Jeśli chodzi w ogóle o rowery crossowe to są one coraz bardziej popularne u nas. Ja konkretnie
po lasach i błotach jeździć nie lubię, więc rowery MTB nie wchodzą u mnie w ogóle w rachubę.
Na szosówce też nie pojeździsz po mieście bo musiałbyś jeździć tylko po ulicach, co w
mieście bywa dość ryzykowne. Natomiast cross łączy oba typy rowerów, które są wręcz dla
mnie idealne. Wąskie i duże koła oraz rama zbliżona do MTB daje naprawdę świetne połączenie
w sam raz do jazdy w mieście czy drogach pozamiejskich uzyskując prędkość większą niż
na typowych góralach. Crossówka spisuje się także bardzo dobrze na ubitych drogach gruntowych.
Więc z dojazdem na moją działkę również nie mam problemów.

Ile mozna tak takim rowerem na max jechac i z jaką tak średnio mozesz spokojnie jechec?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to zależy od rowerzysty, np wczorajsza wycieczka z kolegą ja MTB on na crossowce i nie mógł mnie dogonić na podjazdach:D ok ale na prostej spokojnie mu dorównywałem moja prędkość to 50km/h średnia na trasie o długości 30km wyniosła 30km/h całkiem nieźle, zaznaczam że u mnie blat ma 42zęby a korba 170mm,

PS dość mocno wziąłem się za siebie więc i możliwości wzrosły

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.08.2008 o 10:21, czaja24 napisał:

to zależy od rowerzysty, np wczorajsza wycieczka z kolegą ja MTB on na crossowce i nie
mógł mnie dogonić na podjazdach:D ok ale na prostej spokojnie mu dorównywałem moja prędkość
to 50km/h średnia na trasie o długości 30km wyniosła 30km/h całkiem nieźle, zaznaczam
że u mnie blat ma 42zęby a korba 170mm,

PS dość mocno wziąłem się za siebie więc i możliwości wzrosły

A w budowie czym sie rozni crossó!wka od normalnego mtb?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.08.2008 o 10:26, Lukas813 napisał:

> PS dość mocno wziąłem się za siebie więc i możliwości wzrosły
A w budowie czym sie rozni crossó!wka od normalnego mtb?


uogulniając rozmiarami oraz wielkością kół, podzespoły typu piasty i przerzutki są te same, crossówka to rower bardziej szosowy i przeznaczony na drogi utwardzane, na wymagających trasach leśnych czy górskich ścieżkach raczej na niej nie pojeździsz szybko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się