Zaloguj się, aby obserwować  
Szarik_PL

Neverwinter Nights 2

8336 postów w tym temacie

Dnia 24.11.2009 o 19:56, hunterPL napisał:

1k10 = 1 rzut kostką dziesięcioscienną,
2k6 = 2 rzuty kostą sześcioscienną.

Zawsze się nad tym zastanawiałem grając w gry oparte na zasadach AD&D,
teraz w końcu wiem. A co jak przy broni jest premia za ulepszenie np.+2, dodatkowe
dwa rzuty?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.11.2009 o 07:47, Dark_elves napisał:

A co jak przy broni jest premia za ulepszenie np.+2, dodatkowe dwa rzuty?

Nie. Do wyniku rzutu kostką dodawane jest 2 czyli np.:
1k4 +1 to 2-5
2k4 +3 to 5-11
3k3 +1 to 4-10

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sorry, że pisze takie trywialności, ale najwazniejsze w przypadku decyzji o wyborze pomiedzy broniami zadajacymi np. k12 i 2k6 jest to, ze w przypadku pierwszej z nich masz rowna szanse na maksymalne obrazenia, co na dowolne inne... a w przypadku drugiej wyniki sa, mowiac potocznie, "czesciej pośrodku".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oczywiśćie nie masz racji :)

1k12 - obrażenia 1-12
2k6 - obrażenia 2-12

Czy nie da się stwierdzić lepszości? Właśnie ją stwierdziłem w 2 linijkach.
Co do szans na "wyśrodkowane obrażenia" i max/min - oczywiście jest to piękny przykład nieprawdy :)

Jeśli zaś chodzi o 2k6 a 1k10, mamy tutaj:
2-12
1-10

Po raz kolejny widac wyraźnie, że 2k6 jest mocniejsza.

Co do krytyku natomiast: o ile mi wiadomo (w NWN2 nie grałem zbyt wiele, ale domyślam się, że zasady w tej kwestii są takie jak w jedynce) brany jest tu pod uwagę rzut na atak (1-pudło krytyczne, 20-traf. kryt, później dodatkowy rzut czy kryt wejdzie czy będzie to zwykłe trafienie), a wyżej omawiane są rzuty na obrażenia. W jedynce admin serwera mial możliwiść wyłączenia krytycznego pudła i trafienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rzut na trafienie/pudło krytyczne jest przeprowadzany osobno przy użyciu kostki dwudziestościennej. Co oznacza że broń 2k6 jest lepsza od 1k12 bo ma wyższe obrażenia minimalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że niepotrzebnie zarzekałem się o tych "trywialnościach"... Jaką masz szansę na wyrzucenie dwunastki na k12? 1/12. Jaką masz szansę na wyrzucenie dwunastki na 2k6? 1/36. Zatem jeśli chcesz mieć większą szansę na wyrzucenie skrajnej wartości, powinieneś rzucać k12, a nie 2k6.

Jaką masz szansę na wyrzucenie wyniku pomiędzy 6 a 8 (włącznie) na k12? 3/12. Jaką masz szansę na wyrzucenie wyniku pomiędzy 6 a 8 (włącznie) na 2k6? 16/36. A zatem, jeżeli wolisz mieć większą szansę na wyrzucenie "umiarkowanej wartości", powinieneś rzucać 2k6, a nie k12.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jaką masz szansę na wyrzucenie dwunastki na k12? 1/12. Jaką masz szansę na wyrzucenie dwunastki na 2k6? 1/36.

Z tego co mi wiadomo, to:
- k12 może wyrzucić 1,2,3,4,5...,12 = 12 cyferek, czyli 1/12 szansy na trafienie dowolnej liczby (w tym dwunastki przykładowo)
- 2k6 może wyrzucić 2,3,4,....12 = 11 cyferek, czyli 1/11 sansy na trafienie dowolnej liczby (w tym dwunastki przykładowo)
Wniosek: przy 2k6 mamy większą szansę na trafienie jakiejkolwiek liczby większej niż 1. Niepotrzebnie mnożyłeś 6x6 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.11.2009 o 15:24, Idrc napisał:

- 2k6 może wyrzucić 2,3,4,....12 = 11 cyferek, czyli 1/11 sansy na trafienie dowolnej
liczby (w tym dwunastki przykładowo)

Bzdura. W totka możesz trafić szóstkę albo nie trafić szóstki, tak? A zatem zgodnie z Twoim "rozumowaniem" masz szansę równą 1/2 na trafienie szóstki! Brawo!

Wypisz sobie wszystkie możliwe uporządkowane pary wyników rzutów kostką sześcienną. Wskazówka: jest ich 36 i WSZYSTKIE SĄ TAK SAMO PRAWDOPODOBNE. Ile jest wyników dających 12? JEDEN: 6-6. A zatem na wyrzucenie dwunastki na 2k6 masz szansę 1/36. Jaką masz szansę na trafienie szóstki? Ano, zobaczmy: szóstkę dają pary 1-5, 5-1, 4-2, 2-4 oraz 3-3. Czyli 5/36. Siódemki? 1-6, 6-1, 2-5, 5-2, 3-4, 4-3 czyli 6/36. Ósemki? 3-5, 5-3, 2-6, 6-2, 4-4 czyli 5/36. Teraz rozumiesz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.11.2009 o 15:24, Idrc napisał:

Z tego co mi wiadomo, to:
- k12 może wyrzucić 1,2,3,4,5...,12 = 12 cyferek, czyli 1/12 szansy na trafienie dowolnej
liczby (w tym dwunastki przykładowo)
- 2k6 może wyrzucić 2,3,4,....12 = 11 cyferek, czyli 1/11 sansy na trafienie dowolnej
liczby (w tym dwunastki przykładowo)
Wniosek: przy 2k6 mamy większą szansę na trafienie jakiejkolwiek liczby większej niż
1. Niepotrzebnie mnożyłeś 6x6 :)


Masz racje tylko co do k12. Co do 2k6 to masz mniejsza szanse na wyrzucenie na wyrzucenie skrajnych wartości, a większą na trafienie tych w środku, bo np masz tylko jedna kombinacje 6 z jednej i 6 z drugiej żeby wyrzucić 12 wiec szansa wynosi 1/36 ale na wyrzucenie 7 masz masz 3 różne kombinacje i ich odwrotności ( tzn 6 i 1 ; 1 i 6) czyli razem 6 kombinacji. Czyli szansa na wyrzucenie 7 2k6 wynosi 1/6.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.12.2009 o 08:53, Darnok_Rukia napisał:

Czy w grze ważne jest by utrzymywać z kompanami dobre stosunki

Moim zdaniem tak, ponieważ jeżeli nie będziesz utrzymywał z nimi dobrych stosunków, może być trochę trudniej na koniec.

Dnia 06.12.2009 o 08:53, Darnok_Rukia napisał:

da się nawiązać jakiś romans ?

Tak. Da się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.12.2009 o 21:36, Paul_Rodgers napisał:

Jak otworzyć szkatułkę z questu "Prośba Natrisse"?

Podejrzewam że trzeba mieć wystarczająco wysoko rozwiniętą umiejętność, niestety nie pamiętam jaką :(

Dnia 06.12.2009 o 21:36, Paul_Rodgers napisał:

No i co w ogóle w niej jest?

Kilkaset sztuk złota i parę klejnotów. Nic cennego więc jeśli nie potrafisz jej otworzyć po prostu ją oddaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.12.2009 o 21:36, Paul_Rodgers napisał:

Jak otworzyć szkatułkę z questu "Prośba Natrisse"? No i co w ogóle w niej jest?
Z góry dzięki za odpowiedź.


Najpewniej trzeba mieć bardzo wysoką zręczność i otwieranie zamków. Ale wcale nie trzeba jej otwierać.

Spoiler

Brat Merring poprostu odda Ci jej zawartość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.12.2009 o 22:09, WhiteMamba napisał:

Kurza twarz! Jak to jest, że NWN2 leżał rok koło komputera i go nie ruszałem, a nagle
jak go dałem kuzynowi, to zachciało mi się grać?



Zawsze jak tracimy największe skarby o których nie wiedzieliśmy, że mamy to nagle zdajemy sobie z nich sprawę. ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj dopiero zacząłem grać i już mam problem z zadaniem.
W zadaniu w kryptach odnalazłem kapitana i jego 3 kompanów.
Problem taki, że 2 żołnierzy (1 martwy był) uciekło, a kapitan stoi jak słup i nie ma zamiaru się ruszyć.
Ciągle tylko gada coś w stylu "musimy iść do fortu" i stoi, stoi i stoi.

Jakiś BUG czy to ja coś skopałem w zadaniu?
Ma ktoś pomysł jak ten problem rozwiązać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.12.2009 o 01:19, Karharot napisał:

Hmmm... Zajrzyj tutaj:
http://neverwinter2.gram.pl/forum/viewtopic.php?t=1353&highlight=kapitan~e
Jeśli masz oryginał to usuń cracka i odpal grę z płyty.


Naprawdę mnie pocieszyłeś :-(
Co racja to racja. Używam cracka, ale tylko z 1 powodu.
Ostatnio przy kopiowaniu płyty komunijnej zauważyłem, że na płycie jest 2mm ślad stopienia płyty przy krawędzi.
Dodatkowo nagrywarka strasznie nagrzewa odtwarzane płyty i zostawia bardzo widoczne rysy.
Wiem jak to się może skończyć bo już kiedyś miałem problem z napędem CD (biedna poćwiartowana płytka z Red Alert 1).
Od tego czasu jak wkładam jakąś płytę to do instalacji i później jej nie używam.
Wiem, że mógłbym spokojnie wymienić nagrywarkę z komputera, ale tu jest kolejny problem.
Komputer jest stosunkowo nowy i jeśli ruszę obudowę to mogę się pożegnać z dwu letnią gwarancją.

Dzięki za info. Jedynie co teraz mi pozostaje to czekanie 8 miesięcy na koniec gwarancji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować