Akashi

Gothic 3 - oficjalny temat gry

38534 postów w tym temacie

Dnia 05.04.2007 o 17:42, Gryczka napisał:

Gdzie mogę znaleźć wódę "nordmarska starka" ?

Hehe domyślam się, że jesteś w Faring:)...prawda? Popytaj tutejszych handlarzy, dostaniesz tam info o npc znajdującego się w pobliskim lesie(robi bimber i ma przepis na nordmarską starke:) udaj się do niego... jeśli zaś nie jesteś w tym mieście to...udaj się tam:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.04.2007 o 17:48, Word up napisał:

Hehe domyślam się, że jesteś w Faring:)...prawda? Popytaj tutejszych handlarzy, dostaniesz
tam info o npc znajdującego się w pobliskim lesie(robi bimber i ma przepis na nordmarską starke:)
udaj się do niego... jeśli zaś nie jesteś w tym mieście to...udaj się tam:D

No właśnie nie. Chodzi mi o tą wódę do przepisu na miecz nordmarczyka. Od bimbera dałem dwie wódy dla Mojoka, ten który pilnuje wejścia na przełęcz i teraz nie wiem skąd wziąć następną jedną właśnie na ten przepis.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobrze:p dałeś mu dwie...a reszta? Pogadaj z okolicznymi mieszkańcami, mi większość nich sprzedała po jednej butelce...oraz spróbuj(tym od bimbra;) z nim pohandlować, może ma przepis...jeśli nie to przeszukaj jego zmarłe ciało;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.04.2007 o 18:03, Word up napisał:

Dobrze:p dałeś mu dwie...a reszta? Pogadaj z okolicznymi mieszkańcami, mi większość nich sprzedała
po jednej butelce...oraz spróbuj(tym od bimbra;) z nim pohandlować, może ma przepis...jeśli
nie to przeszukaj jego zmarłe ciało;D

Okoliczni mieszkańcy ? czego, Faringu ? W całym tym mieście znalazłem dwie wódy, i właśnie je dałem Mojokowi. Zwłoki jego też nie mają żadnej wódy, też wpadłem na ten pomysł ;P A i jeszcze jak z nim gadałem ( tym myśliwym bimber, czy jak tam ) to miałem właśnie do wyboru, albo wziąć przepis albo zrobić tak aby on dał nam tą ostatnią swoją butelkę i ja wziąłem to drugie. Jeszcze jedno : gdzie moge znaleźć tak ze dwa czy trzy pełzacze we Nordmarze ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>Jeszcze jedno : gdzie moge znaleźć tak ze dwa czy trzy pełzacze we Nordmarze ?
Pełzacze możesz znaleźć w grobowcach wojowników. Tam jest ich pełno....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.04.2007 o 18:16, Blade2 napisał:

Pełzacze możesz znaleźć w grobowcach wojowników. Tam jest ich pełno....

A to jest blisko gdzieś klanu ognia ? mniej więcej w którym miejscu ;) ? Albo jeszcze jakieś pełzacze niedaleko Okary, są lub Faringu ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.04.2007 o 18:19, Gryczka napisał:

> Pełzacze możesz znaleźć w grobowcach wojowników. Tam jest ich pełno....
A to jest blisko gdzieś klanu ognia ? mniej więcej w którym miejscu ;) ? Albo jeszcze jakieś
pełzacze niedaleko Okary, są lub Faringu ?

To tak: Jeden jest niedaleko Klanu Wilka (u podnórza gór), drugi i trzeci koło Klanu Młota (jeden w górach a drógi przy drodze, idąc od południa), czwarty po drodze do Klanu Ognia (idąc drogą od wschodu). Piąty jest daleko na północy (tam też znajdziesz artefakt Adanosa), a szósty jest w górach za Klanem Wilka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.04.2007 o 18:19, Gryczka napisał:

pełzacze niedaleko Okary, są lub Faringu ?

Niedaleko Okary jest cała zapełzaczona kopalnia. Siedzi przed nią pewien wojownik (nazywa się chyba Randall), prosi o pomoc w jej oczyszczeniu i jest jednym z tych, których musisz sprowadzic do Okary.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.04.2007 o 18:27, kamiln napisał:

Niedaleko Okary jest cała zapełzaczona kopalnia. Siedzi przed nią pewien wojownik (nazywa się
chyba Randall), prosi o pomoc w jej oczyszczeniu i jest jednym z tych, których musisz sprowadzic
do Okary.

Tak, to zadanie już wykonałem. Ale może powiem o co mi chodzi, o żuwaczki pełzacza.I wnioskuję że to msi być przy pełzaczu, i chyba potrzeba do tego umiejętności obieranie skór gadów czy tam zęby szpony i coś. Ale gdy wykonywałem te zadania to tej umiejętności nie miałem i nie mogłem zdobyć tych żuwaczek. I teraz właśnie nigdzie nie mogę znaleźć pełzaczy. Mam nadzieję że wyraziłem się jasno ;P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>I teraz właśnie nigdzie nie mogę znaleźć pełzaczy. Mam nadzieję

Dnia 05.04.2007 o 18:32, Gryczka napisał:

że wyraziłem się jasno ;P

Tak wyraziłeś się jasno.... Ale powiem Ci tylko, że napewno nie dostaniesz żuwaczek pełzacza od pustynnych pełzaczy. Spróbuj poszukać tam, gdzie powiedział kamiln albo udaj się do tych grobowców. (a tam ich było trochę)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.04.2007 o 18:38, Blade2 napisał:

Tak wyraziłeś się jasno.... Ale powiem Ci tylko, że napewno nie dostaniesz żuwaczek pełzacza
od pustynnych pełzaczy. Spróbuj poszukać tam, gdzie powiedział kamiln albo udaj się do tych
grobowców. (a tam ich było trochę)

Jakbyś czytał trochę dokładniej to byś wiedział że te zadanie wykonałem. Ale jeszcze tylko powtórzę, gdzie mogę znaleźć te groby?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.04.2007 o 18:42, Gryczka napisał:

Jakbyś czytał trochę dokładniej to byś wiedział że te zadanie wykonałem. Ale jeszcze tylko
powtórzę, gdzie mogę znaleźć te groby?

Najlepiej będzie jak pójdziesz do klanu ognia i pogadasz z jego przywódcą. Otrzymasz zadanie "zebrania mocy przodków" i mapę z grobowcami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli szukasz nordmarskiej starki to bardzo rzadki alkohol więc trzeba zaryzykować bo znalazłem jeden w grobowcu w normarze ale nie pamiętam w którym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.04.2007 o 23:08, Szoker napisał:

witam. gdzie sa owen i rakus? dzieki za pomoc z gory

Najlepiej gdybyś wyszukał w tym wątku mapę , która była już wiele razy wklejana.Są na niej zaznaczeni najważniejsi NPCe oraz wszystkie istotne dla gry miejsca.Bardzo pomocna rzecz ogromnie ułatwiająca grę.Owen i Rakus również są na niej zaznaczeni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.04.2007 o 23:08, Szoker napisał:

witam. gdzie sa owen i rakus? dzieki za pomoc z gory


To ja może podam url posta (by cinus'') w którym jest mapa - http://forum.gram.pl/forum_post.asp?tid=14226&pid=1189
Swoją drogą jakiś moderator mógłby podpiąć ten link, gdyż wiele graczy ma z tym problem.
Jeszcze podpowiem - Rakus znajduję się pod numerem 1, natomiast Owen pod numerem 5.

Życzę miłego grania. =)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie otóż mój problem z białymi pasami się skończył po powtórnym przeinstalowaniu gry ale został jeszcze jeden a mianowicie szybkie zmienianie się dni czy wie ktoś może czemu tak się dzieje
zainstalowałem gre na drugiej partycji nie wiem może to dlatego. Nie używam kodów ani Trailerów niektórzy pisali że to dlatego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz dwurdzeniówke to powinieneś zajrzeć tutaj http://www.gram.pl/pomoc_problem.asp?g=287&p=1006 . Nawet jeśli takowej nie posiadasz to i tak spróbuj to zainstalować choć nie wiem czy w takim wypadku to zadziała niemniej jednak spróbować warto. Pamiętaj:

"CDP broni, CDP radzi, CDP nigdy cię nie zdradzi" - za wyjątkiem dodatku do g3 :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie skończyłem Gothica 3 trzema sposobami, wojowniko-łucznikiem na 83 poziomie. Wypełniłem większość questów, niektóre nie dało się przez bugi. Grałem z przerwami od października do teraz. Dłuuuga gra.

Jeżeli chcesz przejść Gothica 3 trzema sposobami nie przechodząc gry trzykrotnie (3x3, lol) zastosuj się do poniższych rad (sprawdzone, ja tak zrobiłem):
1. Jeżeli nie chcesz wojny z orkami, to możesz oswobodzić jedynie trzy (licząc Ardeę) miasta. Gdy wypełnisz dostępne misje we wszystkich myrtańskich miastach możesz je wyzwolić.
2. Możesz zniszczyć dwa obozowiska buntowników (np. Okarę i Reddock, Nemora musi pozostać nietknięta), bo w przeciwnym razie król nie będzie chciał rozmawiać, odrazu zaatakuje.3. Warto mieć poparcie u Assasynów 75% (będziesz mógł wypełnić różne questy), ale i tak zabij Zubena i weź jego kostur.
4. Zdobądź pięć artefaktów Adanosa, ale na razie nikomu ich nie przekazuj. Uważaj też, żebyś ich przypadkiem nie sprzedał.
Gdy Wyzwolisz wszystkie miasta spod władzy orków, zabijesz Zubena i weźmiesz jego kostur i będziesz miał wszystkie artefakty zapisz grę. Nie masz zablokowanego dostępu do żadnej ze ścieżek, dzięki czemu będziesz mógł przejść grę na trzy sposoby wracając się do tego zapisu.
Przejście gry ścieżką Innosa będzie wymagało jedynie rozmowy z Rhobarem i przekazania artefaktów,
przeteleportowania się do klasztoru i porozmawiania z Innosem. Gdy zechcesz przejść ściężkę Beliara wczytaj grę,
przeteleportuj się do Świątyni w Bakareshu, porozmawiaj z Beliarem, daj mu artefakty, zabij Xardasa i Rhobara,
teleportuj się ponownie do Beliara i zdaj relację. Ścieżka Xardasa: przeteleportuj się do Xardasa, pomów o
artefaktach, zniszcz je w kuźni w Klanie Młota, wróc się do Xardasa, zabij Rhobara i weź jego Kostur, ponownie wróć się do Xardasa i eskortuj go do portalu. W ten sposób poznasz całkowicie fabułę gry, niewiele różniącą się od siebie w wypadku poszczególnych ścieżek. Praktycznie na pewno powstanie dodatek.

Rozwój postaci:
Grałem wojownikiem, więc o magii się nie wypowiadam, ale szczególnie przydatne czary (waliłem nimi ze zwoju) to
kula ognia i Błyskawica Beliara.
Grając tak, jak przedstawiłem nie warto jest rozwijać siłe ponad 200, bo regeneracji życia i tak się nie nauczysz.
Jeżeli mimo to chcesz, to ucz się do 250, bo od tego momentu możesz podnosić kamienie młyńskie, które dodają +5 do siły. Jest ich dość sporo, np. w samym Vengradzie naliczyłem z 4.
Zdolności myśliwskie też należy rowijać do 200, bo można nauczyć się wtedy mistrzowskiej walki dwoma mieczami (ja i tak wolę miecz i tarczę), chyba, że chcesz strzelać z Nimroda (obrażenia 110, wymagane zdolności myśliwskie
220). Nie uczyłem się walki kuszą, ale kusze, mimo że wolno strzelają, są naprawde potężne. Pod koniec gry
znalazłem kuszę zadającą 180 obrażeń, w dodatku można naostrzyć na osełce niektóre bełty (+20 do ataku!).
Jako, że grałem wojownikiem, nie uczyłem się prastarej wiedzy, ale pod koniem gry miałem jej ponad 220 (jeżeli
dobrze pamiętam).
Nie ma sensu uczyć się kowalstwa powyżej 20. W Nordmarze za wypełnianie róźnych questów można ją spokojnie
zwiększyć do wymaganych do kucia najlepszych broni 50. Jeżeli zamierzasz kuć wiele broni polecam naukę górnictwa.

Ostrzenie mieczy jest nadzwyczaj przydatne (dodaje +10 do ataku broni). Przez błąd w grze (chyba) nie mogłem się nauczyć wzmocnionego pancerza.
Kradzież warto jak najszybciej zwiększyć do 60. Powyżej nie ma sensu, bo umiejętności wymagające kradzieży powyżej tego poziomu nie są przydatne. Nie warto tracić punkty nauki na kradzież kieszonkową, bo nie zyskuję się za nią doświadczenia, w przeciwieństwie do poprzednich Gothiców. Warto jak najszybciej nauczyć się otwierania
arcytrudnych zamków. Skrzynie tego typu są często spotykane, a jeśli ich nie otorzysz, to zanim się nauczysz tej
umiejętności już o tej skrzyni zapomnisz (rzadko kiedy odwiedza się dwukrotnie to samo miejsce). Dodatkowo to w skrzyniach są najlepsze przedmioty.
Alchemii w ogóle nie ma sensu się uczyć. W Myrtanie jest w diabła książek, które nauczą Cię tej umiejętności
bezpłatnie i bez wydawania punktów nauki. Ja niepotrzebnie na początku gry zmarnowałem na tą umiejętność 15
punktów nauki. Z umiejętności alchemicznych warto nauczyć się tylko mikstur o stałych efektach.
Pod koniec gry punkty nauki wydawałem jedynie na punkty życia. Miałem ich ok. 2000. Dzięki temu można poczuć się prawie jak na czitach (grałem na średnim poziomie trudności). Warto mimo to inwestować w życie także na początku gry, a łatwo się o tym zapomina, bo w poprzednich Gothicach wraz z awansem rosło samo.
Wytrzymałości nie ma się sensu wcale uczyć, lepiej jeść ziele pancerza lub pić miksturki podwyższające ją.
Wytrzymałość przydaje się praktycznie tylko do biegania (można nauczyć się wytrzymałości wilka za 5 ptk. nauki), w walce po zabiciu kilku przeciwników bohater wpada w szał zabijania i jednym ciosem pod koniec gry zabija takiego orka elitę.
Many miałem ponad 150, ale nie zwiększałem jej przez wydawanie punktów nauki. Dla magów wiadomo - konieczność.
Warto się jeszcze nauczyć odporności na ogień i lód. Na pewno pomoże w walce z najniebezpieczniejszymi wrogami - szamanami.
Mam nadzieję, że te rady pomogą Ci bezproblemowo przejść grę na trzy sposoby nawet się przy tam specjalnie nie wysilając.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.04.2007 o 13:33, bartek0700 napisał:

1. Jeżeli nie chcesz wojny z orkami, to możesz oswobodzić jedynie trzy (licząc Ardeę) miasta.
Gdy wypełnisz dostępne misje we wszystkich myrtańskich miastach możesz je wyzwolić.

Możemy powykonywać zadania dla orków , a następnie wyzwolić dowolną ilość miast i nikt nie będzie nas atakował.Warunkiem jest nie rozmawianie z orkowymi przywódcami.U mnie po zabiciu wszystkich orków oprócz tych w Faring , mogłem swobodnie się poruszać po tym mieście i nie byłem atakowany.No cóż , jedno z wielu niedociągnięć G3.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się