Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Kontrola rodzicielska w World of Warcraft

57 postów w tym temacie

Moim zdaniem zły wpływ ma tez abonament. Ja tak mialem ;P... Placi sie za te 30 dni to chce sie wykorzystac je jak najwiecej. Gdyby został wprowadzony np. abonament typu wykupienie ilus tam godzin online nie byloby takiego stresu, bo jak chce sie wejsc na te 2h to sie wejdzie na te 2h. Choc to tez trzeba miec cos z głowa, by grac kilka dni nonstop...

Coz... ale takie ograniczenia powinni wprowadzic przedewszystkim w chinach...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Domek

Masowa popularność World of Warcraft poza dobrymi ma także złe strony. Wielu ludzi, szczególnie bardzo młodych, nie potrafi rozsądnie dawkować sobie rozgrywki, doprowadzając do uzależnienia i zaniedbywania codziennych obowiązków. Z pomocą rodzicom grających dzieci wyszła firma Blizzard.

Przeczytaj cały tekst "Kontrola rodzicielska w World of Warcraft" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. Poza tym godzinny abonamet przyciągnąłby do tej gry więcej graczy. Ewentualnie wykupywało by się 30 dni i liczyłoby to czas, ile faktycznie się gra, chociaż takie coś Blizzardowi zapewne by się nie opłacało :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja to raczej odebrałem jako możliwość kontrolowania swojego konta, w okresie przerwy od gry (kiedy np wyjeżdza się gdzieś na dłuższy czas, albo komp się popsuje), dzięki czemu hackerzy mogą mieć nieco utrudnione zadanie z włamywaniem się na konta ;) Ale i tak nadal czekam na 2 opcje odnośnie kont w WoW:

1) możliwość wpisania własnego pytania do konta (mowa o pytaniu i podawaniu odpowiedzi na nie aby np odzyskać zapomniane hasło)

2) powiadamianie majlowe o zmianie hasła czy jakichkolwiek innych parametrów twojego konta, podając także IP z komputera, na którym miało to miejsce - wszystko dla bezpieczeństwa.

Tego ostatniego to aż się doczekać nie możemy... Przecież na tych kontach podane są nasze numery kard kredytowych oraz adresy, jest to więc sprawa najwyższej wagi, a Blizzard to sobie lekceważy i odpowiada w stylu "ciekawy pomysł, pomyslimy o tym". Super.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy się jak zawsze zgadzają i prześcigają w podrzucaniu genialnych pomysłów. Tylko jakoś nikomu do głowy nie przyszło, ile pracy byłoby z wprowadzeniem systemu liczącego co do minuty czas spędzony przez nas w grze. Zbyt skomplikowane w odniesieniu do milionów użytkowników.
Zaś na pomysł z wykupieniem pewnej ilości godzin Blizzard już wpadł. Co prawda nie ma (na razie) takiej opcji w Europie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.11.2005 o 18:19, NightDragon napisał:

Calkowicie zgadzamk sie z przedmowca, takze uwazam ze nie powinno byc ilus tam dniowych abonamentow tylko na czas jaki spedzamy
w grze, a nie ze potem sie "marnuje" ;P


A serwery to myślisz, że co, będą włączać i wyłączać zależnie od tego ile osób gra? Przecież serwery są online 24h/7 dni (za wyjątkiem cotygodniowego maintenance oraz tych nie spodziewanych maintenance), myślicie więc że za godzinę będziecie płacić mało kasy? Mowy nie ma, cena byłaby bardzo wysoka, tak wysoka, że większość osób tylko by na tym straciła (nie mówiąc już o tym, że robisz sobie questa, pada ci epic item i... o cholera! zapłaciłem tylko za godzinę! NIEEE!!! tak - właśnie wylogowało ciebie z serwera w momencie kiedy dopiero lootowałeś stworka... :D albo motywy typu "sorry nie mogę ci pomóc, bo mam wykupione tylko 2h i wolę samemu pograć nieco), toż to by była katastrofa...

Nie wiecie co mówicie, a pomysł absurdalny jest. W Tajwanie płaci się za godziny, ale wychodzi, że porównując do miesięcznego abonamentu, za tą samą kasę starcza na "tylko" 2h dziennie (czyli notabene, jedynie 60h w miesiącu). No i przede wszystkim, czy 50 zł to na prawdę taki straszny wydatek? No tak, jakby wprowadzili naliczanie godzinne, to więcej dzieci by grało w WoW i męczli mamusię "mamo, mamo! daj mi 5 zł na ''słodkie'' *idzie zapłacić za kolejną godzinę w WoW*". Tragedia by to była :( Już teraz za dużo dzieci w to gra ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A mnie zastanawia sprawa tego 13-latka który popełnił samobójstwo. Ciekawi mnie tylko czy jego rodzice dawali mu na to kase? Bo raczej wątpie aby juz sam na Siebie zarabiał... a więc jeśli mu dawali to pewnie wiedzieli na co ta kasa idzie, a jeśli nie wiedzieli no to już ich wina a nie Blizz''a. A tak wogóle to powinni diametralnie podwyższyć granice wiekowe w grach!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.11.2005 o 18:05, Night Elf napisał:

Moim zdaniem zły wpływ ma tez abonament. Ja tak mialem ;P... Placi sie za te 30 dni to chce sie wykorzystac je jak najwiecej.
Gdyby został wprowadzony np. abonament typu wykupienie ilus tam godzin online nie byloby takiego stresu, bo jak chce sie
wejsc na te 2h to sie wejdzie na te 2h. Choc to tez trzeba miec cos z głowa, by grac kilka dni nonstop...


Dziwne myślenie... Przynajmniej dla mnie. Płacąc z góry za parę miesięcy niczym się przez dłuższy czas nie przejmuję. Nie spieszę się, robię wszystko po kolei. Gdy nie mam ochoty grać/czuję się zmęczony, to przestaję. Co więcej, zazwyczaj przez 5 dni w tygodniu z powodu studiów nie mam dostępu do kompa i do WoWa. I nawet do głowy mi nie przyszła myśl, że coś tracę, że muszę maksymalnie wykorzystywać każdą wolną chwilę aby tylko pograć, gdyż to wszystko przecież kosztuje. Chyba bym zwariował. Albo musiał siedzieć niemal non stop, aby nie tracić cennych pieniążków. :P
Gdybym miał wykupic abonament na ileś tam godzin... Stwierdzam, że strasznie irytujące bylo by grać ze świadomością, że z kazdą upływającą sekundą ulatują godziny za które zapłaciłem. I bicie się z myślami: czy warto tracić czas na czcze rozmowy czy zwykłe siedzenie w mieście? Może lepiej zdobyć parę poziomów lub powalczyć? Czy powinienem zostawić postać w grze na jakiś czas, gdyż muszę coś zrobić w "realu"? Chyba lepiej się wylogować, przecież stracę 5 min... I cokolwiek by nie robić, ciągle słychać tik-tak - godziny lecą. :P Jednym słowem - paranoja. Wolę obecne rozwiązanie, przynajmniej mam komfort gry.
Poza tym chyba wszyscy widzieliśmy cenę kilkunastu godzin? Zbliżona do miesięcznej opłaty... To się nie opłaca. Powiecie: zaraz, zaraz, a co z tymi, którzy grają bardzo mało? Cóż, moim skromnym zdaniem jeśli ktoś ciągle nie ma czasu i wie, że niespecjalnie może poświęcać go na grę, to lepiej niech sobie daruje ten tytuł. I każdy inny MMORPG. Taka osoba zawsze będzie z tyłu za większością, poznani ludzie szybko przegonią ją poziomami, itp. Już lepiej znaleźć sobie dobrego RPG-a dla pojedynczego gracza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.11.2005 o 18:38, AN0WN1M napisał:

A mnie zastanawia sprawa tego 13-latka który popełnił samobójstwo. Ciekawi mnie tylko czy jego rodzice dawali mu na to kase?
Bo raczej wątpie aby juz sam na Siebie zarabiał... a więc jeśli mu dawali to pewnie wiedzieli na co ta kasa idzie, a jeśli
nie wiedzieli no to już ich wina a nie Blizz''a. A tak wogóle to powinni diametralnie podwyższyć granice wiekowe w grach!


Nie znamy żadnych szczegółów, więc trudno się jakoś odnieść do tej sprawy. Samobójstwo z powodu gry? I to dziecko zdecydowało się na taki krok? Wytłumaczenie takiego czynu nigdy nie jest proste. A może rodzice zapomnieli o tym, że swoją pociechą należy się zajmować, okazywać jej uczucie, dbać o nią... Najłatwiej znaleźć winne wszystkiemu osoby trzecie i pójść do sądu. :/
Zgadzam się, w wielu grach powinni podnieść granice wieku. Gdy byłem dzieckiem, moja główną rozrywką były zabawy na świeżym powietrzu i czytanie książek. Komputer przyszedł nieco później (aczkolwiek miałem okresową styczność z grami). I patrząc po latach myślę, że dobrze się stało. Młody, rozwijający się człowiek nie zawsze umie nad wszystkim zapanować. Nie wspominając o tym, że większość tytułów poruszanymi zagadnienami i treścią bynajmniej nie pasuje do dzieci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.11.2005 o 18:50, Sarafan_Knight napisał:

A tak słychać tik-tak dni lecą. :P Więc w sumie na jedno wychodzi przy obu rozwiązaniach...


Nie do końca, choćby z powodu znacznej różnicy cen. :P I wiesz, z reguły jest tak, że gdy masz przed sobą 30 dni na odpoczynek, to leniuchujesz w błogim nastroju i nie myślisz o tym co będzie, gdy się skończą. Nikt i nic Cię nie pogania. Przecież to tyle czasu... Zaś w przypadku gdy do dyspozycji mamy tylko kilka godzin, a następnego dnia czeka nas szkoła/praca, myślenie nieco się zmienia. Mocniej czuje się każdą upływającą chwilę, czas leci tak jakby szybciej i człowiek ma świadomość, że nie zdąży zrobić wszystkiego co chce...
A może to tylko moje mylne wrażenie? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ci wszyscy chińczycyi to jakieś uzaleznone psyhcole (bez obrazy) ale narazie tylko w chinach takie się rzeczy działy(niby). a z tym abonamentem to też sprawa porąban żeby płacić co miesiąc. ja bym kupił grę może gdyby płaciło się za ileś tam godzin. chociarz i może dobrze że nie kupię :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Największy problem tych młodocianów to chyba to, że masz świadomość, że osoba, która gra z tobą to żywy człowiek, gildia w której jesteś przez długi czas to tak jak klasa w szkole czy rodzina. Po 6-8 miesiącach grania to rzeczywiście zaczyna się wplatać jedno w drugie.. Jednak WoW jest za bardzo nastawiony na interakcję pomiędzy graczami. Może i wstyd się przyznać, ale kiedy i mi przyszło opuszczać moją gildię, w której grałem od niemalże początku przez pół roku, "coś" jednak i u mnie ruszyło moją wrażliwość. Jeżeli Blizz nie zmieni zmieni trochę nastawienia z interakcji pomiędzy graczami na interakcję z "tworem" jako grą to podobne sytuacje będą się powtarzać...chociaż w sumie nie wierzę, że ten chłopak wpadł na taki pomysł tylko i wyłącznie przez World of Warcraft.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.11.2005 o 18:58, Seaven napisał:

I wiesz, z reguły jest tak, że gdy masz przed sobą 30 dni na odpoczynek, to leniuchujesz
w błogim nastroju i nie myślisz o tym co będzie, gdy się skończą. Nikt i nic Cię nie pogania. Przecież to tyle czasu...
Zaś w przypadku gdy do dyspozycji mamy tylko kilka godzin, a następnego dnia czeka nas szkoła/praca, myślenie nieco się
zmienia. Mocniej czuje się każdą upływającą chwilę, czas leci tak jakby szybciej i człowiek ma świadomość, że nie zdąży
zrobić wszystkiego co chce...


To można by sobie wykupić tyle tych godzin, żeby czuć komfort, bo przecież kiedy nie grasz to by te godziny nie leciały. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A co do Chin to może i to rzeczywiście tam żyją "psychole"... może ten chłopak żył w biednej rodzinie i po pół roku grania (kiedy oszczędności się wyczerpały) rodzicie mu oświadczyli że nie stać ich na utrzymanie tej gry... I wtedy zaczął za dużo myśleć...? Nie wiem, ale spekulacja, że tam żyją psychole jest dziwnie trefna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.11.2005 o 18:38, AN0WN1M napisał:

A mnie zastanawia sprawa tego 13-latka który popełnił samobójstwo. Ciekawi mnie tylko czy jego rodzice dawali mu na to kase?
Bo raczej wątpie aby juz sam na Siebie zarabiał... a więc jeśli mu dawali to pewnie wiedzieli na co ta kasa idzie, a jeśli
nie wiedzieli no to już ich wina a nie Blizz''a. A tak wogóle to powinni diametralnie podwyższyć granice wiekowe w grach!


Moim zdaniem, granice wiekowe nie mają tu żadnego wpływu.
Po pierwsze i tak nikt się nimi nie przejmuje. Chyba, że w wypadku gier, skrajnie brutalnych, albo dzieci bardzo młodych.
Po drugie, World of Warcraft to nie jest gra ani brutalna, i nie kwalifikuje się pod wyższą barierę wiekową.

Wydaje mi się też, że rodzice którzy nie zauważyli tego, iż ich dziecko popadło w nałóg i przesadza z graniem są nieodpowiedzialni. Po prostu nie chcaiło im się nawet tłumaczyć dziecku, że gry to nie całe życie. To tak jakby diler tłumaczył się z powodu śmierci jednego z jego klientów (załużmy, że przedawkował), obarczając winą za jego śmierć rząd, który nie wprowadził ostrzejszych kar w handlu narkotykami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.11.2005 o 18:05, Night Elf napisał:

Moim zdaniem zły wpływ ma tez abonament. Ja tak mialem ;P... Placi sie za te 30 dni to chce sie wykorzystac je jak najwiecej.
Gdyby został wprowadzony np. abonament typu wykupienie ilus tam godzin online nie byloby takiego stresu, bo jak chce sie
wejsc na te 2h to sie wejdzie na te 2h. Choc to tez trzeba miec cos z głowa, by grac kilka dni nonstop...

Coz... ale takie
ograniczenia powinni wprowadzic przedewszystkim w chinach...


jak najbardziej sie z tobą zgadzam dobe myślenie trzeba Blizzardowi wysłąć taką "petycje" :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.11.2005 o 19:10, sathorn1 napisał:

> A mnie zastanawia sprawa tego 13-latka który popełnił samobójstwo. Ciekawi mnie tylko czy jego rodzice dawali mu na
to kase?
> Bo raczej wątpie aby juz sam na Siebie zarabiał... a więc jeśli mu dawali to pewnie wiedzieli na co ta kasa
idzie, a jeśli
> nie wiedzieli no to już ich wina a nie Blizz''a. A tak wogóle to powinni diametralnie podwyższyć granice
wiekowe w grach!

Moim zdaniem, granice wiekowe nie mają tu żadnego wpływu.
Po pierwsze i tak nikt się nimi nie przejmuje.
Chyba, że w wypadku gier, skrajnie brutalnych, albo dzieci bardzo młodych.
Po drugie, World of Warcraft to nie jest gra
ani brutalna, i nie kwalifikuje się pod wyższą barierę wiekową.

Wydaje mi się też, że rodzice którzy nie zauważyli tego,
iż ich dziecko popadło w nałóg i przesadza z graniem są nieodpowiedzialni. Po prostu nie chcaiło im się nawet tłumaczyć
dziecku, że gry to nie całe życie. To tak jakby diler tłumaczył się z powodu śmierci jednego z jego klientów (załużmy, że
przedawkował), obarczając winą za jego śmierć rząd, który nie wprowadził ostrzejszych kar w handlu narkotykami.


Masz całkowitą rację, tylko że jakoś do Blizz''a na razie to chyba nie za bardzo trafiło..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować