Zaloguj się, aby obserwować  
kriss86bel

Plemiona gra ktoś?

2290 postów w tym temacie

@mathewmw & Paweł10

Właśnie poczytałem "kodeksy" niektórych plemion i sam zauważyłem. A więc praktycznie decyzja jest wiążąca - albo z nami, albo przeciwko nam :)

BTW: Czy jeśli ktoś mnie atakuje, to moje budynki "cofają się w rozwoju"? Zauważyłem, że niektórzy mają mniej punktów, niż ja miałem na starcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.07.2007 o 11:24, rob006 napisał:

:) A są jakieś konsekwencje zmiany plemienia?

Jak podasz dobry powód dlaczego odchodzi to nic ci nie będzie, alejak odejdziesz ot tak sobie to cię wpiszą na czarną liste i ataki masz na sobie pewne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.07.2007 o 12:18, rob006 napisał:

BTW: Czy jeśli ktoś mnie atakuje, to moje budynki "cofają się w rozwoju"? Zauważyłem, że niektórzy
mają mniej punktów, niż ja miałem na starcie.

Tak zmniejszają się poziomy budowli, ale tylko wtedy gdy ktoś cię najeżdża machinami oblężniczymi: tarany niszczą tylko mury, katapulty wszystko co zechcesz poza schwokiem

Miałem na 5-tym świecie 18k punktów i 3 wiochy ale teraz zaczynam tam grać od nowa. Zbrzydło mi się bycie w tamtej okolicy bo nie było co przejmować. xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.07.2007 o 12:18, rob006 napisał:

BTW: Czy jeśli ktoś mnie atakuje, to moje budynki "cofają się w rozwoju"? Zauważyłem, że niektórzy
mają mniej punktów, niż ja miałem na starcie.


Specyfiką budowy określonego świata plemion jest to, że im wcześniej się zalogujesz tym mniej rozbudowane będziesz miał budowle. Gdy rozpoczyna się zabawa na jakimś świecie ( przypuśćmy pierwsze dni istnienia ) to nie mamy ani tartaku, ani huty i ani cegielni - musimy je stworzyć. Jednak, gdy świat istnieje już długo, to po zalogowaniu możemy mieć te budowle rozbudowane już nawet na 12 poziom. Wszystko to ułatwia graczom logującym się później, dołączenie do najlepszych w jak najkrótszym czasie. To, że ktoś koło Ciebie ma mniej punktów, niż Ty na starcie wynika po prostu z tego, że zalogował się nieco szybciej niż Ty i od tego czasu raczej nic nie budował. A jeśli chodzi o "cofanie się budynków w rozwoju" podczas ataku, to jest to możliwe tylko przy użyciu maszyn oblężniczych - taran, katapulta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak myślałem. :) Zastanawiałem się tylko, czy zwykły napad, bez machin oblężniczych, może mi sporządzić szkody w budynkach. Ale machin w moim rejonie pewnie jeszcze nikt nie ma, więc to zwykłe lenistwo sąsiadów :)

BTW: Co się dzieje, gdy założyciel plemienia je opuszcza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

/.../

Dnia 05.07.2007 o 22:30, rob006 napisał:

BTW: Co się dzieje, gdy założyciel plemienia je opuszcza?


Założyciel nie może opuścić plemienia dopóki nie przekaże komuś innemu funkcji założyciela ;) Ew. może je rozwiązać 8-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy jeśli przyjmuję od kogoś ofertę wymiany surowców, może mnie ktoś jakoś oszukać/napaść, czy mogę być pewnym, że ładunek dotrze na miejsce?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.07.2007 o 23:33, Hiro137 napisał:

Mam pytanko: jak jest potrzebna armia by przejac wioske która ma 500 p.


Mnie nie pytaj, gram od wczoraj :)

Ale punkty nie oddają rzeczywistej liczebności armii. Może ten gość rozbudowywał tylko budynki i nie ma wcale armii, albo ma wojska po pachy, a zaniedbał rozwój wioski. Musisz polegać na zwiadowcach :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.07.2007 o 23:33, Hiro137 napisał:

Mam pytanko: jak jest potrzebna armia by przejac wioske która ma 500 p.


Słuchaj, do takich rzeczy używa się ZWIADOWCÓW, są oni w stanie wyśledzić ilość wojsk przeciwnika, stopień rozbudowania budynków i ilość surowców, które można zagrabić. Jeśli zwiadowcy nie powrócą- znaczy to, że przeciwnik miał więcej zwiadowców niż Ty i zostali wycięci w pień ;p Nie pozostaje Ci wtedy nic innego jak wysyłać następnych, aż do skutku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.07.2007 o 01:39, keVlar napisał:

> Mam pytanko: jak jest potrzebna armia by przejac wioske która ma 500 p.

Słuchaj, do takich rzeczy używa się ZWIADOWCÓW, są oni w stanie wyśledzić ilość wojsk przeciwnika,
stopień rozbudowania budynków i ilość surowców, które można zagrabić. Jeśli zwiadowcy nie powrócą-
znaczy to, że przeciwnik miał więcej zwiadowców niż Ty i zostali wycięci w pień ;p Nie pozostaje
Ci wtedy nic innego jak wysyłać następnych, aż do skutku.



Jeżeli mam wiecej zwiadowców niż przeciwnik to wrucom mi wszyscy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.07.2007 o 23:02, rob006 napisał:

Czy jeśli przyjmuję od kogoś ofertę wymiany surowców, może mnie ktoś jakoś oszukać/napaść,
czy mogę być pewnym, że ładunek dotrze na miejsce?


Nie musisz się martwić - oszustwo przy wymianie surowców nie istnieje. Ładunek dotrze na miejsce na 100%, ponieważ przyjętej oferty nie można anulować, a kupiec nie może być zaatakowany przez żadne wojska. A napaść ktoś Cię może po wymianie surowców i np zażądać haraczu ( oj, ile razy się tak robiło... ) Więc rób wojska ile możesz, a najwięcej toporników, bo jest to wbrew pozorom najsilniejsza jednostka ofensywna w grze, a potwierdzają to słowa mojej koleżanki z plemienia: "Jedna jednostka lekkiej to 4 miejsca w zagrodzie i 130 ataku, co daje 32,5 ataku na jedno miejsce. Toporek to jedno miejsce w zagrodzie i ma 40 ataku :) Jeśli chodzi o odpowiadające im jednostki obronne, to do zrównoważenia jednej jednostki kawalerii wystarczy trzech pikinierów, a do zrównoważenia czterech toporków nie wystarczy trzech mieczników - którzy w dodatku więcej kosztują ;)". Ot taka mała ciekawostka, ale mimo wszystko najpierw rób lekką kawalerię i farm calutką okolicę ( tylko i wyłącznie opuszczone wioski ), a w późniejszym czasie da Ci to kilkakrotnie większe zyski dzienne niż kopalnie na 30 poziomie :) Ja na ten przykład robię 250 najazdów wiosek na dzień i na brak surowców nie cierpię. Pomaga to mi na przykład w wyszkoleniu kilku szlachciców na raz...

@ Hiro137

Dnia 05.07.2007 o 23:02, rob006 napisał:

Jeżeli mam wiecej zwiadowców niż przeciwnik to wrucom mi wszyscy?


Powiem Ci tak - na 7 świecie na przykład wystarczy tylko 10 zwiadowców więcej w atakowanej wiosce i nasz zwiad diabli wezmą. Natomiast na 4 świecie ( chyba ) obrońca musi mieć o połowię więcej zwiadu niż my i dopiero wtedy nie jest zeskanowany. Nie wiem jak jest na innych światach, ale na pewno coś z tych dwóch przykładów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.07.2007 o 01:44, Hiro137 napisał:

Jeżeli mam wiecej zwiadowców niż przeciwnik to wrucom mi wszyscy?


Wejdź w Pomoc i tam masz zakładkę system bitwy. Tam jest opisany ten cały mechanizm.

@igorinho
Tylko że po policzeniu kosztów 4 toporki kosztują tyle samo (o ile nie więcej) co lekka kawaleria, która po pierwsze jest prawie 2 razy szybsza, po drugie i tak ma 2 razy większy udźwig. Więc nie wszytko jest takie proste :)

A na razie inwestuje w surowce - i tak mam 5-dniową ochronę, więc nikt mi nic nie zrobi, a kopalnie na 10 poziomie ułatwia mi start. Ale dzisiaj pewnie zajmę się militariami - w okolicy mam kilka wiosek, które wyglądają, jakby ich właściciele zniknęli - zero rozwoju. Zobaczymy czy będą z nich dobre farmy :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.07.2007 o 09:34, rob006 napisał:

Tylko że po policzeniu kosztów 4 toporki kosztują tyle samo (o ile nie więcej) co lekka kawaleria, która po
pierwsze jest prawie 2 razy szybsza, po drugie i tak ma 2 razy większy udźwig. Więc nie wszytko jest takie
proste :)


To zależy do czego służą. Jeśli farmić to tylko lekką, ponieważ przynosi bardzo dużo łupu, ale jeśli mamy zaatakować sąsiednią wioskę, to nie obejdzie się bez toporków. Bardzo ważne jest też to, ile miejsca w zagrodzie zajmuje dana jednostka - ja np mam rozbudowaną zagrodę na 30 poziom i jest zapchana po brzegi, a muszę jeszcze rozbudować wiele budynków - po prostu bardzo dużo inwestuję w wojsko. Będzie trzeba kogoś napaść, bo nie chcę, żeby tyle wojska poszło na marne...

Dnia 06.07.2007 o 09:34, rob006 napisał:

A na razie inwestuje w surowce - i tak mam 5-dniową ochronę, więc nikt mi nic nie zrobi, a
kopalnie na 10 poziomie ułatwia mi start.


Podstawową strategią na początku jest rozbudowywanie kopalń i właśnie do tego służy okres ochronny. Rozbuduj je tak, aby później z łatwością stworzyć początkową defensywę 400 pik, 300 mieczy i ofensywę 200 lekkiej i 400 toporków - tyle na początek absolutnie wystarczy.

Dnia 06.07.2007 o 09:34, rob006 napisał:

w okolicy mam kilka wiosek, które wyglądają, jakby ich właściciele zniknęli - zero rozwoju. Zobaczymy
czy będą z nich dobre farmy :D


Są plusy i minusy tego, że wokół Ciebie wioski wyglądają na opuszczone, a mapa jeszcze tego nie zaznaczyła. Może być to problemem, przy przejmowaniu wiosek - aby znaleźć porządnie rozbudowaną, będziesz musiał oddalić się na większą odległość, a to trochę kłopotu może przysporzyć. Kto w końcu chciałby iść szlachcicem 10 h w jedną stronę, wiedząc, że będzie musiał to robić kilka razy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.07.2007 o 09:34, rob006 napisał:

Tylko że po policzeniu kosztów 4 toporki kosztują tyle samo (o ile nie więcej) co lekka kawaleria,
która po pierwsze jest prawie 2 razy szybsza, po drugie i tak ma 2 razy większy udźwig. Więc
nie wszytko jest takie proste :)

Masz rację Lekka Kawaleria jest lepsza i szybsza. Ale jest mały haczyk, ona przydaje się tylko do masowych ataków gdy przejmujesz wiochę czyjąś, a toporki na małe wioski są bez porównana lepsze.

Dnia 06.07.2007 o 09:34, rob006 napisał:

A na razie inwestuje w surowce - i tak mam 5-dniową ochronę, więc nikt mi nic nie zrobi, a
kopalnie na 10 poziomie ułatwia mi start. Ale dzisiaj pewnie zajmę się militariami - w okolicy
mam kilka wiosek, które wyglądają, jakby ich właściciele zniknęli - zero rozwoju. Zobaczymy
czy będą z nich dobre farmy :D

Bardzo prawdopodobne że czekają aż im surowce na coś starczą. Poprostu mają ich brak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.07.2007 o 10:42, igorinho napisał:

Kto w końcu chciałby iść szlachcicem 10 h w jedną stronę, wiedząc, że będzie musiał to robić kilka
razy?

Ja niestety byłem zmuszony tak iść tyl że zrobiłem 3 szlachetnych i jeden szedł 13h, szkoda mi było wioskę mojego kumpla co miała 11k punktów zaprzepaścić. Obróciłem tak 2 razy i wiocha moja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.07.2007 o 10:42, igorinho napisał:

Podstawową strategią na początku jest rozbudowywanie kopalń i właśnie do tego służy okres ochronny.
Rozbuduj je tak, aby później z łatwością stworzyć początkową defensywę 400 pik, 300 mieczy
i ofensywę 200 lekkiej i 400 toporków - tyle na początek absolutnie wystarczy.

Tylko do którego poziomu mam rozbudować kopalnie? W chwili obecnej mam kopalnie na 8 poziomie, ratusz na 4. Ile potrwa budowa koszar, kuźni i rekrutacja wojska?

Dnia 06.07.2007 o 10:42, igorinho napisał:

Są plusy i minusy tego, że wokół Ciebie wioski wyglądają na opuszczone, a mapa jeszcze tego
nie zaznaczyła. Może być to problemem, przy przejmowaniu wiosek - aby znaleźć porządnie rozbudowaną,
będziesz musiał oddalić się na większą odległość, a to trochę kłopotu może przysporzyć. Kto
w końcu chciałby iść szlachcicem 10 h w jedną stronę, wiedząc, że będzie musiał to robić kilka razy?

Niech dalszymi regionami zajmie się plemię. Ja mam zamiar przejąć dominację na swoim regionie, a później poszerzać granicę. W kupie siła :). Poza tym sa też rozbudowane wioski, ale te z kolei nijak nie da się ugryźć...

@struksik

Dnia 06.07.2007 o 10:42, igorinho napisał:

Masz rację Lekka Kawaleria jest lepsza i szybsza. Ale jest mały haczyk, ona przydaje się tylko do masowych
ataków gdy przejmujesz wiochę czyjąś, a toporki na małe wioski są bez porównana lepsze.

A nie odwrotnie? Do farmienia małych wiosek lepsza jest lekka, do zdobywania toporki :)

Dnia 06.07.2007 o 10:42, igorinho napisał:

Bardzo prawdopodobne że czekają aż im surowce na coś starczą. Poprostu mają ich brak.

I od 40 godzin żadnego rozwoju? Kiedy ja pojawiłem się w regionie już miałem więcej punktów niż oni. Chyba ze to taka podpucha i mają masę wojska :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.07.2007 o 11:24, rob006 napisał:

Tylko do którego poziomu mam rozbudować kopalnie? W chwili obecnej mam kopalnie na 8 poziomie, ratusz
na 4. Ile potrwa budowa koszar, kuźni i rekrutacja wojska?


Podczas okresu ochronnego rozbuduj kopalnie najbardziej jak się da - bardzo ułatwi Ci to rozbudowę w późniejszym czasie. Ile się budują koszary już nie pamiętam, bo dawno je tworzyłem, ale nie powinno to zająć więcej niż 4 h ( tak mi się wydaje ), podobnie z kuźnią. Kiedy już wybudujesz koszary, będziesz miał tam dane, ile tworzy się jedna dana jednostka. Na początek polecałbym rozbudować koszary do 5 poziomu, a później zacząć rekrutacje, bo 1 level oferuje nam duże czasy produkcji, co nie jest zbyt korzystne...

Dnia 06.07.2007 o 11:24, rob006 napisał:

Niech dalszymi regionami zajmie się plemię. Ja mam zamiar przejąć dominację na swoim regionie, a później
poszerzać granicę. W kupie siła :). Poza tym sa też rozbudowane wioski, ale te z kolei nijak nie da się
ugryźć...


Moje plemię na granicy kontynentów 63 i 64 zwarte jest w jedną wielką kupę, którą tworzy ponad 35 wiosek... W tamtym regionie nikt im nie podskoczy :) Ja znajduję się trochę dalej, ale kontroluję bardzo dużą część kontynentu. W tamtym ogromnym skupisku swoje wioski ma także dowódca mojego plemienia, który jest 15 na świecie 7. Jest się czym pochwalić :)
Jeśli obok Ciebie są wioski dosyć rozbudowane i na własne oczy obserwujesz jak skaczą w rankingu to nie masz się czym przejmować - lecą na punkty, to wszystko. Nigdy nie mów nigdy, bo jeśli będziesz szybko się rozwijał, to lada moment połkniesz ich w całości...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.07.2007 o 11:47, igorinho napisał:

Moje plemię na granicy kontynentów 63 i 64 zwarte jest w jedną wielką kupę, którą tworzy ponad
35 wiosek... W tamtym regionie nikt im nie podskoczy :) Ja znajduję się trochę dalej, ale kontroluję
bardzo dużą część kontynentu. W tamtym ogromnym skupisku swoje wioski ma także dowódca mojego
plemienia, który jest 15 na świecie 7. Jest się czym pochwalić :)

Ja niestety nie mogę się w ten sposób pochwalić. Plemię idzie chyba w masówkę i bierze jak leci. Większość graczy to dzieci, które nawet z forum nie potrafią korzystać, a przeczytanie samouczka i skorzystanie z pomocy ich przerasta. Ale jest kilku rozsądnych ludzi, może uda się wyprowadzić plemię na prostą. :) Problem w tym, że trzeba się w to trochę zaangażować, a tego starałem się uniknąć...

Dnia 06.07.2007 o 11:47, igorinho napisał:

Jeśli obok Ciebie są wioski dosyć rozbudowane i na własne oczy obserwujesz jak skaczą w rankingu
to nie masz się czym przejmować - lecą na punkty, to wszystko. Nigdy nie mów nigdy, bo jeśli
będziesz szybko się rozwijał, to lada moment połkniesz ich w całości...

Miejmy nadzieję. :) Zobaczymy, chyba bez zwiadowców się nie obejdzie...

BTW: Czy opuszczone wioski broni jakaś armia? Produkowane są w nich jakieś surowce?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 06.07.2007 o 12:57, rob006 napisał:


BTW: Czy opuszczone wioski broni jakaś armia? Produkowane są w nich jakieś surowce?


Czasami broni, czasami nie :)
Jak są kopalnie, to surowce są produkowane
Jak ktoś wcale nie grał, tylko zostawił konto, to nie warto go atakować, bo pewnie ma spichlerz na 1lvl i za dużo surowców mu się nie zmieści, więc dużo nie zdobędziesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować