Zaloguj się, aby obserwować  
qaz11

S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky (STALKER: Czyste Niebo) - Temat ogólny

7137 postów w tym temacie

Dnia 24.09.2008 o 08:23, fajlozof napisał:

A mi ciągle kasy brak :( Mam 600 rubli i to za sprzedane kałachy i amunicje :( Jak tam
można dobrze zarobić? Jestem w bazie Powinności.


W takim razie jesteś tuż obok miejsca, gdzie można zarobić grube tysiące bez zabijania jakichkolwiek mutantów itp., a nie możesz go znaleźć, co za ironia. ;]
Co do miejsca, to w bazie Powinności w strażnicy tuż obok mniejszej bramy znajduje się strzelnica, poćwicz trochę, a później graj na pieniądze. Tak można sobie sensownie dorobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A wiecie co jest jednak skopane w stalkerach i co bym chętnie ujrzał ?
Ano, że do Zony mamy dostęp tylko od ... południa. A północna część Zony, wschodnia, zachodnia ? Czemu mamy iść od południa, czemu praktycznie świat gry skupia się na tej części ? A co z innymi ? Nie ma tam nikogo, nie ma nic ? Kompletnie nielogiczne. Nikt nie może się dostać bo jest Mózgozwęglacz itepe, a inne strony ? Przecież to tylko pare kilometrów do przejechania chociażby. Jak dla mnie to poważny minus, chętnie ujrzałbym resztę świata, a w grze to jest tak, jakby tamta część nie istniała ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Outlander-pro - dokładnie się nad tym tak samo zastanawiałem.
Ja osobiście chciałbym zobaczyć teren na północ od Czarnobyla (patrząc na mapę na googlach np. nad teren nad elektrownią).
Zwłaszcza, iż widać tam interesujący teren wyglądający jak jakaś wielka enklawa wojskowa.
No niby na mapie stalkera jest od wschodu rzeka.
I równie chętnie ujżałbym przejście dużym mostem na drugą stronę i jakieś ciekawe umieszczone tam lokacje.
:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kurde , dołączyłem do samotników i zająłem skład na wysypisku , ale nikt nie przychodzi , a jak pójdę sobie dalej to kurde bandyci się tam pojawiają z 20 i tak na okrągło :/
Jakaś rada co zrobić żeby stalkerzy się tam zjawili ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.09.2008 o 17:21, Crew 900 napisał:

Kurde , dołączyłem do samotników i zająłem skład na wysypisku , ale nikt nie przychodzi
, a jak pójdę sobie dalej to kurde bandyci się tam pojawiają z 20 i tak na okrągło :/

Jakaś rada co zrobić żeby stalkerzy się tam zjawili ?


To już chyba było kilkakrotnie poruszane i nikt rozwiązanie nie podał...
Tego pewnie nie wie nawet GSC:-)))
Czekamy na Patch, może wtedy przyjdą???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.09.2008 o 17:21, Crew 900 napisał:

Kurde , dołączyłem do samotników i zająłem skład na wysypisku , ale nikt nie przychodzi
, a jak pójdę sobie dalej to kurde bandyci się tam pojawiają z 20 i tak na okrągło :/

Jakaś rada co zrobić żeby stalkerzy się tam zjawili ?

Po prostu skawsili to nieźle bo zapowiadali ultra wojny frakcji,które wciągną nas godzinami.NO ale nie pomyśleli,że jak się raz wybije wszystkich i całą baze,to nie powinno tam być nikogo.Tylko inna frakcja ma właśnie ten teren.Szkoda,że po paru minutkach respawnuje tam wszystkich którzy zgineli i tak w kółko.Fatalny błąd,heh jak niby jakaś frakcja ma powiększyć teren skoro non stop są respawny i te same questy.OMG GSC nic nie myśli.Rada jest jedna,za 10 patchem może nikt już nie będzie narzekał na nic,bo na razie gra ma same błędy.CO z tego,że jest extra ogólnie,skoro takie banalne szczegóły ma nie dopracowane.
Tak samo z tym jedzeniem.ALbo dla mnie chociażby w dwóch cześciach stalkera nie podoba się to,że koleś ma jakiś kombinezon na sobie i ja go np. zabiłem.NO logiczne jest to,że w reallu bym sobie ten kombinezon zdiął i wziął,może wydawałoby się to banalnym sposobem zdobywania np. egzo w grze.Ale bardziej na logike mogli to wziąć.SKoro dali inwentarz itd. TO niech to będzie dopracowane a nie.No chyba,że ja mam buga i oni wszyscy biegają na golasa i rzeczywiście nie mogę w tedy wziąć kombinezonu :D.
Znalazł ktoś może taki artefakt,który daje jakieś procenty do wytrzymałości albo kondycji.Bo co z tego,że wszyscy mają udźwigu po 100 kg skoro,dalej tak samo,przy przekroczeniu wagi 50 kg,biegnąc męczę się w 3 sekundy.Hm właściwości tych artefaktów są na razie śmieszne,zdobywanie ich i handel nimi extra,ale ich zastosowanie,ich działania są prześmieszne porównując do tych z SoC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.09.2008 o 19:02, Ajinur napisał:

> Kurde , dołączyłem do samotników i zająłem skład na wysypisku , ale nikt nie przychodzi

> , a jak pójdę sobie dalej to kurde bandyci się tam pojawiają z 20 i tak na okrągło
:/
>
> Jakaś rada co zrobić żeby stalkerzy się tam zjawili ?
Po prostu skawsili to nieźle bo zapowiadali ultra wojny frakcji,które wciągną nas godzinami.NO
ale nie pomyśleli,że jak się raz wybije wszystkich i całą baze,to nie powinno tam być
nikogo.Tylko inna frakcja ma właśnie ten teren.Szkoda,że po paru minutkach respawnuje
tam wszystkich którzy zgineli i tak w kółko.Fatalny błąd,heh jak niby jakaś frakcja ma
powiększyć teren skoro non stop są respawny i te same questy.OMG GSC nic nie myśli.Rada
jest jedna,za 10 patchem może nikt już nie będzie narzekał na nic,bo na razie gra ma
same błędy.CO z tego,że jest extra ogólnie,skoro takie banalne szczegóły ma nie dopracowane.
Tak samo z tym jedzeniem.ALbo dla mnie chociażby w dwóch cześciach stalkera nie podoba
się to,że koleś ma jakiś kombinezon na sobie i ja go np. zabiłem.NO logiczne jest to,że
w reallu bym sobie ten kombinezon zdiął i wziął,może wydawałoby się to banalnym sposobem
zdobywania np. egzo w grze.Ale bardziej na logike mogli to wziąć.SKoro dali inwentarz
itd. TO niech to będzie dopracowane a nie.No chyba,że ja mam buga i oni wszyscy biegają
na golasa i rzeczywiście nie mogę w tedy wziąć kombinezonu :D.
Znalazł ktoś może taki artefakt,który daje jakieś procenty do wytrzymałości albo kondycji.Bo
co z tego,że wszyscy mają udźwigu po 100 kg skoro,dalej tak samo,przy przekroczeniu wagi
50 kg,biegnąc męczę się w 3 sekundy.Hm właściwości tych artefaktów są na razie śmieszne,zdobywanie
ich i handel nimi extra,ale ich zastosowanie,ich działania są prześmieszne porównując
do tych z SoC.


Hmm właściwie teraz gram po raz 3 .. i na Wysypisku nie było ani jednego wolnego stalkera.
Teren był opanowany przez .. Wolność .. Bandyci siedzieli w swoim magazynie i nie wystawiali nosa poza jego teren. A pchli targ, wejście na wysypisko oraz obóz koncentracyjny był obstawiony przez wolność.

Dodam że był to początek gry, pierwsza wizyta na wysypisku, i nie przyłączyłem się do samotników.


Są arty dodające coś do wytrzymałości, ale nie pamiętam jak się nazywają. Hmm Co do ściągania pancerzy .. w żadnej grze nie ściąga się pancerzy z ciała przeciwnika, albo po prostu nie znam takiej gry. Mówię o crpg, bo od nich właśnie w stalkerze jest inwentarz i tzw "paper doll" czyli laleczka na którą zakładamy w slotach ekwipunek, brakuje tylko pierścieni i amuletu ;p;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.09.2008 o 19:09, CDS_Baxian napisał:

Są arty dodające coś do wytrzymałości, ale nie pamiętam jak się nazywają. Hmm Co do
ściągania pancerzy .. w żadnej grze nie ściąga się pancerzy z ciała przeciwnika, albo
po prostu nie znam takiej gry.

choćby w Two Worlds i TES III Morrowind można zdzierać ciuchy z postaci, ale to ekstremalne wyjątki. Generalnie w światku cRPG rządzi albo system generujący losowy drop albo ograniczający możliwy do zgarnięcia z ciał łup do jego plecaka-tak właśnie jest w Gothic''u i w naszym S.T.A.L.K.E.R.''ze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Stalker to hybryda rpg z FPS,hm nieznasz gier RPG w których się ściąga np. pancerz.Oblivion,co z tego,że zupełnie inna gra i ,że jest to w 100% RPG.NO powiedz mi tylko czy logiczne by było dla ciebie niemożliwe ściągnięcie takowego pancerza z trupa?.Wiesz mogliby np. obniżyc bardzo cenę na sprzedaż bo np. handlarz nie kupuje używanych przedmiotów i np. żeby ten pancerz był w fatalnym stanie uzytkowania(coś takiego tez mogli wprowadzić-im więcej RPg w stalkerze tym lepiej,widac,że ta gra łykając opcje RPg zysuke bardzo na wartości:)),podkreśliło by to stalkera jeszcze mocniej według mnie.W ogóle mogli dodać opcje maski gazowej np. oddzielnej,a nie,że akurat każdy kombinezon w grze takową ma.Np. egzoszkielet działa na zasadzie jakichś płynów.Mogli dodać te płyny do sprzedaży,znalezienia,bo np. bez nich egzo by nie działało albo nie miało by funkcji dodatkowych typu noktor,uźwig itd.Im bardziej idziemy w kierunku RPg tym lepiej.BO gra jest FPs-em już maxymalnie jak może być.Jak dla mnie stalker mógłby być dużo bardziej rozbudowany pod względem RPg.Rozwój postaci w jakimś stopniu też byłby dobry,ale nieprzesadnie,be takich bzdurek typu wyżej skakać bedziemy,więcej many,robienie twarzy postaci,jakieś mega levele.Ale rangi albo zmiana wyglądu po jakims tam czasie,no nie wiem nie jestem ekspertem.Opcja spania,odpoczynku przydałaby się bardzo.Jazda niektórymi wozami w niektórych miejscach.Niektóre pomysły wydaje mi się,że złe by nie były.Jakby do tego dodali więcej terenu,dali wszystkie lokacje + nowe,wycieli każdy głupi bug to gra byłaby marzeniem,a tak to możemy nawet zapomnieć o takim marzeniu które chociaż w 50 % spełniało by ten wymóg.Panowie z GSC muszą jeszcze wiele się nauczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.09.2008 o 19:30, Ajinur napisał:


Stalker to hybryda rpg z FPS,hm nieznasz gier RPG w których się ściąga np. pancerz.Oblivion,co
z tego,że zupełnie inna gra i ,że jest to w 100% RPG.NO powiedz mi tylko czy logiczne
by było dla ciebie niemożliwe ściągnięcie takowego pancerza z trupa?.Wiesz mogliby np.
obniżyc bardzo cenę na sprzedaż bo np. handlarz nie kupuje używanych przedmiotów i np.
żeby ten pancerz był w fatalnym stanie uzytkowania(coś takiego tez mogli wprowadzić-im
więcej RPg w stalkerze tym lepiej,widac,że ta gra łykając opcje RPg zysuke bardzo na
wartości:)),podkreśliło by to stalkera jeszcze mocniej według mnie.W ogóle mogli dodać
opcje maski gazowej np. oddzielnej,a nie,że akurat każdy kombinezon w grze takową ma.Np.
egzoszkielet działa na zasadzie jakichś płynów.Mogli dodać te płyny do sprzedaży,znalezienia,bo
np. bez nich egzo by nie działało albo nie miało by funkcji dodatkowych typu noktor,uźwig
itd.Im bardziej idziemy w kierunku RPg tym lepiej.BO gra jest FPs-em już maxymalnie jak
może być.Jak dla mnie stalker mógłby być dużo bardziej rozbudowany pod względem RPg.Rozwój
postaci w jakimś stopniu też byłby dobry,ale nieprzesadnie,be takich bzdurek typu wyżej
skakać bedziemy,więcej many,robienie twarzy postaci,jakieś mega levele.Ale rangi albo
zmiana wyglądu po jakims tam czasie,no nie wiem nie jestem ekspertem.Opcja spania,odpoczynku
przydałaby się bardzo.Jazda niektórymi wozami w niektórych miejscach.Niektóre pomysły
wydaje mi się,że złe by nie były.Jakby do tego dodali więcej terenu,dali wszystkie lokacje
+ nowe,wycieli każdy głupi bug to gra byłaby marzeniem,a tak to możemy nawet zapomnieć
o takim marzeniu które chociaż w 50 % spełniało by ten wymóg.Panowie z GSC muszą jeszcze
wiele się nauczyć.


Ok .. masz rację , ale Morrowind 3 i Oblivion czy jak wspomniał zadymek, Two Worlds, to ekstremalne wyjątki.

Baldur''s Gate, Torment, Fallout1, Fallout2, Icewind Dale, Neverwinter Nights, KoTOR 1 - 2, Mas Effect, Gothic i mógłbym tak wymieniać w nieskończoność, to wszystko są erpegi .. ale nie ma możliwości wzięcia pancerza ...

Płyny i części na sprzedaż - wymianę ?? Ok .. pomysł niezły .. ale nie uważasz że gdyby wprowadzili za dużo "urozmaiceń" to gra była by zbyt skomplikowana ?? Straciła by wielu graczy którzy nie lubią przesadnego kombinowania .. a to się wiąże z mniejszym zyskiem. W dzisiejszych czasach sprzedają sie przedewszystkim tytuły proste i niewymagające.

Przykładem może być MMO Eve Olnine .. gra wyśmienita, świat gry ogrooomny, ale strasznie skomplikowana, i dlatego w porównaniu z community Wowa czy Guild Wars, w Eve Online jest może 1/3 tego co w wymienionych tytułach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sorki za 2 post, czas na edit się skończył.

Co do Maski gazowej .. w CS możesz ulepszyć pancerz aby miał maskę gazową albo noktowizor .. dopiero późniejsze pancerze (np SEVA) Mają oba elementy. Z tym że nie widać tego na obrazku pancerza, nie wiem czy widać na postaci, jako że nie używałem opcji TPP.

W SoC a dokładniej w modzie Oblivion Lost jest możliwość włączenia huda, który wygląda inaczej zależenie od tego jaką maskę masz na sobie.

Możliwe że do CS niedługo pojawi się konwersja tego moda, więc będzie można się tym pobawić ( można wyłączyć całkiem jeśli komuś nie pasuje)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.09.2008 o 15:24, Crew 900 napisał:

Znalazłem głupi bug , jak ktoś zostanie ranny i rzuca swoją broń , to po tym jak mu damy
apteczkę to już jej nie podnosi , musimy ją podnieść i mu odrzucić


Mialem lepiej. Gosc byl ranny wiec chcialem podejsc i dac mu apteczke. W tym momencie jednak zaczal wstawac. Zaskoczylo mnie tylko jedno, gosc mnie walna z piesci i zabral mi z rak bron (upgraedowana)!!! Nie chcialem gada zabijac wiec pozostal mi load. Szkoda, ze ja tak nie moge bez konsekwencji zrobic. :-) Swoja droga mial ktos taki przypadek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.09.2008 o 19:42, CDS_Baxian napisał:

Baldur''s Gate, Torment, Fallout1, Fallout2, Icewind Dale, Neverwinter Nights, KoTOR
1 - 2, Mas Effect, Gothic i mógłbym tak wymieniać w nieskończoność, to wszystko są erpegi
.. ale nie ma możliwości wzięcia pancerza ...


Akuratw Baldur''s Gate zostawal po kazdym pelny ekwipunek, nie tylko bron ale tez pancerz :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.09.2008 o 20:03, argoth napisał:

Mialem lepiej. Gosc byl ranny wiec chcialem podejsc i dac mu apteczke. W tym momencie
jednak zaczal wstawac. Zaskoczylo mnie tylko jedno, gosc mnie walna z piesci i zabral
mi z rak bron (upgraedowana)!!! Nie chcialem gada zabijac wiec pozostal mi load. Szkoda,
ze ja tak nie moge bez konsekwencji zrobic. :-) Swoja droga mial ktos taki przypadek?


Wiem tylko, że w SoC przez pewien czas było (potem to w patchu zmienili, przynajmniej na 1.005 tego nie ma), że jak próbowało się pogadać z kimś mając wyciągniętą broń, to po którejś próbie koleś walił bohatera kolbą w łeb i był ekran jak po wybuchu granatu a broń wypadała z ręki. Może jest to znowu w CS ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Sorki za 2 post, czas na edit się skończył.
>
> Co do Maski gazowej .. w CS możesz ulepszyć pancerz aby miał maskę gazową albo noktowizor
> .. dopiero późniejsze pancerze (np SEVA) Mają oba elementy. Z tym że nie widać tego na
> obrazku pancerza, nie wiem czy widać na postaci, jako że nie używałem opcji TPP.
>
> W SoC a dokładniej w modzie Oblivion Lost jest możliwość włączenia huda, który wygląda
> inaczej zależenie od tego jaką maskę masz na sobie.
>
> Możliwe że do CS niedługo pojawi się konwersja tego moda, więc będzie można się tym pobawić
> ( można wyłączyć całkiem jeśli komuś nie pasuje)
Fakt faktem co nieco jest w modach i CS,ale ja akurat chciałbym bardziej rozwiniętą grę jaką np. jest stalker.Może masz racje,w praniu wyszło by inaczej gdyby nawalono tyle opcji,ale ma to te swoje zalety.Gra jest przez to dłuższa,bardziej wymagająca,ciekawsza i wcale nie traci aż tak dużo na wartości,bo dalej jest ten sam klimat,akcje miejsca itd.Gracz sam by wybrał czy by się w takie coś bawił czy robił proste rzeczy.Masz rację,teraz wychodzą prostolinijne,niewymagające gry typu: Black Site,Gears of War-ktory akurat mi sie podobal,Timeshift,Lost Planet,Fear-ta gra była dobra ale prosta i dośc mało kreatywna,Far Cry czy nawet Crysis,ale te gry chciaż pokazały piekne możliwości grafiki-zawsze to jakieś usprawiedliwienie jak na prostego FFP-a,albo Quake 4-to był krytyczny FPP-durny do bólu,zero klimatu,non stop,akcja,akcja,zażynanie,zażynanie itd. nawet drzwi nie otwierałem żadnych :D.Doom 3-no to już jest duzo ambitniejsza gra od reszty,niesamowity klimat,ciekawe misje,Dwa światy Mars i Piekło,ładna szczegółowa grafcia i co z tego,że nie mamy pola manewru jakw stalkerze,ale misje są tak ciekawe i rozbudowane,żę nie idziemy non stop do przodu bez sensu ciąć na flaki byle kogo tylko watek fabularny zaczyna nas wciagac.Jest jakaś finezja w tej grze (mówię tu raczej o FPS-ach,bo RPg nie w temacie są raczej).No to czy te gry właśnie choć o mniejszym zysku,wymaganiach bardziej się opłaca kupować,grać ?Wydaję mi się,że właśnie ambitne gry typu niedopracowany STalker są czymś nowym i bardziej rozwiniętym pod każdym względem.Ja przynajmniej mam dość prostych durnych strzelaninek,idąc non stop do przodu,ciąć wszystko co się porusza.Gra musi mieć swój własny niepowtarzalny klimat,który wciąga i wole gry krótsze i ambitniejsze,aniżeli długie a proste jak drut.
Ale każdy ma swój gust.Moje ulubione FFP-y to Stalker Schadow of Chernobyl,Stalker Clear SKy,Half Life 2,Doom-3,Aliens vs Predator2.:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja dostałem parę razy jak poraz pierwszy odwiedziłe Dolinę Mroku. Po tym jak mnie zatrzymali, podszedł jeden z Wolnościi i po rozmowie dostałem placka. Potem drugiego choć nie miałem wycelowanej w niego broni.

Dnia 24.09.2008 o 20:33, Outlander-pro napisał:

Wiem tylko, że w SoC przez pewien czas było (potem to w patchu zmienili, przynajmniej
na 1.005 tego nie ma), że jak próbowało się pogadać z kimś mając wyciągniętą broń, to
po którejś próbie koleś walił bohatera kolbą w łeb i był ekran jak po wybuchu granatu
a broń wypadała z ręki. Może jest to znowu w CS ?


Nie pamiętam z tego z SoC ale dobrze jeśli to usuneli patchem. Trochę to głupie walnąć kolesia, który mierzy do Ciebie z np. z GP 37.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wie ktoś może gdzie znaleźć dane do ostatnich ulepszeń SEVY?

Mnie też wkurzają te respawny. Wybiłem trochę miśków z Powinności w Agropromie i zostało ich 161. Myślę sobie - pewnie ci co w Czerwonym Lesie siedzą. Odszedłem trochę od ich bazy w Agro i co widzę? Ponad 230. Rozmnażają się? Obojnaki jakieś czy co!? A może klony? Tak, na pewno klony, bo przecież pojawili się w bazie znikąd. Paranoja taka...
Inna jest kwestia bandytów. PDA pokazywało 0 i ku mojemu zaskoczeniu spotkałem ich w Agropromie. A PDA dalej swoje, że nie istnieją - znaczy 0.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi się nie podoba to że jest tak mało zadań pobocznych .... w Cień Czarnobyla można było od np. Sidorowicza otrzymać dużo zadań , a w Czystym Niebie nic nie można od niego otrzymać :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.09.2008 o 20:34, Ajinur napisał:

Ale każdy ma swój gust.Moje ulubione FFP-y to Stalker Schadow of Chernobyl,Stalker Clear
SKy,Half Life 2,Doom-3,Aliens vs Predator2.:)


Ja też od początku byłem fanem FPs''ów ale połączenie FPS''a z RPG przemawia do mnie bardziej. Właśnie Stalker zmienił moje nastawienie a raczej oczekiwania względem shooterów. Teraz kupując takie gry jak Turok czy Frontlines pluje sobie w twarz za stracone pieniądze. Póki co trzeba czekać na ewentualnego Stalkera 3, czy HL2: EP3. W tym roku ma jeszcze wyjść Metro 2033 bodajże, które stylem nawiązuje do Stalkera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować