Zaloguj się, aby obserwować  
geralt_z_rivii7

Team Fortress 2 - temat ogólny [m]

6690 postów w tym temacie

Dnia 15.12.2008 o 22:43, Viitrik napisał:

Eh, wchodzę w osiągnięcia, i nie widze żeby było gdzieś napisane ile mi do jakiejś nowej
broni brakuje, wytłumaczy mi ktoś?


Wejdź np. w pakiet ciężki - na samym dole trzy ostatnie osiągnięcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Na święta łykam PC-tową wersję Orange Box''a (głównie ze względu na Portal i TF2 właśnie :) ). I tu pytanie. Mógłby mi ktoś krótko i zwięźle opisać każdą klasę i styl gry? Póki co kręci mnie spy, ale to tak tylko "z widzenia" :)
Proszę o pomoc :)

Pozdrawiam,
M.

Ps. Jeśli prośba była, to wybaczcie - nie ma przypiętego posta i trudno się połapać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękować, zapoznałem się z lekturą, ale...
Cóż, od czystej walki wolę walkę "na drugiej linii", z elementami myślenia... Kogo powinienem wybrać?Od razu mówię, że medyk odpada ;)


Edit: Po prostu mimo lektury nadal nie wiem kogo na początek wybrac, najbardziej kreci mnie Spy, ale ponoć jest b. trudny... Prawda to?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.12.2008 o 23:55, Mr.M napisał:

Dziękować, zapoznałem się z lekturą, ale...
Cóż, od czystej walki wolę walkę "na drugiej linii", z elementami myślenia... Kogo powinienem
wybrać?Od razu mówię, że medyk odpada ;)


tak i jeśli jeszcze lubisz grać bardziej solo to szpieg jest tym czego szukasz :) chociaż nie wiem czy jest to dobra klasa na początek. szpieg do łatwych klas nie należy.niekiedy trzeba się trochę namęczyć aby kogoś zabić, umie też czasami nieźle wkurzyć jeśli np. kilka razy pod rząd zostajesz zabity bez żadnego zdobytego fraga. jednak na niektórych zagranicznych serwerach można by powiedzieć że szpiegiem gra się bezstresowo i zabija się po kilku przeciwników na raz bez zdemaskowania bo wszystko zależy od zgrania przeciwnego teamu. z drugiej strony nic też nie daje takiej radochy jak kosa w plecy zaskoczonego przeciwnika :D sam dość sporo gram szpiegiem ale ostatnio jakoś średnio mi idzie :( reasumując klasa trudna ale jak nauczysz się nią dobrze grać to umie się odwdzięczyć :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie ma lepszej klasy od medyka na start, każda inna jest w ogromnym stopniu zależna od znajmości mapy (a już spy szczególnie musi znać każdy zakamarek mapy i to, gdzie może spodziewać się wrogów, a gdzie nie). Ew. możesz spróbować demomana (ogólnie uważany za OP, przy dobrym skillu w zasadzie tylko scout ma większe szanse) lub Soldiera (chociaż ten wymaga też kilkunsastu godzin, by zacząć naprawdę wymiatać). A jak lubisz się zabijać to bierz Pyro, ta klasa nie ma szczególnie wysokiego pułapu, naciskasz W i Mouse 1 i pewnie kogoś załatwisz (samemu pewnie ginąc). Ponadto:
http://tf2wiki.net/wiki/Main_Page <-- przejrzyj sobie (ten polski poradnik to nic innego jak tłumaczenie z wiki)
www.youtube.com - wpisz "tf2 how to play x", gdzie x to klasa, każda z klas ma co najmniej jeden bardzo dobrze zrobiony filmik instruktażowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmmmm, zawsze zależy gdzie grasz ;), o jeżeli grasz na takiej mapce goldrush i atakujesz, to nie ma sensu grac engineerem, , jesli bronisz to wiadomo, zato wlasnie na goldrush i wszedzie tak naprawde sa sentry, i czasem tylko szpieg je moze zniszczyc ;\ ( event, uber charge;P) 2fort - kto lepszy do walizek niz scout? ;) a co do medica to polecam, ostatnio zagralem se nim bo jakos rzadko gralem, to punktow sie troszke zbralo :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.12.2008 o 09:33, Viitrik napisał:

Hmmmm, zawsze zależy gdzie grasz ;), o jeżeli grasz na takiej mapce goldrush i atakujesz,
to nie ma sensu grac engineerem

Oczywiscie, ze jest. Ktos musi ruszyc soldierow i heavich na front.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Już kilka ludzi ci odpowiedziało to i dołącze. W TF2 gram już baardzo długo(200h).
Scout - słaby(teoretycznie) w walce nadrabia szybkością. To mu pomaga pokonać przeciwników
Soldier - wolny, ale silny - można powiedzieć "standardowa" klasa.
Pyro - Potężny, ale na bliskie odległości. Im bliżej przeciwnika, tym większe obrażenia zadaje.
Demoman - dobry na długie dystanse. Jedna z moich ulubionych klas. Najlepszy do rozwalania działek.
Heavy - Grubas, Przepotężny, ale cholernie wolny. Spy z łatwością go rozwala.
Engineer - zdecydowanie moja ulubiona klasa. Jeśli wiesz jak postawić działko, nabijesz bardzo duzo punktów.
Sniper - nie dla mnie, dobry na duże odlgegłości
Medic - w walce słaby, dostaje punkty za asysty i za ilość uleczeń(100 pkt uleczeń - 1pkt)
Spy - druga moja ulubiona klasa. Po updacie gra się znacznie ciekawiej. Ciężko się gra, ale satysakcja jest niesamowita.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na początek polecam Pyro - porusza się dość szybko, przydatny szczególnie w wąskich korytarzach i gdy może zajść przeciwnika od tyłu... Największa jego wada to to że prawie od razu ginie, ponieważ przeciwna drużyna zawsze chce go zabić jako pierwszego...
Także Medyk jest dobrą klasą na początek - możesz łatwo poznać mapę - lecz wszystkich po trochu, ale skupiaj się na Heavych. Ubery czyli kilkusekundowe nieśmiertelności najlepiej dawać Demomanom do wysadzania konstrukcji, lub Pyro gdy przeciwnicy są blisko siebie. Nie dawaj Uberów Snajperom, Scoutom i Szpiegom - nie zdziałają oni za dużo.
Heavy to najcięższa klasa, jeśli dostanie do tego od Medyka Kritzkrigi - czyli czasowe włączenie strzelania Krytykami może zabić wiele osób. Jest bardzo powolny i musi uważać na szpiegów i snajperów.
Snajper to klasa dla osób z refleksem, które lubią z daleka strzelać. Snajper musi uważać na szpiegów i innych snajperów. Najważniejsze jest znalezienie odpowiedniego miejsca do strzelania.
Szpiegiem nie lubię grać, trzeba mieć wiele cierpliwości i wiedzieć za kogo najlepiej się przebrać.
Demoman to dobra klasa, zarówno w ataku jak i obronie, Soldier z kolei jest dość powolny i trzeba się nauczyć strzelania z poprawką kilkusekundową.
Scout to klasa świetna do wykradania inteligencji albo zdobywania punktów. Nie zadaje dużych obrażeń ale nadrabia szybkością.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.12.2008 o 22:53, MateoKiszlo napisał:

> Eh, wchodzę w osiągnięcia, i nie widze żeby było gdzieś napisane ile mi do jakiejś
nowej
> broni brakuje, wytłumaczy mi ktoś?

Wejdź np. w pakiet ciężki - na samym dole trzy ostatnie osiągnięcia.


Jakoś tego nie widać ;/ 3 ostatnie to będzie nowa broń, czy tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.12.2008 o 13:08, line's napisał:

Scout - słaby(teoretycznie) w walce nadrabia szybkością. To mu pomaga pokonać przeciwników

Słaby? W walce 1vs1 przegrywa jedynie z sentry gunem.

Dnia 17.12.2008 o 13:08, line's napisał:

Engineer - zdecydowanie moja ulubiona klasa. Jeśli wiesz jak postawić działko, nabijesz
bardzo duzo punktów.

O ile przeciwnik składa się z idiotów. Zazwyczaj nieoczekiwane działko da może z 5 punktów, potem działa jedynie jako odstraszacz, punkty dostajesz głównie za tp.

Dnia 17.12.2008 o 13:08, line's napisał:

Medic - w walce słaby, dostaje punkty za asysty i za ilość uleczeń(100 pkt uleczeń -
1pkt)

Gdyby tak było to medycy mieliby na listach po 300 punktów (a na drugim miejscu ktoś z 50), 1 punkt za 600 healing (z czego overhealing też się liczy). Do tego każdy dostaje po pół punkta na asystę, tyle, że akurat medyk ma je gwarantowane, o ile jego pacjent zabił cel.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Dnia 17.12.2008 o 13:46, DragonLord napisał:

> Engineer - zdecydowanie moja ulubiona klasa. Jeśli wiesz jak postawić działko, nabijesz

> bardzo duzo punktów.
O ile przeciwnik składa się z idiotów. Zazwyczaj nieoczekiwane działko da może z 5 punktów,
potem działa jedynie jako odstraszacz, punkty dostajesz głównie za tp.


eee? Na goldrushu wraz z 2 innymi engineerami postawiliśmy w tunel gdzie jedzie wagonik 3 sentry ;) 38 zabiło moje działko, mało? :) wystarczy żeby było dużo tych sentry ;) a czy byli oni idiotami to nie powiem O.o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.12.2008 o 13:45, Viitrik napisał:

> > Eh, wchodzę w osiągnięcia, i nie widze żeby było gdzieś napisane ile mi do
jakiejś
> nowej
> > broni brakuje, wytłumaczy mi ktoś?
>
> Wejdź np. w pakiet ciężki - na samym dole trzy ostatnie osiągnięcia.

Jakoś tego nie widać ;/ 3 ostatnie to będzie nowa broń, czy tak?


1 osięgnięcie z trzech ostatnich - 1 nowa broń. Analogicznie do tego kolejne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zabijesz 38 z jednego działka (a nawet więcej, bo było tam kilka sg) to tak, były to kompletne nooby, bo tyko idioci idą pod wieżyczkę jak lemingi i dają się zabić. Takie zgrupowanie można jednym uberem wyczyścić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.12.2008 o 13:46, DragonLord napisał:

Słaby? W walce 1vs1 przegrywa jedynie z sentry gunem.

A to ciekawe, bo akurat z Heavym nie wygrywa. Poza tym, trzeba być na prawdę zwinnym

Dnia 17.12.2008 o 13:46, DragonLord napisał:

> bardzo duzo punktów.
O ile przeciwnik składa się z idiotów. Zazwyczaj nieoczekiwane działko da może z 5 punktów,
potem działa jedynie jako odstraszacz, punkty dostajesz głównie za tp.

To pewnie po prostu nie umiesz nim grać, MOJE działko zazwyczaj daje 15 pkt. A jeśli mi je zniszczą, stawiam w innym miejscu.

Dnia 17.12.2008 o 13:46, DragonLord napisał:

Gdyby tak było to medycy mieliby na listach po 300 punktów (a na drugim miejscu ktoś
z 50), 1 punkt za 600 healing (z czego overhealing też się liczy). Do tego każdy dostaje
po pół punkta na asystę, tyle, że akurat medyk ma je gwarantowane, o ile jego pacjent
zabił cel.

Medykiem specjalnie długo nie gram, więc mogłem się mylić...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.12.2008 o 15:39, line's napisał:

> Słaby? W walce 1vs1 przegrywa jedynie z sentry gunem.
A to ciekawe, bo akurat z Heavym nie wygrywa. Poza tym, trzeba być na prawdę zwinnym

Mówię o tych, którzy mają trochę skilla. Heavy nie jest trudną klasą do pobicia, o ile nie wejdzie się zza rogu na niego z rozkręconą bronią. Jeśli nie spodziewa się ataku, wystarczy podbiec i strzelić mu 3 razy w plecy, zanim się zorientuje będzie martwy. Jeśli próbuje się poruszać, wystarczy atakować gdy akurat nie rozkręca działka, i uciekać gdy zaczyna strzelać. Z daleka można go dobić z pistoletu. A jak ktoś nie umie nim grać, to nawet można po prostu skakać i robić "circle-strafing" a i tak się go ubije.

A jeśli kogokolwiek działko zdobywa tyle punktów to gra na jakiś dziwnych serwerach, w normalnych sytuacjach można nabić 3-5 punktów, zanim team przeciwników będzie o nim wiedział i się powiadomi, po czym skierują na niego uber (a jak nie ma innych sojuszników w pobliżu to i samotny demoman nie powinien mieć problemu). Zresztą jak można nie umieć grać engim? Sterujesz tym działkiem? Największym skillem engiego jest siedzenie za nim i walenie kluczem z ew. obrotami by sprawdzić, czy nie ma szpiegów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować