Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Świat gry jest kluczowy - twierdzi Levine

21 postów w tym temacie

Chyba jeden z niewielu przypadków kiedy zgadzam się postacią w newsie. Samemu zdarza mi się grać w tytuły gdzie można dodać jeszcze mnóstwo wątków (vide DE), nie pamiętam jednak żadnego tytułu (a był taki)gdzie pewne wątki można było usunąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

BioShock doprawdy jest genialny. Levine ma racje. To swiat w grze jest najwazniejszy. To on nadaje klimat i ma wplyw na fabułę. To od niego zalezy grafika w grze. Mimo ze jest to najwazniesza czesc gry tworcy ostatnio skupiaja sie na grafice i zapominaja o fabule i swiecie gry. Tym bardziej mnie cieszy fakt ze takie gry jak BioShock, Wiedzmin (polska produkcja jakby ktos nie wiedzial), czy Call Of Duty 4 wychodza na rynek. Powiedzenia tworcom gier zycze zeby podchodzili do zawdoy tak jak Levine, gdyz dopiero wtedy gry bedzie mozna nazwac Nex-Gen, wtedy gdy posiada piekny swiat i wciagajacy klimat ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.02.2008 o 14:03, TomsII napisał:

Dobrym przykładem wypowiedzi Levina jest seria fallout.. bez świata byłoby nudnym bieganiem
z lewa do prawa :P


Ze Stalkerem jest tak samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fabuła jest ważna , jeśli nie najważniejsza(IMO naj), np. taki MGS wymiata bo doskonała fabułę.

ps. w PSX Extreme w top100 gier na konsole ever 1 i 2 miejsce to MGS i MGS3

Fabuła to potęga w grach i ma ogromne znaczenie jeśli chodzi o sukces gry. Kolejnym przykładem jest Crysis, gdyby miał doskonała fabułę sprzedałby sie kilka razy lepiej.

EDIT: Oczywiście uniwersum ma wiele wspólnego z fabułą żeby nie było ^^

Pozdro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na pewno ma wiele racji ale świat gry to nie wszystko, mile widziane jest o wiele więcej rzeczy. Ciekawe jaki świat wykreują w Bioshock 2 ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z panem Levine :)

Według mnie również świat gry jest najważniejszy. W końcu to grając w jakąś grę to "w nim" spędzamy czas, odwiedzamy lokacje. Tak więc dobry świat gry to podstawa, do tego przydaje się dobra ścieżka fabularna, którą Bioshock jak najbardziej posiada - w większości recenzji jest w kategorii "plusy".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Levine stanowczo stwierdził, że to nie bohaterowie, ani wspomniane przerywniki filmowe były najważniejsze dla rozwoju fabuły, lecz właśnie świat gry."
Hm... a teraz powiedzcie jak to twierdzenie ma się do takich tytułów jak seria Final Fantasy czy charyzmatyczni bohaterowie z RPG pokroju Tormenta, Fallouta? Nikt mi też nie powie, że bohaterem Duke Nukem czy Blood mógłby być jakiś "no-name" w pięknym świecie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować