Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

9 na 10 gier MMO umiera w ciągu swoich pierwszych 18 miesięcy życia

46 postów w tym temacie

Zaitsev

Kolejne niskobudżetowe wirtualne światy powstają niczym grzyby po deszczu. Jednak jak się okazuje, giną one równie szybko, co powstają. Porażkę ponosi w relatywnie krótkim czasie aż 90% z nich.

Przeczytaj cały tekst "9 na 10 wirtualnych światów umiera w ciągu swoich pierwszych 18 miesięcy życia" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że tibia nie zginęła :P swoją drogą fajne tytuły takie jak auto assault giną podczas gdy jakieś runescape jest uznawane za przebój oj oj nic tylko strach się bać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Autor tego tekstu ma rację, niektóre nawet wcześniej umierają. Jest tego tyle że każdy może wybrać inną grę, więc zostają tylko najlepsze. WoW i tak zawsze będzie żył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To się jak najbardziej zgadza :)

Ostatnio panuje moda na tworzenie MMO - ciągle pojawiają się jakieś nowe, płatne i niepłatne produkcje. Tych drugich jest jednak więcej - sporo ludzi je pobiera, ale po jakimś czasie ostatecznie wylatują z dysku. Sam wiem to po swoim przykładzie - grałem w Rising Force Online (znane jako RF Online) ze dwa tygodnie, potem grę porzuciłem, bo już nudziła i nie przyciągała do monitora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Według analityków Gartnera, do roku 2012 aż 70 firm będzie miało swój wirtualny świat. Strach się bać."

70 firm z ilu ? :) Czy po siedemdziesiątce nie powinno być znaczka ''%'' ? ;)

A co do samego newsa to specjalnie mnie owe informacje nie dziwią. Gatunek MMO jest jednym z najbardziej popularnych, więc wiele firm próbuje na nim swoich sił. Niestety ma on też jedną nieco dziwną cechę. Otóż bardzo często się przebić przez gdy wiodące prym (WoW itp.) mimo iż bardzo często nowe produkcje są zupełnie o czym innym (choćby przywołany w newsie Second Life).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.05.2008 o 19:50, arek5 napisał:

Szkoda że tibia nie zginęła :P swoją drogą fajne tytuły takie jak auto assault giną podczas
gdy jakieś runescape jest uznawane za przebój oj oj nic tylko strach się bać :)


Bo gierki typu Tibia czy RuneScape mają mnóstwo użytkowników, którzy nie grzeszą inteligencją...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Żeby wystartować z jakąkolwiek konkurencją na rynku MMO trzeba mieć pieniądze. A jak najlepiej pobierać kasę w świecie tych gier? Oczywiście abonament. Tylko, żeby gracz zaczął płacić stałe opłaty za grę, programiści muszą się nieźle wygimnastykować, aby ich tytuł był warty uwagi, na co zresztą też są potrzebne pieniądze. W myśl tej tezy wiele darmowych MMO obumiera z dwóch powodów... 1 - brak pieniędzy 2 - brak użytkowników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.05.2008 o 20:11, Erunn0 napisał:

Żeby wystartować z jakąkolwiek konkurencją na rynku MMO trzeba mieć pieniądze. A jak
najlepiej pobierać kasę w świecie tych gier? Oczywiście abonament. Tylko, żeby gracz
zaczął płacić stałe opłaty za grę, programiści muszą się nieźle wygimnastykować, aby
ich tytuł był warty uwagi, na co zresztą też są potrzebne pieniądze. W myśl tej tezy
wiele darmowych MMO obumiera z dwóch powodów... 1 - brak pieniędzy 2 - brak użytkowników.


Ale płacenie tylko jednorazowo za klucz też jest dobrym pomysłem, a najlepszym na to dowodem jest Guild Wars.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.05.2008 o 20:01, mglu napisał:

> Szkoda że tibia nie zginęła :P swoją drogą fajne tytuły takie jak auto assault giną
podczas
> gdy jakieś runescape jest uznawane za przebój oj oj nic tylko strach się bać :)


Bo gierki typu Tibia czy RuneScape mają mnóstwo użytkowników, którzy nie grzeszą inteligencją...



...oraz dlatego że jest bezpłatna :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.05.2008 o 20:14, Kraju92 napisał:

Ale płacenie tylko jednorazowo za klucz też jest dobrym pomysłem, a najlepszym na to
dowodem jest Guild Wars.

No widzisz... Tylko Guild Wars! Innym nie udało się wybić tak wysoko jak tej grze od NCsoft, który za sobą miał już wiele tytułów. Jak np. Lineage 2, który jest w pełni płatnym MMO. Pewnie właśnie z takich źródeł wzięły się pieniądze na GW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.05.2008 o 20:17, arek5 napisał:

> > Szkoda że tibia nie zginęła :P swoją drogą fajne tytuły takie jak auto assault
giną
> podczas
> > gdy jakieś runescape jest uznawane za przebój oj oj nic tylko strach się bać
:)
>
>
> Bo gierki typu Tibia czy RuneScape mają mnóstwo użytkowników, którzy nie grzeszą
inteligencją...


...oraz dlatego że jest bezpłatna :P


Hehe, a newsie jest napsiane... eee znaczy napisane, że darmowe też upadają...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie dotychczasowe darmowe MMORPG''i jakie wypróbowałem okazały się kompletną kaszanką - a grałem już w sporo (Archlord, Perfect World, Silkroad Online, Rappelz, Knight Online...). Czekam na grę świeżą, która nie będzie polegała na bezsensownym grindowaniu a coś na wzór WoW''a (levelować można spokojnie robiąc questy itp). Twórcy robiący gry takiego pokroju jeno "odgrzewają kotlety" - widać, że naprawdę brak im nie tylko pieniędzy ale jakiegoś nowego pomysłu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.05.2008 o 20:18, Erunn0 napisał:

> Ale płacenie tylko jednorazowo za klucz też jest dobrym pomysłem, a najlepszym na
to
> dowodem jest Guild Wars.
No widzisz... Tylko Guild Wars! Innym nie udało się wybić tak wysoko jak tej grze od
NCsoft, który za sobą miał już wiele tytułów. Jak np. Lineage 2, który jest w pełni płatnym
MMO. Pewnie właśnie z takich źródeł wzięły się pieniądze na GW.


Raczej wątpię by brali kasę z innego MMO. Jak na razie tylko sukces GW się udał, ponieważ żadna inna gra MMO nie miała tego typu płatności, że płacisz tylko raz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.05.2008 o 20:37, flavee napisał:

Szkoda, że też bardzo ciekawe MMO znikają, np. Auto Assault. To była ciekawa alternatywa,
ale niestety się jej nie powiodło.


Nie powiodło się dlatego że była inna niż wszystkie, ale szkoda bo naprawdę była ciekawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.05.2008 o 20:14, Kraju92 napisał:

Ale płacenie tylko jednorazowo za klucz też jest dobrym pomysłem, a najlepszym na to
dowodem jest Guild Wars.

GW jest dowodem na to, że za onlineowe hack&slash nie trzeba płacić.

Problemem twórców, o czym mowa jest we wspomnianym artykule, jest zwykle nie dawanie graczom tego czego ci oczekują. Nie ma sensu powtarzać tego co zrobiło GW - bo już jest GW. To samo dotyczy na przykład WoWa. Ludzie nie zrezygnują z tego co już mają i za co zapłacili lub płacą. Wyjątkiem jest danie czegoś nowego, ale niestety w obu wypadkach - GW i WoW - niewiele mechaniki da sie dodać, czego twórcy zresztą nie robią. W swoich gatunkach - sieciowego hack''n''slash w trybie co-op oraz theme-parkowego MMO obie gry osiągnęły swoje maksimum.
Przy okazji radość oczekujących na GW2 może się zamienić w rozpacz, gdy okaże się, że NCSoft zamierza uczynić zamach na pozycję WoWa i wejść na rynek MMO. Wtedy bowiem zasady z GW wylecą za okno, a cała sytuacja może stać się motywem do wejścia któregoś z behemotów na rynek sandboxowego MMO. Tam jednak niepodzielnie od 5 lat króluje EVE. Z drugiej strony to jest już zupełnie inny typ grania, bliższy symulacji świata.
No właśnie - EVE Online, 5 lat na rynku i obecnie uznawane za najdynamiczniej rozwijające się MMO. Okazuje się, że jednak można zrobić coś innego niż WoW, nawet innego niż zdecydowana większość MMO, i odnieść sukces.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"9 na 10 gier MMO umiera w ciągu swoich pierwszych 18 miesięcy życia"
Potem zostaje nam tylko World of Warcraft :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować