Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

KOTOR MMO niemal na pewno powstaje

104 postów w tym temacie

A moim zdaniem SW to wielki swiat i masa istot roznego typu a nie jakies single gdzie nic sie nie dzieje i leziem jak po sznurku. Mam dosc juz gier gdzie czlowiek czuje sie jakby wszystko wymarlo . SW KOTOR MMO to bardzo dobre posuniecie a SW Galaxies kwiczy tylko dla tego ,ze jakis pajac podpisal umowe z SOny i wydali pacza ktory rozpierdzielil gre.Wiec KOTOR III mowie nie dosc , KOTOR MMO 3xTAK w koncu swiat bedzie zyl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Probuja wejsc na bardzo sliski grunt. Niejeden juz sie na nim wywalil. Wezmy chociazby taka Turbine i ich proby przeniesienia do MMO takich tytulow jak DnD i LoTRo. Wyszlo im tak mocno nieciekawie, LoTRo jeszcze jakos zipie ale wielkim sukcesem nie jest chociaz Turbine i CM probuja wmowic ze jest inaczej. Chociaz chetnie polatalbym sobie z latarka i pozabijal tych dobrych, nie bardzo widze jak to wpasowac w konwencje MMO. Jesli zrobiliby jak w LoTRo, czyli ze nie ma grania zla strona (poza cieniutkim PvP) to gra sie znudzi bardzo szybko. Jesli zrobia jak w WoW, nooo, no to sie naraza na opinie ze to WoW tylko w swiecie SF. Bazowanie tylko na chwytliwym tytule nie musi oznaczac sukcesu. Zapewne bedzie ogromne zainteresowanie jesli juz oficjalnie oglosza ten projekt, zapewne bedzie tez masa ludzi chetnych do zagrania, tylko moze sie okazac ze po 1. miesiacu gry z miliona graczy zostalo 100k. Lucas jak wiemy cierpliwoscia nie grzeszy i lubi wydawac gry w wersjach mocno niedokonczonych, vide KotOR2. Wiec moze dojsc do sytuacji jak w AoC czy Vanguardzie, szumne zapowiedzi i potem pffffffffffft, rozowy balonik pekl i wyszla nedza.

Anyway jak na razie to tylko przypuszczenia, nalezy poczekac az cos wiecej wyplynie. Ja na razie czekam na WH40K MMO. Tu sprawa jest duzo prostsza, wrogiem jest KAZDY jesli nie jest SM :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To już powstaje trzecia część KOTOR-a i do tego w MMO , a ja jeszcze niestety nie miałem przyjemności zagrania w dwie poprzednie części czego bardzo żałuje , trzeba będzie to jak najszybciej nadrobić. Chociaż z tego co widać trzecia część KOTOR-a powstanie najwcześniej za dwa lata , więc mam mnóstwo czasu na nadrobienie tych zaległości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.07.2008 o 13:25, Terrorite napisał:

i pozabijal tych dobrych, nie bardzo widze jak to wpasowac w konwencje MMO. Jesli zrobiliby
jak w LoTRo, czyli ze nie ma grania zla strona (poza cieniutkim PvP) to gra sie znudzi


Jeśli będzie tak jak piszesz, to gra okaże się spektakularną porażką. Graffis podał już zresztą parę powodów, dla których nie da się prosto przerobić KotORa na MMO. Ale istnieją sposoby, jeśli tylko zabiorą się za to ludzie rozsądni i jeśli LucasArts nie będzie ich popędzać jak Obsidianu.

SW to olbrzymi świat, można więc nie ograniczać się do jednego miejsca, ale dać wiele różnorodnych planet. To już pozwala na podróże kosmiczne i walki w kosmosie. SW to również różnorodność ras, można na ich bazie wprowadzić frakcje, a nawet subfrakcje, które mogłyby zawiązywać sojusze, prowadzić wojny, etc. Choćby Mandalorianie jako jedna z dostępnych graczom ras - wyśmienici wojownicy, nie mogliby zostawać Jedi. Gracz mógłby działać w ramach dużej grupy tradycjonalistów, dla których wojna to naturalny sposób na życie, najeżdżających inne planety i walczących. Ale równie dobrze mógłby być mandaloriańskim najemnikiem wędrującym po systemach centralnych, zatrudniającym się jako ochroniarz czy coś podobnego.
Gdyby trochę popatrzyli tutaj na EVE i pozwolili graczom na tworzenie własnych frakcji, określających jak będą się zachowywać w stosunku do innych, to gra mogłaby okazać się bardzo fajna.
Wyobraźcie sobie jakąś graczową korporację, posiadającą w swojej flocie niszcyciel, do którego obsługi potrzeba kilkunastu postaci.
Ale obawiam się, że to zbyt ambitny i poważny projekt i że raczej coś takiego nie powstanie.

Dnia 18.07.2008 o 13:25, Terrorite napisał:

Anyway jak na razie to tylko przypuszczenia, nalezy poczekac az cos wiecej wyplynie.
Ja na razie czekam na WH40K MMO. Tu sprawa jest duzo prostsza, wrogiem jest KAZDY jesli
nie jest SM :D


Każdy kto nie jest Eldarem, chciałeś powiedzieć. Poza tym wszystko się zgadza. ;-)
Chętnie zobaczyłbym i MMO w tych realiach i coś bliższego serii Battlefield.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Gorzej, i to o wiele gorzej, gdy mamy do czynienia z grą która w założeniu stanowi produkt dla pojedynczego gracza, a ktoś się upiera by tą markę na siłę wepchnąć na rynek MMO"

HAHAHAHAHAHA nice joke ;) To prosze powiedz mi jaka gra byl Warcraft? Jak to możliwe RTSa przenieść do MMO?? o_O xDDDD No ludzie plz jak macie lvl up to dawajcie czasem punkty w inta :) Nie ma znaczenie czy gra jest przygodowka, rpgiem czy symulatorem lotu. Liczy sie tylko i wylacznie świat danej gry. To nie bedzie Kotor 3 tak jak WoW to nie Warcraft 4 lol To bedzie poprostu MMO w świecie Kotora prawdopodobnie nie majacy po za tym nic wspolnego z Kotorem. Co myslicie, ze wprowadza system postaci jak w Kotorze albo tym lepiej turowa walke?? xDD Fajnie ze pracuja nad MMO, bo moze wkoncu bedzie fajne MMO w swiecie SW (swiat kotora swietnie sie nadaje bo nie bedize problemow z lukami, lejami i reszta postaci z filmow). Nie wyjdzie to trudno, ale warto probowac. Bioware to nie mała firma i pracować mogą nad kilkoma produktami. Ciekawe, ze narzekacie "Nie znowu kolejny MMO". Jak Kotor bylby RPGiem to powinniscie raczje narzekać "Nie znowu kolejny RPG", bo tych jest nadal duuuuzo wiecej ;) Nie lubisz MMO trudno graj w RPGi, ale oszedzcie idiotycznych komentarzy :)

Fajnie ze tyle MMO wychodzi, bo 1 na 10 bedzie fajny. Tez mam nadzieje ze w40k mmo nieldugo zacznie powstawać ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Poza tym duet BioWare-LucasArts ma na sobie piętno Star Wars: Galaxies, który okazał się niezbyt udanym projektem, a na podobną wpadkę obie ekipy po prostu nie mogą sobie pozwolić."
Ekhem, o ile mi wiadomo, to BioŁer nie ma nic wspólnego z Galaxies. Już prędzej Sony Online Entertainment ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Ale obawiam się, że to zbyt ambitny i poważny projekt i że raczej coś takiego nie powstanie."

Tutaj nie chodzi o ambicje i trudności tylko o problem ilościowy ;) Każdy chce pograć, ale nie każdy z przypadkowymi ludzmi sie potrafi dogadac. Ten sam problem jest w WoWie i dlateog ciesze sie ze zmienili limit z 40 na 25, a teraz na 10, bo wkoncu mozna zebrać grupe kumpli i se pograć, a nie invitiwać na siłe ludzi, bo inaczje nic sie nie zrobi :) Takie gry sa fajne w zlalozeniach, ale niestety bardzo trudno zrobić duży sojusz normalnych ludzi. Sam byłem GM w WoWie 2 lata i wiem jacy sa ludzie :) Oczywiście niektorym sie udaje i mają wielka frajde, ale jednak pozostałe 90% juz takie frajdy nie ma, a gra sie musi sprzedac :) Mam nadzieje, ze im wyjdzie i zrobia tak, ze i Ci lubiacy wieksze sojusze beda mieli zabawe i Ci co mniejsze tez (rozwiazanie z WoTLK wydaje się tutaj niezłym przykładem ale niewiadomo jeszcze jak Blizzardowi wyjdzie :))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony się cieszyć z drugiej płakać. Jeśli przypuszczenia okażą się prawdziwe i KotOR MMO powstanie , można się tylko modlić by nie rzucił cienia niesławy na serie. Jeżeli okazałby się spektakularnym sukcesem (nie wiem jak ale wierzę) to pomyślcie ile graczy by się w zagrywało. Może WoW miałby w końcu godnego konkurenta. Ale godząc się z realnością, można przypuszczać iż będzie to klapa która okryje złą sławą i serie i BioWare czego osobiście nie przeboleje. Dochodzi jeszcze sprawa abonamentu - bardzo mnie interesuje czy będzie a jeśli tak to na jaką sumę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Używaj funkcji "Odpowiedz"... Widać, że nie grałeś w drugą część - takie zakończenia to ja dziękuję. Tak czy siak ja się stopuję. Czekam na premierę. Jakaś szansa na hit jest. Kto wie - może nawet będę się w to zagrywał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pathetic... Uniwersum Star Wars jest teoretycznie bardzo dobrym materiałem na MMORPG''a, aczkolwiek w praktyce sprawdza się to o wiele gorzej. Dlaczego psuć kolejnego, boskiego cRPG''a? Mało gracze się nacierpieli po ''zbrukaniu'' Fallout''a 3? Wolałbym gdyby oficjalnie ogłoszone zostało KotOR 3 - w dzisiejszych czasach naprawdę mało wychodzi dobrych gier, a takie perełki jak Diablo III czy MGS4 to rzadkość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.07.2008 o 14:07, kwisc napisał:

Fajnie ze tyle MMO wychodzi, bo 1 na 10 bedzie fajny. Tez mam nadzieje ze w40k mmo nieldugo
zacznie powstawać ^^


Albo cos sie zmienilo albo ja czegos nie wiem. Ale:

"Warhammer 40K" MMO Officially Confirmed by THQ.
THQ has announced that they have extended the licensing agreement with Games Workshop until 2013. Not only that, they have confirmed a Warhammer 40k massively multiplayer online based on the Warhammer universe.
This is what THQ had to say about the Warhammer 40K MMO:
Following the critical and commercial success of the Warhammer 40,000 Dawn of War RTS series; the huge potential for the upcoming MMO is clear. Existing Games Workshop fans should be enraptured by such an interactive world; whilst existing MMO fans may find the transition to the rich Warhammer 40,000 universe a truly alluring option.

@Metalhead86 Najwiekszym problemem uniwersum SW jest to ze ono samo ma problem ze swoja kanonicznoscia :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja ludzi już kompletnie nie rozumiem. Jak można pisać, że Fallout 3 został zbrukany, skoro gry jeszcze nie ma? Jak można pisać, że Diablo III jest świetną grą, skoro jest w fazie tworzenia. Może to ja żyje w jakimś innym świecie, bo w moim tych gier jeszcze nie ma...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To już nie są przypuszczenia :P
Cytuję z oryginalnego źródła : BioWare and LucasArts are working on an MMO based on the popular Knights of the Old Republic franchise.
Czyli nie "niemal" tylko na pewno!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.07.2008 o 14:13, kwisc napisał:

Tutaj nie chodzi o ambicje i trudności tylko o problem ilościowy ;) Każdy chce pograć,
ale nie każdy z przypadkowymi ludzmi sie potrafi dogadac. Ten sam problem jest w WoWie
i dlateog ciesze sie ze zmienili limit z 40 na 25, a teraz na 10, bo wkoncu mozna zebrać
grupe kumpli i se pograć, a nie invitiwać na siłe ludzi, bo inaczje nic sie nie zrobi
:) Takie gry sa fajne w zlalozeniach, ale niestety bardzo trudno zrobić duży sojusz normalnych
ludzi. Sam byłem GM w WoWie 2 lata i wiem jacy sa ludzie :) Oczywiście niektorym sie


W EVE jakoś to działa. :-) Nikt nie mówi, że ludzie musieliby się zbierać w takie grupy. Spokojnie istniałyby i NPCowe obozy, choćby Jedi, właśnie Mandalorianie, Marynarka Republiki, etc. Gracz mógłby się z nimi identyfikować, tak jak w WoW Krasnolud identyfikuje się z Ironforge. Chodzi mi o to by gracze mogli zakładać i własne organizacje i by te grupy mogły prowadzić jakieś własne plany. To jest zmiana założeń z mocno scentralizowanych (jak w WoW, gdzie mamy dwie dostępne dla graczy, rywalizujące ze sobą frakcje i gracz praktycznie musi do którejś z nich należeć) na bardziej rozproszone.
Obawiam się tylko tego, że twórcom KotOR MMO nie będzie się chciało robić czegoś takiego, bo to wymaga od nich więcej pracy oraz - i z tym będą duże problemy - dania graczom dużo większej swobody, ograniczenia kontroli nad nimi.
Zgadzam się jednak z Tobą, że prawdopodobnie będzie to nazwane KotOR ze względu na umieszczenie w realiach Starej Republiki, a z samymi RPG nie musi mieć już tak wiele wspólnego. Chociaż walkę turową dałoby się zastosować. Leciała przecież i tak w czasie rzeczywistym, tylko kolejkowanie czynności było turowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.07.2008 o 14:44, Flesh00er napisał:

Ja ludzi już kompletnie nie rozumiem. Jak można pisać, że Fallout 3 został zbrukany,
skoro gry jeszcze nie ma?

Wystarczy popatrzeć na gameplay i na wypowiedzi Bethesdy ;). Studio imho strasznie amatorskie - stworzyli jednego, bardzo dobrego (strasznie miodnego) cRPG''a - Morrowind - więc nie wiem też dlaczego biorą się za grę, której legendzie nie mogą podołać

Dnia 18.07.2008 o 14:44, Flesh00er napisał:

Jak można pisać, że Diablo III jest świetną grą, skoro jest
w fazie tworzenia. Może to ja żyje w jakimś innym świecie, bo w moim tych gier jeszcze
nie ma...

To już całkiem inna bajka. Widziałeś pierwsze screen''y pierwszego StarCraft''a? Gra wyglądała całkowicie inaczej niż wersja końcowa. Teraz niektórzy narzekają na styl graficzny D3, ale po premierze będą wniebowzięci. Diablo III jest już legendą, nawet gdy jest dopiero w trakcie tworzenia ;). Bardzo rzadko spotykane w dzisiejszych czasach zjawisko. Tak samo było z WarCraft''em III i WoW - Blizzard to po prostu mistrzowie nad mistrzami. O ile dobrze pamiętam to studio miało szansę tworzenia Fallout''a 3, aczkolwiek coś ''nie wypaliło''.

@Terrorite

Dnia 18.07.2008 o 14:44, Flesh00er napisał:

Najwiekszym problemem uniwersum SW jest to ze ono samo ma problem ze swoja kanonicznoscia :D

Mogę jeno przytaknąć - exactly ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Źle się dzieje, najpierw "B" pokazała F3 w konwencji shootera, teraz EA ogłasza KOTOR jako mmo. Świat gier cRPG (nie tylko zresztą tych) podupada coraz bardziej (według mnie).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie nic nie jest pewne. Chociaż chciałbym aby gra ukazała się. Uniwersum SW daje możliwość stworzenia MMO o niespotykanym rozmachu. Liczba ras i różnych frakcji, do których może należeć gracz plus wiele innych rzeczy daje możliwość stworzenia czegoś wielkiego. To wszystko przemawia jak najbardziej na plus produkcji, ale zejdźmy wreszcie na ziemię. Porażka jaką okazało się SW:G nie wróży KotOR-owi MMO dobrze. The Sith Lords też miało być grą całkowicie inną, bardziej dopracowaną z większą liczbą planet, ale LucasArtowi zależało na pośpiechu i gry nie dokończono (chociaż część rzeczy w kodzie gry pozostała np. fabryka HK). Podobnie może być i tym razem. LucasArts będzie chciał wydać grę szybko i w efekcie dostaniemy grę pełną niedoróbek. Oczywiście tak być nie musi, ale jak pokazuje przykład AoC jest to bardzo możliwe. Dodatkowym minusem jest też fakt, że po duecie LS-EA nie można spodziewać się niskiego abonamentu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować