Zaloguj się, aby obserwować  
Retro32

Supreme Commander & Total Annihilation - temat ogólny [M]

632 postów w tym temacie

Tez to wlasnie przeczytalem :). Niestety, nie bedzie mi dane sprawdzic gry dzis, ale jutro jest to pozycja numer jeden do sciagniecia! I zebym tylko nie musial sciagac kilku GB danych ;-)...
PS. Ciekawe jak to wytrzymyja serwery wszelakie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Już zasysam :)
Jutro gdy wrócę z miasta (przy okazji przesiądę się z neo 256 na 1mb ;) powinno czekać już na moim dysku twardym. Nareszcie!

Pewnie niebawem będę miał nowego avka - commandera Cybranu w maksymalnym *zbliżeniu* :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.02.2007 o 21:27, goldeneagle napisał:

skąd można pobrać demo. Wiem że ze strony gry-online, ale tam się płaci. a gdzie jeszcze?


Służę pomocną dłonią:

http://www.gamershell.com/
http://www.3dgamers.com/
http://www.neostrada.pl/ (o ile masz neo. Idzie z max prędkością:)
http://www.filefront.com/

I google ;).

Naprawdę ciężko jest pobrać teraz demko. Minie kilka dni nim servery opustoszeją. Podobna sytuacja (zapchany praktycznie każdy darmowy server na którym można było go ściągnąć) miała miejsce podczas premiery demka Dark Messiah of Might and Magic. Możesz także poszukać jakiegoś torrent''a z demkiem. Wtedy prędkość ściągania i co najważniejsze - stabilność - powinny być naprawdę przyzwoite :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobra, jestem już *po* rozgrywce. Skończyłem misję z kampanii zawartą w demie, oraz skirmish na poziomie trudności medium. Czas na moje wrażenia:

Zaczniemy od tego co wielu graczy bardzo niepokoiło... Wymagań sprzętowych gry. Na forum zawrzało gdy CDP ogłosił, że zostanie oficjalnym dystrybutorem gry w Polsce, a na kartach wymagań napisał to... coś - co miało być wymaganiami. Co tu dużo mówić - były ogromne - gry Crytek''a by się takich nie powstydziły. Dodatkowo atmosferę podgrzewali gracze beta multiplayer (a NDA?) którzy bardzo *kwasili* na wydajność silnika gry.

Na moim medium-high (tak, tak - mam kompleksy ;p) komputerku - Sempron 2500+, GeForce 7600GS oraz 1GB ramu, gra chodziła naprawdę przyzwoicie!. Jeszcze w opcjach nie grzebałem, ale z tego co zauważyłem, gra sama poustawiała część opcji na High, część na low... Tak czy siak - grafika była cudowna! A gra chodziła płynnie... Tzn. nie do końca. W pustynnej misji - tej z kampanii potrafiła haczyć, i to całkiem mocno. Nie wiem czy to było spowodowane, tym bardziej, że już w skirmish (nawet podczas wybuchu *Commandera*) gra chodziła idealnie!.

Tak więc grafika jest cudowna, po prostu cud, miód i orzeszki :) To co widzieliśmy na trailerach z gry możemy zobaczyć na naszych monitorach. Jednym z głównych featuresów gry miała być możliwość *dzielenia* monitora na dwie części albo podłączenie drugiego, tak aby na bieżąco kontrolować mapkę oraz pole bitwy. Nie powiem - baaaardzo to grę ułatwia, śmiem nawet twierdzić, że bez tego się nie da grać! Niestety, na moim jakże małym monitorku, jakość WYRAŹNIE spadała. Jednostki stawały się jakieś-takie kanciaste i wysokie... No i framerate bardzo spadł :(. shame...

Jeżeli już napisałem troszeczkę o grafice - grzechem byłoby nie wspomnieć o muzyce i efektach dźwiękowych :) - Po Jerem''ym Soulu spodziewałem się więcej... W Total Annihilation podczas bitew można było się popłakać ze wzruszenia - pewna melodia do dziś nie wypadła mi z ucha. W SC stworzył poprawną muzyczkę, chociaż bardzo się starałem, żadna z melodyjek nie wpadła mi w ucho, są takie nijakie... Co do efektów dźwiękowych - większość dźwięków jest dobra, jednak część nadaje się na śmietnik (strzały -_-). Gra otrzymała rating E, tak więc nici z Chainganów i innych konwencjonalnych broni. Widzimy tylko śmieszne laserki, których po prostu nie da się słuchać!

SupCom miał być godnym następcą TA. Na swoim stroblogu wychwalałem ten produkt pod niebiosa, jednak teraz nieco się zawiodłem. Na Gameplayu również. Gra nie ma tej *iskierki* jaką cechowało się TA. Powiększenie pola bitwy nie wyszło najlepiej, a jednostki są naprawdę bardzo małe... Bitwy nie są już tak chaotyczne jak w TA. Jednostki nie lawirują pomiędzy piętrzącymi się szczątkami robotów (coś co w TA było piękne - ZBRODNIA!) tylko ot tak. sobie przez nie przechodzą. Interface jest strasznie nijaki, w TA był zdecydowanie lepszy, te paski energii i metalu wyglądają jakby były robione w Paint''cie, tak samo ikony jednostek oraz budynków. Całe szczęście jednostek jest dużo, a każda BARDZO przydatna. Nareszcie gra w której lotnictwo oraz flota jest ważna tak jak jednostki naziemne!

No cóż... SupCom to gra łącząca ciekawe rozwiązanie, z mało przemyślanymi zagryweczkami. Chociaż ja kupię na pewno - nie nastawiam się zbytnio na kampanię (E rating ;d), ale multiplayer zapowiada się wręcz rewelacyjne. A ilośc taktyk wydaje się nieskończona... Infinite war... i love it! :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W większości się z Tobą zgadzam.

Gra nie ma za wysokich wymagań. Na gram.pl podali 2 GB RAM, ale to nieprawda. Na 1 GB z porządnym procem i kartą gra chodzi płynnie mając wszystko (naprawdę wszystko) na high! Co prawda nie testowałem gry w wielkich bitwach (mały oddział szturmowy - 70 jednostek lądowych + lotnictwo to to, co na razie zrobiłem), bo rozgrywkę niestety musiałem przerwać, ale później jeszcze trochę pogram. Wtedy dobiorę ustawienia tak, żeby było ładnie i nie rwało. Grafa na pustyni mnie nie zachwyciła - jednostki i budynki ładne, ale tren mało urozmaicony. Jak pogram na mapach zielonych (rośliny, rzeczki itp.) to wyrobię sobie zdanie. Drugiego monitora nie testowałem, więc wierzę Ci na słowo.

Co do muzyki - ta z menu głównego bardzo mi się podoba. Tej w grze muszę jeszcze trochę posłuchać. Ale źle nie jest. Dźwięki mnie aż tak nie odrzuciły. Dla mnie są w porządku, ale ja na to zbyt wyczulony nie jestem.

Grywalność jest taka jak w TA, po prostu trzeba się przestawić. Powiększenie da się ustawić (standardowo jest za szybkie, ważna jest też rozdzielczość). Mnie najbardziej odrzuca interfejs. Oczekiwałem czegoś takiego jak w TA, będę musiał się przyzwyczaić. Fizyka jest nierówna - raz niezła, a raz kiepska (te wraki! czasem rakieta po zderzeniu z ziemią nie wybucha, ale to może wina tego, że kazałem ostrzelać teren). Fajnie wyszło bieganie Commandera - na jego drodze stał inżynier, więc dostał kopa od Dowódcy. Prześlizgnął się (nie oderwał się od podłoża) 3 metry w bok dość realistycznie (choć patrząc na rozbieg mecha powinien zostać odrzucony, albo chociaż uszkodzony). Nieźle też latają samoloty. Aż miło patrzeć co robią, gdy już lądują (są tuż przy ziemi) a wyda im się rozkaz lotu daleko do tyłu.

W CDA czytałem, że gra ma sporo możliwości (przydzielenie transportowca do fabryki, by ten po wyprodukowaniu jednostek dostarczał je na pole bitwy automatycznie, cały czas), ale jeszcze do nich nie doszedłem.

Ja przejdę najpierw kampanię, wybiorę ulubioną rasę i dobiero zacznę przygodę z multi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmmm. Przeczytałem opinie KrisK91 i Łowcy Gier. Podsumuję: podawane wymagania są przesadzone i to sporo. Więc pewnie gra jest bardzo dobrze zoptymalizowana. Dźwięki pewnie zależą od karty dźwiękowej, sterownika itp. Dlatego może niektórzy słyszą bzyczenie. Grywalność na bardzo wysokim poziomie. Cóż, pozostaje czekać na pełną wersję. Ja daję teraz tej grze 9/10. Ale w końcu liczy się ten sentyment do TA. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takie marzenie, żeby do edycji kolekcjonerskiej SupComa dodali TA z dodatkami i liczacymi się fixami fanowskimi :) Ech... oddzielny DVD by był :P
A demo jeszcze mi się ściąga...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No też pograłem sobie w demo i jest ok :)

ATHLON XP 3000+
GeForce 6600 GT 128 MB RAM
1 GB RAM

Gra w najmniejszych detalach chodzi płynnie nawet z dużą ilości jednostek. Tylko opcja FIdelity mam ustawioną na Medium. Niestety gra zaczyna się ciąć podczas większych starć (czyli powyżej 50 jednostek na stronę naraz strzelających do siebie). Samo przesuwanie jednostek nie spowalnia kompa ale widać przy liczeniu balistyki pocisków mój proc sobie nie radzi :)

Co do interfacu zgadzam się - taki jest... ble. I brakuje dostępu do fabryk z paska jak to jest np w C&C lub Earth 2160.

Tak czy owak kupię tę grę napewno :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.02.2007 o 00:03, piXelRider napisał:

Ja mam takie marzenie, żeby do edycji kolekcjonerskiej SupComa dodali TA z dodatkami i liczacymi
się fixami fanowskimi :) Ech... oddzielny DVD by był :P
A demo jeszcze mi się ściąga...


Nie ma po co. Poszukaj sobei na necie czegoś takiego jak TOTAL ANNIHILATION SPRING :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.02.2007 o 00:06, SHOGUN_YAMATO napisał:

Nie ma po co. Poszukaj sobei na necie czegoś takiego jak TOTAL ANNIHILATION SPRING :)


Ale ja chcę DVD ze starą dobrą TA, spatchowaną, ''zdodatkowaną'', gotową do ''one-click''-instalacji :)
A Spring jest ciekawy.. ale po co, skoro teraz mamy SupComa ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.02.2007 o 09:12, gunman1 napisał:

a ja mam problem ściągałem z gamershell i mi się ściąganie zawiesiło wie ktoś od czego??


Zawiesiło się? W jakim sensie? Wyskoczył błąd, czy może prędkość wynosi 0 kb/s...

Najlepiej zacznij ssać z jakiegoś innego źródła - bo warto!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czy ktoś wie jak wyłączyć okręgi które znajduj się wokół jednostek ??
Przy ilości jednostek powyżej 30 ekran rozgrywki staje się bardzo "nie czytelny". Nie spodobał mi się interfejs, strasznie nie czytelny i skomplikowany na dodatek zajmujący prawie 50% i jeszcze do tego nie posiadający mapy, więc moje kolejne pytanie brzmi czy ktoś wie jak można włączyć mapę ??(i nie chodzi mi tu o zabawy z rolką, po prostu chciałbym mieć stałą mapę)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.02.2007 o 19:36, Cafel napisał:

Mam pytanie czy ktoś wie jak wyłączyć okręgi które znajduj się wokół jednostek ??
Przy ilości jednostek powyżej 30 ekran rozgrywki staje się bardzo "nie czytelny". Nie spodobał
mi się interfejs, strasznie nie czytelny i skomplikowany na dodatek zajmujący prawie 50% i
jeszcze do tego nie posiadający mapy, więc moje kolejne pytanie brzmi czy ktoś wie jak można
włączyć mapę ??(i nie chodzi mi tu o zabawy z rolką, po prostu chciałbym mieć stałą mapę)


Te okręgi można wyłączyć (o ile dobrze pamiętam) poprzez interface w grze. Podczas rozgrywki po lewej stronie, tam na dole masz kilka ikonek. Właśnie tam możesz także włączyć minimapę - niestety, wydajność gry wtedy nieco spada - bo to jest *oddzielny* monitorek, na którym możesz nawet przybliżyć jedną jednostkę czy jakieś przejście by mieć je cały czas na oku ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ach! Jestem po pierwszej misji w kampanii. Muszę przyznać, że 150 bombowców i 100 myśliwców czyni cuda! Commander Aeon wybuchł po 10 sekundach ataku (jak nadleciała większość bombowców). Przydatne jest powtarzanie kolejki w fabrykach. Tylko AI jakieś dziwne, bo nie robiło nowych jednostek, ani nie atakowało mojej bazy. Może to z powodu pierwszej misji? Gra przy takich chmarach jednostek trochę rwie, ale spokojnie się ją skonfiguruje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.02.2007 o 21:02, Łowca Gier napisał:

Ach! Jestem po pierwszej misji w kampanii. Muszę przyznać, że 150 bombowców i 100 myśliwców
czyni cuda! Commander Aeon wybuchł po 10 sekundach ataku (jak nadleciała większość bombowców).


A ja zamknąłem jego bazę murami, obstawiłem wieżyczkami i... czekałem... ];->

Dajcie mi pełną wersję! :D Cudowna giera :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować