Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

FUEL - recenzja

40 postów w tym temacie

Nie nie nie, coś jest nie tak. Po prostu naoglądaliście się za dużo renderów przed premierą. Mam już 50% gry i dalej jest całkiem grywalnie, i mówię to ja wybredny gracz pecetowy. Czy Codemasters wspominało kiedyś o jakimś realistycznym systemie zniszczeń/fizyki? Nie. Skok w wielki kanion? Bezcenne :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Grałem tylko w demo (które wyleciało z dysku mojego PS3 po jakichś 5 minutach) i mogę jedynie zgodzić się z tym, co pisze recenzent. Oczekiwałem czegoś w stylu Motorstorma, tylko że w otwartym świecie. Poza tym gra jest autorstwa Codemasters, którzy ostatnio dali nam świetnego Dirt''a, potem Grid''a, a niebawem premierę będzie miał rewelacyjnie zapowiadający się Dirt 2. Od takiego studia można oczekiwać gry na najwyższym poziomie. Co z tego, skoro model jazdy jest beznadziejny, jeździ się po połaciach terenu, na których nie ma dosłownie niczego, a do tego pojazdy bardzo zwalniają po zjechaniu z drogi. Przepraszam, ale wydawało mi się, że w tego typu grze właśnie o to chodzi - żeby jeździć po bezdrożach i zwiedzać przepastny świat. Ogólnie rzecz biorąc porażka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

FUEL chyba po prostu cierpi na chorobę która dopadła prawie wszystkie ostatnio wydane gry z otwartym światem.
Zbyt duży świat w porównaniu do tego co gra ma do zaoferowania. Np. taki Far Cry 2, niby fajna gra jak sobie ją dawkujemy, ale coś się we mnie gotuje gdy mam przejechać na miejsce akcji przez pół mapy. Ok rozumiem, fajnie jak mogę sobie pobiegać dookoła celu, podejść z której strony chcę. Ale po co jechać sto razy przez te same monotonne pustkowia, od czasu do czasu trafiając na kilka chatek i murzyna z ak-47. Assasin''s Creed to samo, wykonujemy potwornie nudne śledztwa i biegamy po identycznych uliczkach, żeby po jakimś czasie dokonać zabójstwa.

A wystarczy po prostu włożyć więcej pracy w projektowanie świata gry, dodać więcej charakterystycznych miejsc i ciekawych zadań pobocznych(akurat w przypadku samochodówki te questy można ominąć ;] ) i już gra z otwartym światem robi się fajniejsza :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.08.2009 o 21:42, Doomann napisał:

Poza tym gra jest autorstwa Codemasters, którzy ostatnio
dali nam świetnego Dirt''a, potem Grid''a, a niebawem premierę będzie miał rewelacyjnie
zapowiadający się Dirt 2. Od takiego studia można oczekiwać gry na najwyższym poziomie.


FUEL tak się składa, że nie jest autorstwa Codemasters. Cm jest tylko wydawcą, a autorem Asobo Studio. Natomiast Dirt 1&2 oraz Grid jest już autorstwa CM. Tak, że nie ma co się dziwić że gra jest średnia. Inna sprawa gdyby robiło ją Cm była by na pewno na silniku Ego. Polecam wikipedię :].

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Duży i otwarty teren gry, który jest grywalnie zaprojektowany - GTA IV.
Rockstar nie stworzył co prawda 14 400 km kwadratowych ;], ale przyznacie chyba, ze obszar miasta jest "wciągająco" zaprojektowany. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo kiepska gra, pograłem i skasowałem, dobrze, że zdecydowałem się przetestować przed kupnem.
Wszystko poszło w teren, szkoda, że gra zniechęca, żeby chociaż kawałek z niego przejechać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Taka mała uwaga. Dostęp do całej mapy mamy od początku. Tyle, że w tych nieodblokowanych terenach nie będzie wyścigów. Jeździć po nich można swobodnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Recenzja usunęła mój niedosyt besztania FUELa. Już nie muszę w duchu powtarzać "co za gówn*". Bardzo czekałem na tę grę. Ale... jak można było tak spieprzyć tak genialny pomysł!? Szkoda... Czekam na TDU2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rumcajsev, gdyby tak było tobym zbankrutował ;]
teraz jest gonitwa grafików, coraz nowe silniki i te pierdoły
nie to co kiedyś, solidne DX9 i świetne gry

jedyne gry, które mi się do tej pory naprawdę podobały to Bioshock i CoD4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy narzekają, a ja jakiś dziwny jestem, bo model jazdy był całkiem niezły i na klawiaturze i na padzie. Szkoda, że tornada są tylko w dwóch wyścigach, a burza piaskowa w jednym. Ogólnie grę można zaliczyć nie bawiąc się w swobodną jazdę po prostu wybierając z menu kolejne wyścigi, ale jeżdżenie po ogromniastym terenie to doskonały odstresowywacz na godzinę lub dwie. Z tego co widziałem i grałem to warto kupić - i tak uczynię. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak:
Recenzja, recenzja a gra gra...(sorry za brak polskich znakow)
Generalnie gra zupelnie rozni sie od gier takich jak Pure czy Motorstorm i Motorstorm Pacificrift ale jest jak dla mnie tak samo przyjemna w graniu.
Fakt nie podoba mi sie jeden z modeli jazdy, a mianowicie wyscig samochodami po ulicach,bo to akurat wyglada troszke sztucznie...ale reszta jak najbardziej na tak!
A jesli chodzi o recenzje to podam przyklad :
Kupilem Afro Samurai bo lubie film,bardzo ladna graficzka,recenzje baarddzo wysokie...Sorry gra do Bani i to do wielkiej Bani.
W mojej scali od 1 do 5 gdzie Motorstorm i Pure maja 5,dal bym tej grze mocna 4-ke.
To i tak ciagle duzo,duzo lepsza gra niz cala seria Need for Speed od czasow NSF Porsch Challenge.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja rozwałkowałem wersję DEMO. Niby nic ale jednak dla mnie ciekawy jest ten świat i chciałbym sobie zwiedzić o wiele większą jego część. ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować