Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Masówka Blizzarda to FPS?!

23 postów w tym temacie

Dnia 08.01.2010 o 23:03, chwistek111 napisał:

SC: Ghost nie robił Blizzard tylko wynajęte studio ;) Tabula Rasa upadła, bo niczym nie
zachwyciła, a nie dlatego że była sci-fi ;] Gdyby Blizzard wydał taka gre jak Tabula
to tymbardziej ludzie by go zj** ;)


TR "upadła" nie dla tego, że niczym nie zachwyciła, tylko dlatego, że jej wydawca od samego początku jej istnienia zdecydował, że ma upaść. Można by sformułować zdanie, że gdyby Blizzard wydał taką grę jak Tabula Rasa to by wiedział jak ją wylansować, ale i to nie byłoby naprawdę adekwatne. Każdy przeciętnie rozgarnięty imbecyl wie, że grę, jak zresztą niemal każdy inny produkt, trzeba promować, co dopiero wydawca z doświadczeniem w branży. Samo zresztą określenie "upadła" jest niezbyt na miejscu. Zupełnie nie reklamowana w żaden sposób gra, z maksymalnie okrojoną ekipą, bez środków na to żeby chociażby na bieżąco usuwać pojawiające się przy kolejnych aktualizacjach bugi, generowała 2% całkowitego zysku firmy. Nie tak źle jeśli porówna się to do 5% w przypadku GW, które zostało okrzyknięte wielkim komercyjnym sukcesem, produktem sztandarowym firmy i lada dzień doczeka się kontynuacji. Wreszcie znamienny jest moment, w którym serwery zostały zamknięte. Tuż po wprowadzeniu entuzjastycznie przyjętej zmiany craftingu i tuż przed planowanym dodaniem Earth. Zbliżające się wielkimi krokami otwarcie Earth budziło wielkie emocje zarówno wśród grających, jak i wśród byłych graczy, z których wielu deklarowało powrót do gry z tego powodu. Było też szansą na przyciągnięcie wielu nowych graczy. Gdyby było choć trochę prawdy w tym, że grę zamknięto z powodów ekonomicznych, moment podjęcia takiej decyzji, był najgłupszym możliwym. Patrząc na to z racjonalnego punktu widzenia, należało zaczekać na efekty wprowadzonych i nadchodzących zmian (w które i tak już zainwestowano i były na ukończeniu) i czy ogólny optymistyczny i entuzjastyczny nastrój graczy przełoży się na zwiększenie ilości abonamentów. Tym bardziej, że gra nie przynosiła strat. Być może właśnie przewidywany wzrost zysków był tym co przyspieszyło podjęcie tej decyzji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować