Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Konferencja CD Projektu - relacja na żywo

99 postów w tym temacie

Dnia 25.03.2010 o 15:41, Lucas_the_Great napisał:

> > > Kiedy premier?
> > Z tego co padło w jednym jedynym zdaniu (może przypadkowo) - w przyszłym roku.

> Jeżeli to się zgadza mój plan zadziała ;)
Jak pisałem: I kwartał 2011 roku.

A pisałeś?xd no dobra dzięki. A kitka to już postanowienie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najlepsiejsza, najwspanialsza, najpiękniejsza, łaaaa.... Oczywiście nie ma co tego brać na serio, bo w końcu devy i publishery organizują takie wydarzenia właśnie, by mówić coś takiego, ale nie zmienia to faktu, że wygląda całkiem dobrze. Nadal dość wczesna wersja, więc może jeszcze wiele się zmienić.

Wydaje mi się, że tutaj wielką sztuką będzie wysłuchanie fanów i znalezienie kompromisu między własnymi pomysłami, a sugestiami z community. Właśnie jeśli na tym polu się wszystko uda, Wiedźmin 2 sukces ma wielki murowany i tak, tytuł najlepszego RPG w tym czy tamtym. Mówię o tym dlatego, że choćby BioWare schrzaniło - tak posłuchali community przy ME2, że poszli w przeciwne skrajności w gdzieniegdzie wyszła koopa. REDzi zrobią to dobrze, to pozamiatają.

Podobają mi się nowe rozbudowane elementy zręcznościowe, chciałbym, by było ich jak najwięcej i miały jak najszersze zastosowanie. To w końcu w kontekście walki one mają mieć największe znaczenie w połączeniu z taktyką, a nie to, czy Geralt wykupi trzy nowe uber-comba. Właśnie taktyka - niechże będzie czymś więcej, niż wybieram-styl-i-wygrywam. A na koniec okazuje się, że styl grupowy i tak działa na wszystko :P
No i narracja. W pierwszym Wiedźminie sposób opowiadania historii bardzo mi się podobał i liczę na rozwój tej metody, a nie przejście do czegoś w stylu "supcio-(nie)liniowej" narracji najgłośniejszych RPGów tej generacji.

Konferencja rzeczywiście nieco dziadowska, ale zobaczyłem to, co chciałem, by być zachęconym i niecierpliwie wyczekiwać nowych informacji. No i samej gry ;) Acha, zapomniałbym - ja chcę wersję na konsolę. Już Wiedźmin 1 był to grą tak konsolową, że aż się prosiło o taką wersję. Jak się skończyło, wiemy i dlatego liczę, że w drugą część będę już mógł zagrać na moim Chlebaczku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.03.2010 o 14:57, pustelnik21 napisał:

"najładmiejszy RPG na rynku" hahahha ludzie z Bioware się śmieją.Zresztą nieżle pozżynali
z Mass effecta i Dragon Age''a

Widziałeś filmiki? Jedna tekstura Wieśka je konsolowe Dragon Age.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ludziska dajcie sobie siana z kłótniami o grafikę i kto kogo zjada teksturami itp. Do premiery jeszcze mnóstwo czasu i po pierwsze mogą jeszcze znacznie poprawić grafę i będzie to najładniejsza gra rpg 2011 roku, a może za kilka miesięcy np. Bethesda ogłosi prace nad TESV i premierę też na 2011 i miny Redom zrzedną :P W Wieśku ważniejsza od grafy są fabuła i klimat i w tej kwestii liczę na Redów i mam nadzieję że się nie zawiodę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.03.2010 o 15:50, Sareth14 napisał:

> Jak pisałem: I kwartał 2011 roku.
A pisałeś?xd no dobra dzięki. A kitka to już postanowienie?

Pisałem - wpis z 12:59 :)
Cały wygląd Geralta mi wygląda na sprawę otwartą, bo ewidentnie w dev teamie nie ma zgodności. Trzeba ich cisnąć :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.03.2010 o 16:06, Lucas_the_Great napisał:

Cały wygląd Geralta mi wygląda na sprawę otwartą, bo ewidentnie w dev teamie nie ma zgodności.
Trzeba ich cisnąć :)


Trzeba, trzeba. W razie jakiejś petycji czy innego bojkotu w tej sprawie to dajcie znać na gramie to się podłączę. Nowy "image" Wiedźmaka nie bardzo mi podchodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no więc tak - nowy system walki ok, w sumie wiedźmin to dobry materiał na slashera. Ale - twarz a''la high school musical <bo taka lepiej się sprzeda?>, zapowiadana w którejś z relacji "epickość" <wiedźmin i ratowanie świata? wtf?>, świecące przedmioty <rozumiem że nie w każdej klawiaturze jest lewy crtl który wyświetlał nazwy interaktywnych przedmiotów?>a do tego tragiczny system dialogów <"zgadnij co chcę powiedzieć, masz 5 sekund na decyzję, po czym wczytaj save''a bo Geralt powiedział nie to co chciałeś">, QTE <to może zrobić lepszą cutscenkę zamiast kazać wciskać guziczki jak małpie, co by nie zasnęła?>.. co dalej, zielone kulki expa wypadające z przeciwników?

nie chcę wywoływać flame''a, ale ciekawe ile z tych zmian jest podyktowane tym, że grę najwyraźniej będzie można obsłużyć padem co oznacza "zapowiedzianą-niezapowiedzianą" konwersję.. choć to może nie tyle kwestia platform, co postępującego głupienia graczy, już teraz ponad połowa dobrych gier to soft z byłego ZSRR.

to gdzie konkretnie można słać uwagi REDom? Może chociaż Geralt wróci, bo w dialogi raczej ingerować już nie będą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.03.2010 o 15:50, Siriondel napisał:

Podobają mi się nowe rozbudowane elementy zręcznościowe, chciałbym, by było ich jak najwięcej
i miały jak najszersze zastosowanie.


a dla mnie to policzek i splycanie gry... jak chce zrecznosciowego gameplaya to sobie platformowke w 2D odpalam jakas klasyczna

Dnia 25.03.2010 o 15:50, Siriondel napisał:

To w końcu w kontekście walki one mają mieć największe
znaczenie w połączeniu z taktyką, a nie to, czy Geralt wykupi trzy nowe uber-comba.


taktyka? W przypadku zrecznosciowego gameplaya ? Juz w 1 wiesiek robil wszystko a trzeba bylo tylko wciskac 1 klawisz jak sie zaswieci... jak jeszcze to uproszcza to nawet nie bedzie trzeba klikac ;) Takie smutne czasy... szkoda ze nie zdecydowali sie na jakis bardziej rozbudowany system walki QTE sssie i byl dla mnie w jedynce jedna z glownych wad :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@ Lucas_the_Great

Na forum W2 jeden z REDów pisał, że twarz Geralta będzie jeszcze poprawiana, że tekstury się zmienią, że będzie bardziej dopracowana i w końcowym rezultacie nie będzie wyglądał tak młodo jak teraz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.03.2010 o 16:35, dark_master napisał:

QTE

Najgorsze dziadostwo jakie może znaleźć się w grze, do tego w cRPGu.

Dnia 25.03.2010 o 16:35, dark_master napisał:

(...) zielone kulki expa wypadające z przeciwników?

Co za zielone kulki? Nie obejrzałem całej prezentacji (znudziło mi się ciągłe wciskanie F5).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy na konferencji było w końcu coś o Grey Matter? Była wśród tytułów wymianianych w zapowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.03.2010 o 17:28, p53 napisał:

Czy na konferencji było w końcu coś o Grey Matter? Była wśród tytułów wymianianych w zapowiedzi.

Według rozpiski na stronie CDP był/będzie pomiędzy 15:00, a 19:00.

Krótki wywiad:
http://gamecorner.pl/gamecorner/10,86651,7701285,Wiedzmin_2___wywiad_z_tworcami.html?bo=1
Gameplay:
http://gamecorner.pl/gamecorner/10,86651,7701784,Wiedzmin_2__gameplay__cz_2.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.03.2010 o 17:20, Marco_Polo napisał:

Co za zielone kulki? Nie obejrzałem całej prezentacji (znudziło mi się ciągłe wciskanie
F5).

to akurat była na szczęście tylko obawa co w takim tempie jeszcze może się pojawić, bo takowe zielone kulki były w Fable i Force unleashed. Jak inspiracja, to na całego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sorry, ale jak mam się szczerzę wypowiedzieć to ten live gram.pl był po prostu do kitu! Napisy z którego można nie wiele się dowiedzieć, a do tego trzeba siedzieć i czekać po kilkanaście minut jak kolejna krótka informacje się pokażę! Tak więc według mnie, ten live serwisowi gram.pl całkowicie się nie udał!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.03.2010 o 16:35, dark_master napisał:

- twarz a''la high school musical <bo taka lepiej się sprzeda?>, zapowiadana w
którejś z relacji "epickość" <wiedźmin i ratowanie świata? wtf?>,


Więc tak. Twarz jako tako jest ok. Nic nie było mówione że to jest ostateczna wersja. Wszystko się może jeszcze zmienić.

Dnia 25.03.2010 o 16:35, dark_master napisał:

świecące przedmioty
<rozumiem że nie w każdej klawiaturze jest lewy crtl który wyświetlał nazwy interaktywnych
przedmiotów?>


Ja tak to uważam za sporo plus.

Edit. A Ogólnie co do tej konferencji najważniejsze są dwie rzeczy.
Primo. Gry Atari na gog.com
Secundo. od 27 ( lub 29 ) kwietnia, wszystkie gry z gog'a będą dostępne z CDProgramie.

Dnia 25.03.2010 o 16:35, dark_master napisał:

a do tego tragiczny system dialogów <"zgadnij co chcę powiedzieć,
masz 5 sekund na decyzję, po czym wczytaj save''a bo Geralt powiedział nie to co chciałeś">,


Eeeee? Czy ty nie słuchałeś tej konferencji? Było dokładnie mówione, że takie wybory na czas będą tylko wtedy, kiedy fabuła, rozgrywka będzie wymagała od ciebie szybkiej decyzji ( żeby było realistyczniej ), ale to również jest jeszcze w fazie testów, jak to będzie wyglądało finalnie to nie wiadomo.

Dnia 25.03.2010 o 16:35, dark_master napisał:

QTE <to może zrobić lepszą cutscenkę zamiast kazać wciskać guziczki jak małpie, co
by nie zasnęła?>.. co dalej, zielone kulki expa wypadające z przeciwników?


QTE? Na tej konferencji nie było najmniejszej zmianki o QTE ani o żadnych zielonych kulkach.

Dnia 25.03.2010 o 16:35, dark_master napisał:

nie chcę wywoływać flame''a, ale ciekawe ile z tych zmian jest podyktowane tym, że grę
najwyraźniej będzie można obsłużyć padem co oznacza "zapowiedzianą-niezapowiedzianą"
konwersję.. choć to może nie tyle kwestia platform, co postępującego głupienia graczy,
już teraz ponad połowa dobrych gier to soft z byłego ZSRR.


Jakoś nie kapuje. To że w grę można grać padem nic nie oznacza.

Dnia 25.03.2010 o 16:35, dark_master napisał:

to gdzie konkretnie można słać uwagi REDom? Może chociaż Geralt wróci, bo w dialogi raczej
ingerować już nie będą.


Jak mówiłem Geralt nie jest finalna wersją.

P.S A tak a propos dopiero wróciłem z tej konferencji. Oglądanie Wieśka 2 na żywo jest znacznie lepsze od oglądania tego w internecie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.03.2010 o 21:05, Piotrbov napisał:

Więc tak. Twarz jako tako jest ok. Nic nie było mówione że to jest ostateczna wersja.
Wszystko się może jeszcze zmienić.

ale tylko pod warunkiem, że ludzie będą marudzić.

Dnia 25.03.2010 o 21:05, Piotrbov napisał:

Ja tak to uważam za sporo plus.

a ja za ułatwienie dla debili, ale na szczęście na rzuconym później gameplayu aż tak źle to nie wygląda, o ile komunikat na ćwierć ekranu "minąłeś miecz!!!1!!!11!" można uznać za rzecz normalną w RPGu aspirującym do miana "ty nie grasz geralta-jesteś nim".

Dnia 25.03.2010 o 21:05, Piotrbov napisał:

Edit. A Ogólnie co do tej konferencji najważniejsze są dwie rzeczy.
Primo. Gry Atari na gog.com
Secundo. od 27 ( lub 29 ) kwietnia, wszystkie gry z gog''a będą dostępne z CDProgramie.

fajne owszem, ale nijak ma się do wiedźmina w tym momencie. Btw. kwietnia? a nie marca?

Dnia 25.03.2010 o 21:05, Piotrbov napisał:


Eeeee? Czy ty nie słuchałeś tej konferencji? Było dokładnie mówione, że takie wybory
na czas będą tylko wtedy, kiedy fabuła, rozgrywka będzie wymagała od ciebie szybkiej
decyzji ( żeby było realistyczniej ), ale to również jest jeszcze w fazie testów, jak
to będzie wyglądało finalnie to nie wiadomo.

co nie zmienia faktu że ani mi się to nie podoba, ani nie lubię zgadywać co postać powie za mnie. Wyobrażasz sobie rozmowę z Ravellą w Planescape na podstawie dwuwyrazowych podpowiedzi o co może chodzić Bezimiennemu?

Dnia 25.03.2010 o 21:05, Piotrbov napisał:

QTE? Na tej konferencji nie było najmniejszej zmianki o QTE

to teraz ty przesłuchaj konferencję uważnie, fragment o walce, konkretniej ten sam gdzie mówią o większym dynamizmie i czymśtam, choć imho to głupia moda do tego nijak pasująca do klawiatury i myszy, bo na padzie jeszcze to molestowanie przycisków jakoś wygląda.
a co do zielonych kulek, to "co jeszcze?" nie znalazło się w mojej wypowiedzi przypadkowo.

Dnia 25.03.2010 o 21:05, Piotrbov napisał:

Jakoś nie kapuje. To że w grę można grać padem nic nie oznacza.

oj oznacza - chociażby ograniczenie interfejsu do max 14 przycisków, jeśli dobrze pamiętam ;) a poza tym obsługa pada-> konwersja na xboxa ->dostosowanie gry dla wszystkich, czyli zarówno konsolowców (przy całym moim szacunku dla innych platform, nie pamiętam na tę konsolę żadnego dobrego zachodniego RPGa. Uprzedzając, F3, Oblivion czy Fable2 nie mieszczą się w definicji dobrego rpg''a na poziomie choćby pierwszego wiedźmina, nie mówiąc o takich legendach jak torment) jak i pecetowców, czyli w praktyce dla nikogo. Choć obecnie wszystko pomału się wyrównuje, wszyscy zadowalają się taką samą kichą, byle błyszczała. Umówmy się, można mówić że "na razie priorytetem jest PC", ale chyba każdy średnio rozgarnięty widzi, że gra robiona jest pod wszystkich, by nie było cyrków jak z pierwszym wiedźminem.

Dnia 25.03.2010 o 21:05, Piotrbov napisał:

Jak mówiłem Geralt nie jest finalna wersją.

ale jeśli nikt nie będzie marudził, to nią zostanie. To chyba logiczne?

i na marginesie - pozazdrościć widzenie tego na wielkim ekranie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.03.2010 o 22:02, dark_master napisał:

ale tylko pod warunkiem, że ludzie będą marudzić.


Ale nie marudzą i dobrze. Na żywo ta twarz wygląda świetnie

Dnia 25.03.2010 o 22:02, dark_master napisał:

a ja za ułatwienie dla debili, ale na szczęście na rzuconym później gameplayu aż tak
źle to nie wygląda, o ile komunikat na ćwierć ekranu "minąłeś miecz!!!1!!!11!" można
uznać za rzecz normalną w RPGu aspirującym do miana "ty nie grasz geralta-jesteś nim".


Nie ułatwienie, tylko , jak było mówione, robią to dlatego, by nie męczyc się przeszukiwaniem zwłok, bo może być niepotrzebny loot i czas zmarnowany.

Dnia 25.03.2010 o 22:02, dark_master napisał:

fajne owszem, ale nijak ma się do wiedźmina w tym momencie. Btw. kwietnia? a nie marca?


Wiem. Ten edit to robiłem w pośpiechu i nie zauważyłem gdzie go piszę. Tak w kwietniu, tak było na konferencji

Dnia 25.03.2010 o 22:02, dark_master napisał:

co nie zmienia faktu że ani mi się to nie podoba, ani nie lubię zgadywać co postać powie
za mnie. Wyobrażasz sobie rozmowę z Ravellą w Planescape na podstawie dwuwyrazowych podpowiedzi
o co może chodzić Bezimiennemu?


Jak dla mnie to fajny pomysł, lecz zauważ, że wtedy te wypowiedzi pokazują co zamierzasz teraz zrobić, a nie jak powiesz.

Dnia 25.03.2010 o 22:02, dark_master napisał:

to teraz ty przesłuchaj konferencję uważnie, fragment o walce, konkretniej ten sam gdzie
mówią o większym dynamizmie i czymśtam, choć imho to głupia moda do tego nijak pasująca
do klawiatury i myszy, bo na padzie jeszcze to molestowanie przycisków jakoś wygląda.


Większy dynamizm walki, szybkie przełączanie sie pomiędzy wrogami, szybsza jatka, a nie używanie QTE, bo takie sformułowanie na 100% się nie pojawiło.

Dnia 25.03.2010 o 22:02, dark_master napisał:

oj oznacza - chociażby ograniczenie interfejsu do max 14 przycisków, jeśli dobrze pamiętam


A ile było przycisków w 1? Niewiele więcej. Cały interfejs, jest jeszcze w fazie robienia. Nie można tej gry oceniać po wersji Alpha

Dnia 25.03.2010 o 22:02, dark_master napisał:

ale jeśli nikt nie będzie marudził, to nią zostanie. To chyba logiczne?


Jak dla mnie może zostać.

Dnia 25.03.2010 o 22:02, dark_master napisał:

i na marginesie - pozazdrościć widzenie tego na wielkim ekranie ;)


Iii tam bez przesady.

Edit. Jestem ostro zmęczony po dzisiejszym dniu. Idę teraz spać, a jutro do szkoły ;(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować