Zaloguj się, aby obserwować  
Priam

Gothic II: Noc Kruka (temat ogólny)

21200 postów w tym temacie

/ciach/

Ja wolę kuszę, ponieważ wymaga ona siły tak jak oręż, tym lepiej, jakbym chciał być magiem i chciałbym mieć i czary i miecz, a także coś na plecach, to oczywiście wyuczyłbym się kręgów magii oraz siły, ponieważ po co mi zręczność na łuki, jak mam siłę na kuszę i równocześnie na kuszę. Ale z jednej strony zręczność nie tylko polega na strzelaniu z łuku, ale także na złodziejstwie, otwieraniu zamków akrobatyki itp. Mimo to jednak wolę kuszę, a siłę uważam za podstawowy czynnik mojej gry w Gothic II Nk.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.06.2008 o 16:58, Spoon14 napisał:

Skoro tak już się rozwinął temat kuszy to mam pytanie co wolicie kuszę a może łuki i
oczywiście dlaczego. Ja osobiście grałem w Gothica cztery razy i za każdym razem używałem
kuszy:-) Czekam na wasze opinie

Na pewno wszyscy będą mówić ,że kusza lepsza bo wymaga siły i jest silniejsza od łuku. A ja powiem tak wolę łuk bo ładniej wygląda jak dla mnie na plecach i do tego sam lubie z niego strzelać więc jest to pewnego rodzaju sentyment ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja wole kusze, poniewaz wymaga ona sily - tak samo jak bron biala. Gdybym chcial uzywac luku musialbym przerzucic sie na ostrza wymagajace zrecznosc, ale wtedy znow zadawalbym nia slabe obrazenia :/ Kusza i porzadny miecz to jest to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kusza w grze ownuje, ale jakbym miał podejść sentymentalnie to łuk. Mam w domu sportowy i lubię z niego strzelać, więc jest to swoiste utożsamianie się z Bezim. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.06.2008 o 15:16, mlynar911 napisał:

Mówiłem to wiele razy i powtórzę raz jeszcze. % przy broni czy kuszy to nie jest krytyk!!!!!
To jest szansa na zadanie pełnych obrażeń dla wroga. Jeżeli raz walniesz słabo a
drugi raz mocniej to znaczy ,że za drugim razem zadałeś pełne obrażenia. To tylko w G1
były krytyczne uderzenia. Jeżeli w GII masz 50% w walce bronią jednoręczną to masz 50%
,że zadasz całe obrażenia bronią. Mieczem zadasz całe 40 obrażeń.

W przypadku łuku i kuszy to % jest to odległość w grze z której trafisz we wroga.
Tam łuk zadaje stałe obrażenia. Nie tak jak w przypadku broni białej. Jam mamy 50% w
łuku to jakoś z 50 metrów w grze możemy trafić w stworka. Ten % jest to szansa na trafienie
z dużej odległości

Urgh, dzięki za wyjaśnienie. Myślałem, że to krytyk jest, a tu się okazuje, że pełne obrażenia. Dzięki za wyjaśnienia. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.06.2008 o 21:31, Kalejdoskop86 napisał:

Urgh, dzięki za wyjaśnienie. Myślałem, że to krytyk jest, a tu się okazuje, że pełne
obrażenia. Dzięki za wyjaśnienia. :)

No problemo. Można to łatwo sprawdzić. Na samym początku. Wystarczy iść do doliny gdzie Lester. Pełno tam młodych wilków i nawet z krótkiego łuku tego podstawowego możesz każdego za pierwszym strzałem zabić. ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bo prostu w GII i NK % obok broni bialej to szansa na zadanie obrazen krytycznych - choc jesli nie trafimy krytyka, to jakies obrazenia zadamy. Zas % obok broni dystansowej to szansa na trafienie - im wiekszy, tym wiecej naszych pociskow trafi w przeciwnika z coraz to wiekszej odleglosci - choc z naprawde malych odleglosci (1-2 m) trafiamy nawet jesli mamy 10%. Obrazenia zadawane przez konkretna bron dystansowa przy konkretnych statystykach postaci sa zawsze takie same - albo zadajemy xxx obrazen, albo nie trafiamy wcale.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.06.2008 o 11:22, mlynar911 napisał:

No problemo. Można to łatwo sprawdzić. Na samym początku. Wystarczy iść do doliny gdzie
Lester. Pełno tam młodych wilków i nawet z krótkiego łuku tego podstawowego możesz każdego
za pierwszym strzałem zabić. ;]

Hehe, niezłe porównanie i swoista wskazówka na szybki exp na początku, aczkolwiek też to zauważyłem. ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W GII i NK nie istnieje takie coś jak krytyczne uderzenie. Zobacz sobie bawiąc się kodami. Tam zadajesz albo pełne obrażenia albo zadajesz ich mniejszą część. Wiem bo kiedyś się bawiłem. Na samym początku z nożem na wilki. Jeżeli zadamy całe obrażenia to zabijemy młodego wilka od razu. Jeżeli nie zabijemy go to nie zadaliśmy pełnych obrażeń.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To można też zobaczyć bez zabawy z kodami, ponieważ ja bym to nazwał, że za jakimś tak z kolei atakiem staje się on silniejszy w stosunku do obrażeń. Wiem, że mówię teraz jak jakiś filozof, ale ciężko to opisać tak jakbym chciał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cytuję Radę Gorna z poradnika do Gothic II:
Rozwijanie umiejętności bojowych zwiększy szanse na zadanie celnego ciosu w trakcie walki. Im większy procent umiejętności, tym większe prawdopodobieństwo, że twój cios zada przeciwnikowi krytyczne obrażenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.06.2008 o 21:30, sprite39 napisał:

Im większy procent umiejętności, tym większe prawdopodobieństwo, że twój cios zada przeciwnikowi
krytyczne obrażenia.

Człowieku ile razy można to powtarzać. Krytyczne uderzenie jest tylko w G1 w G2 nie ma czegoś takiego!!!!! Jest tylko zadanie pełnych obrażeń!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A może jednak się mylisz? Sprawdź w poradniku. Napisane jak wół że im większy procent tym większa szansa na zadanie krytycznych obrażeń.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.06.2008 o 22:25, 143872 napisał:

A może jednak się mylisz? Sprawdź w poradniku. Napisane jak wół że im większy procent
tym większa szansa na zadanie krytycznych obrażeń.

Muszę się zgodzić z tym postem. Po osiągnięciu 60% władania orężem, bohater osiąga mistrzostwo, ale może dalej rozwijać tą umiejętność. Wniosek jest więc taki, że im większy % władania danym orężem, tym większa szansa na zadanie krytycznych obrażeń.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.06.2008 o 22:35, Damian14BO napisał:

Czym sie rozni "zadanie pelnych obrazen" od "zadania obrazen krytycznych" ze tak spytam?

Praktycznie niczym, teoretycznie teoretyką :D Na początku gry masz 10% szansę na uderzenie z całej siły czy pełne obrażenia, z coraz większymi % aż do 100% masz coraz większą szansę na uderzenie z całej siły aż w końcu ciągle będziesz walił z całej siły :D Jak to brzmi :D A krtyczyne to jest tak że walisz normalnie i przy 10% masz tak że 1 na 10 uderzeń jest bonusowe i walisz z większymi obrażeniami. Trochę chaotycznie ale ja to tak widze :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.06.2008 o 22:25, 143872 napisał:

A może jednak się mylisz? Sprawdź w poradniku. Napisane jak wół że im większy procent
tym większa szansa na zadanie krytycznych obrażeń.

Tylko wiesz w poradnikach nie zawsze prawde piszą. To jest naciągane. Sprawdź sobie sam przy okazji grania w Gothica.

Damian14BO
Krytyczne uderzenie jest to podwojenie bądź potrojenie(zależy od czynnika krytycznego w grze) pojedynczego uderzenia. Czyli jak broń zadaje 40 obrażeń a my uderzymy krytycznie to zadamy 80 obrażeń. Tak było w G1. A w GII to pełne obrażenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.06.2008 o 07:30, mlynar911 napisał:

Czyli jak broń zadaje 40 obrażeń a my uderzymy krytycznie
to zadamy 80 obrażeń. Tak było w G1. A w GII to pełne obrażenia.

Po namyśle jednak się z tym zgodzę. Zadając większe obrażenia bronią w G2 wykorzystujemy do tego całą swoją siłę oraz obrażenia ostrza. Tak więc stwierdzenie "pełne obrażenia" jest tutaj prawidłowe. Poza tym gdyby w G2 jednak istaniały te krytyczne uderzenia, to na 100% broni zadawalibyśmy za każdym razem krytyczny cios. A to w zasadzie bez sensu...
Tylko wtedy jak wytłumaczyć tą Radę Gorna z poradnika? Czyżby twórcy sami nie wiedzieli co piszą...?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować