Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Artykuł: Euro Truck Simulator 2 - recenzja

24 postów w tym temacie

Akurat uważam, że zachowanie innych uczestników ruchu jest poprawne. Ktoś może wskazać grę, w której było lepsze? Jedyne, co mnie wkurza to to, że nie potrafią wyprzedzać (znaczy potrafią, ale jak lamusy).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I potrafią się zatrzymać, gdy wyjeżdżamy z podporządkowanej i nas przepuścić. Najczęściej robią to kierowcy innych ciężarówek. I jeszcze światłami "mrugną". W druga stronę też to działa :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"przeciętne zachowanie innych uczestników ruchu" chyba nie w tą grę grałeś, bo zachowanie innych uczestników ruchu jest dużo lepsze niż w ETS 1 i GTS :)
Tak jak poprzednicy pisali inni kierowcy potrafią się zatrzymać i nas przepuścić w dodatku migają wtedy światłami, zjeżdżają na stacje benzynowe, ogólnie jeżdżą bardziej płynnie niż w poprzednich odsłonach. Ten minus jest nieuzasadniony bo w grze zrobiłem 31000 km i nie zauważyłem, by inni uczestnicy ruchu jeździli źle ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.10.2012 o 19:25, Isildur napisał:

"przeciętne zachowanie innych uczestników ruchu" chyba nie w tą grę grałeś, bo zachowanie
innych uczestników ruchu jest dużo lepsze niż w ETS 1 i GTS :)


Moim zdaniem to jest bardzo poważny zarzut i to rzucony bezpodstawnie :P To że jest lepsze niż w innych grach nie znaczy, że jest dobre. To raz, dwa - chyba mogę mieć inne zdanie na ten temat, nawet jeśli graliśmy w ten sam tytuł - subiektywna ocena, prawda? :P No i trzy - jestem przyzwyczajony do wyścigówek, a tam na SI zawsze położony jest bardzo duży nacisk, stąd pewnie jestem bardziej krytyczny względem tego elementu, być może nawet moja ocena jest bardzo surowa dla tego tytułu - nie mówię, że nie. Ale dokładnie takie odniosłem wrażenie i szczerze je opisałem. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.10.2012 o 19:37, Zaix_91 napisał:

jestem przyzwyczajony do wyścigówek, a tam na SI zawsze położony jest bardzo
duży nacisk, stąd pewnie jestem bardziej krytyczny względem tego elementu, być może nawet
moja ocena jest bardzo surowa dla tego tytułu - nie mówię, że nie.


A ja bardzo lubię RTSy, ale w grach RPG nie odejmuję oceny za to, że nie można sterować wieloma jednostkami na raz. ETS 2 to symulator, a nie gra wyścigowa. Zupełnie odrębny gatunek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.10.2012 o 19:45, Wojman napisał:

A ja bardzo lubię RTSy, ale w grach RPG nie odejmuję oceny za to, że nie można sterować
wieloma jednostkami na raz. ETS 2 to symulator, a nie gra wyścigowa. Zupełnie odrębny
gatunek.


Moim zdaniem SI w ETS2 nie jest tak dobre jak powinno być. Co nie oznacza, że nie jest lepsze niż w pierwszym ETS czy innych grach z tego gatunku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam akurat podobne odczucia na temat SI co Zaix. Sztuczne, mechaniczne i po pewnym czasie przewidywalne. Brak pojazdów uprzywilejowanych w ruchu drogowym jest co najwyżej rozczarowujący, ale niewidzialna policja wyłapująca każde przewinienie jest już czysto irytująca. Puste, fabryczne miasta rozumiem, bo nie na realizm otoczenia stawia się w tej grze przede wszystkim. Miło by było przepuścić pieszych na światłach, ale i bez tego da się żyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.10.2012 o 22:43, Vojtas napisał:

Brak modelu zniszczeń to bardzo poważna wada, która powinna się odbić na ocenie tej gry.


O to pretensje trzeba mieć do firm udzielających licencje Scania i MAN ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>> Brak modelu zniszczeń to bardzo poważna wada, która powinna
>> się odbić na ocenie tej gry.

Dnia 26.10.2012 o 22:49, Isildur napisał:

O to pretensje trzeba mieć do firm udzielających licencje Scania i MAN ;]


Owszem. Ale w pierwszej kolejności trzeba mieć pretensje do dewelopera/wydawcy, który nie przekonał Scanii, by model zniszczeń zaimplementować.

Brak zniszczeń = ułomna symulacja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.10.2012 o 22:54, Vojtas napisał:

Owszem. Ale w pierwszej kolejności trzeba mieć pretensje do dewelopera/wydawcy, który
nie przekonał Scanii, by model zniszczeń zaimplementować.

Brak zniszczeń = ułomna symulacja.

SCS Software nie jest bogatą firmą więc nie wszystko da się załatwić bez kasy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.10.2012 o 22:59, Isildur napisał:

SCS Software nie jest bogatą firmą więc nie wszystko da się załatwić bez kasy...


Domyślam się. To jednak wciąż nie zmienia faktu. Na dobrą symulację nie składa się wyłącznie model prowadzenia pojazdu czy odwzorowanie dnia i nocy, ale również stosunkowo bezkompromisowe podejście do różnych aspektów. Zrobić bardzo dobry symulator to nie lada sztuka, stąd niewiele gier tak naprawdę zasługuje na to miano. No ale przecież nikt nie obiecywał, że będzie łatwo, prawda? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi, kiedy ostatnio widziałeś grę, w której jednocześnie masz:
- licencjonowane pojazdy,
- model uszkodzeń,
- poruszanie się w ruchu publicznym (i związane z tym możliwości łamania przepisów)?

Od dobrych kilku, kilkunastu lat producenci właściwie automatycznie nie wyrażają zgody na model uszkodzeń swoich pojazdów w przypadku gier z udziałem ruchu drogowego. ETS 2 nie jest wyjątkiem i nie ma co się oburzać na tę konkretną grę i jej producenta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.10.2012 o 16:10, Hellmut napisał:

Powiedz mi, kiedy ostatnio widziałeś grę, w której jednocześnie masz:
- licencjonowane pojazdy,
- model uszkodzeń,
- poruszanie się w ruchu publicznym (i związane z tym możliwości łamania przepisów)?


Szczerze mówiąc nie śledzę tego, więc trudno mi powiedzieć.

Dnia 29.10.2012 o 16:10, Hellmut napisał:

nie ma co się oburzać na tę konkretną grę i jej producenta.


Ależ ja się nie oburzam. :) Po prostu uważam, że taki stan rzeczy jest dla gatunku wysoce szkodliwy. Symulator musi być bezkompromisowy w możliwie wielu aspektach. System zniszczeń jest w moim przekonaniu jednym z podstawowych. A że większość gier go nie ma, to można tylko nad tym ubolewać. Powody powodami, ale to nie zmienia faktu, że to wada. Wolałbym zobaczyć grę bez licencjonowanych aut, bo te zawsze można dodać w modach: patrz GTA (to oczywiście nie symulator, ale podaję jako przykład dobrego modelu zniszczeń). :)

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.10.2012 o 21:37, Vojtas napisał:

Po prostu uważam, że taki stan rzeczy jest dla gatunku wysoce
szkodliwy. Symulator musi być bezkompromisowy w możliwie wielu aspektach.


Jeżeli producent by podszedł bezkompromisowo, to myślę, że jakieś 80% graczy nie umiało by ruszyć ciągnikiem, nie wspominając o bardziej skomplikowanych procedurach takich jak podczepienie naczepy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 31.10.2012 o 18:31, Piterus_Von_Drackus napisał:


i dlatego każdy rasowy symulator posiada szeroki wachlarz skalowania opcji wszelakich - patrz choćby taki a10 warthog, gdzie możesz albo arcade''owo startować natychmiast (lub wręcz zaczynać w powietrzu), a równie dobrze możesz ustawić ultrarealizm i przez 10 minut wciskać myszą przyciski w wirtualnym kokpicie przygotowując wszystko jak należy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.10.2012 o 18:31, Piterus_Von_Drackus napisał:

Jeżeli producent by podszedł bezkompromisowo, to myślę, że jakieś 80% graczy nie umiało
by ruszyć ciągnikiem, nie wspominając o bardziej skomplikowanych procedurach takich jak
podczepienie naczepy.


Nie przesadzajmy. Tym niemniej symulator stawiający na wysoki poziom realizmu, powinien mieć obszerną instrukcję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować