Zaloguj się, aby obserwować  
Alamar

Baldur's Gate 2 - Temat ogólny

21790 postów w tym temacie

Dnia 23.12.2006 o 11:41, Icestalker napisał:

> W BG2 jeden woj w zupełności wystarczy.

Niestety nie, dwóch to minimum.


E tam, ja sobie radziłem, a woja miałem tylko jednego i był to Kensai/Mag.

Dnia 23.12.2006 o 11:41, Icestalker napisał:

> Ważniejsi są magowie, tych powinno być co najmniej
> dwóch.

Imoen i Aerie.


Imoen średnio lubię, mag z niej jest w miarę ok, ale nie wybitny. Aerie ma zaś świetną wieloklasowość, można z niej zrobić istny czołg. jak znajdę screena (był na galerii CoBu), to wrzucę.

Dnia 23.12.2006 o 11:41, Icestalker napisał:

> Jan jest ok, oprócz Yoshimo i <charname> jedyny awansujący złodziej, ale łotra
> akurat tak bardzo nie potrzeba.

Nie w ToB''ie, ale w SoA złodziej jest niezbędny, conajmniej 4 levele można dostać rozbrajając
pułapki i otwierając zamki. Skrzynie z pułapkami trzymają również większość najlepszych artfaktów.
Jan jest w sam raz, również jako trzeci mag.


Pułapki da się wytrzymać. HP albo odpornosć na magie lub rzuty obronne. Na niższych poziomach pułapki nie robią za dużo szkód.

Dnia 23.12.2006 o 11:41, Icestalker napisał:

> Jenak Janek ma znaczny minus - nie może używać czarów nekromancji,
> a więc odpadają takie sztuczki, jak Plugawce czy Czachy.

Imoen i Aerie (lub Edwin) nadrobią to.


O Aerie i Imoen już pisałem. A Edwina to chyba każdy uważa z co najmniej dobrego maga.

Dnia 23.12.2006 o 11:41, Icestalker napisał:

> Anomen mimo zręczności jest świetny. U mnie robił za czołg, i miał najlepszą KP.

Jaheira może mieć dużo lepszą KP.


Może, nie miałem Jaheiry, bo jest wkurzająca i wydaje mi się cienka, ograniczenia druida odrzucają mnie, a bez podklasy druid jest trochę cienki.

Dnia 23.12.2006 o 11:41, Icestalker napisał:

> Wystarczy
> Zbroja Jelenia, jakaś biżuteria, ze dwa czary wspomagające i jest git. Do tego, jeśli
damy
> mu w drugą łapę tarcze,

W ten sposób Jaheira może mieć o trzy mniejszą KP, a Viki, z Cromem o 4, czasami nawet 5.


Jak pisałem, Jaheiry nie miałem. A Vici ma beznadziejną kondycję, przez co jako czołg jest beznadziejna. A wiadomo, że zawsze coś trafi.

Dnia 23.12.2006 o 11:41, Icestalker napisał:

> a nie 2. broń, to jest prawie nietrafiany.

Chyba tylko w SoA, w ToB przeciętny drow może mu wyjechać.


Przecież te drowy (oprócz Vici i Solaufeina z moda) są cienkie.
____

Sareavok1: Nie wiem, ja zawsze czytam Guenhwywar.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.12.2006 o 09:22, Icestalker napisał:

1. Anomen dostaje Mądrość 16 w dalszym etepie gry, a nie 20.


Podniesienie Anomenowi mądrości do 20 nie stanowi problemu. Jest dość dużo przedmiotów w BG2 podbijających MDR. DO tego jeszcze machina Luma Sz. która podnosi wszystkie statystyki permanentnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.12.2006 o 15:51, Sareavok1 napisał:

On udzielił jak się pisze ale jak się wymiawia? Głenwar, gajwernar, a może jakoś innaczej??

jak dla mnie to sie wymiawia mniej wiecej tak jak sie czyta ^_^ czyli "Guenwyvar"
raczej nie wymawia sie litery "h"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No, kończę już podziemia Podmroku z Tacticsem. Wreszcie miasto Łupieżców Umysłu i grota Obserwatorów stały się godne uwagi. Choć z tą grotą Obserwatorów to niekoniecznie :-/ bo tylko Matka Ula zaczęła sprawiać jakiś kłopot. I Upiorni Rycerze pilnujący pasa siły olbrzyma. Ci sprawili troszkę niespodziankę natychmiastowym teleportem.
W każdym razie wreszcie widać przydatność wielu czarów, na przykład nieużywanej dawniej "Bramy".
Ale hitem Tacticsa okazała się najzwyklejsza "Pajęczyna" :-)))) Nawet Drowy wymiękają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.12.2006 o 18:46, Rafcio Master napisał:

Opłaca sie brać w TOB do drużyny Sarevoka?


Głupie pytanie ;] Oczywiście, że tak! Jest to najlepszy z dostępnych wojów w BG wg mnie. Jako postać w ''Bezpiecznej przystani'' dostał ocenę 6/6 :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.12.2006 o 18:46, Rafcio Master napisał:

Opłaca sie brać w TOB do drużyny Sarevoka?


Ja wziąłem - nie żałowałem. Ale myślę że np. Keldorn nie byłby gorszy w tej roli. Zresztą po przejściu SoA reszta drużyny ma zwykle wyższy POZ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mimo wszystko Sarevok jest naprawde dobry ^_^ (w sumie najlepszy - jezeli chodzi o statystyki)
mozna przy okazji zrobic z niego postac dwuklasowa bo ma wysoka inteligencje ale ja osobiscie nigdy z tego nie korzystalem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.12.2006 o 16:43, Minsc i Boo napisał:


Podniesienie Anomenowi mądrości do 20 nie stanowi problemu. Jest dość dużo przedmiotów w BG2
podbijających MDR. DO tego jeszcze machina Luma Sz. która podnosi wszystkie statystyki permanentnie.


Właśnie, że nie ma. Jest kamień Ioun z ToB i Machina Luma, razem 18 MDR.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.12.2006 o 18:54, Mistiq napisał:

mozna przy okazji zrobic z niego postac dwuklasowa bo ma wysoka inteligencje ale ja osobiscie
nigdy z tego nie korzystalem.


A po co zamieniać dobrego wojownika na słabego - bo niedoświadczonego - maga?
Statystyki to rzecz względna w grze gdzie wszystkie ułomności można wyrównać odpowiednimi przedmiotami.
Dlatego nie trafiają do mnie za bardzo argumenty o wyższości np. Minsca nad Valygarem lub podobne takie.
Ale przyznam że Haer-dalis po zarzuceniu Przemiany Tensera i Piruetu Ofenstwnego bardzo pozytywnie mnie zaskoczył... ;-)))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.12.2006 o 00:23, Icestalker napisał:

Właśnie, że nie ma. Jest kamień Ioun z ToB i Machina Luma, razem 18 MDR.


W TB po odpowiednio wysokim awansie dostaje jeszcze jakiś medalion(albo pierscien) od swego boga który też pdnosi MDR

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.12.2006 o 00:28, Minsc i Boo napisał:

W TB po odpowiednio wysokim awansie dostaje jeszcze jakiś medalion(albo pierscien) od swego
boga który też pdnosi MDR


Bylo coś takiego - Viconia dostała raz fajny pierścionek od Talosa (dlaczego akurat Talosa???), no i jak zmienił jej się charakter to już nie mogła z niego korzystać :-( Wtopa na maxa...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.12.2006 o 00:32, Amistan napisał:

Bylo coś takiego - Viconia dostała raz fajny pierścionek od Talosa (dlaczego akurat Talosa???),
no i jak zmienił jej się charakter to już nie mogła z niego korzystać :-( Wtopa na maxa...



Ano dostaje od Helma albo Torma...nie pamiętam.

A z tą Vic to wtopa:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.12.2006 o 16:37, Taschon napisał:

E tam, ja sobie radziłem, a woja miałem tylko jednego i był to Kensai/Mag.


Masz rację, jak miał dobre rzuty obronne, to żeczywiście wystarczył. Ale co robiłeś jak został zauroczony?
Ale ja postawiłem na Minsca i mojego Woja/Maga (później Mazzy zamiast Minsca i dodatkowo Valygar) i trzech magów - Jan (później wymieniony na Imoen), Aerie i Ja
Druid (Jaheira jako pierwsza może wskrzeszać, jakoś na 10-tym poziomie) - Jaheira, też dobry wojownik jak dać jej Belma + 2 i Tarczę w drugą rękę.

W Tacticsie Readme i w SixOfSpades Readme pisało, że Furia niebios ma być niezdobywalna dla drużyny na 9-10 lv. Takich, co wyszli prosto z Lochów Irka. Natomiast większość mojej drużyny była na 8-mym levelu i zrobiłem tylko quest Miedzianego Diademu i poszedłem po Furię Niebios. Już po trzeciej próbie, mój Woj/Mag pięknie dzierżył ją w ręku, a po Targowie pięknie dzierżył Sanchudokku (większość drużyny na 9-tym levelu).

Dnia 23.12.2006 o 16:37, Taschon napisał:

Imoen średnio lubię, mag z niej jest w miarę ok, ale nie wybitny. Aerie ma zaś świetną wieloklasowość,
można z niej zrobić istny czołg. jak znajdę screena (był na galerii CoBu), to wrzucę.


Viki jest lepsza jako czołg, jak dasz jej pas Kondycji, który podnosi kondycję do 18 raz na dzień (wystarczy użyć po każdym odpoczynku), to przoblem z głowy.

Dnia 23.12.2006 o 16:37, Taschon napisał:

Pułapki da się wytrzymać. HP albo odpornosć na magie lub rzuty obronne. Na niższych poziomach
pułapki nie robią za dużo szkód.


Tak, ale lepsza pułapka daje 2750 EXP. Tych pułapek jest masa i dostajesz conajmniej 3-4 poziomy za rozbrajanie ich i otwieanie zamków.

Dnia 23.12.2006 o 16:37, Taschon napisał:

Może, nie miałem Jaheiry, bo jest wkurzająca i wydaje mi się cienka, ograniczenia druida odrzucają
mnie, a bez podklasy druid jest trochę cienki.


U mnie Jaheira (jestem jeszcze w 3-cim rozdziale) ma -9 KP ogólną, -18 dla pocisków, -13 do siecznych i -12 na kłute.

Dnia 23.12.2006 o 16:37, Taschon napisał:

Jak pisałem, Jaheiry nie miałem. A Vici ma beznadziejną kondycję, przez co jako czołg jest
beznadziejna. A wiadomo, że zawsze coś trafi.


Już pisałem co zrobić z Viki, aby poprawić kondycję.

Dnia 23.12.2006 o 16:37, Taschon napisał:

Przecież te drowy (oprócz Vici i Solaufeina z moda) są cienkie.


Niestety, w ToB połowa drowów to kensai, lub zwykli woje. Każdy ma conajmniej dwa Większe młyny. Wież mi, Viki nigdy nie była trafiana oprócz krytyków, drowom brakowało 2-3 oczek na kostce. Anomen ma domyślnie Gorszą KP o 4, czy 5 jeśli użyć maszyny Luma. Tak więc Anomenek mógłby otrzymać 50 x 10 (średnie obrażenia Drowów) 500 obrażeń na rundę (bo jak Cię Drowy dorwą, to otaczają, po pięciu lub sześciu).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.12.2006 o 18:34, Amistan napisał:

No, kończę już podziemia Podmroku z Tacticsem. Wreszcie miasto Łupieżców Umysłu i grota Obserwatorów
stały się godne uwagi. Choć z tą grotą Obserwatorów to niekoniecznie :-/ bo tylko Matka Ula
zaczęła sprawiać jakiś kłopot. I Upiorni Rycerze pilnujący pasa siły olbrzyma. Ci sprawili
troszkę niespodziankę natychmiastowym teleportem.
W każdym razie wreszcie widać przydatność wielu czarów, na przykład nieużywanej dawniej "Bramy".
Ale hitem Tacticsa okazała się najzwyklejsza "Pajęczyna" :-)))) Nawet Drowy wymiękają.


Jednak dalej uważam Bramę za świetność. Takiego Biesa ciężko pokonać:

1. Sześć ataków na rundę, średnio 20 obrażeń od jednego.
2. Trucizna - natychmiastowe 750 - 999 punktów obrażeń (jest tylko jeden rzut obronny). Przydaje się amulet ochrony na trucizny.
3. Nieskończona Ulepszona Niewidzialność.
4. Powoduje choraby.
5. Rzuca "Brama", gdy ma "poważne Obrażenia", jedyne, co można zrobić, to go zabić, bo ma niesamowitą koncętrację.
6. Odporności na praktycznie wszystko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.12.2006 o 00:32, Amistan napisał:

Bylo coś takiego - Viconia dostała raz fajny pierścionek od Talosa (dlaczego akurat Talosa???),
no i jak zmienił jej się charakter to już nie mogła z niego korzystać :-( Wtopa na maxa...


Uwięź ją i przywołaj spowrotem, lub zpolimorfuj i zrób to samo. Viki najpierw dostała pierścien Talosa u mnie, potem zmienił jej się charakter i dostawała Helma. Jak została uwięźiona, i przywołana z powrotem, to dostała kolejny. Jak ją odłączysz i przyłączysz, to efekt powinien być taki sam. Lub jak zaraz po odłączeniu powiesz jej, że dalej chcesz z nią podróżować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.12.2006 o 00:28, Minsc i Boo napisał:

W TB po odpowiednio wysokim awansie dostaje jeszcze jakiś medalion(albo pierscien) od swego
boga który też pdnosi MDR


To razem 19, po dwóch symbolach 20. A więc masz rację. Można podnieść Mądrość Anomena do 20, ale Viki może mieć wyższą mądrość, bo u niej Kamień Ioun + dwa symbole + Machina luma = 22 MDR.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.12.2006 o 00:49, Icestalker napisał:

Jednak dalej uważam Bramę za świetność. Takiego Biesa ciężko pokonać:

1. Sześć ataków na rundę, średnio 20 obrażeń od jednego.
2. Trucizna - natychmiastowe 750 - 999 punktów obrażeń (jest tylko jeden rzut obronny). Przydaje
się amulet ochrony na trucizny.
3. Nieskończona Ulepszona Niewidzialność.
4. Powoduje choraby.
5. Rzuca "Brama", gdy ma "poważne Obrażenia", jedyne, co można zrobić, to go zabić, bo ma niesamowitą
koncętrację.
6. Odporności na praktycznie wszystko.


No tak, ale jak rzuciłem czar Brama w walce z Firekraagiem czy kilkoma Liszami to padał po 2-3 rundach.
Ale gdzieniegdzie jest bardzo przydatny. Ale właśnie bez Tacticsa nie było właściwie potrzeby go rzucać.

Ale nawet po zainstalowaniu tego Tatticsa podstawowym czarem w czasie walki z Firekraagiem pozostał w moim przypadku Magiczny Pocisk :-))) Jest rzeczywiści etrudniej, ale bez jakichś horrorów. Ale Smok Cienia jaki durny był taki durny pozostał ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.12.2006 o 00:55, Icestalker napisał:

To razem 19, po dwóch symbolach 20. A więc masz rację. Można podnieść Mądrość Anomena do 20,
ale Viki może mieć wyższą mądrość, bo u niej Kamień Ioun + dwa symbole + Machina luma = 22
MDR.

Pominę fakt wpływu Vic na reputacje drużyny , bo to drobnostka. Nie moźna jednak pominąć faktu "konfliktowości" tej osóbki. Szcegulnie kiedy w teamie mam Keldorna(z tego co pamiętam konflikt krytyczny powodujący rozpad drużyny, ale głowy nie dam).

A Keldorn, mimo że też bubek(ale jakże skromniejszy od Ano) jest stałym punktem w moim teamie- ze względu na Carsomira

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować