Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Prawie pół tysiąca gier potwierdzonych na konsolę Ouya

12 postów w tym temacie

Dnia 15.02.2013 o 16:42, Eternal101 napisał:

Heh jak na moje to kolejne nie potrzebne urządzenie które nie osiągnie zbytniego sukcesu.

Heh to niepotrzebne (nie z przymiotnikami piszemy razem) urządzenie wyciągnęło ludziom z portfeli 8 i pół miliona dolców w miesiąc. Rok przed premierą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.02.2013 o 16:58, Daelor napisał:

> Heh jak na moje to kolejne nie potrzebne urządzenie które nie osiągnie zbytniego
sukcesu.
>
Heh to niepotrzebne (nie z przymiotnikami piszemy razem) urządzenie wyciągnęło ludziom
z portfeli 8 i pół miliona dolców w miesiąc. Rok przed premierą.


Dzięki za poprawkę ;d, ale ja się i tak zastanawiam po co ludziom kolejne androidowe urządzenie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.02.2013 o 16:59, Eternal101 napisał:

Dzięki za poprawkę ;d, ale ja się i tak zastanawiam po co ludziom kolejne androidowe
urządzenie?


Nie wiem, do mnie też nie przemawia koncepcja tego urządzenia (a przynajmniej nie na tyle, żebym wydał na nie pieniądze), ale jeśli ktoś ma ochotę odpalać gry na telewizorze to Ouya będzie jak znalazł (zaletami na pewną są otwarta architektura, dużo gier i niska cena urządzenia).
Doceniam też komercjalny sukces - rok przed premierą!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.02.2013 o 17:07, Daelor napisał:


> Dzięki za poprawkę ;d, ale ja się i tak zastanawiam po co ludziom kolejne androidowe

> urządzenie?

Nie wiem, do mnie też nie przemawia koncepcja tego urządzenia (a przynajmniej nie na
tyle, żebym wydał na nie pieniądze), ale jeśli ktoś ma ochotę odpalać gry na telewizorze
to Ouya będzie jak znalazł (zaletami na pewną są otwarta architektura, dużo gier i niska
cena urządzenia).
Doceniam też komercjalny sukces - rok przed premierą!


W sumie tak, ale ja bardziej gry na androida to uważam że są po to by pograć sobie w pociągu, samochodzie jak jedziesz z kimś, autobusie czy po prostu na przerwie w szkole, bo na duży ekran to ma się konsole i komputery do grania :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> gry na androida to uważam że są po to by pograć sobie w
> pociągu, samochodzie jak jedziesz z kimś, autobusie czy po prostu na przerwie w szkole

A widzisz, i tu, moim zdaniem, jest największy błąd w myśleniu, gdy rozmowa toczy się o konsole oparte na Androidzie. Od razu padają skojarzenia, że gry na Androida to małe popierdółki, że po co do tego konsola, jak wystarczy telefon. Tak, OBECNE gry pod Androida to są popierdółki, bo... były projektowane pod telefon, gdyż zadnej konsoli z tym systemem nie było. Ale nikt nie powiedział, że na Androida nie mogą wychodzić, duże, złożone, pełnoprawne tytuły. Android to tylko system operacyjny. Na razie był wykorzystywany w telefonach, więc i baza gier sprofilowana jest pod telefony. Jednak teraz, gdy istnieje (a raczej zaistnieje) androidowa konsola, nic nie stoi na przeszkodzie, by profil gier na ten system się znacznie zmienił i rozbudował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W pełni się zgadzam z przedmówcą (Tenebrael), konsola na bazie androida z typowymi produkcjami jakie spotykamy na konsole a nie jak w przypadku smartfonowych mini gierek, może być ciekawą alternatywą dla graczy. Im więcej wsparcia zyska od producentów gier tym lepiej, mam taką cichą nadzieję że na tej konsolce doczekam się gier z bardziej rozbudowaną mechaniką i fabułą oraz że nie będą to gierki na 10godz. (skoro nie jest to potwór do ładnej grafy, twórcy mogliby pójść właśnie w stronę rozbudowy gry). Grywalność plus długi i ciekawy singiel mógłby zamieszać na rynku a jak jest zdrowa konkurencja to jak wiadomo nikt inny nie zyskuje tylko my.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Warto tu też powiedzieć o kwestii ceny gier na OUYA. Jak na razie nie słyszałem, by ktoś o tym mówił, ale... Dobrze być przygotowanym, że nie będą to ceny "telefonowe". A przynajmniej nie muszą takie być. Obecne ceny gier mobilnych wynikają z tego, że: a) jest baaardzo wielu potencjalnych odbiorców, więc twórcy mogą sobie pozwalać na ilości, a nie na wysokiej cenie, i b) są to gry względnie proste, ich stworzenie nie wymaga tyle pracy, co projekty PC-towe, więc i cena nie musi być wysoka.

Jednak gdy zaczną wychodzić produkcje na konsole pokroju OUYA, na miejscu wszystkich przygotowałbym się na ceny wyższe niż za produkcje smartfonowe. Ot tak, po prostu, bo widzę, że jak an razie mało kto o tym mówi, a nie byłoby fajnie, gdyby nagle kogoś spotkał ciężki szok, gdy zobaczy cenę, dajmy na to, 60-80 zł za grę na OUYA.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Już wychodzą większe gry pokroju Shadowgun (do których też istnieją wersje z lepszą grafiką, ale obsługują one tylko te z procesorami Tegra). Inna sprawa, że większość z nich to klony gier z "dużych" platform. Dużym problemem jest kwestia mnogości urządzeń z Androidem, stąd często wielu twórcom nie chce się gier przygotować pod kątem kompatybilności z podzespołami różnych firm. Jak tych konsol z Androidem się namnoży to też może to być problemem, że dany tytuł może na niektórych nie działać lub twórcy będą musieli przygotowywać i testować gry z myślą o wielu różnych urządzeniach, co będzie raczej kłopotliwe, jeśli będą chcieli dotrzeć do możliwie szerokiego grona odbiorców.

Koniec końców ludziom się mogą takie gry naszpikowane mikropłatnościami przejeść, tak jak i sam boom na konsole Androidowe może minąć (lub zwyczajnie część z zapowiadanych urządzeń "umrze", bo rynek będzie przesycony).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować