Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Microsoft: Porównywanie specyfikacji technicznej konsol jest bez sensu

59 postów w tym temacie

Różnica jest za to w cenie, gdzie za budło płacimy 50 dolarów więcej, a podzespoły są słabsze(czyt. tańsze) niż w ps4.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, ten PR jest tym skuteczniejszy, że prawdą jest, iż gry zarówno na PS4 jak i Xbox One rzeczywiście mogą wyglądać bardzo podobnie- czy to dzięki odpowiedniej presji wywieranej przez MS na producentów, czy to z powodu, iż gra zwyczajnie będzie projektowana jednorazowo na wszystkie platformy, i po prostu nie będzie wykorzystywała pełni potencjału PS4.

Inna sprawa, że za 100$ więcej dostaniemy sprzęt mający szansę hamować zarówno skok techniczny tej generacji, jak i jeszcze większą poprawę grafiki na PCtach...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A co mają niby powiedzieć...

Powiedzmy sobie szczerze, Xbox One to złom o wydajności, która była dostępna na PC ponad pięć lat temu, wraz z Radeonem 4870. Wymiotować się chce, jak patrzę na te nowe konsole. Taki szajs będzie wstrzymywał rozwój tej branży przez najbliższą dekadę...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.06.2013 o 23:05, Pigway napisał:

A co mają niby powiedzieć...

Powiedzmy sobie szczerze, Xbox One to złom o wydajności, która była dostępna na PC ponad
pięć lat temu, wraz z Radeonem 4870. Wymiotować się chce, jak patrzę na te nowe
konsole. Taki szajs będzie wstrzymywał rozwój tej branży przez najbliższą dekadę...


A o jakim rozwoju mówisz? Ładniejszej grafice?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem tylko na początku generacji widoczna będzie mała różnica, która z czasem będzie się zacierać. Porównam to z premierą kart 7800GT i GTX, kiedy to ta druga była kilkanaście procent szybsza, a po pięciu latach bez znaczenia było którą się miało, bo i tak grafikę w grach trzeba było ustawiać na low, a różnica ograniczała się tylko do kilku fpsów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> > A co mają niby powiedzieć...
> >
> > Powiedzmy sobie szczerze, Xbox One to złom o wydajności, która była dostępna na
> PC ponad
> > pięć lat temu, wraz z Radeonem 4870. Wymiotować się chce, jak patrzę na te
> nowe
> > konsole. Taki szajs będzie wstrzymywał rozwój tej branży przez najbliższą dekadę...
>
>
> A o jakim rozwoju mówisz? Ładniejszej grafice?

Chociażby...

Oprawa to nie rozwój? Czy może "grafika się nie liczy"?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> To, że PS3 ma szybszą pamięć RAM o niczym nie świadczy, bo konsola od MS ma większą pojemność
> pamięci podręcznej procka a także szybszą.

Moglbym prosic jakies zrodelko tych informacji? Bo jedyne czego sie doszukalem to ogolna wydajnosc APU prezentujaca sie w ten sposob:

PS4 - 1,84 TFLOPS
XOne - 1,23 TFLOPS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.06.2013 o 00:15, Pigway napisał:

Oprawa to nie rozwój? Czy może "grafika się nie liczy"?


Oczywiście, że grafika się nie liczy :).

Najlepsze gry tej generacji moim zdaniem były na DS (który przecież nawet nie jest konsolą stacjonarną), który technologicznie odstaje nawet od telefonów komórkowych, a co dopiero smartphone''ów. Gry na PC, czy konsole są względem nich zupełnie zacofane. To niby są proste "point&click", ale fabułą i niektórymi rozwiązaniami miażdżą większość gier, które są niby takie "wielkie", a tak właściwie oprócz oprawy nie oferują nic więcej. Trochę jak filmy Hollywood. Jest dużo wybuchów, ładny obraz, kontrowersje itd. Ale dobrej fabuły to tam nie uświadczysz i po połowie filmu znasz już koniec (bo to się podoba Amerykanom - mogą przewidzieć koniec to czują się jak geniusze).

To właśnie ograniczenia sprzętowe pozwalają rozwijać się grom - tylko na swój sposób.

Taki DS nie miał wiele do zaoferowania pod względem graficznym, więc gry rozwinęły się w zupełnie innym kierunku, ale rozwinęły się. Twórcy nie mogli przyciągać wyglądem gier, więc musieli zaskakiwać bardzo ciekawymi pomysłami.

No i powiedz, że nie jest to rozwój? Jest :). Chciałbym, żeby gry z mainstreamu miały tyle nowych pomysłów co gry z takiego DS''a. 3 razy bardziej wolałbym taki rozwój gier, niż spłycanie ich kosztem grafiki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> "specyfikacje nie są warte funta kłaków, liczą się gry. Ma rację?"
>
> Ma rację. Ale to Sony ma takie studia jak Naughty Dog, Santa Monica i Quantic Dream.
> I tyle w temacie :)

Dodałbym jeszcze ze Sony podpisało wieloletnią współpracę z Bungie ;) także Halo ze studiem 343 będzię tym samym co ostatnia odsłona ;) - kto co woli :p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jasne, że gry są najważniejsze, ale to tylko odwracanie uwagi od tego, że Microsoft próbuje nam wcisnąć coś gorszego (i to jeszcze za grubsze pieniądze niż chce konkurencja!) niż proponuje nam Sony.
I tak, na poprzedniej generacji nie była tak widoczna przewaga PS3 nad Xbox''em 360, bo zrobienie czegoś na sprzęcie Sony było niezłym wyzwaniem. Do napisania czegokolwiek na PS3 trzeba było znać książkę grubości encyklopedii i to jeszcze napisaną po japońsku (jest to nawet uwzględnione w którymś z artykułów na gramie z tego co pamiętam).
Więc suma sumarum: moim zdaniem PS4 będzie po prostu lepsze i będzie to widać. Jak nie od razu, to pewnie już po jakichś 2-3 latach. A i tak spokojnie mamy czas, bo dla mniej pochopnych będzie po premierze czas, żeby zobaczyć kto miał rację.
PS: Z całym szacunkiem, ale nie można powiedzieć, że grafika się nie jest ważna. To po prostu zależy od gry. Wyobraźcie sobie, że w Mass Effecie, gdzie najważniejsza jest filmowo przedstawiana fabuła, macie syfną grafikę. Nadal by tak działało na gracza? Nie sądzę. Myślę, że internet raczej zalała by fala memów wyśmiewających ME.
Zrozumcie w końcu, że to, że można tworzyć dobre gry z słabą grafiką nie znaczy, że grafika nie ma znaczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ps4 procesor 8 rdzeni 18 jednostek obliczeniowych 8GB GDDR5 (176GB/s) Xboxone procesor 8 rdzeni 12 jednostek obliczeniowych 8GB DDR3 (67GB/s) do tego trzy systemy operacyjne które będą w xboxie rezerwują sobie 3GB ramu + nie wspomne o kinekcie wiec żeby skały srały niczym nie nadgonią przewagi sprzętowej Sony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie mają jak bronić się przed głosami o tym, że ich maszyna jest słabsza to zaczynają mówić bajki pt. "porównywanie jest bez sensu!", czyli innymi słowy "nasza maszyna jest słabsza i tak będzie lepsza". a tak naprawdę pożyjemy, zobaczymy..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nowa generacja konsol na samym początku nie imponuje wydajnością.Względem PC oczywiście bo wedle obecnej generacji to jest to spory postęp.Jest różnica wydajności między ps i x ale dopiero po jakimś czasie da o sobie znać.Jak zawsze optymalizacja załatwi problem niedostatku mocy.Popatrzcie na Gears of War 3 czy Last of US to wszystko na 512 mb ramu a teraz mamy min. 5 gb ram. Zresztą czas pokaże , jedno jest pewne trzeba poczekać z kupnem konsol :-) niech na początku przetestują je inni a my jak coś kupimy lepszą :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kamiloos---> W takim razie radze zmienić, albo poszukać innego źródła informacji.

Xbox One posiada 12 jednostek obliczeniowych każda jednostka jest w stanie wykonać 64 operacji w ciągu jednego cyklu zegara. Zatem 12 jednostek obliczeniowych GPU w Xbox One wykonujących 64 operacje na cykl zegara daje łącznie 768.

PS4 posiada 18 jednostek obliczeniowych które też wykonują 64 operacje. Czyli w sumie posiada 1152 układów w rdzeniu. To samo tyczy się mocy rdzenia graficznego w przypadku Xbox''a One na poziomie 1,2 teraflopa, i 1,8 teraflopa w przypadku PS4.

Do tego dochodzi jeszcze pamięć która w przypadku PS4 jest ujednolicona.

W przypadku Xbox''a One wynosi ona 8GB DDR3 które posiada przepustowość na poziomie 68GB/s i pracuje z częstotliwością 2133MHz.

Natomiast w PS4 zastosowano ujednolicony blok pamięci GDDR5 o pojemności 8GB, i przepustowości na poziomie 176GB/s i częstotliwości 5500MHz. Do tego dodajmy ilość jednostek obliczeniowych i renderujących (32 w PS4, i 16 w Xbox One). To razem daje nam 50% więcej mocy w PS4 w stosunku do Xbox''a One.


Mam nadzieje że rozwiałem wszelkie wątpliwości co do wyższości PS4 jeżeli chodzi o specyfikacje techniczną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lepiej się tego nie dało ująć. Na uwadze należy mieć również to, że MS coś przebąkiwał o obniżeniu taktowań o jakieś 100-200mhz, aby nie powtórzyć wpadki z RRoDem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pigway - co ty pierdzielisz? Jaki 4870? Przecież Xbox ma kartę grafiki na poziomie 7770 (coś jak 6850 czy GTX 460 1GB, 4870 to jest w WiiU i jest to o wiele słabsza karta), PS4 posiada za to podkręconego 7850 (7870 to nie może być bo ma dużo większą moc obliczeniową - 1761 vs 2560 Gflops) oczywiście szału te karty nie robią, 7850 można kupić już za 580zł, ale znając życie i tak trzeba będzie posiadać zdecydowanie lepszego kompa, aby pograć w te gry tak jak na Xboxie/PS4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.06.2013 o 00:15, Pigway napisał:

Chociażby...

Oprawa to nie rozwój? Czy może "grafika się nie liczy"?


Czyli może być byle co, byle z ładniusią grafiką? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować