Zaloguj się, aby obserwować  
Marko_Pele

Kącik entuzjastów overclockingu

2280 postów w tym temacie

Nie znam się zupełnie na overclockingu, możecie mi coś powiedzieć na temat tych ustawień? Dałbym zdjęcie ale mi się system pieprzy, zdjęcie wyszło niewyraźne podam co odczytam
To są rzeczy, których nie mogę zmienić
Cpu Clock: 2.22 Ghz
FSB Multiplifier: 11x
Concept Memory Speed: 533 Mhz
Cpu voltage: 1.232 V
To da się zmienić
Cool'' n'' quiet: Enabled
Adjust Extra CPU Voltage: default
CPU frequency (Mhz): 200.0
Cpu dynamic Overclocking: Disabled
Cpu frequency configuration Press enter
-------------------------------------------------------------
Dalej już nie wyczytam ;P
Model płyty głównej MSI K9N platinium
Proc: AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

/.../
CPI Frequency - odpowiada za podkręcenie procka. Zmienia się klawiszami + i -, page up, page down itp. itd. (różni producenci stosują różne klawisze). Proponuję robić niewielkie skoki - tak o 5-10 MHz-ów. Jak bawiłem się ze swoim Athlonem X2 3800+ na drugim kompie, to wytrzymywał stabilnie max. 231, 235 kończyło się zwisem sprzętu.
Tylko dobra rada - zmniejsz też taktowanie pamięci RAM o 1 wartość - jak było 800 MHz, to zamień na 667 (chyba, że RAM też chcesz podkręcać :P). Zmniejsz też mnożnik HT o jedną wartość (teraz masz bodajże x5).

A najlepiej to przeczytaj to (poza timingami pamięci wszystko jest w miarę aktualne):
http://www.egielda.com.pl/?str=art&id=177-4

Eeee, czy ja poza tym dobrze widzę, ze ty masz pamięci 533 MHz? A to O/C w zasadzie odpada (zmniejszać do 400 nie chcesz, wierz mi), komp i tak na takich RAM-ach będzie działać jak żółw...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.08.2009 o 19:39, faraoneek23 napisał:

eh, właśnie w tym problem bo 1gb(pierwotna pamięć) mam 533 Mhz a 2gb mam 800Mhz


Proponuję to 1 GB 533 MHz po prostu wyrzucić z kompa, tylko spowalnia resztę.

Udostępnij ten post