Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Homefront najlepiej sprzedająca się grą w Wielkiej Brytanii

23 postów w tym temacie

Dnia 21.03.2011 o 11:42, rakken napisał:

Brytyjczycy co nie wyjdzie to kupują, są idealnymi konsumentami.


Cóż, trudno zaprzeczyć. Inna sprawa, że tak też się powoli (jak widać) kończy kariera naszego polskiego Bulletstorm''a. Skoro pokonuje go nawet LEGO Batman...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.03.2011 o 11:49, Tenebrael napisał:

Cóż, trudno zaprzeczyć. Inna sprawa, że tak też się powoli (jak widać) kończy kariera
naszego polskiego Bulletstorm''a. Skoro pokonuje go nawet LEGO Batman...


11.Bulletstorm
...
31.LEGO Batman

Ja jestem ślepy, czy Ty?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.03.2011 o 11:49, cHICEK napisał:

Hehe Shogun za "trudny" :P A zaskoczeniem by było jakby jakaś nowo wydana gra nie trafiła
na 1# w UK


Raczej Brytyjczykom trudniej się w nim "wczuć" :) Jak wychodził Empire to był na pierwszym miejscu, no ale tam mogli grać swoim państwem. Czwarte miejsce to i tak rewelacyjny wynik biorąc pod uwagę, że wyprzedzają go dwie multiplatformy i jeden fenomen (Pokemony zawsze się sprzedawały).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.03.2011 o 11:54, loczyn napisał:

11.Bulletstorm
...
31.LEGO Batman

Ja jestem ślepy, czy Ty?


Ja :P Za wczesna chyba pora na pisanie, nie zauważyłem, sorry :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.03.2011 o 12:11, Tenebrael napisał:

Ja :P Za wczesna chyba pora na pisanie, nie zauważyłem, sorry :P


Proszę nie umniejszać dorobku Panów i Pań z PCF! ;)
Jestem patriotą i naszej produkcji będę bronił gołą piersią niczym Rejtan! ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.03.2011 o 12:35, loczyn napisał:

Proszę nie umniejszać dorobku Panów i Pań z PCF! ;)
Jestem patriotą i naszej produkcji będę bronił gołą piersią niczym Rejtan! ;D


Wiesz, ja tam umniejszać nie chcę, ale z kolei nie widzę też sensu w robieniu z BS jakiegoś bożyszcza. Gra jest fajna, ale przykładowo mnie znudziła się po paru godzinach, gdy szał związany ze skillshotami minął.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.03.2011 o 12:56, Tenebrael napisał:

Wiesz, ja tam umniejszać nie chcę, ale z kolei nie widzę też sensu w robieniu z BS jakiegoś
bożyszcza. Gra jest fajna, ale przykładowo mnie znudziła się po paru godzinach, gdy szał
związany ze skillshotami minął.

Ja Ci powiem tak - bożyszcza nie mam zamiaru robić, tylko ze względu, że to Polska produkcja, bo to zdecydowanie za mało. Jednak jak sam wspomniałeś, nie można odmówić jej faktu, że to kawałek dobrego (na prawdę dobrego!) kodu.
IMO jest to produkcja bardzo dobra, przewyższająca jakościowo ostatnie shootery. Wielkim minusem jest brak dobrego multi, jedyne co ratuje na długą metę to tryb echo. Jednak dla takiej osoby jak Ty która nie czerpie przyjemności z kręcenia dużej liczby pkt. ta gra rzeczywiście może być nudna.
Ja jednak (hehe pewnie Cie to obchodzi jak zeszłoroczny śnieg :D) bawiłem się przy tej grze jak dawno w żadnej grze, zarywając jeden dzień nawet do 6 rano! (a na 10 do pracy :D)
Moim zdaniem jest to dobra pozycja, poczynając od grafiki, dosyć świeżego gamepleya, po fajne rozwiązania (vide sniperka) na super dialogach i bardzo fajnej fabule kończąc. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Loczyn:

No to mamy różne zdania :) I nic w tym w sumie złego.

Wiesz, czego mi w tej grze brakowało? Totalnej wolności w skillshot''ach. Owszem, było ich sporo, ale były to z góry ustalone zagrywki, natomiast mogłeś zrobić mega-trudnego, hiper-długiego i niesamowicie efektownego kill''a, i dostałeś za to 10 pts, bo Twórcy akurat takiej opcji nie uwzględnili. Przez co, w moim odczuciu, po pewnym czasie kolejne skillshoty przestawały jarać, a zaczynało się "zaliczanie" kolejnych combosów, wedle tabelki.

Kolejną rzeczą, która mi przeszkadzała, była naprawdę spora liniowość i oskryptowanie rozgrywki. Sam system skillshotów aż prosi się, by osadzony był w bardziej sandboxc''owej otoczce (no, nie mówię tu o czymś pokroju GTA, ale z kolei nie aż tak liniowo, jak jest to BS). Przez co owszem, teoretycznie było wiele sposobów eliminacji wrogów, ale w jakichś 90-ciu procentach z góry ustalona sytuacja, w jakiej Cię stawiano, wymuszała pewne podejście.

W multi też by było fajnie, gdyby było więcej trybów.

Na PC też byłoby dobrze, gdyby autorzy postarali się nieco bardziej oddzielić grę od konsoli, dając bardziej zaawansowane ustawienia graficzne, czy ogólnie eliminując poczucie, że to jakiś port.

Reasumując więc, uważam, że BS ma spory potencjał, dużo fajnych pomysłów, jednak ze względu na niefortunne (IMHO) zastosowanie niektórych z nich, i zbytnie wzorowanie się na obecnej formie strzelanek (liniowość, skrypty) gros tego potencjału został zmarnowany, co zaowocowało, moim zdaniem, grą zaledwie dobrą.

Dobrą, a gdyby kilka rzeczy zmienić, dopracować, i dać graczom sporo więcej wolności, byłaby gra naprawdę wybitna.

Tak z kolei ja to widzę :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.03.2011 o 14:06, Tenebrael napisał:

Tak z kolei ja to widzę :)

I bardzo dobrze, chociaż są różnice i można dyskutować. :)

Ze wszystkimi zarzutami się zgodzę, niektóre mnie bolą mniej niektóre bardziej. Z tych bardziej to zdecydowanie to z wymyślnymi skillshotami. Sam niejednokrotnie postarałem się nad wyraz dobrze, a policzyło mi np za 3 sztuczki, a zrobiłem z 7...

Jednak nie nazwał bym jej "zaledwie dobrą" bo na tle "odcinanych kuponów" wypada na prawdę super i to co mnie na prawdę zdziwiło to bardzo ciekawa fabuła z super narracją, która IMO przebija Dragon Age 2, a to przecież RPG! Teraz pewnie dostanę publiczną chłostę, ale kto na spokojnie sobie opisze jedną i drugą, zauważy, że w Polskiej produkcji jest na prawdę z tym dobrze, a to przecież "durna" strzelanka. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Loczyn:

Nie tam, ode mnie chłosty nie dostaniesz, bo akurat fabuła, choć naciągana, trzyma poziom, zresztą jest w tej grze KLIMAT.

Może z tym "zaledwie dobra" nieco przesadziłem, ale... cóż po prostu żal mi tego, że w tej grze tkwił OGROMNY potencjał, a sama idea skillshotów mogłaby zapewnić rozrywkę na naprawdę długie tygodnie. Po prostu gra jest dla mnie "zaledwie dobra" w porównaniu z tym, czym MOGŁABY być, gdyby Twórcy mniej trzymali się schematów (mowa o tej liniowości i skryptach), i dali graczom popuścić wodze fantazji (prócz predefiniowanych skillshotów, również możliwość robienia skillshotów własnych, odpowiednio wysoko ocenianych).

EDIT:

A bardziej obrazowo, sytuację z BS porównałbym do dawnej już sytuacji z Doom 3. Doom 3 było grą naprawdę DOBRĄ, ale mogłoby być grą ZAJ***Ą, gdyby autorzy odeszli od schematów i rozwinęli pewne pomysły. Podobnie, moim zdaniem, jest z BS.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.03.2011 o 14:24, Tenebrael napisał:

/-ciach-/

Po prostu czekamy na Bulletstorm 2, myślę, że będzie wtedy pozamiatane. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.03.2011 o 14:43, loczyn napisał:

> /-ciach-/
Po prostu czekamy na Bulletstorm 2, myślę, że będzie wtedy pozamiatane. :)


Dokładnie :) Gra ma na tyle duży potencjał, ze jeśli go rozwiną, to będzie naprawdę hit :)

A jak na teraz... cóż, Duke już za 2 miesiące :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.03.2011 o 11:49, cHICEK napisał:

Hehe Shogun za "trudny" :P A zaskoczeniem by było jakby jakaś nowo wydana gra nie trafiła
na 1# w UK


Przypominam, że Shogun to gra pecetowa (poprawcie jeśli się mylę ;), a GB to rynek przesiąknięty do bólu konsolami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W Doom 3 wkurzał mnie tylko poczatek przez brak latarki + pistolet. Reszta picuś glancyś.
Gra świateł -> dalej ciezko taką grę znalezc, do tego ten booski klimat.

Dnia 21.03.2011 o 14:53, Tenebrael napisał:

A jak na teraz... cóż, Duke już za 2 miesiące :D


+1! Tych pare premier juz było... i dalej nic dla mnie :( tylko on moze mnie uratowac ;d

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.03.2011 o 15:14, Zgreed66 napisał:

W Doom 3 wkurzał mnie tylko poczatek przez brak latarki + pistolet.


No to tutaj znowu widać pluralizm w odbiorze :) Dla mnie z kolei niemożliwość używania jednocześnie pistoletu + latarki byłą jednym z największych atutów tej gry :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować