Zaloguj się, aby obserwować  
Milteen

GOTHIC

16146 postów w tym temacie

Jeszcze łatwiejszy sposób: Podchodzisz do martwego zwierza/przeciwnika wciskasz CTRL+strzałka w górę. Następnie ukazuje cie się to co posiadało zwierzę/przeciwnik. Zaznaczasz (klawiszami góra/dół) i przenosisz do swojego ekwipunku (CTRl+prawy klawisz lub lewy w zależności gdzie chcesz przeniść ;)). Tak to robią ci co grają tylko z klawiatury. Naprawdę nie wiem czemu się użeracie z tym waszym gryzoniem, ale to wasze męki nie moje :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.11.2006 o 06:59, Zagreus napisał:

Czy ktoś mi pomoże zabić Ognistego Golema w G1?


rzucaj w neigo jakimś lodowymi czarami, np. lodowy sopel, takie zaklęcia łatwo mogą go zabić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.11.2006 o 06:59, Zagreus napisał:

Czy ktoś mi pomoże zabić Ognistego Golema w G1?


cinus` ma rację. dodatkowo tylko powiem, że po zabiciu lodowego golema w jego ciele pozostaje jego serce, którego możesz uzywać jako runy. Pozwala ci ono rzucać czar lodowy sopel, o ile sie nie mylę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam problem.
Gram w pierwszą część gothica.

I nie wiem jak wyciągnąć broń (mam miecz i włócznie) aby nią walczyć.

Co robić? Jaki klawisz nacisnąć.
Mogę walczyć tylko wręcz (pięściami)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.11.2006 o 15:58, dvhk napisał:

Mam problem.
Gram w pierwszą część gothica.

I nie wiem jak wyciągnąć broń (mam miecz i włócznie) aby nią walczyć.

Co robić? Jaki klawisz nacisnąć.
Mogę walczyć tylko wręcz (pięściami)


Trzeba wcisnąć spację. wtedy przechodzi się do pozycji bojowej. Ale wcześniej musisz wybrać broń, którą chcesz walczyć. w tym celu włączasz ekwipunek, strzałkami wybierasz broń, wciskasz ctrl i strzalke do przodu.
Poszukaj w folderze z grą jakiegoś pliku readme lub instrukcji. Tam będziesz miał dokładnie opisane sterowanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.11.2006 o 15:58, dvhk napisał:

Co robić? Jaki klawisz nacisnąć.
Mogę walczyć tylko wręcz (pięściami)


A nie mogłeś odrazu napisać w tym temacie, tylko tworzyc nowy z tym zapytaniem?

Domyślnie wyciąganie broni jest przypisane spacji... poza tym w opcjach gry można zmienić to na dowolny klawicz, więc w czym problem?

Podrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.11.2006 o 16:02, rob006 napisał:

> Mam problem.
> Gram w pierwszą część gothica.
>
> I nie wiem jak wyciągnąć broń (mam miecz i włócznie) aby nią walczyć.
>
> Co robić? Jaki klawisz nacisnąć.
> Mogę walczyć tylko wręcz (pięściami)

Trzeba wcisnąć spację. wtedy przechodzi się do pozycji bojowej. Ale wcześniej musisz wybrać
broń, którą chcesz walczyć. w tym celu włączasz ekwipunek, strzałkami wybierasz broń, wciskasz
ctrl i strzalke do przodu.
Poszukaj w folderze z grą jakiegoś pliku readme lub instrukcji. Tam będziesz miał dokładnie
opisane sterowanie.

dzieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.11.2006 o 15:58, dvhk napisał:

Co robić? Jaki klawisz nacisnąć?


Musisz mieć w ekwipunku jakiś oręż. Ekwipunek otwierasz za pomocą klawisza "Tab".
Jeśli widzisz jakąś broń to nakierowujesz na nią i klikasz klawisz "do przodu" przytrzymując cały czas lewy przycisk myszki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.11.2006 o 06:59, Zagreus napisał:

Czy ktoś mi pomoże zabić Ognistego Golema w G1?


Ognistego Golema możesz zabić Młotem Orków (jednoręczny). Gdyby ktoś miał problemy to tu jest poradnik do Gothic I :
Podstawowa zasada na poczatek - nigdy nie próbuj przekraczac bariery. Musisz o tym stale pamietac. Kiedy sie ockniesz, pogadaj z Diego. Po skonczonej rozmowie udaj sie sciezka. Zaprowadzi cie ona do zniszczonej bramy. Przejdz dalej. Mozesz tu znalezc kilka pozytecznych przedmiotów. Koniecznie wez kilof - to bedzie twoja pierwsza bron. Sciezka prowadzi dalej. Przy drzewie, na którym wisi szkielet, bedzie pozywial sie scierwojad. Mozesz z nim walczyc. Kolo drzewa lezy stary miecz. Teraz droga bedzie opadac. Po lewej stronie rozciaga sie panorama okolicy. Dostrzezesz stad mury obozu. Na dole stoi dwóch mysliwych - pogadaj z nimi. Drax moze nauczyc cie, jak oprawiac skóry i wylupywac pazury oraz zeby z cial zwierzat. Wróc tu pózniej - to bardzo przydatne umiejetnosci. Przy bramie zatrzymaja cie straznicy. Badz uprzejmy. Pamietaj, ze Diego, którego spotkales na samym poczatku, pochodzi wlasnie stad. W razie koniecznosci powolaj sie na niego.

Jest to jeden z trzech obozów. Wlasnie tu, za murami, znajduje sie wieza magów ognia, jednak aby dostac sie tam, musisz byc czlonkiem jednego z trzech obozów. Stary Obóz (Old Camp), Nowy Obóz (New Camp) i Obóz Bractwa (Obóz na Bagnie, Obóz Sekty lub Swamp Camp)


Stary Obóz
--------------------------------------------------------------------------------

Do Old Camp wejdziesz przez pólnocna brame - to najlepiej zorganizowany obóz. Rzadzi w nim Gomez, majacy siedzibe w wewnetrznej czesci zamku Maja ja tez tutaj magowie ognia. Dzieki licznym straznikom prawo jest skutecznie egzekwowane. Gdy zaplacisz jednemu ze strazników, bedzie cie ochranial w razie bójki. Poludniowa brama wychodzi na szlak do Swamp Camp. Znajdziesz tu równiez arene, gdzie najmezniejsi z wojowników wszystkich trzech osad walcza o status najlepszego. Jako jedyne miasto to dysponuje dwoma kuzniami. Zewnetrzna i wewnetrzna . Na bazarze handluja Dexter i Fisk. Graham ma do zaoferowania róznorakie mapy. Jest tu tez kucharz Snaf, który po wykonaniu misji bedzie ci dawal trzy porcje zupy dziennie.

Jak dolaczyc sie?

Aby stac sie czlonkiem spolecznosci starego obozu, musisz zdobyc poparcie waznych dla niego osobistosci; ponadto wykonac misje Diego.

- Porozmawiac z Diego i wypytac o wszystko, co mozliwe.
- Nauczyc sie danej umiejetnosci zlodziejskiej, zeby zaimponowac Raczce.
- Kupic u Fiska miecz dla Swistaka.
- Odnalezc naszyjnik znajdujacy sie w grocie na pólnocnym wschodzie od poludniowej bramy i dostarczyc go Zlemu.
- Udac sie na arene i porozmawiac z Scattym, nastepnie wyzwac na pojedynek Kharima i porozmawiac z Scattym.
- Udac sie do Dextera, zgodzic sie na wykonanie misji, nastepnie w obozie bractwa odnalezc pracownie Cor Kalomai - wykrasc z niej przepis na miksture lecznicza i dostarczyc zleceniodawcy.
- Porozmawiac z Thorusem i zgodzic sie na rozwiazanie problemu z Mordragiem - zabijajac go tuz za murami miasta (nie polecam) badz udac sie z nim do nowego obozu - wymagany piaty poziom doswiadczenia.

Misja Diega

Jest to ostateczny dowód zaufania dla Ciebie. Musisz udac sie do starych kopalni. Mape dostaniesz od Grahama, tam odbierzesz liste od Iana i przyniesiesz ja dla Diega.

Misje poboczne

- Pogadac z Snafem i dostarczyc mu wymagane skladniki do potrawy.
- Pogadac z lysym gosciem przy ognisku nieopodal Fiska i zgodzic sie na podróz do obozu bractwa.
- Pogadac z Dustym i zaprowadzic go do Swamp Camp (Obóz na Bagnie). (Misje dostajesz od Baal Trondala z Swamp Camp.)


Nowy Obóz
--------------------------------------------------------------------------------

Nowy obóz to miejsce zgola inne niz stary obóz. Jest to osada, w której kazdy martwi sie o wlasna skóre, a prawo to tylko pojecie abstrakcyjne. Maja tu siedzibe magowie wody ze swoim liderem Saturasem na czele. Ponadto Cronos pilnuje góry z ruda w centrum obozu. Mozesz od niego kupic róznorakie skrole. Sharky i Wilk sprzedaja bardzo interesujace dobra. Szczególnie w pózniejszych rozdzialach gry u Sharkiego mozna kupic doskonale topory, a Wilk z pancerzy pelzaczy wykona zbroje. Buster natomiast nie jest przyjaznie nastawiony do obcych w obozie, dlatego musisz na niego uwazac. Klin jest zlodziejem, niczym raczka w starym obozie. Mozesz sie wiele od niego nauczyc. Lee jest dowódca najemników w nowym obozie. Gdy zdecydujesz sie wybrac wlasnie ten, po osiagnieciu wymaganego poziomu doswiadczenia bedziesz mógl stac sie najemnikiem, ponadto Cord - jeden z wyzej postawionych czlonków tej gildii - naucza walki mieczem.

Jak dolaczyc sie?

- Nie zabijac Mordraga w starym obozie, tylko udac sie z nim do nowego - dostaniesz od niego pierscien dla Laresa.
- Udac sie do Laresa i zgodzic sie na okradzenie Baala Isidro. Nastepnie dostarczyc wymagana sume Laresowi.
- Pogadac z Laresem, nastepnie przekazac informacje dla Mordraga.
- Zdradzic Old camp i przyniesc Laresowi list od nadzorcy kopalni, przeznaczony dla Diego.
- Porozmawiac z Cronosem, który mianuje cie poslancem magów wody.
- Wymagany piaty poziom doswiadczenia.

Misje poboczne

- Rozniesc wode chlopom na polu ryzowym. Misje dostaje sie od Lewusa. Równie dobrze mozna go pokonac w walce i kazac samemu roznosic wode.
- Pokonac Topielca majacego siedzibe po drugiej stronie jeziora, na którym jest wyspa z barem. Misje zleca robotnik stojacy na tamie.
- Pogadac z Baal Kaganem i zgodzic sie na rozprowadzenie "tytoniu".
- Pogadac z Gornem i pozbyc sie goscia, który okupuje jeden z pobliskich domów.


Obóz Bractwa
--------------------------------------------------------------------------------

Jest to miejsce kultu "bóstwa" zwanego "sniacym". Na wielkim placu przyswiatynnym nieustannie odbywaja sie modly. Obóz ma dwóch przywódców religijnych. Jeden to Y`berion, który zdaje sie w ciaglym kontakcie ze "spiacym", a drugi to Cor Kalom, który pracuje dzien i noc nad wynalezieniem mikstury, przyblizajacej dzieci "sniacego" do jego samego. Darrion - miejscowy kowal, zawsze ma do sprzedania interesujace przedmioty. Cor Agnar to przywódca templariuszy, który w pózniejszych aktach gry odegra wielka role - ponadto naucza walki mieczem dwurecznym. Baal Cadar to jeden z potezniejszych magów. U niego mozesz zakupic niemal wszystkie magiczne zwoje. Co wazne - w obozie panuje jedna swieta zasada: zaden obcy nie moze odezwac sie do jednego z Guru, chyba ze tamten sam zacznie rozmowe.

Jak dolaczyc sie?

- Porozmawiac z Cor Kalomem na temat przyjecia do obozu.
- Porozmawiac z Lesterem - uczniem Baal Namiba, poprosic o to, by zaprowadzil cie do swiatyni. Gdy bedziecie dostatecznie daleko od Baal Namiba, porozmawiaj z Lesterem raz jeszcze i zapytaj, jak zaimponowac jego mistrzowi oraz jak wykonac wszystko wedlug wskazówek Lestera.
- Porozmawiac z Baal Trondalem. Porozmawiac z Dustym w starym obozie i przyprowadzic go przed oblicze Baal Trondala. (Wczesniej mozesz porozmawiac z Melvinem - przyjacielem Dustego. Znajdziesz go siedzacego przed chatka i sluchajacego mistrza niedaleko glównej bramy do obozu bractwa.)
- Pogadac z Baal Kaganem w nowym obozie i wykonac jego misje. Nastepnie wrócic do niego i zapytac, czy moze pomóc w staniu sie czlonkiem obozu bractwa. Dac Baal Tyonowi przygotowane przez Kagana ziele.
- Pogadac z Ghorimem - jeden z robotników u Baal Oruna. Udac sie do Harloka i sila zmusic go do pracy. Wrócic i pogadac z Baal Orunem. Nastepnie zebrac ziele od robotników na bagnach. Zaniesc ziele Cor Kalomowi i porozmawiac z Baal Orunem - dostaniesz skroll z czarem usypiajacym.
- Podejsc do Baal Cadara, uzyc skrolla snu na jednym z jego uczniów.
- Pogadac z Cor Kalomem.
- Wymagany piaty poziom doswiadczenia.

Misje poboczne

- Dobic z Balornem interes na rozprowadzanie "tytoniu".
- Mozesz wywabiac z moczarów weze blotne i podprowadzac je pod ostrza templariuszy. Niezaleznie od tego, kto przy tym zginie - ty zyskujesz.


Rozdzial II
--------------------------------------------------------------------------------

Teraz jako poslaniec magów wody, handlarz "ziolami" badz czlowiek Gomeza bedziesz mógl wejsc do zamku i porozmawiac z magami ognia. List adresowany jest do Xardasa, który od dawna juz nie mieszka w Old Camp.

Jako czlonek jednego z obozów zapoznaj sie z nim. Wiekszosc ludzi bedzie ci zyczliwa i skora do rozmów. Niezaleznie od tego, jaki wybrales obóz, fabula stanie sie liniowa. Dostaniesz misje zbadania tego, co dzieje sie w obozie bractwa. Udaj sie tam i porozmawiaj z Lesterem. Poprosi, bys spotkal sie z Y`berionem w swiatyni. Straznicy przepuszcza cie, jesli tylko powiesz, ze przyslal cie Lester. Od Y`beriona dowiesz sie, ze obóz bractwa próbuje obudzic "sniacego", jednak potrzebuja do tego Focus Stone''a (Kamienia Ogniskujacego). Co prawda, wyslali juz jednego po niego czlowieka, jednak smialek nie powrócil i mistrz spodziewa sie najgorszego. Da ci mape dzieki, dzieki której trafisz bez wiekszego problemu do miejsca, gdzie ukryty jest Focus Stone. Po drodze czyha wiele niebezpieczenstw w postaci zwierzat.

Po dotarciu na miejsce okaze sie, ze ów nieszczesny nowicjusz wcale nie zginal, ale - co gorsza - oszalal. Od razu rzuci sie na ciebie, nie dajac szans na bezkrwawe rozstrzygniecie sporu. Pokonaj go, a nastepnie dobij. Focus Stone zanies do mistrza Y`beriona. Ufny w twoje oddanie poprosi cie o kolejna przysluge. Udaj sie zatem do chatki Cor Kaloma i porozmawiaj z nim. Przyrzadza on napój z pelzaczy, dzieki któremu energia wyznawców ma wzrosnac. Poprosi cie o to, bys udal sie do starej kopalni i dostarczyl mu skladników.

Nie zwlekajac, udaj sie na miejsce. W srodku porozmawiaj z ludzmi. Zapamietaj równiez polozenie templariuszy, gdyz bedziesz musial z nimi jeszcze rozmawiac. Udaj sie na sam dól kopalni - az do bramy, której strzeze Asghan. Porozmawiaj z nim. Okaze sie, ze potrzebujesz pozwolenia Iana na wyjscie poza teren strzezony. Idz zatem do niego. Zleci ci odnalezienie pewnej czesci do zniszczonej maszyny. Zadanie to nie jest trudne. Schodzac po prawej stronie bedzie korytarz konczacy sie polozonym kilkanascie metrów nizej pomieszczeniem ze szczatkami drewnianej maszynerii. Zejdz tam, uwazajac na pelzacze paletajace sie pod nogami. Potrzebna czesc znajdziesz gdzies w stercie drewna. Oddaj ja Ianowi, jednoczesnie wspomnij, ze musisz przejsc przez brame. Poinstruuje cie, co i jak. Teraz wróc do Asghana. Niestety pozwolenie nie wystarczy. Biedak boi sie otworzyc brame, gdyz za nia czekaja pelzacze. Musisz zatem zebrac templariuszy, by pilnowali wejscia. (Zgodza sie pomóc tylko ci, którzy maja imiona.) Zakrec kolowrotem przy bramie i czekaj na rozwój akcji. Z ciemnosci wyskoczy pare potworów. Templariusze powinni sobie z nimi poradzic. Natomiast ty udaj sie w glab korytarzy w poszukiwaniu gniazda i królowej. Zadanie to nie jest trudne. Gdy tylko zobaczysz fosforyzujace sciany, upstorzone upiornie czerwona pajeczyna - to znak, ze zblizasz sie do gniazda królowej. Niestety (a moze na szczescie ) nie jest ona dosc wymagajacym przeciwnikiem, gdyz nie potrafi sie przemieszczac. Zabij ja i zbierz wszystkie jaja. Po drodze mozesz porozmawiac z Ianem i innymi ludzmi z kopalni. Beda niewatpliwie szczesliwi na wiesc o pozbyciu sie tych nieprzyjemnych "insektów".

Po wykonanej misji jaja zwróc Cor Kalomowi - bedzie ci za to wdzieczny. Jednak to nie koniec. Do obudzenia spiacego potrzebna jest pewna stara ksiega. Cor Kalom wyslal juz jednego nowicjusza imieniu Talas, jednak i on zawiódl (ci nowicjusze: strasznie nierzetelni). Placze sie teraz biedak gdzies po dziedzincu przed swiatynia. Pogadaj z nim i zaoferuj pomoc w odzyskaniu ksiegi. Podobno zostala skradziona przez gobliny. Po rozmowie zaprowadzi cie do mostu. Bedzie sie bal isc dalej. Teren za mostem okupowany jest przez cala horde tych zlosliwych humanoidów. Gdy zaczniesz walczyc z jednym, zleca sie wszystkie, dlatego walcz odwrócony plecami do sciany. W jednej z grot znajdziesz upragniona ksiege. Wróc do Talasa, porozmawiaj z nim i zanies ksiege do Cor Kalama. Medrzec nie hamuje sie z radosci. Powie, bys przyszedl w nocy na ceremonie obudzenia "sniacego". Udaj sie na plac przed swiatynia. Jak widac, nie wszystko poszlo po mysli Y`beriona i Cor Kaloma...


Rozdzial III
--------------------------------------------------------------------------------

Jedyny pewny fakt to ten, ze odpowiedz lezy gdzies na terytorium orków. Porozmawiaj z Cor Agnarem. Poprosi cie, bys sprawdzil, czy ekspedycja, która wyslano na terytorium orków, radzi sobie z zadaniem. Talas posluzy za przewodnika, prowadzac cie do przeleczy, nad która zawieszony jest most. Wkraczasz na swiete terytorium orków. Nie beda zachwycone, ze ktos bezczesci spokój ich przodków. Przed wejsciem czeka cie potyczka ze zwiadowcami. Po walce przekrec kolowrót i wejdz do podziemnego kompleksu. Po wywalczeniu drogi do serca kompleksu, jakim jest pokój, z którego prowadza trzy wyjscia, wspieraj Baal Lukora w walce. Porozmawiaj z nim - zechce ci towarzyszyc. Udaj sie do prawego wyjscia. Uwazaj na orki. W jednej z odnóg znajduje sie zamkniete pomieszczenie. W pólokraglym zaglebieniu po lewej stronie, na jednej ze scian znajduje sie przycisk, który otwiera kraty. Wejdz do nowo otwartego pokoju i zabierz polówke zwoju. Porozmawiaj równiez z Baal Lukorem. Teraz wejdz do srodkowego wejscia. Tam znajdziesz kolejna czesc zwoju. Wróc do glównego pomieszczenia. Twój kompan sam cie zagadnie - okaze sie, ze zwój zawiera orkowy czar teleportacji, który zadziala w specyficznym miejscu. Nie pozostalo ci nic innego, jak tylko zwiedzic ostatni z korytarzy. Tu bedziesz musial - prócz mysliwych - pokonac orkowego wojownika. Stan miedzy czterema rozmieszczonymi blisko siebie kolumnami. Baal Luthor sam do ciebie zagada i wskaze sciane, przy której musisz uzyc czaru teleportacji. Przeniesie cie to na druga strone sciany. Otwórz drzwi. Twój kompan wbiegnie za toba. W jednej z komnat Baal Luthor rozpozna sale z wizji. Niestety prócz szczatków nic tu nie ma. To doprowadzi go do szalenstwa. W akcie ofiary dla "spiacego" zaatakuje cie. Nie masz wyjscia - musisz go pokonac. Wróc teraz do Swamp Camp i zdaj raport Cor Agnarowi.

Niestety to nie koniec problemów w obozie bractwa. Y`berion umiera i tylko 5 leczniczych ziól moze go uratowac. Udaj sie na bagniska przy obozie. Maja specyficzne pomaranczowo zielone listki. Czym predzej wróc z nimi do Cor Agnara.

Niestety Y`berion nie zyje, co wiecej okazalo sie, ze "sniacy" jest starozytnym demonem, a Cor Kalom wraz z najwierniejszymi wyznawcami udal sie w glab terytorium orków - na poszukiwanie "prawdy". Cala ludnosc obozu bractwa poklada teraz nadzieje w magach wody. Przed wyruszeniem do nowego obozu zabierz Focus Stone i ksiege z jednej ze skrzyn Cor Kaloma. Klucz da ci Cor Agnar.

W nowym obozie porozmawiaj z Cronosem i stresc cala sytuacje. Poda ci haslo, które umozliwi wejscie do kompleksu magów wody. Pedz od razu do Saturasa, którego znajdziesz studiujacego jakies zapiski. Porozmawiaj z nim. Zleci ci odnalezienie pieciu Focus Stones. (Jeden juz masz.) Dostaniesz od niego mape, na której zaznaczone jest polozenie wszystkim pieciu kamieni. Wyekwipuj sie i ruszaj. Wychodzac z New Camp, udaj sie w prawo kamienista sciezka. Po drodze bedziesz musial walczyc z kilkoma Snaperami (Brzytwami). Na miejscu zobaczysz Miltena (mag ognia, z którym rozmawiales w starym obozie). Okaze sie, ze macie wspólny cel. Milten chce zdobyc tajemniczy naszyjnik, który akurat znajduje sie w poblizu Focus Stone''a. Na tym miejscu ciazy klatwa. Wszyscy rabusie, jacy chcieli ukrasc naszyjnik, zostali zabici i zamienieni w nieumarlych. Zaklecie posluzy ci do zniszczenia zombi, który byl pierwszym smialkiem, jakiemu udalo sie dostac w poblize naszyjnika. Prócz niego skarbu strzeze kilka szkieletów, ale razem z Miltenem rozprawicie sie z nimi. Po walce przeszukaj cala komnate (nie zapomnij o Focus Stone''ie). Naszyjnik oddaj Miltenowi. Po krótkiej rozmowie czas wyruszyc w droge. Kolejnosc, w jakiej zdobedziesz wszystkie Focus Stones, jest dowolna.

Gdy bedziesz juz blisko miejsca zaznaczonego na mapie (poludniowo wschodni wierzcholek pentagramu), napotkasz na kilka krwiozerczych bestii. Rozpraw sie z nimi. W jaskini znajdziesz drzwi, a za nimi pomieszczenie ze skrzyniami. Posród przedmiotów znajdziesz mlot orków. Bron, w która powinienes sie teraz wyposazyc. Przy moscie czeka cie "mala" niespodzianka w postaci kamiennego golema. Pokonaj go za pomoca mlota. Po drugiej stronie mostu stoi Lester. Porozmawiaj z nim. Pomoze ci zdobyc kolejny Focus Stone. Idz az do samej twierdzy. Na górze czekaja na was dwie niemile niespodzianki. Jedna to kilkanascie Harpi, z którymi musicie sie rozprawic. Druga to to, iz Focus Stone znajduje sie na platformie, której nijak nie mozna siegnac. Po uporaniu sie z powietrznymi maszkarami czas zwiedzic fortece. Lester szuka pewnego dokumentu. Gdy bedziecie przemierzac korytarze, w danym momencie pójdzie sprawdzic drabine prowadzaca na kolejne pietro. Tymczasem ty udaj sie do biblioteki. W jednej ze skrzyn znajdziesz klucz. Przy okazji uruchom dzwignie. Otworzy sie tajemna komnata. Po pokonaniu szkieletów przeszukaj ja. Gdy juz znajdziesz klucz, udaj sie na pierwsze pietro. Na balkonie stoi skrzynia, a w niej poszukiwany przez Lestera dokument. Poinformuj go o znalezisku. W zamian da ci kilka zwojów z czarem telekinezy. Stan teraz na brzegu tarasu tak, bys widzial Focus Stone - i uzyj czaru. Teraz mozesz jeszcze raz porozmawiac z Lesterem i udac sie po nastepny artefakt. Mozesz uzyc teleportu do obozu bractwa - zawsze to szybciej, niz przebijac sie przez terytorium orków. Udaj sie do starego obozu, a wlasciwie do dwóch mysliwych, których spotkales na samym poczatku gry. Stad juz niedaleko do kolejnego miejsca ukrycia Focus Stone''a.

Po drodze spotkasz Diego. Wytlumaczy ci, na czym polega problem. Pójdz za nim. Po drodze zbierz zwój z czarem zmniejszenia. Gdy Diego zacznie walczyc z trolem, rzuc na niego czar. W wersji mini trol jest niegrozny. Przy okazji rozprawcie sie z goblinami. Na koncu dolinki znajduje sie kolowrót otwierajacy brame prowadzaca do artefaktu. Strzeze go kilka harpi. Po odzyskaniu kamienia porozmawiaj jeszcze z Diego. Czas wyruszyc po ostatni z kamieni. Tutaj pomoze ci Gorn. Twardy wojownik z nowego obozu. Najpierw jednak bedziesz musial udac sie za nim do jaskini zebaczy. Po powrocie przejdzcie po powalonym drzewie na druga strone rozpadliny. Tu zacznie sie walka z zebaczami. We dwóch poradzicie sobie koncertowo. Udajcie sie do bramy. Gorn wyglosi dosc enigmatyczna mowe. Za pomoca czaru transformacji zmien sie w robaka i przejdz na druga strone muru przez szczeline. Z pomoca kolowrotu otwórz brame. Znów czeka cie walka z zebaczami. Udajcie sie tunelem w lewo. Na koncu - prócz cieniostwora - jest pokój ze skrzynia, a w niej ostatni Focus Stone. Z tym znaleziskiem czym predzej udaj sie do Saturasa. Teraz magowie wody musza zebrac swoich braci z kregu ognia i jak zwykle ty musisz ich o tym powiadomic. Udaj sie zatem do starego obozu. Przed glówna brama znajdziesz Miltena. Wiesci, jakie ma do przekazania, nie sa zbyt budujace. W kopalni obsunela sie ziemia, grzebiac ludzi pod tonami piachu i skal. Gomez utracil zródlo dochodów. Czujac zagrozenie, zabil magów ognia. Milten to jedyny, który ocalal. Co wiecej, od tej chwili zoldacy ze starego obozu beda cie atakowac bez ostrzezenia. Przy drugim wejsciu do obozu stoi Diego - porozmawiaj z nim. Mozesz równiez rozprawic sie z straznikami. Wróc teraz do magów wody i poinformuj o nieszczesciu.


Rozdzial IV
--------------------------------------------------------------------------------

Saturas zleci ci odnalezienie trzynastego maga - Xardasa. Na nieszczescie jego wieza znajduje sie w samym srodku terytorium orków. Zanim jednak wybierzesz sie tam, kup troche zwoi z czarami mrozu i ognia - przydadza sie szybciej, niz myslisz. Jedyna droga, prowadzaca bezposrednio do wiezy - to waski wawóz z trzema straznikami. Pierwszym z nich jest kamienny golem. Tego zniszcz mlotem orków. Kolejny jest z lodu - kilka ognistych kul rozwiaze problem. Ostatni z ognia. Tego z kolei potraktuj czarami wody/zimna. Nie zapomnij o zabraniu czesci z golemów. W wiezy czeka cie rozmowa z demonem. Bedziesz musial pokazac mu serca wszystkich trzech golemów, by dal ci teleport do komnaty Xardasa. Udaj sie tam i porozmawiaj z magiem. Okazuje sie, ze wie duzo wiecej na temat bariery niz magowie ognia i wody razem wzieci. Powie cos na temat szamana orków, który moze wiedziec cos wiecej na temat "spiacego". Wyjdz z wiezy (tutaj jest drobny blad, który uniemozliwia zejscie na sam dól. Mozesz albo zeskoczyc do wody, albo teleportowac sie do nowego obozu). Teraz musisz odszukac ruiny cytadeli orków. Jest to dosc latwe, gdyz mijales je w drodze po Focus Stone''a. Bedziesz swiadkiem walki miedzy orkowym szamanem a wojownikami swiatynnymi. Pomóz samotnemu orkowi. Po walce wyjawi wiele sekretów dotyczacych spiacego. Musisz dostac sie do swiatyni, która stoi w samym centrum obozu orków. Nie jest to proste, ale przy pomocy pewnej swietej broni orków bedziesz bezpieczny. Szaman wysle cie do kopalni przy nowym obozie. Tam - jako niewolnik - pracuje inny szaman, który jest w stanie przygotowac dla ciebie bron. Wpierw jednak wróc do Xardasa i zlóz mu raport. Teleportuj sie do New Camp. Porozmawiaj z Saturasem, a nastepnie udaj sie w strone kopalni. Zobaczysz kilku zbrojnych, miedzy którymi stoi Gorn. Porozmawiajcie. Okaze sie ze jestes "wybrancem" do spelnienia dosc ryzykownej misji - odbicia kopalni z rak Gomeza, który w celu zapewnienia sobie zródla dochodów najechal nowy obóz.


Czas ruszyc do kopalni. Przedtem jednak Gorn zatrzyma cie i powie, ze Wilk ma z toba do pogadania. Udaj sie do niego i dowiedz sie, o co chodzi. Facet ma pomysl na stworzenie doskonalej zbroi z pancerzy pelzaczy zamieszkujacych kopalnie. Zgódz sie mu pomóc i razem z Gornem udajcie sie na misje. Na miejscu waszym oczom ukaze sie kleska, jakiej doznal nowy obóz. Wszedzie walaja sie trupy robotników i najemników. Doradzam obszukac wszystkie - dostarczy to cennych napojów leczniczych. Udaj sie do bramy. Tam bedziesz musial pokonac trzech strazników. W budynku po prawej jest kolowrót otwierajacy brame. Uzyj go i koniecznie zapisz stan gry. Wejdz do kopalni. Od razu rzuca sie na ciebie zoldacy Gomeza. Nie miej litosci i dobijaj ich - gdy tylko wstana, od razu ponownie zaatakuja. Dokladnie sprawdz cala kopalnie i zabij wszystkie pelzacze, na jakie natkniesz sie. Ich pancerze posluza do wykonania zbroi. W jednym z najnizszych korytarzy odnajdziesz szamana orków. Jest ciezko chory. Poprosi cie o znalezienie pewnej mikstury leczniczej, która byl upuscil gdzies w poblizu. Jesli jeszcze jej nie znalazles, czas jej poszukac. Znajduje sie w szczelinie miedzy kamieniami - nie tak daleko od miejsca, w którym sie znajdujesz. Wdzieczny szaman chetnie pomoze ci i wykona swieta bron. Musisz mu tylko dostarczyc czesci cial najrózniejszych bestii. Cieniostwora najlatwiej znalezc w lesie miedzy obozami - starym a bractwa. Weze blotne zyja na moczarach przy obozie bractwa. Trola znajdziesz tam, gdzie spotkales go juz wczesniej, odzyskujac Focus Stone, a ognistego jaszczura kolo obozu orków. Gdy bedziesz mial wszystkie skladniki, wróc do kopalni. Szaman wykona dla ciebie bron, dzieki której orki nie zaatakuja (choc moze lepiej byloby po prostu zabic je wszystkie). Nie zapomnij o oddaniu pancerzy pelzaczy Wilkowi. Po pewnym czasie wróc do niego po zbroje.


Rozdzial V
--------------------------------------------------------------------------------

Gdy wchodzisz do obozu orków, musisz byc uzbrojony w swieta bron - inaczej bestie zaatakuja. Otwórz brame i udaj sie prosto do swiatyni. Pozwiedzaj wszystkie miejsca, do których masz dostep, i oczysc skrzynie z cennych zwojów oraz eliksirów. Teraz czas na niezbyt przyjemne zajecie, jakim jest sciagniecie figurki z samego szczytu totemu do którego modla sie szamani. Pamietaj, ze w chwili gdy uzyjesz czaru telekinezy, orki zaatakuja. Powybijaj je i uzyj figurki na przelaczniku otwierajacym drzwi do swiatyni.

Aby dostac sie do sniacego, najpierw musisz rozprawic sie z piecioma martwymi szamanami. Po przejsciu po zwalonej kolumnie na druga strone rozpadliny i przejsciu przez wejscie czeka cie walka z szkieletami. Musisz sie sprezac, gdyz szkieletowi magowie moga przywolac nieumarlych wojowników. Rozejrzyj sie po jaskini. Na prawej scianie znajduje sie malowidlo z trzema znakami Zapamietaj ich kolejnosc. Na tej samej scianie, jednak w jej zachodniej czesci, znajduje sie przycisk otwierajacy pobliska brame. Przejdz przez nia. Po walce z dwoma szkieletami wejdz dalej i wcisnij oba przyciski. Wejdz do kolejnego pokoju. Tu beda trzy przyciski. Zwróc uwage na kolor podlogi pod nimi. Wciskaj je w takiej kolejnosci, w jakiej byly przedstawione na malowidle. Otworza sie nowe przejscia. W kolejnym pomieszczeniu bedziesz mial do wyboru kolejne dwa przyciski. Rozejrzyj sie. Przy jednym z nich lezy szkielet. To powinno wzbudzic twoje podejrzenia. Tak, wlasnie. Wciskajac ten przycisk uruchomisz pulapke. Uzyj zatem drugiego. Podniosa sie filary, tworzac pewien rodzaj schodów. Teraz czas rozprawic sie z pierwszym szamanem. Wejdz w otwarte wejscie. Na koncu korytarza zobaczysz komnate i postac. To twój pierwszy wróg. Walczy czarami ognia. Rozpraw sie z nim i zabierz mu miecz oraz zwój z czarem. Wychodzac, wlóz miecz w szczeline w ziemi. To otworzy wrota.

Teraz wskocz po filarach. Pokonaj nieumralego orka, wcisnij przycisk i udaj sie na spotkanie z drugim szamanem. Tak samo jak w przypadku pierwszego, zabierz miecz i wszystko, co przy nim znajdziesz. Teraz wróc do glównego pomieszczenia. I zeskocz do tunelu. Pozabijaj pelzacze i orki. Wskocz na poziom pomieszczenia. Tu czeka cie walka z szkieletami. W kolejnym pokoju beda trzy przyciski - wlacz je. Pokonaj demona. Zmaterializuje sie szaman. Zabij go i jak zwykle zabierz wszystkie fanty. Tym samym tunelem, którym tu przyszedles, udaj sie w druga strone. Jest tu pokój z czerwonymi scianami oraz wieksze pomieszczenie z pelzaczami i templariuszem. Rozpraw sie z insektami. Templariusz tez cie zaatakuje. Powinienes sobie z nim poradzic. Wejdz do czerwonego pokoju. Na jednej ze scian jest przycisk. Wcisnij go. Teraz wyjdz drugim wejsciem tak, bys widzial sciane, na której znajdowal sie przycisk. Tutaj musisz miec luk badz kusze. Strzel do kamienia, który znajduje sie na scianie Z podlogi wysuna sie kolce. Jeszcze raz wejdz do pokoju. Na przeciwleglej scianie znajduje sie obszar ciemnosci. Podswietl go pochodnia, nastepnie strzel do przycisku. Otworzy sie wejscie do pokoju z przyciskami. Wcisnij je w kolejnosci - trzeci, pierwszy, drugi. Drzwi, których pilnowal templariusz, otworza sie (gdy wprowadzisz zla kombinacje, pojawia sie demony - swietny sposób na szybkie doswiadczenie).

Gdy wejdziesz przez nowo otwarta brame, czeka cie nielicha próba sil z templariuszami. Pójdz korytarzem az do jeziora lawy, na którym jest wysepka z mala swiatynia. Wejscia na wschodniej scianie prowadzi do pokoi, w których prócz demonów sa dzwignie. Otwórz wszystkie trzy. Pomost do kaplicy stoi otworem. Nie wchodz przez glówne wejscie - pulapka. Skorzystaj z okna. Zabij kolejnego szamana. Obrabuj jego zwloki i wez miecz z postumentu. Nie sprzedawaj ani nie pozbywaj sie go - jest bezcenny. Teraz idz do pomieszczenia, w którym po prawej stronie sa zakratowane drzwi, a po lewej filary - po nich dostaniesz sie do windy. Zjedz. W pokoju z woda wcisnij przyciski. Otworza sie zakratowane przejscia w jaskini powyzej. Zabij demony i udaj sie dlugim korytarzem naprzód. Czeka cie starcie z ostatnim szamanem. Co sie okaze - jest niesmiertelny, przynajmniej teraz. Wycofaj sie ze swiatyni i czym predzej udaj sie do Xardasa. Gdy ten bedzie studiowal sposób odtworzenia mocy Uzriela, udaj sie do zatopionej wiezy maga po nowa zbroje - nastepnie wróc do Xardasa, który da ci zwój niezbedny do rzucenia zaklecia na miecz. Udaj sie zatem do nowego obozu. Znajdz Miltena i porozmawiaj z nim. Pomoze ci rzucic czar na miecz.


Rozdzial VI
--------------------------------------------------------------------------------

Po ceremonii szybko przenies sie do Xardasa - i pogadaj z nim. Mozesz równiez wyprawic sie do jego starej wiezy po nowy ekwipunek. Znajduje sie niedaleko. Wróc do swiatyni orków i uzbrojony w tak potezna bron zabij ostatniego szamana. Kieruj sie dalej, zabijajac po drodze templariuszy. W komnacie zobaczysz Xardasa. Porozmawiaj z nim. Udaj sie korytarzem w dól. To, co cie tam czeka, przerasta najsmielsze wyobrazenia. Cor Kalom i jego wierni chca obudzic, a wlasciwie juz to zrobili, demona. Zabij wszystkich. Czas rozprawic sie z glównym winowajca. Ten stoi na platformie wspartej piecioma filarami. W kazdym z nich jest otwierana nisza z sercem w srodku, w które musisz wbic jeden z pieciu szamanskich mieczy. Przebijajac ostatnie serce, uruchomisz brame, która wessie spiacego. Tak oto konczy sie Gothic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A może zamiast wklejać poradnik podałbyś link? ;) Nie każdy chce zaczytywać sie poradnikami, bo to może popsuć zabawę :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.11.2006 o 15:50, szerszeń45 napisał:

A może zamiast wklejać poradnik podałbyś link? ;) Nie każdy chce zaczytywać sie poradnikami,
bo to może popsuć zabawę :)


Jak nie chcesz to nie musisz czytać. Przy pisaniu poradnika trochę się namęczyłem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.11.2006 o 15:52, Pepper Ronie napisał:


Jak nie chcesz to nie musisz czytać. Przy pisaniu poradnika trochę się namęczyłem...



czyli zrobiłeś to kompletnie niepotrzebnie - bo Gothic to tak prosta i nieskomplikowana gra, że dramat - a największą przyjemność daje przejście jej samemu - bez tego nie można w pełni wczuć sie w ten wspaniały świat.

jednym słowem - tyle roboty psu w d.... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.11.2006 o 15:52, Pepper Ronie napisał:

Jak nie chcesz to nie musisz czytać. Przy pisaniu poradnika trochę się namęczyłem...

Nie no ja już mam kilkanaście razy Gothica za sobą :), ale gdybym nie miał, to bym faktycznie, nie czytał w obawie, że cos mogę samemu poznać. Taka mała rada ode mnie to była :P. Ale z tego co przejżałem to fajnie napisane i rzetelnie. Ktos kto nie lubi sam wszystkiego robić będzie miał dobrą pomoc. Pozdro :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.11.2006 o 15:55, Azrathel napisał:


>
> Jak nie chcesz to nie musisz czytać. Przy pisaniu poradnika trochę się namęczyłem...


czyli zrobiłeś to kompletnie niepotrzebnie - bo Gothic to tak prosta i nieskomplikowana gra,
że dramat - a największą przyjemność daje przejście jej samemu - bez tego nie można w pełni
wczuć sie w ten wspaniały świat.

jednym słowem - tyle roboty psu w d.... ;)

Moze po prostu chciał zwiększyć sobie średnią długość posta w statystykach...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.11.2006 o 15:58, fanfilmu.pl napisał:

Poza tym, jak napisał Azrathel, nie każdy chce od razu wiedzieć wszystko :)


A kto powiedział że musisz to czytać??? Jeśli masz jakiś problem wtedy możesz zajrzeć do poradnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.11.2006 o 16:00, Pepper Ronie napisał:

Może źle się wyraziłem. Ja go przepisałem z tej strony.

Przepisałeś, czy skopiowałeś? ;) Bo ja widzę różnicę nie wiem jak ty :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować