SiniS

Rower - temat dla maniaków rowerowych

3156 postów w tym temacie

Dnia 31.08.2008 o 19:21, TetraGramaton napisał:

Co lepsze: smar czy olej silnikowy bądź oliwka do rowerów ?


Najlepiej używać smarów teflonowych. Ja używam smarów marki Finish Line. Ostatnio kupiłem najdroższy ich produkt z dodatkiem ceramicznym (Pro Road się nazywa), ale nie miałem okazji jeszcze go wypróbować. Jest cała masa firm, które specjalizują się w smarach rowerowych. Wystarczy wejść do pierwszego lepszego sklepu rowerowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.09.2008 o 00:08, Astropath napisał:

> Co lepsze: smar czy olej silnikowy bądź oliwka do rowerów ?

Najlepszy jest smar Rohloff. Finish linem (Dry) musiałem smarować łańcuch co 1-2 wypady,
nawet w suchych warunkach!

http://allegro.pl/item427107315_olej_do_lancucha_rohloff_50ml_nypel.ht ml



Potwierdzam. Finish Line nie jest zły, ale Rohloff jest dużo lepszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Posiada ktoś z was wentyl presta? Kupiłem przed chwilą dętkę i jakie wielkie było moje zdziwienie jak ją odpakowałem w domu (pierwszy raz zetknąłem się z tego typu wentylem). Jak jest z trwałością tego i wygodą użytkowania? I jak to kurde napompować, bo nie mam żadnej przejściówki na pompkę? :P na orlenie też sobie raczej nie napompuje...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja mam i nie narzekam po prostu jak do wszystkiego trzeba się przyzwyczaić :) a jeśli chodzi o pompowanie to nie wiem w czym problem przecież teraz większość pompek jest uniwersalnych więc jak takiej nie masz to wystarczy się przejść do sklepu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.09.2008 o 00:08, Astropath napisał:

> Co lepsze: smar czy olej silnikowy bądź oliwka do rowerów ?

Najlepszy jest smar Rohloff. Finish linem (Dry) musiałem smarować łańcuch co 1-2 wypady,
nawet w suchych warunkach!

http://allegro.pl/item427107315_olej_do_lancucha_rohloff_50ml_nypel.ht ml

akurat Czerwony finishLine jest do niczego, zielony jest ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.09.2008 o 13:27, Grucha91 napisał:

Posiada ktoś z was wentyl presta? Kupiłem przed chwilą dętkę i jakie wielkie było moje
zdziwienie jak ją odpakowałem w domu (pierwszy raz zetknąłem się z tego typu wentylem).
Jak jest z trwałością tego i wygodą użytkowania? I jak to kurde napompować, bo nie mam
żadnej przejściówki na pompkę? :P na orlenie też sobie raczej nie napompuje...


Presta to jak na razie najszczelniejsze wentylnice używane w rowerach, a pompka to 20 zł, aha wentyle presta są montowane w dętkach dobrej jakości, kwestia jeszcze wyboru materiału z jakiego jest dętką (butylowa lub latexowa)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No ja się wogóle dziś pierwszy raz z czymś takim zetknąłem, myślałem że gościu w sklepie mi da normalną z wentylem samochodowym. Głupio trochę z tym pompowaniem, ja często na stacje zajeżdzam żeby podpompować. Może są na to jakieś adaptery żeby nie trzeba się było męczyć ze zwykłą pompką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.09.2008 o 20:58, Grucha91 napisał:

No ja się wogóle dziś pierwszy raz z czymś takim zetknąłem, myślałem że gościu w sklepie
mi da normalną z wentylem samochodowym. Głupio trochę z tym pompowaniem, ja często na
stacje zajeżdzam żeby podpompować. Może są na to jakieś adaptery żeby nie trzeba się
było męczyć ze zwykłą pompką.

są bez problemu dostępne w sklepach rowerowych(2zł) - wygląda to jak taka nakręcana tulejka i poszerza zawór do rozmiaru samochodowego;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.09.2008 o 22:06, czaja24 napisał:

> No ja się wogóle dziś pierwszy raz z czymś takim zetknąłem, myślałem że gościu w sklepie
> mi da normalną z wentylem samochodowym. Głupio trochę z tym pompowaniem, ja często na
> stacje zajeżdzam żeby podpompować. Może są na to jakieś adaptery żeby nie trzeba
> było męczyć ze zwykłą pompką.
są bez problemu dostępne w sklepach rowerowych(2zł) - wygląda to jak taka nakręcana tulejka
i poszerza zawór do rozmiaru samochodowego;)

Dodam, że taki adapterek jest pomysłem iście genialnym! Do tej pory jak pompowałem 8 atmosfer zwykłą ręczną małą pompeczką, to naprawdę dawało to w kość. A teraz z użyciem tego ustrojstwa pompka z wężykiem i jest gitara ^_^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.09.2008 o 11:21, TetraGramaton napisał:

Podczas rozkręcania pedała zginęły mi dwie kulki. Można jeździć bez nich ?


"kulki" masz na myśli od łożysk? można po prostu pedał będzie się gorzej kręcił i szybciej się zużyje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co słyszałem osie suportu mają szalki na dwa gwinty[system tzw. angielski] i jeden[tzw. włoski].
Jak rozpoznać jaki jest przy moim rowerze? Nie idzie tego odkręcić. Pryskam W40 aby spenetrować rdzę ale nic nie pomaga. Już muślałem aby palnikiem to zogrzać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.09.2008 o 15:03, TetraGramaton napisał:

Jak rozpoznać jaki jest przy moim rowerze?


http://www.kolarstwo-szosowe.gda.pl/bb.html

Tutaj masz informacje o supportach. Od siebie mogę dodać, że jeśli masz jakiś rower popularnej w Polsce firmy (giant, author, trek, merida, gary fisher, kona, specialized, kross, kelly''s itp...), to na bank ma gwint angielski.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na swoim GS zamieściłem filmiki z rowerami w roli głównej, są też dostępne na bikeworld.pl, nie reklamuje swojego GSa po prostu uważam że warto je obejrzeć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fajne filmiki :)


Ja odebrałem z urzędu celnego nową maszynę. Wcześniej niż w weekend nic nie wrzucę - na razie czeka mnie zabawa w składanie maszyny, przy czym niestety muszę skorzystać z pomocy serwisu ( Kaseta i korba )...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.09.2008 o 13:33, Aken H Bosch napisał:

Fajne filmiki :)


Ja odebrałem z urzędu celnego nową maszynę. Wcześniej niż w weekend nic nie wrzucę -
na razie czeka mnie zabawa w składanie maszyny, przy czym niestety muszę skorzystać z
pomocy serwisu ( Kaseta i korba )...

a co ściągnąłeś jeśli można wiedzieć? i oczywiście chciałbym znać koszty takiej operacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.09.2008 o 14:34, czaja24 napisał:

> Fajne filmiki :)
>
>
> Ja odebrałem z urzędu celnego nową maszynę. Wcześniej niż w weekend nic nie wrzucę
-
> na razie czeka mnie zabawa w składanie maszyny, przy czym niestety muszę skorzystać
z
> pomocy serwisu ( Kaseta i korba )...
a co ściągnąłeś jeśli można wiedzieć? i oczywiście chciałbym znać koszty takiej operacji


Pedal Force Aeroblade set - jest na Pedalforce.com

Do tego całe wyposażenie, nie będę się teraz rozpisywać ale po prostu -rower w częściach. Opłaty celne w sumie 25% wartości towaru WRAZ z kosztami przesyłki, cena wysyłki pocztą amerykańską 165 USD - z tym, że pocztą idzie dość szybko a więcej czasu zajmują sprawy celne i odbiór przesyłki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.09.2008 o 14:36, Aken H Bosch napisał:

Do tego całe wyposażenie, nie będę się teraz rozpisywać ale po prostu -rower w częściach.
Opłaty celne w sumie 25% wartości towaru WRAZ z kosztami przesyłki, cena wysyłki pocztą
amerykańską 165 USD - z tym, że pocztą idzie dość szybko a więcej czasu zajmują sprawy
celne i odbiór przesyłki.


wygląda to na opłacalną inwestycję a nawet bardzo opłacalną, tylko interesuje mnie sprawa haka przerzutki - można dokupić? czy są zintegrowane z ramami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się