Zaloguj się, aby obserwować  
Szarik_PL

Neverwinter Nights 2

8336 postów w tym temacie

Grrrr, zdradzieckie psy. Grając dobrym czarownikiem drużyne opuściła tylko Qara i Bishop z oczyistych względów. Grając teraz złym łotrzykiem/zabójcą/złodziejem cienia nie dość że zabiłem Eleene to z drużyny zwiała mi Neeshka, Sand i KOnstrukt. Wraz z Bishopem oczywiscie. Najsmieszniejsze jest to ze tym razem zadbalem o wplyw na bishopa i Sanda, a wzieli mi i sp...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbe, może ktoś opisać mi krok po kroku jak mam załozyć konto, żeby móc grać w NWN2 na sieci? Wlazłem na nwn.bioware.com, zalozylem konto, klucz zarejestrrowalem na stronie a podczas logowania sie w grze pisze mi ze klucz nie zostal zarejestrowany i mam wejsc na nwn.bioware.com. A loguje sie na konto ktore zalozylem na bioware.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.12.2006 o 21:02, tkoeman napisał:


No i jak w końcu wypada ta giera w porównaniu do Baldur''s Gate 2?


Według mnie przeciętnie. Dla mnie singiel NN2 jest grą na raz, podczas gdy w "czystego" BG2 grałem bardzo często. Od jakiegoś 1.5 roku gram w BG2 z kilkoma modami, zarówno sam jak i zmodowany dostarcza mi więcej atrakcji, uciechy i przyjemności niż NN2. Jak nieraz już tutaj pisałem NN2 ma ciekawe i zabawne dialogi, interesujący motyw z rozbudową warowni i... no właśnie nic poza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czołem, mam prośbę. Może ktoś mi napisać, gdzie muszę się udać żeby dowiedzieć się o tym czy ten gość z karczmy w Port Last mówi prawdę na temat tego zajścia w Ember, to jest zadanie w którym musze zebrać dowody na rozprawę. Bo dowiedziałem się od tego płatnerze w porcie, że on nie umie się posługiwać bronią i od takiej kobiety, która znajduje się w tej samej karczmie co ten typ (Eldar czy jak się tam zwie, nie pamietam) o tym, że w lesie nie ma żadnych jelni. Sand cały czas mówi, że mam popytać ludzi z wioski, ale już nie wiem kogo bo wszystkich obleciałem i nikt nie chce ze mną rozmawiać. Wiem, że z tymi dowodami co mam mogę iść na rozprawę, ale zawsze ją przegrywam i musze walczyć. Wiem, że i tak walka z Lornem będzie nie unikniona, ale chciałbym wygrac proces.

Proszę, pomóżcie!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.12.2006 o 21:59, matiz123 napisał:

Jesli chodzi o ten edytor plików TLK, to też mam z nim kłopoty.

Najciekawsze, że próbujesz używać badziewnego edytora dialogów do gry, która posiada wspaniały edytor w Toolsecie (zarówno konstrukcji dialogów jak i samych tekstów).
Tak na marginesie spolszczenie KotORa 2 jest robione własnie przy pomocy edytora z Zestawu Narzędzi NWN2.
Używając więc starego programu, który ma bugi i nie obsługuje żeńskich wersji dialogów wygląda to na cofanie się w czasie. :)

Dnia 31.12.2006 o 21:59, matiz123 napisał:

okazuje się, że plik Dialog się całkowicie wyczyścił. Przez to straciłem plik DialogF. :P
Chociaż jakoś nie widzę braków w tekście. :P

Dopóki nie pograsz postacią żeńską... pfff. :)

Dnia 31.12.2006 o 21:59, matiz123 napisał:

Bo jeśli dalej tak będzie, to nieoficjalny patch mojego autorstwa się nie pojawi... :/

Nie wiem po co powielasz pracę profesjonalnych tłumaczy, którzy robią patcha czyli dokładnei ta samą pracę, którą próbujesz ty. Tyle, że oni mają wiedzę i narzędzia. Robienie nieoficjalnych patchy ma sens dopiero gdy szansa na pojawianie się patchy oficjalnych zmniejsza się do zera, a więc raczej pod koniec życia gry niż przy jej początku. W innym wypadku jest to niepotrzebny wysiłek, który na dodatek może pójśc na śmietnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.01.2007 o 19:46, bitelz90 napisał:

Czołem, mam prośbę. Może ktoś mi napisać, gdzie muszę się udać żeby dowiedzieć się o tym czy
ten gość z karczmy w Port Last mówi prawdę na temat tego zajścia w Ember, to jest zadanie w


wroc do tego co sie przechwala w karczmie i go wystrasz odpowiednia konwersacja z nim i masz zaliczone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No ale jak do niego podchodze to jedyną kwestia, którą moge teraz wybrać jest żegnaj czy coś w tym stylu, nic innego. I nie moge z nim rozmowy nawizać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.01.2007 o 20:44, Olamagato napisał:

Najciekawsze, że próbujesz używać badziewnego edytora dialogów do gry, która posiada wspaniały
edytor w Toolsecie (zarówno konstrukcji dialogów jak i samych tekstów).

Heh, ja nawet o tym edytorze nie wiedziałem. :P Dzięki za podanie informacji. :)

Dnia 01.01.2007 o 20:44, Olamagato napisał:

Używając więc starego programu, który ma bugi i nie obsługuje żeńskich wersji dialogów wygląda
to na cofanie się w czasie. :)

Trzeba było wcześniej odpowiedzieć na mojego posta, to bym się nie męczył (chociaż w sumie i tak nie zacząłem nawet porządnie zajmować się tymi plikami). :P

Dnia 01.01.2007 o 20:44, Olamagato napisał:

Nie wiem po co powielasz pracę profesjonalnych tłumaczy (...)

No w sumie chyba masz rację. :) Zresztą dlatego pisałem wcześniej, że dobrze by było poczekać na patcha (który miał się pojawić w zeszłym roku...). Ja jeszcze nie zacząłem grzebać w tych plikach tak na serio, więc moja praca się nie zmarnuje, bo wcale jej nie było. :) Ale jeśli będzie tak, jak przy Heroesie 5, czyli że w kolejnych patchach błędy językowe nie zostaną poprawione, to trzeba będzie coś zrobić. Chociaż w Neverwinterze nie ma aż tylu błędów językowych - problemem są głównie brakujące pliki tekstowe i kilka nieprzetłumaczonych zdań (znalazłem jeszcze "uleczyłś" w okienku podczas leczenienia za pomocą torby). Więc trzeba przyznać, że polonizacja jest jednak lepsza niż w Heroesie.
Czyli nie pozostaje nic innego, jak czekać na patcha. Tylko żeby pojawił się chociaż w tym tygodniu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.12.2006 o 12:12, Tank25 napisał:

> > > Jak byś zastępował to sprawdż sobie jaka jest różnica między polskim plikiem z dzwiękami VO.zip,
a jego angielskim odpowiednikiem.
Jest to ponad 200 MB mniej w polskiej wersji i potem wszyscy się dziwią czemu niema w naszej
wersji niektórych kwestii mówionych i dżwięków np inkantacji.


A zastanawiałem się podczas awansu czy dawać magowi/kapłanowi "Ciche zaklęcia" skoro i tak się nie odzywa podczas inkantacji. No proszę i sprawa wyjaśniona. Wogóle dziwna sprawa, zauważyłem, że przynajmniej u mnie z tego co pamiętam chyba żadna z umagicznionych postaci nic nie mówiła podczas rzucania zaklęć. Chyba będę musiał zainstalować na nowo NN2, wgrać jakiegoś sayve''a i sprawdzić. Nie chodzi mi tu oczywiście o okrzyki bojowe, czy odzywki ale inkanntację czarów. Jeśli to prawda, że "wykastrowano" nam grę to pewnie dlatego, że się niewyrobili bądź im się nie chciało. Jedno gorsze od drugiego. Jak im się zachce to najnowszy patch zamiast kilku mega powinien ważyć z kilkadziesiąt, i zamaist poprawiać powinien dodatkowo jeszcze "oddać" to co nam zabrano.

Świat chyli się ku upadkowi, na oczach tylko klapki z dolarami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja mam chyba banalne pytanie. W jaki sposob moge uzyc prowokacji? Podnosze sobie te umiejetnosc (bo tak jest rekomendowane) ale w sumie nie mam zielonego pojecia jak to uzyc? Zadnego przycisku nie widze :]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.01.2007 o 23:02, Fiury napisał:

A ja mam chyba banalne pytanie. W jaki sposob moge uzyc prowokacji? Podnosze sobie te umiejetnosc
(bo tak jest rekomendowane) ale w sumie nie mam zielonego pojecia jak to uzyc? Zadnego przycisku
nie widze :]

Podczas walki z przeciwnikiem klikasz prawym przyciskiem na oponencie, pojawi się tam rozwijane menu z listą dostępnych akcji, wśród nich powinna być prowokacja.

Btw. Podobne menu pojawia się gdy kliknie się prawym przyciskiem gdziekolwiek indziej np. na ziemi, wtedy jednak komendy w menu pozwalają wydawać rozkazy drużynie również.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.01.2007 o 23:02, Fiury napisał:

ale w sumie nie mam zielonego pojecia jak to uzyc? Zadnego przycisku nie widze :]

Ta umiejętność, jak i niektóre inne oraz część atutów klasowych i rasowych możesz sobie przeciągnąć z okenka umiejętności i atutów postaci wprost na pasek skrótów.
Biorąc pod uwage wszystkie możliwości można sobie pasek ustawić dokładnie tak jak było to zrobione w BG1/2, Icewind Dale 2, albo nawet lepiej (bo możliwości jest więcej).
Niestety autorzy kompletnie zapomnieli w jakikolwiek sposób oznaczyć umiejętności i atuty ściągalne do paska, więc żeby wykorzystać tę możliwość całkowicie trzeba próbować przeciągnąć do paska każdą umiejętność i każdy atut. Te u których sie to da pokażą właściwą ikonę.
W przypadku większości postaci będzie to umiejętność Leczenia (przy pomocy apteczki, którą trzeba mieć) i umiejętność Prowokacji. Postacie barda i łotra najczęściej będą miały na pasku Otwieranie, Zręczne Ręce, Zakładanie Pułapek (których nie ma na pasku trybów) oraz krycie się, parowanie i przeszukiwanie (bo mamy wtedy skróty klawiaturowe)
Z atutów najczęsciej ściąganych na pasek będzie Odpędzanie Nieumarłych kapłana i paladyna, Zwierzęca postać Druida i atuty klasowe specyficzne dla Paladyna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie. Jak często wypoczywacie w grze? Bo tak patrząc na swój sposób gry zastanawiam się czy nie idę na łatwiznę i nie wypoczywam czasem za często :) Np. w magazynie w dzielnicy handlowej aby go całego wyczyścić z przemytników wypoczywałem z 5 razy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.01.2007 o 10:55, alajka napisał:

Np. w magazynie w dzielnicy handlowej aby go całego wyczyścić z przemytników wypoczywałem z 5 razy.

Ja też tyle wypoczywałem. Nie da się mniej bo przy braku czarów postacie czarujące stają się po prostu zbędnym obciążeniem. Miałoby to sens gdyby najwyzszy poziom trudności był tak wysoki, że jej przejście w taki trybie byłoby możliwe dopiero przy czterech postaciach ludzkich sterowanych osobno, a na spanie nałozone byłyby drakonskie ograniczenia lub wielkie niebezpieczeństwo. Jeżeli kończą się nam czary, to równie sensowne jak spanie byłoby zostawienie bezwartościowych postaci czarujących gdzies daleko na baczność i granie dalej tylko użytecznymi.

Samo spanie głupio zrobiono. I kompletnie nierealistycznie - zerżnięto to po prostu żywcem z NWN1. To już nawet BG1 był pod tym względem bardziej klimatyczny czy też realistyczny. Po pierwsze bzdura typu "spanie" na ulicach miasta, po drugie bzdura typu spanie przez przyklęknięcie. Po trzecie bzdura typu spanie 24 godziny. Po czwarte szczególnie idiotycznie wygląda "spanie" gdy w czasie jego trwania widoczni w oddali wrogowie chodzą sobie jakby nigdy nic.
Takie szczegóły jak wypoczynek pokazują czy autorzy gry zwrócili uwagę na drobiazgi. Niestety NWN2 pod tym względem zatrzymał się w roku 2002.

Moim zdaniem porządnie zrobiony odpoczynek w grze z 2006/7 roku powinien wyglądać tak, że wszystkie postaci drużyny powinny sobie rozłożyć jakieś maty wokół punktu centralnego i położyć się na nich, a aktualny lider drużyny w punkcie centralnym powienien rozpalić ognisko (animacja taka jak majstrowanie przy zamkach u złodzieja oraz pojawienie się ogniska) i też się położyć, a kamera powina podjechać do góry, żeby usunąć widok pobliskich terenów i objąć tylko drużynę. Następnie kilka sekund z paskiem, który odnowi wszystkie czary oraz punkty wytrzymałości (tak jak jest teraz) i wszystko powinno się cofnąć z animacjami puszczonymi wstecz. Przy okazji odpoczynek nie powinien trwać 24 godziny, lecz 8 co przy okazji zmieniłoby porę dnia na właściwą. Tak mogłoby to wyglądać gdyby było zrobione to porządnie. Ale nie jest. A szkoda bo nie byłoby przy tym wielkiego nakładu pracy dla autorów gry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.01.2007 o 10:48, Adamzzz napisał:

A gdzie można znaleźć mody do gry - po polsku i działające bezbłędnie?

Nie ma jeszcze polskich modów do NWN2. Kilka spolszczonych modów znajdziesz na www.kotor2.pl, ale jak one działają, nie wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A łaty jak nie ma tak nie bylo tralalala... Niby do konca grudnia, ale ktorego roku? :D nie mam sily sie denerwowac, bo jest to zenujaceee hopsasa :) A jeszcze bardziej zenujace jest to, ze nawet nie ma odzewu z CDP:) Tak trzymac, jest fantastycznie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kurcze ale jaja, przeczytałem na stronie kotor2 że:

"Jeśli zakupiłeś polską wersję Neverwinter Nights 2 ale nie kolekcjonerską - a zwykłą. Może chciałbyś mieć dostęp do specjalnej aury, przedmiotów i sprzedawców, którzy są dostępni tylko po zakupie edycji kolekcjonerskiej... Jeśli twoja odpowiedź brzmi - TAK! To jedyne co musisz zrobić (nic nie trzeba instalować!), to wczytać zapis gry, czy też zacząć nową grę i w jej trakcie dokonać podanych zmian:

~ (otwórz konsolę)
DebugMode 1
givefeat 1764
givefeat 1765
DebugMode 0
~ (zamknij konsolę)

Pamiętaj o dużych literach, tam gdzie występują!

Po wykonaniu tejże operacji, wciśnij klawisz C i przejdź do zakładki Atuty by zapoznać się z bonusowymi dodatkami, którymi to są:

Przyjaciel kupca
Błogosławieństwo Waukeen"

I co wy na tą rewelacje ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ta rewelacja jest znana od momentu premiery gry na całym świecie.
Nie mniej jednak, nie pisze się o tym na forach, aby ludzie mający preorder z usa i EK nie byli smutni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować