Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Niemała instalka DMC4 na PS3

70 postów w tym temacie

Dnia 06.01.2008 o 21:09, syriusz.b napisał:

upgradeować a updatetować to 2 różne pojęcia i w jednej części, chyba je pomyliłeś, albo ja
kompletnie nie rozumiem twojego argumentu...


o który fragment chodzi? bo faktycznie mogłem się nawet przejęzyczyć, ale wyciąłeś wszystko więc nie wiem nawet jak uargumentować swoją ewentualną obronę ;)

upgrade - z zasady - podnosi funkcjonalność (np. rozbudowa sprzętu czy instalacja dodatku w przypadku gier/programów)

update zaś albo robi to w niewielkim stopniu albo poprawia pewne błędy czy ogólnie pojęte "kwestie" (np. wymiana źle działającego podzespołu bądź instalacja patcha nie będącego "darmowym dodatkiem rozbudowującym cośtam")

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DVD 16x = 21.6 mb/s 18x = 25 mb/s
BD 1x = 4.5 mb/s; 2x = 9 mb/s; 4x 18 mb/s; 8x = 35 mb/s; 12x = 54 mb/s

a jak wiadomo to nad BD pracują nadal a nie DVD, także napęd będzie jeszcze szybsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.01.2008 o 21:13, KHRoN napisał:

o który fragment chodzi? bo faktycznie mogłem się nawet przejęzyczyć, ale wyciąłeś wszystko
więc nie wiem nawet jak uargumentować swoją ewentualną obronę ;)



>> konsole zawsze miały "fantastyczną grafikę" (w porównaniu do tego, co w danym czasie oferowały komputery) i nigdy przez ich okres "panowania" nie trzeba było niczego upgrade''ować etc. po prostu kupowało się płytę z nową grą... a grafika i tak była coraz lepsza (programiści coraz bardziej się starali)

chodzi ci o aktualizacje, które się często pobiera - dobrze zrozumiałem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.01.2008 o 21:24, PioTRaS napisał:

DVD 16x = 21.6 mb/s 18x = 25 mb/s
BD 1x = 4.5 mb/s; 2x = 9 mb/s; 4x 18 mb/s; 8x = 35 mb/s; 12x = 54 mb/s

a jak wiadomo to nad BD pracują nadal a nie DVD, także napęd będzie jeszcze szybsze.


Tyle że w PS3 montowany jest BD-ROM 2x (na czymś Sony musiało zaoszczędzić w końcu...), no a w X360 DVD-ROM 16x. Różnica w prędkości odczytu jest dosyć znacząca, czyż nie? ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>> konsole zawsze miały "fantastyczną grafikę" (w porównaniu do tego, co w danym czasie
>> oferowały komputery) i nigdy przez ich okres "panowania" nie trzeba było niczego upgrade''ować
>> etc
. po prostu kupowało się płytę z nową grą... a grafika i tak była coraz lepsza (programiści
>> coraz bardziej się starali)

Dnia 06.01.2008 o 21:33, syriusz.b napisał:

chodzi ci o aktualizacje, które się często pobiera - dobrze zrozumiałem?


właśnie odwrotnie :)

pobierana poprawka to byłby "update" (co do którego - swoją drogą - również mam pewne uwagi ;) ) - jeszcze nie było chyba konsolowego patcha poprawiającego grafikę (a może właśnie był, tylko o czymś nie wiem?)

w tym konkretnie przypadku miałem na myśli konieczność ulepszania sprzętu... załóżmy czysto hipotetyczną sytuację:
- mam PS3 z dyskiem 20GB
- mam 6 gier, z których każda "pozostawia po sobie" 5GB danych na dysku
- ... i mam problem: albo kupię większy dysk, albo będę czekał wieki na usunięcie danych poprzedniej gry i załadowanie danych nowej (i przy okazji zajeżdżę zarówno laser jak i dysk)

a to dopiero wierzchołek góry lodowej, bo załóżmy że ktoś przy okazji następnej generacji wpadnie na pomysł taki, że gracz będzie mógł sobie wybrać układ graficzny i ilość RAM-u w konsoli ;)

[edit] patrz post niżej o wymianie napędu BD w PS3, żeby się szybciej gry ładowały... oczywiście nikt nie każe kupować nowej wersji, ale oblivion będzie działał powolutku ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.01.2008 o 21:51, Krasus napisał:

> DVD 16x = 21.6 mb/s 18x = 25 mb/s
> BD 1x = 4.5 mb/s; 2x = 9 mb/s; 4x 18 mb/s; 8x = 35 mb/s; 12x = 54 mb/s
>
> a jak wiadomo to nad BD pracują nadal a nie DVD, także napęd będzie jeszcze szybsze.

Tyle że w PS3 montowany jest BD-ROM 2x (na czymś Sony musiało zaoszczędzić w końcu...), no
a w X360 DVD-ROM 16x. Różnica w prędkości odczytu jest dosyć znacząca, czyż nie? ;p

Wiem, ale zapewne w wersji slim wpakują już szybszy napęd i wtedy różnicy nie będzie widać ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.01.2008 o 22:00, PioTRaS napisał:

Wiem, ale zapewne w wersji slim wpakują już szybszy napęd i wtedy różnicy nie będzie widać
;)


użytkownicy starej wersji się wkurzą... poza tym dopiero mówiłem o tym, że kiedyś konsol nie trzeba było ani wymieniać ani upgrade''ować żeby wszystko jako-tako działało ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.01.2008 o 21:51, Krasus napisał:

Tyle że w PS3 montowany jest BD-ROM 2x (na czymś Sony musiało zaoszczędzić w końcu...), no
a w X360 DVD-ROM 16x. Różnica w prędkości odczytu jest dosyć znacząca, czyż nie? ;p


sadze ze wolniejszy naped w ps3 moze byc przyczyna calych tych preloadingow. bardzo mozliwe ze naped jest zbyt wolny aby doczytywac wszystko w trakcie gry :(.

a wracajac do predkosci BR 2x = 72 Mbit/s = 9MB/s. nawet zakladac ze ta teoretyczna predkosc uda sie utrzymac przez caly czas "instalacji" (a wiadomo ze nie) to 5 gigabajtow kopiowac bedzie sie ponad 9 minut. w praktyce pewnie wyjdzie z tego kwadrans. lipa imo, konsole przyzwyczaily mnie do czegos innego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.01.2008 o 22:07, Ciastuś napisał:

wolniejszy naped w ps3 moze byc przyczyna calych tych preloadingow. bardzo mozliwe
ze naped jest zbyt wolny aby doczytywac wszystko w trakcie gry :(.

a wracajac do predkosci BR 2x = 72 Mbit/s = 9MB/s [...] 5 gigabajtow
kopiowac bedzie sie ponad 9 minut


w przypadku CD nawet powolny napęd (nie pamiętam jaki konkretnie był w np. PS1, więc dajmy na to 4x) kopiował pełną zawartość płyty w kwadrans... a tu 5GB (kwadrans) to tylko pewna część pełnej pojemności płyty...

więc jak najbardziej to napęd jest tu wąskim gardłem (z uwagi na ilość danych koniecznych czy też możliwych do odczytu)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.01.2008 o 22:22, Lamb3rt napisał:

Nietrafiony news... Far Cry na PC miał 7GG... Metal Gear Solid 2 prawie 9GB... Tak więc to
żadna rewolucja.


nie wiem czy zauwazyles ale ten news dotyczy KONSOLI a nie pcta gdzie instalacje sa standardowym zlem koniecznym. na konsolach takie praktyki nie istnialy i nie istnieja, nie liczac dziwnych przypadkow na PS3 takich jak ten. wiec jak najbardziej jest rewolucja czy raczej ewolucja... tylko wsteczna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

KHRoN ja mam jakieś przeczucie że Sony poprostu umożliwi zakup szybszego napędu. Można powiedzieć że Sony za szybko wprowadziło BR, w tam tym okresie najszybsza była 4x, ale w okresie początku produkcji była tylko 2x i stąd taki napęd w PS3. Postawiono na objętość płyt a nie szybko transferu i teraz trzeba będzie czekać przy wczytywaniu gier. Jeśli Sony umożliwi wymianę napędu za rozsądną cenę to myślę że nie będzie zbytnich narzekań, w końcu na starych egzemplarzach będzie działać ale trzeba będzie dłużej czekać, płacisz za skrócenie czasu czekania :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciastuś nie tylko na PS3 jest "instalacja", na x-boxie też o ile wykryje że jest zamontowany dysk. Jest to zgranie najczęściej wykorzystywanych plików na dysk po to aby zmniejszyć "loading" w grze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.01.2008 o 22:31, PioTRaS napisał:

Ciastuś nie tylko na PS3 jest "instalacja", na x-boxie też o ile wykryje że jest zamontowany
dysk


a skad taka informacja jesli moge wiedziec? bo pierwsze slysze :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.01.2008 o 22:00, PioTRaS napisał:

Wiem, ale zapewne w wersji slim wpakują już szybszy napęd i wtedy różnicy nie będzie widać ;)

To musieliby wsadzić x6 lub x8, żeby tylko dorównać do funkcjonalnej sprawności transferu DVD. Funkcjonalny zysk z pojemniejszej pamięci ma znaczenie tylko wtedy gdy proporcjonalnie do jej zwiększenia rośnie prędkość transferu. Wkładanie dwukrotnie wolniejszego napędu dla nośnika, który przenosi czterokrotnie więcej danych, to kompletna pomyłka bo sprawność takiego układu spada ośmiokrotnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.01.2008 o 22:26, Ciastuś napisał:

news dotyczy KONSOLI a nie pcta gdzie instalacje są standardowym zlem koniecznym.

To też wymaga sprostowania. PC oraz Windows wcale nie wymagają instalacji gry na dysku twardym. Inna sprawa, że nikt nie wydaje tak działających gier.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.01.2008 o 22:27, PioTRaS napisał:

płacisz za skrócenie czasu czekania :P


idea konsol była dotychczas taka, że płacisz raz (dajmy na to tuż po premierze) a potem grasz przez dajmy na to trzy-cztery lata istnienia danej generacji bez marwienia się o cokolwiek poza kwestią "skąd brać pieniądze na nowe gry" ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować