Zaloguj się, aby obserwować  
Hi_my_name_is

Mass Effect PC - temat ogólny

6123 postów w tym temacie

W którym momencie można zakończyć wątek miłosny w grze? Po Ilos?

Bo jakoś tak gadałem z kobietami ze statku, ale chciałem poderwać Ashley nie tą Asari i tak się złożyła, że gra skończona a romansu nie było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziś na stronie cdaction można przeczytać:
W sobotę informowaliśmy, że drugie DLC do Mass Effecta 2 może pojawić się w sierpniu, wraz z premierą nowej usługi Microsoftu, Games on Demand. Wiele wskazuje na to, że dodatek rzeczywiście zadebiutuje za dwa miesiące.

Na blogu BioWare w serwisie Twitter pojawiła się wiadomość od Evil Chrisa. Twierdzi on, że pewne nowe szczegóły na temat rozszerzenia do ME mogą wyjść na światło dzienne jeszcze w tym tygodniu. Prawdopodobnie uzyskamy potwierdzenie lub zaprzeczenie weekendowych plotek. Choć niewykluczone, że BioWare trzyma jeszcze jakiegoś asa w rękawie. Czekamy!


P.S. Mam nadzieje że dodatek ukaże się w te wakacje. Od 10 lipca do 27 lipca będę nie obecny na forum bo jadę do Angli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmm dostosowałem się do waszego rozwiazania dotyczące braku tekstury na Therun . Niestety nie mam w konfiguracji opcji "napraw" :(

Co robić? Mam wersję oryginalną z dodatkiem i patchem 1.01a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możesz to też zrobić ręcznie: wejdź w Moje Dokumenty\BioWare\Mass Effect\Published\CookedPC i usuń plik LocalShaderCache-PC-D3D-SM3.upk gra po uruchomieniu powinna go sama zastąpić poprawnym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam taki dziwny problem: zakończyłem zadanie dla Gavina Hossle''a ale na mapie wciąż jest wyświetlany wykrzyknik jakby zadanie ciągle było aktywne. A ukończyłem juz główny wątek na Feros.
I jeszcze jedno: mimo, że ukończyłem misje na Therum i Feros oraz dostałem zadania od Wrexa i Garrusa, nie mogę polecieć do tych systemów gdyż wciąż są niedostępne. Kiedy zostaną one udostępnione?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

niedawno ukończyłem ME i muszę przyznać, że się ogólnie rozczarowałem. Dobrze, że wydałem tylko 30 zł ;)
Gra widać, że wzorowana na styl (z oczywistych powodów) Jade Empire a właściwie do KotOR, z tą różnicą, że Kotor miażdży ME w każdym względzie prócz grafiki ;) a JE jeszcze nie ukończyłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.07.2009 o 10:36, Lord_of_the_force napisał:

Mam taki dziwny problem: zakończyłem zadanie dla Gavina Hossle''a ale na mapie wciąż
jest wyświetlany wykrzyknik jakby zadanie ciągle było aktywne. A ukończyłem juz główny
wątek na Feros.
I jeszcze jedno: mimo, że ukończyłem misje na Therum i Feros oraz dostałem zadania od
Wrexa i Garrusa, nie mogę polecieć do tych systemów gdyż wciąż są niedostępne. Kiedy
zostaną one udostępnione?


co do twojego drugiego pytania to abys mógł wykonac misje z wreksem i z garussem musisz wykonac obrócz Feros i Therum jeszce misje na Noverii. A co do twojego pierwszego pytania to nie znam odpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.07.2009 o 10:36, Lord_of_the_force napisał:

Mam taki dziwny problem: zakończyłem zadanie dla Gavina Hossle''a ale na mapie wciąż
jest wyświetlany wykrzyknik jakby zadanie ciągle było aktywne.

Bo wykrzykniki są zawsze wstawiane i nigdy nie są usuwane. To jeden z kilkuset błędów tej gry.

Dnia 01.07.2009 o 10:36, Lord_of_the_force napisał:

I jeszcze jedno: mimo, że ukończyłem misje na Therum i Feros oraz dostałem zadania od
Wrexa i Garrusa, nie mogę polecieć do tych systemów gdyż wciąż są niedostępne.

Jak to nie możesz polecieć? Wszystkie systemy są dostępne jeżeli są widoczne. Jest kilka sektorów oraz układów gwiezdnych, które pojawiają się na mapie dopiero po wykonaniu innych zadań. Jednak jeżeli coś jest widoczne, to można tam polecieć. Na niektórych planetach i obiektach, które zostały zamknięte fabularnie (np. wysadzone) nie można drugi raz wylądować. Takim przykładem jest np. Eden Prime, X51, Virmir.

Opisz co to znaczy "niedostępne".
Wbrew temu co napisał kolega powyżej ja nigdy nie miałem problemu z wykonaniem wszystkich możliwych zadań mimo, ze nie miałem jeszcze odwiedzonego Feros, Noverii, albo nawet obu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.07.2009 o 11:18, Bart_GT napisał:

Gra widać, że wzorowana na styl (z oczywistych powodów) Jade Empire a właściwie do KotOR,
z tą różnicą, że Kotor miażdży ME w każdym względzie prócz grafiki

No niestety tak jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moja osobista lista zalet i wad Mass Effect 1

Zalety:
1. Interesujący świat gry umiejscowiony w nieodległej przyszłości.

2. Dynamicznie renderowane filmy z postaciami w ich bieżącym wyglądzie z prowadzeniem kamery jak w prawdziwych filmach.

3. Poziomy idealisty i renegata nie są przeciwieństwami. Idealista nie oznacza automatycznie przeciwnika kary śmierci, renegat nie oznacza automatycznie osoby lubującej się w zabijaniu.

4. Bezpunktowy system rozwoju postaci; istotne zmiany doświadczenia są uwypuklane odblokowaniem nowych umiejętności lub lepszymi niż dotychczasowe.

5. Koncepcja umiejscowienia klasycznej gry FPP w systemie RPG. Wrogowie reagują na widok postaci niezależnie od odległości (odległość graniczna jest bardzo duża i równa odległości a jakiej obiekty te znikają z pola widzenia). Ich reakcję może uaktywnić nawet sam dźwięk. Niezłe prowadzenie kamery oraz HUD. Wrogowie potrafią atakować hordami wykorzystując przewagę liczebną oraz strzelać z karabinu snajperskiego z bardzo dużej odległości jeżeli ukształtowanie terenu na to pozwala.

6. Duża ilość powierzchni planet możliwych do odwiedzenia, każda z nich ma unikalne ukształtowanie terenu, światło i widok nieba

Wady:
1. Błędy merytoryczne
- umieszczenie Układu Słonecznego w złym miejscu Galaktyki Drogi Mlecznej - w rzeczywistości Ziemia znajduje się na samym skraju jej ramienia, a nie gdzieś w środku.
- nadanie nazwy "gromada lokalna" wycinkowi naszej galaktyki podczas gdy to nasza galaktyka należy do "Gromady Lokalnej" - jest to skupisko galaktyk, a nie układów gwiezdnych.
- fizyka gry nie uwzględnia w ogóle zróżnicowania siły ciążenia (grawitacji); czy duża planeta czy pokład statku, czy asteroida - fizyka gry daje identyczne efekty.
- występowanie efektu dźwiękowego, w tym efektu Dopplera dla obiektów w kosmosie (w próżni)
- Jest możliwe wykonanie zadania na Virmirze przed wykonaniem zadań na Feros lub Noverii - jednak gra w dialogach ogóle nie uwzględnia wiedzy tam uzyskanej; ten sam błąd występuje w dialogu z Radą po przejściu planety Virmir i rozmowie ze Żniwiarzem.

2. Zły balans gry i jej ekonomia
- normalny poziom trudności sprawia, że gra jest banalnie łatwa do przejścia; nie ma potrzeby używania apteczek
- poziom trudności "szaleniec" również nie sprawia żadnych trudności graczowi, który dwukrotnie przeszedł już grę
- wyższe poziomy trudności są zablokowane, aż do dwukrotnego skończenia gry
- pociski drużyny docierają do przeciwnika natychmiast, pociski przeciwnika lecą z prędkością wielokrotnie niższą; w efekcie nie trzeba się ukrywać za żadnymi osłonami, a jedynie znajdować się cały czas w ruchu aby nigdy nie zostać trafionym; im potężniejszy pocisk, tym wolniej leci
- naciągany system omni-żelu
- automatyczne otrzymywanie kredytów za każdego zabitego wroga
- otrzymywanie sprzętu wroga, którego zlikwidowało się na odległość
- otrzymywanie apteczek za zabitych wrogów, co w połączeniu blokadą czasową częstego użycia eliminuje w praktyce potrzebę ich zbierania

3. Fatalna koncepcja sklepów
- nieuzasadnione wydzielenie pancerzy dla istot innych niż ludzie oraz ulepszeń podczas gdy rozdziału przedmiotów nie ma w ekwipunku
- brak sortowania przedmiotów, ani dla tego samego typu, ani dla tej samej nazwy przedmioty są sortowane wg cen, przy czym w sklepie najdroższe są na początku, a w ekwipunku odwrotnie.

4. Niewiele modeli obiektów i przedmiotów. Ich różnorodność jest minimalna.
- błędy w przedmiotach: wiele z nich jest rzekomo unikalnych, a można je znaleźć w dużych ilościach
- wiele przedmiotów różni się od siebie wyłącznie nazwą i firmą
- widok przedmiotu w ekwipunku nie pokazuje przedmiotu, lecz jakąś skrzynkę o tym samym kolorze co przedmiot

5. Mało użyteczny i źle wykonany dziennik zadań
- nie można go posortować wg czasów ich wykonania, a jedynie wg czasów ich otrzymania oraz nazwy
- wadliwy sposób podświetlania zadań, w których coś się zmieniło; wybranie pozycji zawsze likwiduje podświetlenie zadania, a zawsze wybierane jest pierwsze zadanie z listy - często to, w którym coś się zmieniło; ten sam problem dotyczy leksykonu
- połączenie konkretnej pozycji dziennika z mapą nie ma żadnego związku; wybranie zadania w mapie nie przełącza do tego zadania w dzienniku, lecz zawsze do pierwszego zadania z listy

6. Irytująca mapa lokalizacji
- obszary aktywne dla kursora myszy są tego samego czarnego koloru co obszar już poza mapą; w efekcie raz można przesunąć mapę myszką, a innym razem nie można bo kursor jest poza niewidoczną granicą mapy
- próba przesunięcia mapy w pobliżu jakiegokolwiek opisu miejsca powoduje przejście do dziennika zadań

7. Fatalnie wykonane przez Demiurge Studios przeniesienie gry z konsoli na PC
- wysoce wadliwe wykonanie ładowania poziomów gry nie uwzględniające w ogóle, że Windows w odróżnieniu od konsoli jest środowiskiem wielozadaniowym: ładowanie gry zamiast być jej integralnym wątkiem jest osobnym procesem (wyświetlającym film ładowania) dodatkowo zawierającym sprawdzenie antypirackie; w efekcie występują zakleszczenia spowodowane dostępem do tych samych danych przez różne elementy gry; dla wielu komputerów i konfiguracji Windows granie nie jest możliwe lub bardzo irytujące.

8. Źle technicznie wykonana polonizacja
- dialogi mówione często zawieszają się, co uniemożliwia często wybranie właściwej odpowiedzi na pytanie, którego się nie usłyszało; w efekcie niezbędne jest i tak włączenie napisów aby móc ten problem ominąć
- tekst napisów często wyraźnie nie zgadza się wersją dźwiękową, a te nie zgadzają się często z napisami decyzji co do dalszego dialogu.


Jak widać sama liczba wad znacząco przewyższa liczbę zalet.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Świetnie wypunktowane. Tak poza tym to był cRPG roku... świat już dawno stanął na głowie. Wszystkim pismom branżowym powinno się rzucić w twarz taką listą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To, co mi w Mass Effect nie podoba się, to niewielka w sumie różnorodność przeciwników oraz fakt, że gra dzieli sporo z designem pierwszego Knights of the Old Republic. Ale to i tak jest bardzo zgrabna gra, chociaż trzy misje, które musimy wykonać na Therum, Feros i Noverii są nudne i gra niezbyt w tych momentach wciąga. Ale co tam, dałem jej kolejną szansę, tym razem zamierzam ukończyć przynajmniej większość zadań pobocznych, odkryć co się da i polatać po innych planetach niż te dotyczące głównego wątku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.07.2009 o 12:45, Olamagato napisał:

6. Duża ilość powierzchni planet możliwych do odwiedzenia, każda z nich ma unikalne ukształtowanie
terenu, światło i widok nieba


Nie powiedziałbym. Dopracowane są jedynie planety związane z głównym wątkiem, niektóre są po prostu super, przynajmniej jeśli chodzi o wygląd. Natomiast planety związane z zadaniami pobocznymi są marne - robione na jedno kopyto, nie różnią się właściwie niczym, poza kolorystyką, może warunkami, ale idea pozostaje taka sama.

Wkurza mnie jeszcze sterowanie Mako, które jest naprawdę irytujące i źle zrobione.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować