• 0
Zaloguj się, aby obserwować  
Kajetan_Chrumps

Mass Effect - problemy i błędy

Pytanie

Witam.

1. Pomimo wyłączenia napisów (polski dubbing) napisy sporadycznie pojawiają się w różnych miejscach....
2. Wybrałem panią Sheppard. Na ekranie przydziału umiejętności pani Sheppard przenika się z panem Sheppardem!
3. Przy niektórych dialogach "przycięte" są początki wypowiedzi.

Proponuję aby w tym wątku umieszczać wszelkiego rodzaju problemy z tą grą. Będzie wszystko w jednym miejscu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1016 odpowiedzi na to pytanie

  • 0
Dnia 09.12.2008 o 03:14, Olamagato napisał:

Cóż powiedzieć. Patch połączony z dodatkiem wygląda mi na bubel. Po aktualizacji nie
dość, że wcięło wszelkie ustawienia konsoli czy dowiązania klawiszy - co mógłbym jakoś
przeboleć - to jeszcze rozwaliły się tekstury terenu. Najbardziej widocznym przykładem
jest Artemist Tau i Sparta, tam gdzie szukamy Liary. Krajobraz jest pocięty szachownicą
czarnych obszarów i poza reinstalacją całej gry nie widzę żadnego innego rozwiązania...
:(
Jeżeli po reinstalacji problem się powtórzy, to dodatek trzeba będzie jednak wyrzucić
do kosza bo tak się po prostu nie da grać. Nie widząc tekstur można bardzo łatwo wpaść
do lawy i powtarzać misję w nieskończoność.


Czyli jak widać takie rozwiązanie patcha jest niewypałem. Czekało się na patch tyle czasu a nie dość, że nie poprawił wszystkich problemów to przy stwarza (wraz z dodatkiem) nowych. Cały produkt Mass Effect + patch 1.01 z dodatkiem BtDS można uznać zawalonym projektem PL??? Nadal mam nadzieję, że uda się rozwiązać mój problem oraz problemy pozostałych użytkowników i Mass Effect dostarczy nam oczekiwanych wrażeń.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dnia 08.12.2008 o 22:02, Grzyb11115 napisał:

jednak dalej nic nie przynosi skutku co mnie bardzo dziwi.

Nie pamiętam co za problem miałeś, ale jeżeli był to problem z uruchomieniem gry, to jeden sposób może pomóc. Trzeba ustawić rozdzielczość gry (i głębię kolorów oczywiście też) identyczną jak rozdzielczość pulpitu Windows, wyłączyć w konfiguratorze gry sprzętową obsługę dźwięku, wyłączyć postprocessing (efekty filmowe itp), zamknąć wszelkie niepotrzebne procesy (np. antywirus) i wtedy odpalić grę ze skrótu.
Następnie trzeba odczekać dość długo bo do skutku. :) Nierzadko takie pierwsze uruchomienie może trwać nawet kilkanaście minut. Trzeba być po prostu cierpliwym, najdłuższe zanotowane przeze mnie pierwsze uruchamianie gry trwało prawie 20 minut.
Jak gra raz się uruchomi należy odpalić nową grę i po jej rozpoczęciu zapisać i wyjść. Drugie uruchomienie powinno być już znacznie szybsze i można wtedy spróbować przestawianie sprzętowego dźwięku i polepszenia efektów grafiki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dnia 09.12.2008 o 11:07, Olamagato napisał:

> jednak dalej nic nie przynosi skutku co mnie bardzo dziwi.
Nie pamiętam co za problem miałeś, ale jeżeli był to problem z uruchomieniem gry, to
jeden sposób może pomóc. Trzeba ustawić rozdzielczość gry (i głębię kolorów oczywiście
też) identyczną jak rozdzielczość pulpitu Windows, wyłączyć w konfiguratorze gry sprzętową
obsługę dźwięku, wyłączyć postprocessing (efekty filmowe itp), zamknąć wszelkie niepotrzebne
procesy (np. antywirus) i wtedy odpalić grę ze skrótu.
Następnie trzeba odczekać dość długo bo do skutku. :) Nierzadko takie pierwsze uruchomienie
może trwać nawet kilkanaście minut. Trzeba być po prostu cierpliwym, najdłuższe zanotowane
przeze mnie pierwsze uruchamianie gry trwało prawie 20 minut.
> Jak gra raz się uruchomi należy odpalić nową grę i po jej rozpoczęciu zapisać i wyjść.
Drugie uruchomienie powinno być już znacznie szybsze i można wtedy spróbować przestawianie
sprzętowego dźwięku i polepszenia efektów grafiki.



Napisałeś, że gra uruchamia się bardzo długo. Podchodzi to też pod mój problem ponieważ podczas startu gry (mam włączony menadzer zadań ->zakładka procesy) nie włącza się ona na 3 różne sposoby.
Wszystko zaobserwowane w menadzerze zadań.:
1. Pojawia się proces MassEffect.exe oraz coś w stylu ~e5.00001 (nie pamiętam dokładnie bo piszę po za miejscem zamieszkania). Obydwa procesy zawieszają się i nic się nie dzieje. Na pulpicie nie widać startera gry.
2. Pojawiają się powyższe procesy po czym błyskawicznie znikają i tyle.
3. Pojawia się starter gry, a procesy dalej się ładują, użycie pamięci rośnie i rośnie aż w końcu procesy się zamkną całkowicie. Czasem jest tak, że nawet wydaje się, że gra się uruchamia bo pojawia się czarny ekran, ale dalej już nic nie ma... (może właśnie tam poczekać i gra się uruchomi).
Wszystko jest dość dziwne bo nie ma reguły, na który sposób gra będzie się uruchamiała. Znaczenia nie ma również to czy grę uruchamiam ze startera, skrótu czy bezpośredni z exe. z folderu z grą. Znacznia nie ma również to czy antywirus jest włączony czy są kodeki itp. Całe zdatrzenie jest całkowicie losowe.


Oczywiście spróbuję każdego sposobu jaki napisze, bo coś w końcu musi pomuc :). Jak tylko wrócę do domu to przetestuję to co napisałeś w ostatnim poście i dam znać czy coś pomogło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Oto błędy, które występują na planecie z wykopaliskami Liary (Artemis Tau, chyba Knossos).

Specjalnie przeinstalowałem grę zachowując wyłącznie zapisy po to aby "poprawiona" gra mogła skorygować swoje błędy z wersji 1.0. Widać więc też na screenach ostrą pikselozę na starszych kartach Radeona. Oczywiście nie została poprawiona.

20081209124546

20081209124559

20081209124608

20081209124626

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

I jeszcze 4 kolejne.

Bardzo by mnie interesowało co robili testerzy polskiej wersji połączonego patcha i dodatku. Błąd ten można odnaleźć dosłownie w kilka minut po rozpoczęciu gry bo obecność na tej planecie, wymuszana jest przez sam początek jednego z trzech questów głównych (Odnalezienie Liary, Feros, Noveria)...

Jak dla mnie patch jest do natychmiastowej poprawki. A gra jest nim po prostu spieprzona.

20081209124657

20081209124710

20081209124719

20081209124726

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dnia 09.12.2008 o 12:52, Olamagato napisał:

I jeszcze 4 kolejne.

Bardzo by mnie interesowało co robili testerzy polskiej wersji połączonego patcha
i dodatku
. Błąd ten można odnaleźć dosłownie w kilka minut po rozpoczęciu gry bo
obecność na tej planecie, wymuszana jest przez sam początek jednego z trzech questów
głównych (Odnalezienie Liary, Feros, Noveria)...

Jak dla mnie patch jest do natychmiastowej poprawki. A gra jest nim po prostu spieprzona.



Patch powinien wyjść jako osobna żecz wtedy może został by lepiej dopasowany, a tak widać ani nie skupiono się na patchu ani na dodatku i efekty są znane. Tyle czekania i dalej nic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dnia 09.12.2008 o 12:52, Olamagato napisał:

Jak dla mnie patch jest do natychmiastowej poprawki. A gra jest nim po prostu spieprzona.


Olo, ale angielski patch ma DOKŁADNIE to samo. Pamiętasz jak się zaraz po premierze w sumie pytałam o brak tekstur? To była wina patcha, teraz już to wiem :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dnia 09.12.2008 o 13:19, Fumiko napisał:

Olo, ale angielski patch ma DOKŁADNIE to samo. Pamiętasz jak się zaraz po premierze w
sumie pytałam o brak tekstur? To była wina patcha, teraz już to wiem :D

Heh, to znacznie gorzej niż myślałem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dnia 09.12.2008 o 12:29, Grzyb11115 napisał:

> > jednak dalej nic nie przynosi skutku co mnie bardzo dziwi.
> Nie pamiętam co za problem miałeś, ale jeżeli był to problem z uruchomieniem gry,
to
> jeden sposób może pomóc. Trzeba ustawić rozdzielczość gry (i głębię kolorów oczywiście

> też) identyczną jak rozdzielczość pulpitu Windows, wyłączyć w konfiguratorze gry
sprzętową
> obsługę dźwięku, wyłączyć postprocessing (efekty filmowe itp), zamknąć wszelkie
niepotrzebne
> procesy (np. antywirus) i wtedy odpalić grę ze skrótu.
> Następnie trzeba odczekać dość długo bo do skutku. :) Nierzadko takie pierwsze uruchomienie

> może trwać nawet kilkanaście minut. Trzeba być po prostu cierpliwym, najdłuższe
zanotowane
> przeze mnie pierwsze uruchamianie gry trwało prawie 20 minut.
> Jak gra raz
się uruchomi należy odpalić nową grę i po jej rozpoczęciu zapisać i wyjść.
> Drugie uruchomienie powinno być już znacznie szybsze i można wtedy spróbować przestawianie

> sprzętowego dźwięku i polepszenia efektów grafiki.


Napisałeś, że gra uruchamia się bardzo długo. Podchodzi to też pod mój problem ponieważ
podczas startu gry (mam włączony menadzer zadań ->zakładka procesy) nie włącza
się ona na 3 różne sposoby.
Wszystko zaobserwowane w menadzerze zadań.:
1. Pojawia się proces MassEffect.exe oraz coś w stylu ~e5.00001 (nie pamiętam dokładnie
bo piszę po za miejscem zamieszkania). Obydwa procesy zawieszają się i nic się nie dzieje.
Na pulpicie nie widać startera gry.
2. Pojawiają się powyższe procesy po czym błyskawicznie znikają i tyle.
3. Pojawia się starter gry, a procesy dalej się ładują, użycie pamięci rośnie i rośnie
aż w końcu procesy się zamkną całkowicie. Czasem jest tak, że nawet wydaje się, że gra
się uruchamia bo pojawia się czarny ekran, ale dalej już nic nie ma... (może właśnie
tam poczekać i gra się uruchomi).
Wszystko jest dość dziwne bo nie ma reguły, na który sposób gra będzie się uruchamiała.
Znaczenia nie ma również to czy grę uruchamiam ze startera, skrótu czy bezpośredni z
exe. z folderu z grą. Znacznia nie ma również to czy antywirus jest włączony czy są kodeki
itp. Całe zdatrzenie jest całkowicie losowe.


Oczywiście spróbuję każdego sposobu jaki napisze, bo coś w końcu musi pomuc :). Jak tylko
wrócę do domu to przetestuję to co napisałeś w ostatnim poście i dam znać czy coś pomogło.



Spróbowałem sposobu opisanego przez Ciebie (Olamagato) jednak w dalszym ciągu i to nie pomogło. Proces się zamyka i nie ma mowy o uruchomieniu gry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Właśnie wszedłem aby opisać brak tekstur ale Olamgato mnie uprzedził. Fumiko masz wersję angielską/zachodnią ? Bo zastanawiam się jak tam to wygląda aż poczytam dzisiaj oficjalne forum toż to bubel. Jeszcze raz BUBEL (i tak mi nie ulżyło). Jeśli to wina BioWare to nie ma co psów wieszać na CDP ale nie rozumiem przecież były beta testy w CDP tego patcha i co przechodzili nad nim do porządku dziennego - jest bo jest ? Nie zgłaszali, nie naciskali BioWare że se jaja robią i nie da się przez to grać ? Przecież teraz jest jeszcze gorzej jak w wersji podstawowej. Chyba zadać trzeba to pytanie konsulom. Wbijam na forum zachodnie zobaczę co tam piszą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dnia 09.12.2008 o 18:47, lolko7 napisał:

Fumiko masz wersję angielską/zachodnią ?


Dokładniej rzecz ujmując kupioną w Irlandii, jakoś tak jeszcze przed polską premierą zdaje się. I tak, miałam ten błąd z teksturami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Rzekomo jest rozwiązanie tego błędu. Należy usunąć z folderu
%user%\BioWare\Mass Effect\Published\CookedPC\LocalShaderCache-PC-D3D-SM3.upk, który po restarcie gra miałaby sobie poprawnie odtworzyć (to jest cache).
Niestety usunięcie u mnie jednak nie działa bo uruchomiłem zapis sprzed pierwszego wylotu z Cytadeli i wędrówka na planetę również dała ten sam efekt.

[aktualizacja]
Problem z teksturami pojawił się w zachodnim patchu 1.01a, ale był następnie łatany przez dodatek BTDS, który był instalowany zawsze po nim.
Ponieważ wersje wschodnioeuropejskie zostały przez CDProjekt najwyraźniej błędnie połączone w całość, nie ma chyba szansy tego naprawić bez hotfixa do tego patcha lub nowej wersji patcha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Da się :D Uff u mnie poszło chociaż miałem tak samo jak Olamgato (patrz zdjęcia wyżej) tzn wykasowałem ten plik i nic to nie dało ale zacząłem grzebać po forach configu i mam w końcu textury.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Nie mogłem sobie odmówić tej przyjemności zawieszenia głosu na chwilę te emocje jak w dobrym kryminale :D

1. Wykasować ten plik
2 . W konfiguratorze launchera ustawić najminejszą rozdzielczość tekstur (nie ekranu) filtrowanie linear, wyłączyć cienie zapisać
3. Uruchomić grę załadować lvl i zwiększać rozdziałkę textur (na bardzo wys będzie średnia) i dodawać efekty filtrowanie
4. Wyjść z gry, wejść z powrotem i powinno być OK

proszę poczytac log gry tam było napisane że nie może załadować textur i to mnie tknęło
Jeszcze coś takiego miałem sprawdzcie czy w BIOengine.ini macie taką wartość
OnlyStreamInTextures=TRUE

Do Grzyba - sprawdź log co ci pisze jakie errory ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Problem ze znikającymi teksturami po zainstalowaniu dodatku rozwiązałem tak:

Konfiguracja>Napraw>Delete Local Shader Cache Files

Po wczytaniu gry wszystko wyglądało tak jak powinno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dnia 09.12.2008 o 23:18, michal_w napisał:

Problem ze znikającymi teksturami po zainstalowaniu dodatku rozwiązałem tak:

Konfiguracja>Napraw>Delete Local Shader Cache Files

Po wczytaniu gry wszystko wyglądało tak jak powinno.


Twój sposób szybszy i przyjemniejszy :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Oto LOG.
[0.124] Log: Log file open, 12/09/08 14:24:27
[0.124] Init: BioWare Final Build Version: 1.1.16525.0
[0.124] Init: Command line:
[0.124] Init: Base directory: E:\Gry\Mass Effect\Binaries\
[0.571] Init: CPU Page size=4096, Processors=2
[0.571] Init: High frequency timer resolution =3.579545 MHz
[0.571] Init: Memory total: Phys=2095532K Pagef=1937688K Virt=2097024K
[32.799] Log: Shader compiling for material Nodebuddy_GOOD took 12.80s
[37.272] Log: Failed to load ''Material None.'': Failed to find object ''Material None.''
[37.273] Log: Failed to load ''Material None.'': Failed to find object ''Material None.''
[37.273] Log: Failed to load ''Material None.'': Failed to find object ''Material None.''
[37.274] Log: Failed to load ''Material None.'': Failed to find object ''Material None.''
[37.274] Log: Failed to load ''Material None.'': Failed to find object ''Material None.''
[37.309] Log: Failed to load ''Material None.'': Failed to find object ''Material None.''
[37.662] Init: Audio Driver: Realtek HD Audio output (RtkHDAud.sys)
[37.719] Init: Audio Device: Generic Software
[37.948] Init: 64 Free Sources, 2 Reserved

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dnia 09.12.2008 o 12:52, Olamagato napisał:

Jak dla mnie patch jest do natychmiastowej poprawki. A gra jest nim po prostu spieprzona.


wydawanie patcha, który wymaga patcha...ot ekwilibrystyka producentów. cała renoma bio ware...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Oj biedny... BioWare nie robiło patcha, a BDtS. Demiurge jest odpowiedzialne za patcha więc jeżeli chcesz kogoś pojechać to polecam "winowajców".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować