Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Dragon Age: Origins - nowe screeny

49 postów w tym temacie

Wraz z tymi screenami i filmikiem pogrzebane zostały ostatnie nadzieje na to, że będzie to duchowy spadkobierca Baldur''s Gate. I wiecie co? Wcale mi to nie przeszkadza. Ba, wręcz przeciwnie. Biorąc pod uwagę wspomniane materiały i to co pisze na oficjalnej stronie Dragon Age: Origins powstaje wyjątkowa gra w realiach dark fantasy. Tytułów z tego podgatunku jest naprawdę mało, a, że gra takiego kalibru jaka omawiana tu pozycja będzie jej reprezentantem cieszy moje serce. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.07.2008 o 13:44, Maerius napisał:

BioWare zapewne sfaka kolejną grę, osadzając system rozwoju postaci na D&D. Yuck!

To nie jest gra z D&D, tylko autorska.
BTW: co masz do D&D !?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czekam na tę grę, a jakoś nie zauważyłem wcześniej trailera. Dopiero teraz go oglądałem. Całkiem fajnie wygląda i przypomina nieco bitwę pod Helmowym Jarem z filmu Petera Jacksona (tylko tam nie było tego ogromnego diabła ;) ). Przed długi czas wyobrażałem sobie, że widok będzie w stylu Gothica lub Obliviona (TPP/FPP), a tu taka niespodzianka! :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na grę czekam z niecierpliwością - w końcu pochodzi od TEGO BioWare ;). Na razie prezentuje się bardzo ładnie - chcę natomiast, żeby grafika spadła na drugi (trzeci?) plan, i zyskała na tym fabuła. Poza tym fakt, że DA: O ukazuje się tylko i wyłącznie na PC, może świadczyć o świetności tego cRPG''a (konsolowcy - bez obrazy).

@Maerius
Jaka znowu 'sfakowana' gra? Nie wiem co złego widzisz w D&D...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.07.2008 o 13:46, Aragloin napisał:

BTW: co masz do D&D !?

Ja bym się raczej zapytał, co ma do BioWare...


@Azuredragon
" powstaje wyjątkowa gra w realiach dark fantasy. Tytułów z tego podgatunku jest naprawdę mało"

Naprawdę mało? Ja bym powiedział, że jest dość dużo. Chyba nawet trochę za dużo...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie lubię D&D. Ten system świetnie nadaje się do grania bez prądu przy litrze wódki i kilku skorych do picia kompanów, jednak nie nadaje się na komputer. Najgorsze są jawnie przedstawione mechanizmy rzutów, np. obronnych. Logika przetwarzania parametrów podczas walki jest na tyle prymitywna, że można ją realizować ręcznie, a komputer stać na nieco więcej. Żadna przyjemność rzucać na siebie czary i móc szybko policzyć, że mam +5 do ataku, x3 criticale, etc.

To zbyt prymitywne. Sam oczekuje od RPG-ów o wiele większej dokładności mechaniki świata, przykładowo rozmyte podnoszenie współczynników, wiele podparametrów skorelowanych ze sobą (będących liczbami zmiennoprzecinkowymi, wektorami lub widmami na jakimś przedziale), etc. Przykładowo, zamiast współczynnika siły wolałbym kilkanaście ukrytych parametrów mówiących o masie, dynamice i wytrzymałości poszczególnych grup mięśniowych; inteligencja i mądrość równie dobrze mogłaby zastąpiona przez sprawności różnych typów intelektu, np. inteligencji lingwistycznej, motorycznej, etc. Gracz nie miałby dostępu do tych parametrów - miałby dostęp tylko do ogólnych heurystyk, mówiących, jak np. postać jest silna (jakaś pojedyncza kolorowa ikonka). Dzięki temu bez problemu można by zasymulować powiedzmy zatrucie pokarmowe w walce (rozkojarzenie, mniejsza wola walki) i nie trzeba by było odnosić się do jakiś durnych -5 do KP.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Screeny jak screeny- gra w akcji i tak wyglądać będzie dużo lepiej... :) Ja tam nigdy nie opieram zdania o grze na podstawie przedpremierowych zrzutów, bo to kalectwo rozsądku...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oprawie wizualnej raczej nie da się nic zarzucić!

Wszystko co zostało pokazane na screenach wygląda bardzo ładnie. Ładne barwy, barwne lokacje, niezłe tekstury sprawiają, że oko aż cieszy się z takiej grafiki :) Moim zdaniem zapowiada się bardzo dobra produkcja - BioWare już niejednokrotnie pokazało, że tworzy rewelacyjne gry. Wątpię zatem, by zmarnowali potencjał Dragon Age: Origins.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.07.2008 o 14:13, Maerius napisał:

Nie lubię D&D. Ten system świetnie nadaje się do (...)


Huh, jestem pełen podziwu dla tego pana. Szkoda tylko, że dyskusja zeszła na boczny tor ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Już mi się podoba! uwielbiam DnD - przewertowałem wszystkie trzy podstawowe podręczniki. I każdą grę na tym systemie przechodzę. A, że jest to gra BioWare tym bardziej się za nią wezmę. On nie może być zła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Rozrobiony: Zazdroszczę. W punktu widzenia fabularnego gierki BioWare są rewelacyjne (NWN, NWN2, KotOR). Uwielbiam grać paladynem, ale w takim NWN2 paladyn jest niestety bardzo słaby. Poza tym nienawidzę konieczności ciągania za sobą całej drużyny.

Cholernie mi się podoba pierwszy screen. Wygląda naprawdę godnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.07.2008 o 15:55, Maerius napisał:

@Rozrobiony: Zazdroszczę. W punktu widzenia fabularnego gierki BioWare są rewelacyjne
(NWN, NWN2, KotOR). Uwielbiam grać paladynem, ale w takim NWN2 paladyn jest niestety
bardzo słaby. Poza tym nienawidzę konieczności ciągania za sobą całej drużyny.

Cholernie mi się podoba pierwszy screen. Wygląda naprawdę godnie.

Zgadzam się, z tą różnicą, że NWN2 to nie gra od Bioware ;).

PS: Zapomnieliście o jednym screenie ;).

20080714162004

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.07.2008 o 14:13, Maerius napisał:

Nie lubię D&D. Ten system świetnie nadaje się do grania bez prądu przy litrze wódki i
kilku skorych do picia kompanów, jednak nie nadaje się na komputer. Najgorsze są jawnie
przedstawione mechanizmy rzutów, np. obronnych. Logika przetwarzania parametrów podczas
walki jest na tyle prymitywna, że można ją realizować ręcznie, a komputer stać na nieco
więcej. Żadna przyjemność rzucać na siebie czary i móc szybko policzyć, że mam +5 do
ataku, x3 criticale, etc.

To zbyt prymitywne. Sam oczekuje od RPG-ów o wiele większej dokładności mechaniki świata,
przykładowo rozmyte podnoszenie współczynników, wiele podparametrów skorelowanych ze
sobą (będących liczbami zmiennoprzecinkowymi, wektorami lub widmami na jakimś przedziale),
etc. Przykładowo, zamiast współczynnika siły wolałbym kilkanaście ukrytych parametrów
mówiących o masie, dynamice i wytrzymałości poszczególnych grup mięśniowych; inteligencja
i mądrość równie dobrze mogłaby zastąpiona przez sprawności różnych typów intelektu,
np. inteligencji lingwistycznej, motorycznej, etc. Gracz nie miałby dostępu do tych parametrów
- miałby dostęp tylko do ogólnych heurystyk, mówiących, jak np. postać jest silna (jakaś
pojedyncza kolorowa ikonka). Dzięki temu bez problemu można by zasymulować powiedzmy
zatrucie pokarmowe w walce (rozkojarzenie, mniejsza wola walki) i nie trzeba by było
odnosić się do jakiś durnych -5 do KP.


Maerius no to poczekaj na grę Afterfall. Ma wszystko to o czym mowisz a nawet wiecej ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ze screenow wyglada to na strategie turowa a z trailera zanosi sie na mmo.Pozatym panowie to ma byc gra a nie dzialanie matematyczne do rowiazania. RPG to przyjemna gra a nie branie pod uwage i zastanawianie sie czy twierdzennie pitagorasa bedzie w tej walce mialo zastosowanie.Niektorym zaczyna odbijac, zanim zaczna gre rozwiazuja jakies rownania i kresla wypadkowe sil.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować