Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Ubisoft Montreal pożyczył ciut za dużo od Team ICO?

27 postów w tym temacie

Faktycznie widać podobieństwa, choć w nowego PoPa za długo to nie grałem. Ale raczej to szczegóły, to tak jakby się przyczepić że w większości RPG używa się miecza albo niebo jest błękitno-białe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę wielkiego problemu we wzorowaniu Księcia na świetnych grach dzisiejszych czasów, skoro i tak sam Książę jest pierwowzorem platformówki i action-adventure (ten z ''89, naturalnie). Można by o to samo oskarżyć Larę Croft. Nie ma dymu jak dla mnie. Mimo, że nie grałem ani w ICO ani w SotC, nie sądzę, żeby Książę "zerżnął" od nich to, co IMO jest w najnowszym PoPie najlepsze - klimat, klimat, klimat. Ołtarz z widokiem na otwartą przestrzeń? Frankly my dear I don''t give a damn. Światło wskazujące drogę? Faktycznie, tego nigdy nie było...
Both “Prince of Persia” and “Shadow of the Colossus” involve a whole lot of climbing and jumping, punctuated only by brief bouts of violence.
Hmmm, Colossus wyszedł w 2005 roku, Sands of Time w 2003.
A wzoruje się na B, potem B'' wzoruje się na A, B'' zostają wytykane podobieństwa do A.
Both the Prince and “Shadow” hero Wander use a large cathedral-like structure as their base of operations
Nie wiem, czy ten koleś grał w najnowszego PoP, a jeśli, to czy zrozumiał fabułę. "A large cathedral-like structure" to dla Księcia taka baza wypadowa, jak nora dla Sonica O_o.

Przedmuchany ten artykuł. Dziwne, że nie czepnął się, że w obu grach pierwsze skrzypce gra tandem mężczyzna+kobieta, i że obie gry mają klimat fantastyczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja tutaj plagiatu nie widze, prędzej można przyczepić się do EA za Dead Space który teoretycznie ma wiele wspólnego z Bioshockiem. Otóż w oby dwu grach jesteśmy sami w nowym miejscu; ulepszamy siebie i bronie poprzez plasmidy, węzły; ktoś nam pomaga po czym zostajemy wydymani przez tą osobę i jeszcze znalazłoby się więcej rzeczy ale jakoś twórcy Bio nie uważają tego za plagiat. Tym producentom niektórym to się w głowie poprzewracało, każdy tylko by kase zdzierał od innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sa podobienstwa, ale to wlasnie bardzo dobrze, bo Ico i SotC to jedne z najlepszych gier i wzorowanie sie na nich to moze byc tylko na plus. Calkowitego plagiatu nie zrobia, bo by juz pozwy do sadu sie posypaly. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzajmy, zaraz będą musieli o plagiat posądzać się rodzice nowo narodzonych dzieci, bo przecież ich było pierwsze, a sąsiadów też jest małe, łyse, bez zębów i robi ga... ga... ga....
Panowie, rozróżnijcie plagiat i wzorowanie się na dobrych pomysłach. Tyle już gier napisano, że ciężko (o ile w ogóle możliwe) jest zrobić coś, co ani trochę nie przypomina innej gry w żadnym elemencie.
Idąc dalej tym tropem wszystkie survival horrory są plagiatem tego pierwszego, wszystkie FPS''y są plagiatem tego pierwszego (nie mówiąc o przygodówkach) itd. itp. Bzdurnych szczegółów stanowiących o "plagiacie" w tych grach wyliczać nie będę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Według mnie tylko motyw z wskazywaniem drogi przez światło można uznać jako skopiowany. Kobieta przy boku pojawiała się już w kilku grach, jeżeli było dwóch graczy, to zawsze sobie pomagali. Minimalna ilość walk według mnie nie jest zbyt dobrym argumentem (przeciwnik przeciwnikowi nie równy ;)), a ołtarz to może być po prostu zbieżność. Jest wiele gier z podobnymi lub wręcz identycznymi lokacjami i nie widzę tu związku. Pomysłu z "świecącym GPS-em" za to nie widziałem w żadnej grze oprócz SotC i jeżeli tak jest w PoPie (jeszcze nie grałem :P) no to można uznać za skopiowanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W nowym PoPie czuć też Raymana. Szczególnie latanie na Elice przypomina mi początek Raymana 3 :)

ibisz->Taki świecący GPS w prawie identycznej formie był w Marc Ecko's: Getting Up

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też nie mają innego problemu. Może i (TROCHE) podobne ale nie przesadzajmy. Bo w grze występuje partnerka lub jakiś błysk podpowiada gdzie iść to nie znaczy że od razu jest zerżnięte. Na tamtym linku wyraźnie podrobiony jest ten pierwszy obrazek, lecz na drógim (JA) nic nie zauważyłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niedługo jak ktoś w grze umieści góry albo karabin to też bedzie to podobieństwo do innych gier.... Ludziom się we łbach przewraca.
Niedawno został opatentowany znaczek :-), znaku @ też nie mozna umieszczać np. na kubkach (znak zastrzeżony).
Opatentujmy litery A, C, Z. A co, jak ktoś chce używać niech płaci....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co maja powiedziec producenci wyscigowek? tyle podobienstw :D samochody, trasy...:D ojojoj jakby porobic screeny to wszystkie zakrety takie same beda, a samochody....bardzo podobne...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować