Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

GTA IV - nowe dane sprzedaży

49 postów w tym temacie

Dnia 11.03.2009 o 17:30, Principes napisał:

> Niestety wszyscy PC''towcy zawiedli się marną konwersją z Xbox''a 360.

Że co proszę? Wersja PC jest najlepsza, wszystko rozbija się o drobny szczegół: wymagania
sprzętowe z przysłowiowego kosmosu. Inna sprawa, że na dobrej klasy sprzęcie grać można
bez problemu - boli jedynie brak antyaliasingu.


Oczywiście, że jest najlepsza, po to robili ją pół roku dłużej. Do braku AA przyzwyczaiłem się po kilku godzinach. 2 Patche i po problemie, choć na początku, po premierze był zgrzyt zębów, tu muszę się przyznać.

Za sumkę wygenerowaną z tych tytułów z całą pewnością moglibyśmy należycie przygotować się do EURO 2012 . Gratz

Principes nie zaczynaj, naprawdę, bo zaraz się zacznie, nie chcemy tego. W sumie zaraz Cię nazwie fanboyem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.03.2009 o 18:21, MisioKGB napisał:

Principes nie zaczynaj, naprawdę, bo zaraz się zacznie, nie chcemy tego. W sumie zaraz
Cię nazwie fanboyem :)


Przekonwertowanego konsolowca trudno oskarżać o ''fanboyism''.;) Prostuję tylko fakty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W sumie wersja na PC taka zła nie jest. Wymagania są teoretycznie chore. Mówią tak o nich tylko posiadacze GTA4 na PC z 2 rdzeniami. Za to ludzie z 4 rdzeniami już na niski framerate nie narzekają. Wniosek? GTA4 ma największe zapotrzebowanie na procesor i żeby poprawnie działało na 2 rdzeniach - procesor powinien być taktowany 4 GHz [w sumie 3,6 też może być]. Jak już sprawę procka załatwimy to sprawdzamy RAM. Najlepiej działa na 4 GB [na swojej Viście pobiłem rekord - 96% z 4 GB RAM w GTA4. Najnowsza łatka łata ten wyciek ;] ], a że RAM tani to kupienie odpowiedniej ilości nie powinno stanowić problemu. No i teraz karta graficzna. Powinna posiadać minimum 1 GB inaczej zapomnijmy o dobrych detalach. Niestety ja mam E4300 ~2.7 GHz, 4 GB RAM i 8800 GTS 640 MB. Wszystko musiałem kastrować [szczególnie te paski] i teraz mam nadal niski framerate ale można grać. Średnio 20 FPS. Jak wyłączę xfire to widać już większą płynność i przyjemność z gry jest zdecydowanie większa. Jednak brak AA [nawet gdyby rozdzielczość to normalizowała to bym się cieszył] kuje w oczy. Jeszcze bardziej boli brak AF przez co mamy wrażenie, że wszystko zaraz się rozsypie. A brak wsparcia dla SLI/Crossfire zabija ludzi mających 2 karty i więcej. ;] No i jeszcze błędy tekstur, doczytywanie się i ogólne błędy grafiki mogą zniechęcić z gry. I jeszcze te sprayowane tekstury... brrr. Jednak nadal chce się wracać i... chce się grać! A więc ta gra jest bardzo fajna tylko, ma wiele uchybień [a skąd takie zapotrzebowanie na procesor, RAM, VRAM? Tego pewnie nawet twórcy nie wiedzą]. A wersja na X360 i PS3 pewnie daje więcej frajdy niż edycja na PC [mówię pewnie bo na konsolce nie miałem okazji pograć]. Jeszcze gdyby dali Lost and Damned na PC... mmm... mam nadzieję, że wydadzą za pół roku/rok. :D
Jeden powie, że gra jest głupia drugi powie, że fajna. Ale gra się bardzo dobrze sprzedała i moim zdaniem, zasłużyli na taki zarobek bo odwalili kawał dobrej roboty. ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.03.2009 o 18:19, Principes napisał:

> Dlatego mam xboxa ;]

Żeby grać na ultra low?

Cóż za sarkazm , sam gram w GTA na konsoli i żadnego "ultra low" nie widzę . Co do gry zasługuje na taką sprzedasz . Oby tylko $ staniał , bo dodatek na razie za drogi ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.03.2009 o 18:42, Prateorian napisał:

> > Dlatego mam xboxa ;]
>
> Żeby grać na ultra low?
Cóż za sarkazm , sam gram w GTA na konsoli i żadnego "ultra low" nie widzę . Co do gry
zasługuje na taką sprzedasz . Oby tylko $ staniał , bo dodatek na razie za drogi ;]
co

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.03.2009 o 18:21, MisioKGB napisał:


> Oczywiście, że jest najlepsza, po to robili ją pół roku dłużej.

Konwersję robiło na chybcika Rockstar Toronto. Tego, że wersja blaszakowa jest najlepsza nie komentuję, bo naprawdę nie chce się wyzłosliwiać :)

Co do samego wyniku sprzedaży - świetny wynik, ciekawy jestem jak rozłożyła się sprzedaż na poszczególne platformy - na forum konkurencji napisali że sprzedaz na konsole rozłożyła się prawie równo po połowie. O wersji PC ponoć Rockstar nic nie wspomniał, więc można przypuszczać że sprzedała się kiepsko (wg. redaktora, ktory pisał news, ja się pod tymi słowami nie podpisuje). Tak czy siak - mam nadzieję że pojawią się jakieś szczególowe wyniki sprzedaży.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.03.2009 o 18:52, Lordpilot napisał:

W sumie wersja na PC taka zła nie jest. Wymagania są teoretycznie chore. Mówią tak o
nich tylko posiadacze GTA4 na PC z 2 rdzeniami. Za to ludzie z 4 rdzeniami już na niski
framerate nie narzekają. Wniosek? GTA4 ma największe zapotrzebowanie na procesor i żeby
poprawnie działało na 2 rdzeniach - procesor powinien być taktowany 4 GHz [w sumie 3,6
też może być]. Jak już sprawę procka załatwimy to sprawdzamy RAM. Najlepiej działa na
4 GB [na swojej Viście pobiłem rekord - 96% z 4 GB RAM w GTA4. Najnowsza łatka łata ten
wyciek ;] ], a że RAM tani to kupienie odpowiedniej ilości nie powinno stanowić problemu.
No i teraz karta graficzna. Powinna posiadać minimum 1 GB inaczej zapomnijmy o dobrych
detalach. Niestety ja mam E4300 ~2.7 GHz, 4 GB RAM i 8800 GTS 640 MB. Wszystko musiałem
kastrować [szczególnie te paski] i teraz mam nadal niski framerate ale można grać. Średnio
20 FPS. Jak wyłączę xfire to widać już większą płynność i przyjemność z gry jest zdecydowanie
większa. Jednak brak AA [nawet gdyby rozdzielczość to normalizowała to bym się cieszył]
kuje w oczy. Jeszcze bardziej boli brak AF przez co mamy wrażenie, że wszystko zaraz
się rozsypie. A brak wsparcia dla SLI/Crossfire zabija ludzi mających 2 karty i więcej.
;] No i jeszcze błędy tekstur, doczytywanie się i ogólne błędy grafiki mogą zniechęcić
z gry. I jeszcze te sprayowane tekstury... brrr. Jednak nadal chce się wracać i... chce
się grać! A więc ta gra jest bardzo fajna tylko, ma wiele uchybień [a skąd takie zapotrzebowanie
na procesor, RAM, VRAM? Tego pewnie nawet twórcy nie wiedzą]. A wersja na X360 i PS3
pewnie daje więcej frajdy niż edycja na PC [mówię pewnie bo na konsolce nie miałem okazji
pograć]. Jeszcze gdyby dali Lost and Damned na PC... mmm... mam nadzieję, że wydadzą
za pół roku/rok. :D
Jeden powie, że gra jest głupia drugi powie, że fajna. Ale gra się bardzo dobrze sprzedała
i moim zdaniem, zasłużyli na taki zarobek bo odwalili kawał dobrej roboty. ;]

No i własnie te wymagania są chiore :D Toż to brak optymalizacji! Brak wszelkich rzeczy które powinny być w standardzie, a nie surowy kod który wolno chodzi, a wyglądając dobrze wymaga za dużo... ;)

Dnia 11.03.2009 o 18:52, Lordpilot napisał:

>
> Oczywiście, że jest najlepsza, po to robili ją pół roku dłużej.

Konwersję robiło na chybcika Rockstar Toronto. Tego, że wersja blaszakowa jest najlepsza
nie komentuję, bo naprawdę nie chce się wyzłosliwiać :)

Co do samego wyniku sprzedaży - świetny wynik, ciekawy jestem jak rozłożyła się sprzedaż
na poszczególne platformy - na forum konkurencji napisali że sprzedaz na konsole rozłożyła
się prawie równo po połowie. O wersji PC ponoć Rockstar nic nie wspomniał, więc można
przypuszczać że sprzedała się kiepsko (wg. redaktora, ktory pisał news, ja się pod tymi
słowami nie podpisuje). Tak czy siak - mam nadzieję że pojawią się jakieś szczególowe
wyniki sprzedaży.


:D Hah! No i racja, oni to pół roku starali się to przepisać - chociaż tak naprawde to niewiele do roboty mieli...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W zwiazku z Lost & Damned mocno skoczyla sprzedaz wersji na X360, co w sumie mnie dziwi, bo jesli komus sie ta gra nie podobala i jej nie kupil, czemu to zrobil tylko dla tego dodatku? Chyba, ze Nico byl dla mnie za malo spocony. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zwrocie uwage na jedna drobna, wrecz bardzo drobna rzecz. Poinformowano, ze do sklepow trafilo 13 milionow egezemplarzy, a nie ze sprzedano 13 milionow egzemplarzy GTA IV. A to jest spora roznica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Konsoli na pewno nie kupie dla GTA a RTS moje kochane np Empire albo Supreme Commander albo RPG all.... i ja mam kupić konsole kpina jak ja będę siedział przed TV i grał w strategie biurko musi być fotelix a GTA poradziłem sobie ze wszystkimi problemami bez patchów grafa na max po małym fixe na wp chłopaki napisali co i jak na 4850 512ram procek e8400@4.1Ghz 2G ramu porostu przeszedłem zanim wyszła pierwsza łatka gra jest taka monotonna ze od jak ja skończyłem nie włączyłem San Andreas był bardziej innowacyjny dla mnie i bardziej mnie wciągnął

a ile oddano gier spowrotem ja tak zrobiłem w media przeszyłem grę i oddałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.03.2009 o 21:42, Wojman napisał:

Zwrocie uwage na jedna drobna, wrecz bardzo drobna rzecz. Poinformowano, ze do sklepow
trafilo 13 milionow egezemplarzy, a nie ze sprzedano 13 milionow egzemplarzy GTA
IV. A to jest spora roznica.


Heh, szkoda, że Pepsi nie zadał sobie trudu, żeby przeczytać cały raport za ostatni kwartał.

Z gier, jak już wiemy, T2 ma 256,8 mlna $ przychodu. Po odjęciu kosztów produkcji, licencji etc. zostaje im w kieszeni 55,4 mlna $ zysku. Jednak po odjęciu kosztów dystrybucji, marketingu, administracji etc. Take Two za ostatni kwartał odnotowuje stratę wysokości 50,3 mlna $! Rok temu strata wynosiła 37,14 mlna $. A to wszystko w kwartale, w którym wciąż w czołówkach sprzedaży jest GTA IV - i co ważniejsze w kwartale, w którym są święta - handlowe żniwa.

Jeszcze jeden punkt tego raportu jest interesujący. Mianowicie rozkład przychodów na poszczególne platformy(w nawiasie podałem analogiczne dane z roku poprzedniego):

PC - 24% (10%)
Wii - 19% (19%)
XB360 - 18 % (21%)
PS3 - 15% (8%)
PS2 - 9% (25%)
PSP - 8% (13%)
DS - 5% (3%).

Ciekawe, prawda? Hehehe. :P

Pełne info prasowe dla ciekawskich:

http://ir.take2games.com/releasedetail.cfm?ReleaseID=370041

Zapomniałem dodać, że EA zapewne chwali niebiosa, że fuzja z T2 nie doszła do skutku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.03.2009 o 17:30, Principes napisał:

> Niestety wszyscy PC''towcy zawiedli się marną konwersją z Xbox''a 360.

Że co proszę? Wersja PC jest najlepsza, wszystko rozbija się o drobny szczegół: wymagania
sprzętowe z przysłowiowego kosmosu. Inna sprawa, że na dobrej klasy sprzęcie grać można
bez problemu - boli jedynie brak antyaliasingu.

No jeszcze są narzekania na przymusowe patche. Które powodują że takie rzeczy jak np. roboty drogowe, śmietniki, kartony znikają.

R* powoli pozbawia świetnych smaczków wersję PC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Osom", co tu dużo pisać. 13 milionów egzemplarzy rozprowadzonych do sklepów nie powinno nikogo dziwić - wszak GTA IV jest jedną z najlepszych produkcji ostatnich lat. Ja wiem, inni też, że nie ma żadnej rewolucji, że nie wnosi za wiele nowego... ale jest świetne. Po prostu. Całokształt sprawia, że nie można oderwać się od tej produkcji - cholernie uzależnia, a Liberty City staje się drugim domem Gracza. Cieszę się, że i ja przyłączyłem się do tego wyniku!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.03.2009 o 08:41, Meykan napisał:

No jeszcze są narzekania na przymusowe patche. Które powodują że takie rzeczy jak np.
roboty drogowe, śmietniki, kartony znikają.


Ciekawe, ze mam zpatchowana wersje GTA IV PC i u mnie jakos smietniki, kartony czy roboty drogowe wystepuja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.03.2009 o 08:41, Meykan napisał:

No jeszcze są narzekania na przymusowe patche. Które powodują że takie rzeczy jak np.
roboty drogowe, śmietniki, kartony znikają.

R* powoli pozbawia świetnych smaczków wersję PC.

Mam spatchowaną wersję GTA4 i wszystko jest wporządku. Roboty drogowe, śmietniki, kartony, papiery i inne tego typu rzeczy, są jak najbardziej.

Nie wiem po co zmyślasz takie rzeczy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No sory wojman ale niektórych elementów brakuje w wersji 1.0.2.0 Sam ci udowodniłem to , oraz zapowiedź patcha 1.0.3.0
Jedna z poprawek : Przywrócono brakujące elementy występujące po patchu 1.0.2.0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.03.2009 o 18:03, Crew 900 napisał:

No sory wojman ale niektórych elementów brakuje w wersji 1.0.2.0 Sam ci udowodniłem to


Ze masz w zwyczaju wprowadzac w blad to juz sie przyzwyczailem. Natomiast do tej pory niczego mi nie udowodniles.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować