Zaloguj się, aby obserwować  
Brad

Neverwinter Nights + Dodatki (temat ogolny)

7015 postów w tym temacie

Dnia 01.11.2006 o 09:26, Abi Dalzim napisał:

> Tak czytam poprzednie posty i widzę Abi, że klasa czarownika była jednak za trudna :P
Pytanko: czy grając mniche opłaca się w ogóle dawać jakieś punkty w Ciche Chodzenie i Ukrywanie?
Niby są to klasówki, ale przecież to nie łotrzyk...

Według mnie tak - zawsze zaatakujesz jako pierwszy, o ile ciebie nie wykryją:

>Jakie atuty wymagają tej zręczności (chodzi mi o przydatne dla mnicha)?
oburęczność wymaga 15 (wymagana do ulepszonej walki dwa brońmi, jeśli chcesz walczyć kamami)
Przydatne mogą jeszcze być: uniki 13, mobilność 13, Wirujący atak 13,, atak z doskoku 13 (chociaż w sumie niepotrzebny, skoro masz upadanie jako klasową), kopnięcie z obrotu 15 (jesli walczysz golymi rekami)
W sumie według mnie najlepiej dać w tym wypadku byłoby: 16 mdr, 14 int, 8 cha, 12 kon, 12 sil, 14 dex i w czasie jednego z awansow dac +1 do zr, albo jeszcze inne ustawienie to 16 mdr, 12 int, 8 cha, 12 kon, 14 sil, 14 dex lub 14 kon i 12 sil - tyle, że mając 12 inteligencji nie będziesz mógł wziąć wirującego ataku

>Co do tego Abi dalzim, że dodałeś 8 do charyzmy to może być trudno:P Żadnej perswazji:p i Aribeth nie >uratujesz:P No ale jeśli inne masz tak dodane to przynajmniej w walkach będziesz miał łatwo:P ale z kasą nie >ten teges będzie;]
Mając 8 cha dostaje -1 do perswazji - mając 14 inta i grając człowiekiem może spokojnie dawać w cichy chód, ukrywanie się, dyscyplinę, upadanie, nasłuchiwanie i resztę punktów rozdzielać między parowanie, leczenie i perswazję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

WItajcie! Czy działa może jakaś gildia na serwerach, żeby można było pograć z polakami przez neta??? Bo kupiłem podstawe i jak narazie trudno znaleść jakies serwery :( A z checią bym pograł przez neta.
Z góry dzięki za odpowiedź

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.10.2006 o 19:36, DragonLord napisał:

> Chrzanię mojego maga... Grałem już magami w różnych grach i gra się praktycznie tak samo.
Dlatego
> maga odpuszczam i zaczynam grać mnichem, bo tą postacią jeszcze nigdy i w żadnej grze
nie grałem
> :)

Powodzenia, co do niepakowania wszystkich punktów:

Mała siła - będziesz łaskotać przeciwników, a kama to cienizna (dopiero w HotD być może przy
dodaniu bonusu +10 na coś by się przydała)
Mała zręczność = brak zbroi = dużo otrzymywanych ciosów (szczególnie widoczne w walkach z bossami,
ale i wcześniej będziesz chłeptał miksturki jak szalony)
Mała kondycja = mało hp = dead z powodu niskiego armoru :P
Mała mądrość = dalej niska klasa pancerza (chyba może dodać do pancerza bonus mądrości, no
nie?), specjalne ataki mnicha mają małą skuteczność


LOL! Herezje straszne.
Co do siły. Podobna wartość jak przy wojach. Jeżeli nie, to z niej rezygnujemy, bo po co duża jak i tak biegamy bez zbroi, a zamiast siły pakujemy w zręczność i wybieramy atut "finezja w walce".
Mała KP? Mnich otrzymuje ją wraz z wzrostem poziomów. Do tego modyfikator mądrości ją podnosi.
Ponad to mnich dostaje mase darmowych atutów podnoszących jego zdolności. I nie walczymy żadną kamą tylko gołymi rękami.
Twoim rozymowaniem każdą postać można zbeszcześcić. Widać, że nie umiesz grać mnichami więc lepiej zostań okutym w stal wojem, a ja ukryję się w cieniu i dostaniesz w plecy cios śmierci :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.11.2006 o 23:31, Feno napisał:

LOL! Herezje straszne.
Co do siły. Podobna wartość jak przy wojach. Jeżeli nie, to z niej rezygnujemy, bo po co duża
jak i tak biegamy bez zbroi, a zamiast siły pakujemy w zręczność i wybieramy atut "finezja
w walce".
Mała KP? Mnich otrzymuje ją wraz z wzrostem poziomów. Do tego modyfikator mądrości ją podnosi.
Ponad to mnich dostaje mase darmowych atutów podnoszących jego zdolności. I nie walczymy żadną
kamą tylko gołymi rękami.
Twoim rozymowaniem każdą postać można zbeszcześcić. Widać, że nie umiesz grać mnichami więc
lepiej zostań okutym w stal wojem, a ja ukryję się w cieniu i dostaniesz w plecy cios śmierci
:D

Kilka zastrzeżeń: mnich nie dostaje KP wraz z poziomami -dostaje ją tylko i wyłącznie tyle, ile wynosi modyfikator z mądrości - mnich to nie blady mistrz.
A kto mówił, że walczymy kamą? alczymy 2 kamami. Mając ulepszoną walkę dwiema broniami mnich może wyciągnąć 9 ataków na rundę, jeśli się nie pomyliłem - 5 prawą reką, dwa lewą, 1 za grad ciosów i 1 za przyspieszenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jakie staty proponujesz dla mnicha? Bo zamierzam walczyć piąchami bez kam. I nie zamierzam go mieszać z innymi klasami (gram w samą podstawkę).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

http://db.gamefaqs.com/computer/doswin/file/neverwinter_nights_monk.txt

Przejrzyj sobie ten poradniczek :) Nie miałem przyjemności grać mnichem, ale przedstawione w nim strategie i ich uzasadnienia wydają mi się całkiem sensowne.
Z tego co pamiętam, autor jednak nie był zainteresowany atutem Finezja w Walce - może warto zrezygnować z przyznawania punktów w siłę i mając ten atut zwiększać jedynie zręczność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.11.2006 o 08:55, Napek napisał:

może warto zrezygnować z przyznawania punktów w siłę

Może dobry pomysł, ale taka postać będzie mało mogła udźwignąć (choć to może nie jest najważniejszy problem ;) ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że moja znajomość angielskiego jest tak słaba, że nie będę się zagłębiał w tę strategię :)

Nawet się dobrze składa, że nie mam obecnie czasu na grę, to sobie zaplanuję postać ;)
Co sądzicie o takich statach dla mnicha:
siła - 10 (żeby jednak coś tam móc nosić w plecaku i żeby nie dostawać kar na początku gry)
zrę - 15 (do finezji w walce i do rzutów, no i do kopnięcia z półobrotu)
kon - 12 (wiem, że trochę mało, ale miksturkami się będziemy kurować)
mąd - 16 (wiadomo)
int - 12 (trochę dać, bo ponoć ilość punktów umiejętności od tego zależy)
cha - 10 (żeby nie mieć kar do perswazji)

I jak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.11.2006 o 10:55, Abi Dalzim napisał:

Szkoda, że moja znajomość angielskiego jest tak słaba, że nie będę się zagłębiał w tę strategię
:)

Nawet się dobrze składa, że nie mam obecnie czasu na grę, to sobie zaplanuję postać ;)
Co sądzicie o takich statach dla mnicha:
siła - 10 (żeby jednak coś tam móc nosić w plecaku i żeby nie dostawać kar na początku gry)
zrę - 15 (do finezji w walce i do rzutów, no i do kopnięcia z półobrotu)
kon - 12 (wiem, że trochę mało, ale miksturkami się będziemy kurować)
mąd - 16 (wiadomo)
int - 12 (trochę dać, bo ponoć ilość punktów umiejętności od tego zależy)
cha - 10 (żeby nie mieć kar do perswazji)

I jak?


co daje kopniecie z pol obrotu ? to jakis traits ? pierwsze slkysze :P
moj mnich ktorym dopiero przeszedlem podstawke samemu bez zadnych najemnikow ma juz 17 lvl i teraz rozpoczynam SoU. Moje statsy poczatkowe wygladaly tak

sila: 14
zr: 14
kon: 14
int: 10
mad: 16
charyzma: 8

pozniej kupilem sobie maske do charyzmy i do perswazji i nie mam zadnych problemow z perswazja (najgorzej jest w 1 rozdziale). obecnie sila jest na 16 a madrosc na 18. I dotychczas najtrudniejszym przeciwnikiem byl smok z zimowej kuli z umiejetnoscia powalania.

Mam teraz pytanie do starych wyjadaczy. jestem na samym pcozatku SoU. Czy najemnicy w SoU sa potrzebni czy mozna grac samemu bez przeszkod ? czy jednak jest to nie wskazane ? :>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze jedno - czy w SoU sa jakies odniesienia do NWN ?? bo nie moge przebolec ze na poczatku moj bohater jest traktowany jak jakis chlop bez zadnych przygod - jakby wogole nie ocalil NWN.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.11.2006 o 10:55, Abi Dalzim napisał:

zrę - 15 (do finezji w walce i do rzutów, no i do kopnięcia z półobrotu)


Ostatnio chyba wspominałeś, że grasz w samą podstawkę. Czy przypadkiem kop z półobrotu nie jet dopiero w którymś dodatku?

A skoro grasz w podstawkę to ja skusiłbym się na Twoim miejscu na zaproponowaną w poradniku strategię:
Siła - 14 (12 jeśli z finezją w walce) i +1 na 8. poziomie
Zręczność - 15 (tu i do Int. wrzucić nadmiar jeśli decydujemy się na finezję) i +1 na 4. i 20. poziomie
Kondycja - 14
Mądrość - 14 i +1 na 12. i 16. poziomie
Inteligencja - 10 (najlepiej 12-wtedy wystarczy na każdym poziomie do: Leczenie, Perswazja, Dyscyplina, Wiedza, Parowanie, Upadanie)
Charyzma - 10 (żeby nie było minusów)

Te nieparzystości, którymi zakończy się rozwój atrybutów, spowodowane są tym, że przedmioty dające premie do atrybutów są w podstawce w najlepszym przypadku +5 (pas na siłę, buty na zręczność, itd.), więc chcąc osiągnąć największe korzyści, powinniśmy mieć nieparzyste współczynniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja wczoraj zapuściłem pierwszy raz Never`ka w diamencie i tak się zastanawiam jaką postać wybrać do grania. W każdym cRPG (w którym grałem oczywiście) pomykałem paladynem. Może teraz zmienię horyzonty o 180 stopni i pogram jakimś okropnym magiem co pierw będzie sypał czarem "zaraza syfilisem" a potem pytał czego chce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.11.2006 o 12:22, Jarys napisał:

A ja wczoraj zapuściłem pierwszy raz Never`ka w diamencie i tak się zastanawiam jaką postać
wybrać do grania. W każdym cRPG (w którym grałem oczywiście) pomykałem paladynem. Może teraz
zmienię horyzonty o 180 stopni i pogram jakimś okropnym magiem co pierw będzie sypał czarem
"zaraza syfilisem" a potem pytał czego chce.


proponuje druida:)
Taka nagła zmiana z paladyna na maga moze okazać się bolesna i denerwująca:) Druid ma coś w sobie i z paladyna i z maga (bo mag jest słaby na początek mało HP ma)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.11.2006 o 11:47, Napek napisał:

Inteligencja - 10 (najlepiej 12-wtedy wystarczy na każdym poziomie do: Leczenie, Perswazja,

A czy Parowanie w ogóle przydatne jest? I po co leczenie, skoro są miksturki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.11.2006 o 08:31, Abi Dalzim napisał:

To jakie staty proponujesz dla mnicha? Bo zamierzam walczyć piąchami bez kam. I nie zamierzam
go mieszać z innymi klasami (gram w samą podstawkę).


Przede wszystkim pakuj w mądrość. Mnich praktycznie wszystko zawdzięcza mądrości. Reszta rozdziel według uznania :- )
Ja właśnie biegam mnichem w 3 rozdziale HotU razem z Aribeth w drużynie i zabawa jest przednia :D zwłaszcza romans :P ach ta Aribeth :serduszka:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.11.2006 o 15:06, Abi Dalzim napisał:

A czy Parowanie w ogóle przydatne jest? I po co leczenie, skoro są miksturki?


Leczenie - łatwiej kupić jeden pakiecik leczący, który przy okazji odtruje, wyleczy z choroby niż 3 osobne mikstury :P
A parowanie - tak sobie, bo fajnie wygląda :D

Tak na poważnie to jedynie leczenie z tych dwóch zasługuje na wybranie. A punkt, który normalnie przeznaczyłbyś na parowanie przechowaj do następnego level-upu i zużyj wtedy dwa na jeden pozaklasowy. Przypuszczam, że znajdzie się umiejętność, którą chciałbyś rozwinąć :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.11.2006 o 16:24, Abi Dalzim napisał:

Na którym poziomie można wziąć Finezję w Wlace (bo przy tworzeniu postaci się nie wyświetla)?


Jeden z pierwszych. Nie wiem, może 3?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować