Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Kolejny producent pod kreską - THQ; firma kasuje sieciowe projekty

10 postów w tym temacie

Jak to w czwartym kwartale?! Przecież Homefront wychodzi niedługo, a teraz jest chyba 1 kwartał. W liście mocnych tytułów zabrakło Retribution xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

#Laston

Rok finansiery jest opóźniony w stosunku do naszego kalendarza o 1 kwartał, nasz się kończy w sylwestra, ich 1 kwietnia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i THQ oberwało się za politykę- mierny support gier spod ich wydawnictwa, olewanie graczy- coho jest tego dobitnym przykładem gdzie najpierw powiedziano, że nie będzie kasowania dowódców etc, w tym coho cash. Jak się skończyło? Zamiast zablokować możliwość kupna, aż do wystawienia wiadomości przyjmowali zamówienia, oczywiście teraz refundacji nie będzie, a gracze dostali jakiś żałosny bonus w postaci coh gold za 5 dolców- niewiadomo zresztą w jakich krajach będzie można u nich zamówić grę, a po drugie również duża część graczy posiadała podstawkę jeszcze przed coho. Więc jeśli ktoś kto choć trochę lepiej traktuje graczy przejmie dobre marki, płakać za THQ nie będę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Firmy generalnie ostatnio wpadały w bardzo kiepski trend - mianowicie modę na mmo.
Każda większa firma jakieś mmo wypluła albo jeszcze produkuje, a niestety dziadowski* wow ciągle zabija konkurencję bo ugruntował się na rynku, ma swoją rzeszę nerdów [i pewien odsetek normalnych graczy zapewne również]

Zamiast dać graczom to czego oczekują czyli np 3cią cześć KOTORA bio daje ciała i uparcie trzyma się swojego projektu mmo, podobnie ludzie od eve online, kupili licencję na WOD''a, milczą w temacie [w teorii gra powstaje w "atmosferze mega konspiracji" ja na to mogę rzucić tylko mmowe "LOL"], a wystarczyło by dac porzadną kontynuacje VTM Bloodlines i wszyscy byli by "happy".
I tak z większością marek - DC Online, gdyby było singlem było by imho wyczesanym H&Sem [oczywiście po odpowiednich przeróbkach] w uniwersum DC, a tak jest jedynie średniawym mmo.

Zmierzam do tego, że hype na mmo się skończył, ludzi już tak nie kręci w natłoku całej masy onlineówek śledzenie losów kolejnych mmorpg, gracze wyraźnie pokazują narzekając na forach i w różnych portalach [IGN, Gamespot nawet nasz Gram czy Gry-Online] na brak porządnych gier SP z dobrze dopracowanym systemem i dobrą fabułą, wspominając z sentymentem czasy gdy królowały tytuły jak BG, NVNy czy chociażby stare PSXowe hity [ostatnio była ciekawa dyskusja na temat marvelowskich produkcji i sentymentu jakim ludzie darzą imho rewelacyjnego Spider-Mana na PSX''a, stare gry nastawione na rozgrywkę SP miały jednak swoistą magię trzymająca człowieka przy kompie/konsoli]


Moim zdaniem ładowanie się na dziś dzień w produkcję gry mmo bez przełomowego pomysłu lub koncepcji nie ma większego sensu i jest strzałem w stopę [i tak mocno obitą kryzysem gospodarczym i cięciami w firmach]. Wyniki sprzedaży i subskrypcji wyraźnie pokazują że takie gry są nie rentowne, bo ostatnio otrzymujemy natłok "klonów" - 90% "nowych" mmo to zwykłe kalki i odgrzewane kotlety/zrzynane patenty od konkurencji, nic innowacyjnego i nowego się tu nie pokazuje [minimalne wyjątki były ale też się nie zwróciły twórcom], najprostrzym przykładem może być tutaj City of Heroes & City of Vilians i kalk,i tej świetnej w swoim "prime time" giery, czyli Champions Online [okazał się porażką] i DC Online [okazał się ledwo średniakiem jak na razie].


*[dziadowski - moje osobiste zdanie, grałem, nawet dosyć długo bo do lvl capa w burn crusade i niestety nie kręci mnie ten typ zabawy online, rozumiem że ktoś może być fanem lub nawet wow nerdem ale dla mnie ta gra to niewypał]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie dziwie się że THQ ma teraz problemy. Ostatnio nie wydaje nic ciekawego, Metro było porażka komputerową z ładną grafiką. A tylko Warhammer ich trzyma cały czas przy życiu. Homefront też zapewne się nie sprzeda, bo jako FPSa mamy CoDa i wątpie że ludzie z tego zrezygnowali dla nowej nie znanej marki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 03.02.2011 o 17:07, Pietro87 napisał:

blablabla


Mylisz się. MMO z miesięczną subskrypcją które przynosi zyski (100k + graczy) to maszynka do robienia pieniędzy. Dlatego EA nadal utrzymuje serwery DAoC i WaR. WaR ma właśnie bazę graczy na poziomie +/- 100k, ale nadal przynosi EA dochód. MMO to bardzo dobry pomysł na podłatanie finansów. Na dodatek najlepiej gdy nie jest zbyt oryginalne, bo oryginalne pomysły często stają się niewypałami (APB, Auto Assault etc.). Dlatego najprawdopodobniej nadchodzącemu RIFTowi uda się zamieszać troszkę na rynku (tzn nie okaże się niewypałem i ogólnie poradzi sobie, nie mam na myśli ofc detronizacji WoW). Ta gra właściwie to zbiór udanych koncepcji z WoW, WaR i Aiona z grafiką na miarę 2011 roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 03.02.2011 o 17:46, bonescraper napisał:

Mylisz się. MMO z miesięczną subskrypcją które przynosi zyski (100k + graczy) to maszynka
do robienia pieniędzy.


A to ciekawe że tak wiele firm narzekała w ostatnim roku że ich onlineówki nie zwróciły nawet kosztów produkcji =)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować