Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Guild Wars 2 - materiały z Game Developers Conference

30 postów w tym temacie

Dnia 06.03.2011 o 23:43, Cthulhu_X napisał:

Lepiej, się przyznaj do błędu, a nie chwytaj za takie drobne rzeczy.

To nie jest czepianie się i nie ma w tym co napisałem żadnego błędu. Nie może być mowy o otwartym świecie w sytuacji, gdy na potrzeby jakiejś tam grupy graczy tworzona jest kopia świata (lub jego części) do której inni gracze nie mają dostępu. Częstotliwość wykorzystania takiego rozwiązania nie ma żadnego znaczenia - może być instancji dużo, może być mało, ale przekreślają one sens mówienia o otwartym świecie. I nie jest to mój wymysł - tak po prostu jest i nawet sam zwrot ''otwarty świat'' zaprzecza idei tworzenia instancji wyciętych z ogółu świata przedstawionego gry.

Z drugiej strony nie rozumiem skąd takie ciśnienie, by w GW2 z otwartego świata korzystać. W pierwszej części tego nie ma i jest wszystko w porządku - po co dodawać to do drugiej? Owszem ma to swoje jakieś tam zalety (o ile istnieje mechanika pozwalająca je wykorzystać - czego NCS wcale nie zapowiada), ale dla community charakterystycznego dla GW oznaczałoby to raczej problemy. Kto z obecnych graczy chciałby, aby do rozgrywanej przez nich instancji nagle wpadała grupa innych graczy i mordowała cały zespół? Dodajmy do tego jeszcze spójne z pomysłem otwartego świata konsekwencje takiej sytuacji, czyli na przykład blokowanie dostępu do jakiś tam ''dunegoenów'' lub obleganie ich przez jedną grupę lub możliwość zbierania łupów z ciał pokonanych (a więc utrata sprzętu). Etc. etc. etc. Czy tego chcą obecni gracze GW, skoro taka radość i upór panuje przy pojęciu ''otwartego świata''? A jeśli nie to po co używać wobec GW2 określeń czegoś, czego tak naprawdę się nie chce w pełnej formie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.03.2011 o 01:05, Graffis napisał:

Kto z obecnych graczy chciałby, aby do rozgrywanej przez nich instancji
nagle wpadała grupa innych graczy i mordowała cały zespół?

Doedukuj się w kwestii GW2 - na pewno nie będzie dowolnego PvP. Jeśli już ma być coś poza arenami to pewnie tylko Duele.

Dnia 07.03.2011 o 01:05, Graffis napisał:

Dodajmy do tego jeszcze spójne
z pomysłem otwartego świata konsekwencje takiej sytuacji, czyli na przykład blokowanie
dostępu do jakiś tam ''dunegoenów'' lub obleganie ich przez jedną grupę lub możliwość
zbierania łupów z ciał pokonanych (a więc utrata sprzętu).

J.w. - w GW2 nie ma sytuacji podkradania lootu, każdy ma możliwość zabrania itemow z tego samego wroga, nawet takie rzeczy jak node''y z surowcami są generowane dla każdego gracza, tak że jak jeden zbierze to dla drugiego nie znika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.03.2011 o 09:15, Cthulhu_X napisał:

Doedukuj się w kwestii GW2 - na pewno nie będzie dowolnego PvP. Jeśli już ma być coś
poza arenami to pewnie tylko Duele.

Ty z kolei popracuj nad czytaniem ze zrozumieniem i w kwestii ojczystego języka - forma przypuszczająca ''chciałby'' oznacza że zdaję sobie sprawę iż w GW2 nie będzie takiej opcji. Między innymi właśnie jej brak określa to, że w GW2 nie może być mowy o otwartym świecie gry. Gdyby (zwracam uwagę na tryb) taka mechanika została wprowadzona konieczne byłoby (byłoBY - kolejny raz tryb przypuszczający) wprowadzenie wraz z nią możliwości ''dowolnego PvP'' i wielu innych rzeczy, które nijak się mają do tego co GW2 ma oferować i czego community oczekuje.
Całość twojej wypowiedzi jednoznacznie pokazuje, że w GW2 nie będzie otwartego świata. To jest fakt - pytanie czy taki otwarty świat to jest rzeczywiście coś o co GW2 powinno się starać? To jednak pozostawiłeś bez odpowiedzi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.03.2011 o 13:58, Graffis napisał:

Całość twojej wypowiedzi jednoznacznie pokazuje, że w GW2 nie będzie otwartego świata.
To jest fakt - pytanie czy taki otwarty świat to jest rzeczywiście coś o co GW2 powinno
się starać? To jednak pozostawiłeś bez odpowiedzi...

Jak już pisałem parę postów wcześniej - takie MMO jak World of Warcraft mają instancje, a mimo to nazywa się je grami z otwartym światem. To czemu z GW ma być inaczej? Mi samo to, że praktycznie cała podstawowa mapa (poza jakimś małym ułamkiem) jest otwarta, już wystarczy do zaliczania jej do tej samej grupy.

A ty cały czas rozważasz o takim idealnym pojęciu. Nie znam się za bardzo na MMO, pewnie są takie gry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.03.2011 o 18:44, Cthulhu_X napisał:

A ty cały czas rozważasz o takim idealnym pojęciu. Nie znam się za bardzo na MMO, pewnie
są takie gry.

Nie rozumiem po prostu dlaczego korzysta się z określeń nie pasujących do danego produktu w celu jego opisania. To tak jakby pisać, że w GW2 będziemy mogli się cieszyć pełnym wykorzystaniem technologii Kinect lub Move. Co prawda tak nie będzie, ale to że da się grać ćwicząc na stepperze lub rowerku stacjonarnym o już prawie to samo. Gra albo ma ten świat otwarty, albo nie - ani WoW, ani GW go nie mają. Jest kilka gier, które tą mechanikę wykorzystują ale są to produkcje dość niszowe nastawione na specyficznego odbiorcę. Po co NCS i samo GW community próbuje się do tej kategorii wepchać (mimo, ze wcale tego nie potrzebują) jest dla mnie zupełnie niezrozumiałe...
I nie, otwartość mapy to jeszcze nie jest nawet początek otwartego świata ;)

EDIT:
I nie jest to trolling. Po prostu nie ma sensu robić z GW czegoś czym nie jest. Gra będzie wystarczająco dobra w swojej kategorii, by nie było potrzeby korzystania z takich sztuczek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

o GW2 marzylem od czasu bety GW1, chcialem swiat bez instancji, ciagly itd. Nie moge sie doczekac GW2, zbyt duzo gier juz do wowa podobnych, ta bedzie inna :>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.03.2011 o 11:47, Onyxpvp napisał:

o GW2 marzylem od czasu bety GW1, chcialem swiat bez instancji, ciagly itd. Nie moge
sie doczekac GW2, zbyt duzo gier juz do wowa podobnych, ta bedzie inna :>

To się takiego świata nie doczekasz, bo GW2 ma nadal korzystać z instancji :P Tym razem określa się to mianem personalizacji fabuły, czyli każdy gracz może teoretycznie napisać własną historię świata, czy raczej taka zostanie dla niego przygotowana. Rozwiązanie ciekawe, ale ciągły świat bez instancji to nie jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moze wytrwam i nie zainteresuje sie jakas inna gra mmo do tego czasu gdy wyjdzie GW2. Jak na razie dzielnie sie opieram wszelkim nowosciom, jedynie pogrywam w wowa xd.

Raczej klasa thiefa nie jest w moim stylu. Pewnie bede grac elementalista skoro monkow nie ma x).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować