Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - recenzja

98 postów w tym temacie

Dnia 27.05.2011 o 08:55, moonman napisał:

- ciągłe kłopoty z lancherem, z pobieraniem DLC, aż dali wszystkie dlc do pobrania...
Ci którzy kupowali kolekcjonerkę dla kurtki, lecieli po CDA dla alchemika, kupowali preorder
empik dla finisherów itd. itd. - trochę zrobili ich w jajo.


W jajo powiadasz? to co powiesz na to http://allegro.pl/wiedzmin-2-the-witcher-2-dlc-zestaw-miecznika-i1634369475.html xD ten ktoś ostro teraz musi jeździć łaciną :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hm, ciekawe. CoD Black Ops za problemy techniczne towarzyszące premierze pc oberwał mocno po ocenie, dostając 6. Gdyby nie one, gra miała ponoć dostać nawet 8+
Wiedźmin najwyraźniej może liczyć na fory...

No dobra, może przesadzam, gra faktycznie jest dobra, ocena subiektywna, blablabla, ale nie mogę się oprzeć wrażeniu że ocena naprawdę nieco naciągana. Sorry, ale w sytuacji gdy w grę nie można było grać przez pierwsze 10 godzin w związku z aktywacją, a potem były problemy (niektórzy nadal je mają) z płynnością , a patch 1.1 wywala cały DRM, potwierdzając jednocześnie że REDzi mogli spokojnie darować graczom męczarnie z z oczekiwaniem na rejestrację gry, zakrawa po prostu na kpinę !

No i co to niby za precedens z tą oceną za premierę ? To teraz wszelkie błędy techniczne, problemy z aktywacją, nie będą powiązane z samym produktem, tylko z jego dystrybucją ? Ciekawe że tak nie zostało ocenione Black Ops, spadki fps gry podpiąć pod "premierę" i już można wstawiać 8/10 bądź 9/10.

Nie, nie jestem hejterem. Sam mam grę, mogę już w nią spokojnie grać, ale gdy przypominam sobie pierwsze dni związane z aktywacją, licznymi błędami, spadkiem fps, podobnymi mankamentami przy premierze jedynki (co pokazuje że redzi niczego się nie nauczyli na swoich poprzednich błędach) to krew się we mnie gotuje, a nóż w kieszeni otwiera w momencie gdy w recenzji wszystkie te problemy wiążę się z premierą, a nie z samą grą.
No i to naprawdę taki ciężki problem dać obsługę monitorów 16:10 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak to brak obsługi monitorów 16:10? Ja mam taki monitor i wszystko działa bez zarzutu. Nie bardzo rozumiem o co chodzi w tej wadzie.
Swoja drogą muszę dziś sprawdzić jak się będzie grało z tym patchem. Póki co osiągi na moim dwulatku mam znakomite. Mam nadzieje, że po instalacji patcha to się nie zmieni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.05.2011 o 10:11, HumanGhost napisał:

Jak to brak obsługi monitorów 16:10? Ja mam taki monitor i wszystko działa bez zarzutu.
Nie bardzo rozumiem o co chodzi w tej wadzie.
Swoja drogą muszę dziś sprawdzić jak się będzie grało z tym patchem. Póki co osiągi na
moim dwulatku mam znakomite. Mam nadzieje, że po instalacji patcha to się nie zmieni.

Źle się wyraziłem. Chodziło mi o format. Niektórzy na takich monitorach mogą mieć sławetne przycięte paski. Ja na swoim iijama 2607 takiego problemu nie mam (ale chyba tylko dlatego że producent wybitnie się postarał by paski były minimalne, chyba tylko w jednej grze miałem jakiś widoczny).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem ocena gry to ocena jej zawartosci a o problemy przy premierze to mozna oceniac RED''ów a nie sama gre... dlatego w pelni zgadzam sie z ocena recenzenta, rowniez bym taka wystawil.

PS.Nikt nie odpowiedzial mi w poprzednim poscie wiec jeszcze raz zapytam bo mnie to nurtuje :)
Jak REDzi zrobili w grze taka rzezbe terenu(te wystajace kamienie itp), w II akcie jest tego wiecej niz w Futuremarku prezentujacym chodnik z kamieni. Moze ten z dx11 wyglada lepiej ale wiedzmin to dx9... no i czemu dotad zadna gra nie pokazala czegos takiego? Oczywiscie nie sa to wypokle tekstury jak w crysis (slady po kolach, kamyki na plazy) ale prezentuje sie lepiej :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.05.2011 o 04:34, Thermalcake napisał:

"póki co brak obsługi monitorów 16x10"

Myślę, że lepszym przykładem jest format 4:3 - takie monitory ma jeszcze sporo ludzi


Chyba jaja se robisz? 4:3 już dawno wymarło... ;]
Brak obsługi 16:10 jak dla mnie to jest smiech na sali ... Cd-projekt red chyba zatrzymał się w czasach Wiedźmina 1 ... duży minus dla samej gry jak i twórców.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Super recenzja :) Czytało się z przyjemnością. A Wiedźmin 2 stoi na półce, póki co nietknięty niestety, bo brak czasu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.05.2011 o 10:58, maXan napisał:

Chyba jaja se robisz? 4:3 już dawno wymarło... ;]
Brak obsługi 16:10 jak dla mnie to jest smiech na sali ... Cd-projekt red chyba zatrzymał
się w czasach Wiedźmina 1 ... duży minus dla samej gry jak i twórców.


Nie wymarło. PCty charakteryzują się tym, że duża czesc sprzetu jest dalej w uzytku. M.in.CRT czyli z dupami (juz nie piszac o tym, ze jeszcze są tony sprawnych LCD).
To, ze sie ich nie sprzedaje, to nie znaczy, ze wymarły. Tak samo inny stary sprzet. Poza tym Intel ze spółką przestali wspierać d-sub, chyba dopiero w zeszłym roku. To za mało czasu, aby pozbyć się tego całego zlomu ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do samej recenzji, tak jak sie spodziewałem ;) Krótka wzmianka o problemach kolekcjonerki (tylko szkoda, ze brak wpisu o problemach z wydajnością ;p). Ale jest gites.

PS. To chędozenie w portkach znowu mnie rozwaliło :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do długości rozgrywki, grę przeszedłem dwa razy (na trudnym poziomie) wykonując wszystkie questy poboczne, i zajęło mi to 27 godzin na każde przejście gry i ani przez minute się nie nudziłem (bo za każdym razem grało się całkowicie inaczej), przejście Wiedźmina 1 ze wszystkimi questami pobocznymi zajęło mi około 35 godzin z tym że były momenty powiewające nudą, a drugie przejście gry mimo innych wyborów za wiele nie zmieniało. Biorąc pod uwagę to, że Wiedźmina 2 trzeba przejść co najmniej dwa razy, żeby poznać większość gry, nie jest on wcale za krótki ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.05.2011 o 11:38, Zgreed66 napisał:

> Chyba jaja se robisz? 4:3 już dawno wymarło... ;]
> Brak obsługi 16:10 jak dla mnie to jest smiech na sali ... Cd-projekt red chyba
zatrzymał
> się w czasach Wiedźmina 1 ... duży minus dla samej gry jak i twórców.

Nie wymarło. PCty charakteryzują się tym, że duża czesc sprzetu jest dalej w uzytku.
M.in.CRT czyli z dupami (juz nie piszac o tym, ze jeszcze są tony sprawnych LCD).
To, ze sie ich nie sprzedaje, to nie znaczy, ze wymarły. Tak samo inny stary sprzet.
Poza tym Intel ze spółką przestali wspierać d-sub, chyba dopiero w zeszłym roku. To za
mało czasu, aby pozbyć się tego całego zlomu ;)


Ja rozumiem, że większość graczy jest "uboga" i nie wymienia sprzętu co miesiąc,
bo i po co (sam mam sprzęt sprzed dobrych paru lat 3-4, jak nie więcej),
...ale jeśli CDP Red nie zaimplementowało obsługi 16x10 to jest to duży minus,
kiedy aspekt 16x9 "śmiga jak zły" jak widać po screen'ach.

Co jak co, ale aspekty panoramiczne stały się standardem...
...i to że duża część graczy nie pogra na panoramie nie znaczy, że opcji można nie dodawać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.05.2011 o 12:09, vikingwasdead napisał:

Ja rozumiem, że większość graczy jest "uboga" i nie wymienia sprzętu co miesiąc, bo i
po co (sam mam sprzęt sprzed dobrych paru lat 3-4, jak nie więcej), ale jeśli CDP Red
nie zaimplementowało obsługi 16x10 to jest to duży minus...
Co jak co, ale aspekty panoramiczne stały się standardem...
...i to że duża część graczy nie pogra na panoramie nie znaczy, że opcji można nie dodawać.


Własnie o to mi chodzi ;) Jezeli 4:3 nie wymarło, to czemu nie dodać 16:10? A no tak... szykujemy się do wydania gry na konsole :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.05.2011 o 10:30, Darkstar181 napisał:

Źle się wyraziłem. Chodziło mi o format. Niektórzy na takich monitorach mogą mieć sławetne przycięte paski.


Zalezy to w jakiej rozdzieloczosci odpalasz ;)
Sam mam 19" 16:10. Natywna rozdzielczość 1440x900.
odpale w natywnej. Juz mam paski. Odpale w 1280x720 (16:9) nie mam. 1280x800 (16:10) znowu są.

Jezeli masz monitor 1680x1050. To samo będzie. odpalasz w natywnej. Bedą. Nie odpalisz w natywnej, tylko zmienisz na rozdzielczość o formacie 16:9. Znikną. Debilne, ale prawdziwe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O czym tu w ogóle rozmawiać. Recenzja przehypowana, bardzo ładnie milczy na temat problemów technicznych, ocena też na fali hypeu albo sponsoringu CDP [tudzież na fali jakiegoś chorego lizusostwa].
Łaskawie pominięto armię bugów, których patch w większości nie poprawił [jak np poroniony system wagi ekwipunku, podobnie poroniony system robienia schematów - gdzie wystarczyło zastosować metodę uczenia się danego schematu po jego zakupieniu bez konieczności tachania ze sobą tysiąca gratów które wcale mało nie ważą czy debilny system zapisu, który spamuje autosavey co sekundę i nie da się ich wyłączyć]

Recenzowanie gry "po patchu" już samo z siebie jest postrzelone, to może teraz wszystkie gry tak będziemy recenzować ?
Jakoś z recenzją np DA2 czy ME2 nikt do patcha nie czekał [nie żebym tu był nie wiadomo jakim fanem BioWare sam dałem DA2 7/10, przykłady pierwsze z brzegu... równie dobrze mógł bym tu wpisać Dark Spore]

Z resztą przy wiedźminie dwa widać eleganckie wałki - pamiętam swego czasu wpieranie gramowiczom jak idiotom ze wersja beta to beta i nie można jej oceniać [co przyrównałem do zapodania komuś kawałka "gówna" zawiniętego w papierek i powiedzeniu, że to wersja beta trufli, co by nie oceniał negatywnie walorów smakowych, bo taki to był tok rozumowania]

Nomen omen po nawałnicy błędów widać elegancko, że dostaliśmy w sumie ta pre-betę po niewielkim liftingu.

Od strony merytorycznej gra trzyma dosyć dobry poziom, od strony cudów wianków jakie obiecywano [i dalej nie da się przeskoczyć chociażby prze głupi kamyk/stołek etc.. a takie miały być mega dopracowane elementy fizyki w tej grze... przykład pierwszy z brzegu] jak i od strony technicznej ssie niemiłosiernie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>> Własnie o to mi chodzi ;) Jezeli 4:3 nie wymarło, to czemu nie dodać 16:10? A no tak...

Dnia 27.05.2011 o 12:14, Zgreed66 napisał:

szykujemy się do wydania gry na konsole :P



Powiem tak, stworzyli nowy autorski silnik, który co? Nie obsługuje każdego aspektu, który mu zadasz?
I chcą wydać grę na konsolę? Nie wszystkie telewizory mają standaryzowaną rozdzielczość...

Nie mówiąc o tym iż powoli (trochę to potrwa) wchodzi aspekt 21:9, co odpalisz gierkę na takowym
wyświetlaczu i albo Ci rozciągnie obraz (kiepski scenariusz)
albo będziesz miał czarne przestrzenie po bokach (dobry scenariusz).

Nie żebym im tam z CDProjekt RED coś wytykał... ale developerzy powinni wyciągnąć wnioski,
z tego co się stało po wejściu panoramy na rynek...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.05.2011 o 12:24, vikingwasdead napisał:

I chcą wydać grę na konsolę? Nie wszystkie telewizory mają standaryzowaną rozdzielczość...


True, dlatego to tak czy siak Fail.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.05.2011 o 12:04, Jsatrzab napisał:

Co do długości rozgrywki, grę przeszedłem dwa razy (na trudnym poziomie) wykonując wszystkie
questy poboczne, i zajęło mi to 27 godzin na każde przejście gry i ani przez minute się
nie nudziłem (bo za każdym razem grało się całkowicie inaczej), przejście Wiedźmina 1
ze wszystkimi questami pobocznymi zajęło mi około 35 godzin z tym że były momenty powiewające
nudą, a drugie przejście gry mimo innych wyborów za wiele nie zmieniało. Biorąc pod uwagę
to, że Wiedźmina 2 trzeba przejść co najmniej dwa razy, żeby poznać większość gry, nie
jest on wcale za krótki ;]


NIC DODAC NIC UJAC, dokladnie tak przedstawia sie sytuacja. A jak sprawdzic ile zajelo mi przejscie wiedzmina??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja sprawdzam względem xfire, starając się nie zostawiać gry włączonej jak nie gram by nie zakłamywał wyniku...

Co do komentarzy że recenzja mocno przehypowana to jest 9/10 więc nie maks a biorąc pod uwagę to że wszystkie znaczące serwisy growe dały grze ocenę w przedziale 88-100% to jest to dobra ocena...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na zagranicznych stronach ludzie krzyczą że za niskie oceny a u nas że za wysokie.
Cieszą się że gra robiona z pasją, wybory w końcu mają znaczenie, darmowe DLC, bogate wydanie itd itd a u nas wytkną każdy błąd. :D

Polecam wejść na metacritic i czytać komentarze do recenzji. Widać że gra podoba się graczom.

Destructoid - W2 dostał... 6. Dragon Age 2 na tym samym serwisie dostał 7, a ten sam recenzent dał 9.5 Modern Warfare 2
Komentarze do recenzji m.in. takie:
"NEEDS MOAR CONSOLE FPS FOR THE DUMBASS."
"game is fuckin diamongd for RPG gengre. And when reviewer can''t see it then it is for his audience to point him that."
"Game in ultra nonlinear and JIM says that game is Linear. Hmmm ??
Combat, skill tree system is well done and fun. Jim says it''s broken system
Jims says Doors are broken. When 98% they work as intendet to.
Jims says Story isn''t anything special. We know already that games story is amazing."
"How do you still have a job?"
"Review sponsored. By Bioware"

Na pcgamerze gdzie W2 89 i DA 2 94 fani też bronią Wiedźmina.

Ale polscy gracze muszą być alternatywni jak recenzent destructoida i wytkną wszystko nawet to na co w innych grach uwagi nie zwracają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam też wrażenie że polscy recenzenci hamowali się przy ocenach, z chęcią daliby więcej ale za dużo osób by na nich naskoczyło że CDP sponsoruje no i gra polska więc za to wysoka ocena.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować